Monday, February 22, 2021

Tembak di Kedai Senjata AS, Bncana Besar Texas &Tangguh/Terbang Israel.

 

1. Tembak di Kedai Senjata di AS

Tiga orang kehilangan nyawa akibat tembakan yang dilepaskan oleh seorang lelaki bersenjata di sebuah kedai senjata di Louisiana, Amerika Syarikat (AS).

Menurut berita saluran NBC berdasarkan pada sumber polis, dinyatakan bahawa penyerang dengan pistol di bandar New Orleans memasuki kedai senjata dan melepaskan tembakan secara rawak dan 3 orang mati di tempat kejadian.

Dalam berita tersebut, dilaporkan bahawa dua orang yang mengalami serangan juga dibawa ke hospital.

Menurut maklumat yang diperoleh dari polisi daerah, dilaporkan bahwa penyerang, yang memasuki kedai senjata, melepaskan tembakan dengan pistol di tangannya, ketika dia sedang berdebat dengan pemilik kedai, dilaporkan bahwa pertama satu orang meninggal dunia, tetapi dua orang yang cedera parah juga kehilangan nyawa dalam masa yang singkat.

Siasatan telah dilancarkan mengenai kejadian itu.


2. Joe Biden Isytihar 'Bencana Besar' di Texas

Kira-kira 60 orang maut di Amerika Syarikat (AS) kerana salji lebat dan ais yang mempengaruhi banyak wilayah, terutamanya Texas.

Presiden Amerika Syarikat, Joe Biden telah menisytiharkan "bencana besar" di negeri Texas kerana sejuk arktik yang teruk yang telah mempengaruhi bahagian dalam, tengah dan selatan negara itu selama kira-kira seminggu.

Menurut laporan CNN, Rumah Putih menyatakan bahawa Biden "memerintahkan bantuan persekutuan untuk menyokong usaha menyelamat negeri dan tempatan dengan menyatakan bencana besar bagi menyokong usaha menyelamat di daerah-daerah yang terkena musim sejuk yang teruk".

Sebaliknya, di Texas, di mana perkhidmatan elektrik telah dimulakan lagi, kira-kira 80,000 orang tidak mendapat bekalan elektrik, sementara kira-kira 14 juta orang di wilayah ini masih menghadapi kesukaran untuk mengakses air bersih.

Sumber tempatan di Texas menunjukkan bahawa keadaan musim sejuk yang teruk, yang berlaku sejak seminggu yang lalu, telah menyebabkan kerosakan bernilai 45 hingga 50 bilion dolar.


3. Turkish Airlines Lanjut Tangguh Terbang Dari dan Ke Israel

Turkish Airlines (THY) memaklumkan bahawa keputusan untuk menangguhkan semua penerbangan antarabangsa dari dan ke Israel telah dilanjutkan sehingga 7 Mac.

Turkish Airlines membuat kenyataan menerusi laman media sosial, "Menurut keputusan yang diambil oleh pihak berkuasa Israel, semua penerbangan antarabangsa yang berangkat dan tiba dari Israel ditangguhkan hingga 7 Mac," kata kenyataan itu.

Para penumpang dapat melakukan transaksi tiket dari pusat panggilan bernombor "850 333 0 849", pejabat penjualan atau dengan menghubungi agen di mana tiket dibeli.

(IH)


2 comments:

Anonymous said...

Setelah 20 tahun berperang dengan kesatuan terkuat didunia, Amerika + Eropah + sekutu2 mereka diseluruh dunia, mereka masih UTUH! Teringat kisah kempen pengeboman besar2an Amerika keatas Afghanistan!

Salam simpati kepada Afghanistan!

Anonymous said...

Kita saran kerajaan carilah peluang2 peniagaan yang ada dengan negara Afghanistan, tapi AWAS janganlah pula membawa budaya2 songsang liberal, LBGT, TODI dan seumpamanya yang dianjurkan oleh Pakatan Hancing kesana!

Itu saranan sahaja!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails