Sunday, December 12, 2021

Itulah fakta bila Melayu jadi barua DAP..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

2 comments:

Anonymous said...

JHO LOW DAN KAUMNYA DAN DAP@LEEKWANYEW JOANNA SEDANG KETAWA RIANG SAMBIL TEPUK TANGAN SAKSIKAN KEBODOHAN PEMIMPIN MELAYU BERANTAKAN SESAMA SENDIRI

Sudah terdedah secara tidak langsung mengenai hampir keseluruhan komplot 1MDB, SRC dan lain-lain penipuan berskala mega.

Dua individu bernama Low Taek Jho atau Jho Low dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif SRC International Sdn Bhd iaitu Nik Faisal Ariff Kamil lesap bebas malangnya PDRM tak buat apa apa, walaupun perbicaraan melibatkan Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak masih belum berakhir sepenuhnya.

Persoalan utama, mengapa pihak terbabit seperti Jho Low, Nik Faisal dan Zety dibiarkan terlepas dari perundangan sedangkan mereka adalah paling WATAK UTAMA dalam kes berkenaan.

Malah melalui fitnah ini juga telah mengorbankan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Shukri Abdull yang telah mengakui mempunyai bukti kukuh sejak tahun 2015 namun gagal dan akhirnya terpaksa diundurkan dan dipermalukan meninggalkan jawatan tersebut.

Hal ini juga menjadi satu persoalan penting. Dalam kes SRC, meskipun tanpa saksi penting seperti Jho Low dan Nik Faisal serta watak penting apakah mahkamah mempunyai cukup bukti untuk menjatuhkan hukum terhadap pihak yang dituduh?

Saksi pendakwaan Joanna Yu mengaku bahawa Nik Faisal & Jho Low arahan dia untuk sembunyikan keadaan akaun bank daripada Najib Razak.

Suami bekas Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti telah berkerjasama (melibatkan berjuta-juta ringgit) dengan Jho Low sejak 2017 jauh sebelum semua ini berlaku, dan cara Bank Negara mengendalikan transaksi ini adalah curiga.

Pertalian Jho Low , Joanna Yu dan suami Zety Gabenor memang mencurigakan, bahawa golongan ini menyembunyikan sesuatu daripada Najib.

Sudah terdedah secara tidak langsung mengenai hampir keseluruhan komplot 1MDB, SRC dan lain-lain penipuan berskala mega oleh dua individu bernama Low Taek Jho atau Jho Low dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif SRC International Sdn Bhd iaitu Nik Faisal Ariff Kamil, walaupun perbicaraan melibatkan Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak masih belum berakhir ke peringkat Mahkamah Persekutuan.

SPR memaklumkan, Commercial Affairs Department (CAD) Singapura telah membuat pemulangan wang milik bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC International Sdn. Bhd., Nik Faisal Ariff Kamil kepada kerajaan Malaysia pada 12 November 2021.

Maka jelas konspirasi menjatuhkan Najib dan kerajaan Barisan Nasional selama ini hanya berasaskan andaian, persepsi dan fitnah melampau sehinggakan dipercayai oleh pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli UMNO sendiri.

Bukankah perkara ini yang sepatutnya Shukri dan SPRM siasat sebelum mencanangkan Najib sebagai bersalah dalam drama tangisannya sebelum ini?

Mereka tidak berjaya membuktikan apa-apa sehingga kini namun fitnah ini telah dicanang bertahun lamanya ke seluruh dunia.

sambung..

Anonymous said...

...sambung sini

Selain itu, melalui perbicaraan SRC juga terdedah pemberian 2.6 bilion tersebut di bawah pengetahuan dan kelulusan Bank Negara Malaysia (BNM) dan Tan Sri Dato’ Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz selaku Governor BNM ketika itu.

Implikasinya membuatkan Tommy Thomas bekas Peguam Negara meminta untuk menangguhkan perbicaraan kes 1MDB apabila terdedah perkara ini ketika peguambela menyoal balas saksi pendakwaraya dalam kes SRC.

Lebih mengejutkan apabila saksi seterusnya iaitu Joanna Yu Ging Ping mengaku menerima dan mengikut arahan Jho Low untuk menyorokkan pelbagai transaksi daripada diketahui oleh pegawai Pejabat Perdana Menteri dan Najib sendiri.

Merujuk kepada gambar pembelanjaan duit SRC, tidak menunjukkan cara pengunaan seorang ahli politik yang korupt.

Beratus ribu nama Jho Low disebut sepanjang perbicaraan, bayang bayang dan kesan tapak kasut Jho Low hadir di mahkamah lansung tak kelihatan di mahkamah.

Sah sudah Jho Low tepuk tangan ketawa terbahak angkara Jho Low dan barua Melayu DAP@LeeKwanYew begitu mudah dibodoh bangangkan dan disuruh tuannya supaya bercakaran sesama Melayu.

Itu lah fakta bila Melayu jadi barua DAP@LeeKwanYew semasa PH berkuasa. Kaum Jho Low tumpang tepuk tangan bila keputusan hukuman mahkamah diumumkan.

Lebih pelik AtokPM7 Mengaku Sebagai PM Dia Boleh dan Telah Bantu Mengaturkan Supaya Kes Mahkamah Tertentu diBebaskan @ Di Persalahkan !! Sebab Itu Dia Memuji Mahiaddin Kerana Tidak Membantu Melepaskan Najib…!! Sungguh pelik kenyataan Tun ini..!!

No wonder Jho Low lesap, Justo lesap dan siasatan AMLA seluruh keturunan haprak Zety lembab macam CIFUT BABI..!! Semua sudah diaturkan..

Kalau Lee Kwan Yew tidak percaya pada kaum Melayu di Singapura kenapa kita di Malaysia terhegeh hegeh memberi kepercayaan pada kaum Jho Low@Lee Kwan Yew warga Malaysia disini.!?

Ini lah musibah bila urusan Kerajaan diberi kepercayaan pada kaum LeeKwanYew@Jho Low. Fakta dalam Kes 1 MDB cukup cukup lah orang Melayu dan pemimpin Melayu beri muka pada kaum Cina@LeeKwanYew ini..!!

“Duit dimasukkan ke yayasan amal dan NGO untuk kerja-kerja kebajikan dan bukannya untuk pembelian banglow, private jet, kereta mewah, atau bail-out syarikat anak-anak yang kerugian..!!

16 comments:

Anonymous said...

PAP People Action Party bila berpisah dng Singapura setiausaha PAP Lim Kit Siang tunuh parti DAP di Malaysia.. ko nnpk tak PAP tu abang beso DAP... ilusi tengkorak hang

Anonymous said...

Masa isu 90 juta, dap merayakan kemenangan dgn minum arak. Meraikan kejayaan reporter serawak report yg jadi barua dap ttg isu 90 juta. Jho low sebangsa ngan dap. Itu fakta bukan ilusi. Dap nak hapuskan taraf bumiputera. Itu juga fakta bukan ilusi. Dap nak tukar negara ini sebagai negara kristian. Itu juga fakta bukan ilusi. Khadam dap ialah parti liberal dan parti kuali. Itu juga fakta bukan ilusi.

Abdel Hamzah said...

Terbaekk Ibnu Hashim...,barua barua DAP sudah panas dgn hujjah Tuan Hasyim..teruskan analisa..usah peduli dgn. Pencacai

Unknown said...

Hati2.. Laporlah kpd pihak berkuasa.. Jangan dok berjaja fitnah.

Unknown said...

Hidup lama kot kat dunia. Tak takut kat padang masyhar kot

Anonymous said...

Joe low life adalah proksi puak rasis ultra kiasu roket untuk menipu, memburuk-burukkan dan menggulingkan kerajaan pimpinan puak keris telanjang yang tidak cerdik melalui perangkap roket iaitu 1EmDiBi.

Sebilangan pemimpin keris telanjang yang tidak bermoral dan tamak dan mudah tergoda dengan wang haram maka mereka dengan mudah diajak oleh joe low life masuk ke dalam perangkap yang disediakan oleh puak ultra kiasu roket.

Akibatnya rakyat membenci kerajaan Be End kerana 1EmDiBi didakwa menjadi biawak hidup yang terpaksa dipikul oleh rakyat dan negara. Akhirnya kerajaan Be End terguling selepas kencing kaum Melayu selama berpuluh tahun.

Inilah akibatnya apabila pemimpin-pemimpin keris telanjang sangat percaya pada puak kafir mata sepet dan menindas dan memecah-belahkan kaum Melayu Islam.

Puak rasis ultra kiasu tidak pernah mengutuk joe low life seolah-olah dia telah menjadi hero mereka menjatuhkan kerajaan Be End. Yang menjadi sasaran kutukan mereka ialah pemimpin-pemimpin keris telanjang.

Apabila rakyat bertanya mengapa jo low life tidak ditangkap dan diseret ke mahkamah, jawapan yang diberikan ialah sukar mengesan Jho Low atas alasan sudah mengubah wajahnya melalui pembedahan plastik ( mungkin menjadi seladang atau beruang ?).

Kasihan rakyat menjadi mangsa skandal berskala besar dan sangat memalukan ini.

Apabila puak keris merasa diri mereka menjadi kuat, mereka kembali kepada perangai lama bermesra dengan puak mata sepet, memecah-belahkan kaum Melayu dan membuli parti Islam yang telah melepaskan puak keris dari tersepit.

Allah berfirman dalam surah An-Nisaa' ayat 144 yang bermaksud :

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"

Anonymous said...

Fitnah yg paling besar ialah mengajak anut ideologi liberal. Ini fitnah paling besar yg dilakukan oleh parti liberal. Satu daripada fitnah yg dilakukan oleh parti liberal ialah fahaman bahawa semua agama adalah sama. Secara tidak langsung menjatuhkan martabat Islam sebagai agama yg lengkap, mengatasi agama lain. Tentunya ianya senada ngan dap yg enggan terima Islam sebagai agama rasmi negara ini. Bahaya parti liberal bila cuba menyerapkan fahamannya menerusi anak muda dengan gaya pidato yg berapi rapi tapi sangat hancing dan berpenyakit.

Anonymous said...

1MDB dibuat tujuan untuk kerajaan ambil alih perniagaan kroni bersaangkutan dengan konsesi TOL dan syarikat kroni pembekal tenaga elektrik IPP yang tidak menguntungkan kerajaan tapi menguntungkan kroni Tun dari kalangan kaum Cina yang dibela sembil membaruakan maruah diri sendiri pada mereka.

Maka fitnah dan sabotaj dari kroni dan orang dalam kerajaan pun dimulakan....

Tujuan 1MDB ditubuhkan untuk ambilalih syarikat kroni yang membebankan rakyat...

Fakta asal tubuh 1MDB untuk ambilalih perniagaan syarikat kroni Tun dari kalangan Kaum Jho Low ini...

Anonymous said...

Bahana bila pemimpin Melayu dulu seerti Tun lebih mendulukan kroni kroni kaum Cina Jho Low dari orang Melayu... ini lah bajana kenapa Tun terhegeh hegeh lebih percayakan kaim Cina tapi maki hamun bangsa Melayu...

Anonymous said...

Bukankah barua-barua puak ultra kiasu roket telah menggunakan 1EmDiBi sebagai senjata mereka untuk sabotaj, menfitnah dan memburuk-burukkan kerajaan Be End sehinggakan kerajaan Be End tumbang kerana dibenci oleh rakyat yang terpengaruh dengan pelbagai propaganda puak ultra kiasu roket dan khadam liberal mereka ?

Bukankah ini menunjukkan jo low life adalah proksi puak rasis ultra kiasu yang ditugaskan untuk memerangkap kerajaan Be End dalam skandal berskala besar ?

Bukankah skandal 1EmDiBi ini telah menyebabkan sebilangan pemimpin-pemimpin keris telanjang didakwa di mahkamah di waktu jo lo life hidup bebas menikmati wang yang disamun dari 1EmDiBi ?

Bukankah ini menunjukkan pemimpin-pemimpin keris telanjang mungkin terlibat dalam salah guna kuasa dan pecah amanah dll ?

Jika pemimpin-pemimpin keris telanjang cerdik dan berakhlak mulia, mereka tidak akan mengikut telunjuk jo low life dll dan skandal ini boleh dielakkan.

Sekarang siapa tipu siapa ? Siapa untung, siapa rugi ? Sudah tentu pihak yang mendapat keuntungan dari skandal berskala besar ini merupakan dalang sebenar skandal ini ?

Anonymous said...

Bekas bekas pemimpin kris telanjang yan dah berambos dari kris telanjang itu lah yg jadi barua DAP@LeeKwanYew

Bossku masih mempunyai kelayakan bertanding apabila keputusan bersalah dan hukuman tersebut masih boleh ditangguhkan sehingga keputusan di Mahkamah Persekutuan.

“Jika diadakan PRU-15 lebih awal, Bossku masih ada peluang untuk bertanding dan terpulang kepada Perdana Menteri sama ada akan membubarkan parlimen awal atau sebaliknya.

“Selagi proses perundangan masih berjalan dan masih tidak masuk penjara, peluang Bossku bertanding itu masih ada. Proses dilihat panjang lagi sehingga Mahkamah Persekutuan dan peluang bebas itu sebenarnya masih tinggi,” katanya.

Penganalisis politik ini berkata daripada segi moral ia mungkin memberi kesan kepada Bossku namun bekas Presiden UMNO itu sebenarnya masih mempunyai pengaruh yang cukup kuat. PRN Melaka petunjuk pengaruh Bossku masih hebat. Sekiranya bossku berkempen PRN Sarawak bagi komponen BN akan memberi impak kemenangan besar seperti di PRN Melaka.

Anonymous said...

Atok ni jenis haloba. Di mana ada duit, di situ atok akan masuk. Atok ambil duit kemudian berbahagi anak beranak. Cara operasinya seperti forex, perwaja, port klang. On paper rugi, sebab ada flow yg ghaib. Duit masuk ac lain. Penswastaan, siapa yg merasa. Ngapa target 30% equiti bumiputera tak tercapai. Kerana atok pandai bermain ngan dokumen. Hari ini atok berpolitik bukan atas niat bantu bumiputera, tapi utk selesaikan duit2 yg masih tersangkut yg belum masuk ac nya.

Pilihlah pas yg minda tak sama ngan atok, umno, liberal, parti kuali dan dap.

Anonymous said...

Ingatlah seorang hakim telah menberi peringatan kepada seorang pemimpin politik yang sedang buat rayuan bahawa mahkamah bukan kedai kopi.

Jika para hakim telah membicarakan kes rasuah dll dan menjatuhkan hukuman berat seperti penjara dan denda ke atas seorang pemimpin politik berdasarkan bukti yang kukuh dan saksi yang boleh dipercayai , ini bererti pemimpin itu telah dibuktikan bersalah kerana melakukan kesalahan jenayah yang serius.

Ini juga bererti pemimpin tersebut adalah pemimpin yang tidak bermoral dan telah mengkhianati amanah rakyat dan negara maka adalah tidak wajar dan tidak bermoral untuk rakyat menyokong dan mengundi beliau.

Jika sebilangan pemimpin suatu parti didakwa atau dihukum kerana kes rasuah dll, maka parti itu sendiri adalah parti yang rosak, corrupt, berpenyakit dan tidak bermoral maka rakyat wajar menolak parti tersebut kecuali semua pemimpin-pemimpin tersebut meletak jawatan dalam parti.

Siapa mahu meletakkam jawatan jika jawatan boleh memberikan kekayaan kepada mereka ?

Jika anda memberi amanah kepada puak penyamun untuk menjaga rumah anda, apa akan berlaku kepada keluarga dan harta benda anda ? Akan selamatkah ?

Anonymous said...

Pada zaman ini hanya parti Islam PAS yang mempunyai rekod bersih dan boleh dipercayai oleh rakyat berbanding dengan parti nasionalis, parti liberal, parti syiah dan parti rasis ultra kiasu roket yang bersikap anti-Islam.

Maka umat Islam perlu menyokong dan mengundi parti Islam PAS untuk menjaga kebajikan rakyat dan mentadbir negara dengan amanah, jujur, bijaksana, bersih dan cekap.

PAS juga perlu menentukan setiap pemimpin PAS tidak mempunyai kroni kerana penyakit kroni telah wujud dalam parti-parti lain menyebabkan kesusahan kepada rakyat.

Jika pemimpin-pemimpin PAS mempunyai kroni, sudah tentu tidak akan berlaku keadilan kerana mereka akan memberi keutamaan kepada kroni mereka sendiri.

Jika biarkan spesies ikan yu dan ikan pirahna mengekori setiap pemimpin PAS kerana rakyat akan merasa sakit mata dan sakit hati.

PAS juga perlu membuangkan segelintir parasit dalam PAS kerana ia boleh melemahkan dan memusnahkan PAS dari dalam.

Pilihlah ulama dan orang bijak pandai dan orang professional yang berakhlak mulia dan mempunyai pengetahuan Islam sebagai calon PRU15.

PAS juga perlu meningkatkan kecekapan membekalkan air bersih yang mencukupi kepada rakyat kerana kebanyakan rumah rakyat jauh dari sungai. Jika rakyat menggunakan mandi di sungai atau mendapatkan air dari sungai, mungkin rakyat akan mati lemas, dijangkiti penyakit berbahaya atau dibaham buaya dll.

Anonymous said...

Bukti baru sudah ditemui Kes Zety PDRM kata hampir siap.. dari tahun lepas hampir siap atau hampir reput kes ini...

Jho Low tepuk tangan sambil enjoy dengan Paris Hilton dan enjoy ke sana ke sini... tak boleh bayang kan betapa bodo bangang bila pemimpin ultra jadi barua DAP@LeeKwanYew...

Setiap kali terbayang Jho Low dan kaum nya tepuk tangan kau orang Melayu tak ade rasa apa apa ke...!?

Atau kau orang sama naik terkinja kinja tepuk tangan sama dengan Jho Low dan kaumnya..!?

Kalau tak ada rasa apa ap elok gi mampos segera..!!

Anonymous said...

Sudah jelas puak kafir harbi roket dan khadam liberal mereka telah menentang , menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan Hudud dan RUU335 dll sehingga ada pemimpin roket berkata langkah mayat dia dahulu jika mahu melaksanakan Hudud !

Sekarang barua-barua mereka sembang lebat babi pun boleh terbang konon mahu Hudud, RUU355 dll dilaksanakan pada masa abang besar roket dan barua-baruanya sedang sibuk berjuang membela industri dosa besar.

Kontradiksi ini mendedahkan lakonan wayang opera roket yang penuh dengan kepura-puraan, pendustaan dan penipuan. Ini membukti musuh Islam memounyai lidah biawak suka kencing rakyat dan tidak boleh dipercayai.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails