Thursday, March 21, 2019

The Mongrel Mob, Geng Motor Bersumpah Lindung Umat Islam NZ.

Imej yang berkaitan

GENG motosikal paling digeruni di New Zealand, The Mongrel Mob, bersumpah untuk melindungi umat Islam di negara ini semasa melakukan solat Jumaat.

Janji itu dibuat oleh frontman geng motosikal, selepas mereka juga mengutuk tembakan besar-besaran di masjid Daerah Christchurch pada hari Jumaat (3/15).
Hasil carian imej untuk Geng Motor Paling Ditakuti di New Zealand
"Presiden The Mongrel Mob, Mongrel Sonny Fatu memanggil saya dan dia bersumpah untuk menghantar orangnya untuk menjaga masjid setiap kali kami berdoa pada hari Jumaat," kata Presiden Persatuan Islam, Asad Mohsin, seperti yang dilaporkan oleh Nzherald.co.nz, Rabu (03/20/2019) .

Beliau berkata, sejak kejadian keganasan, anggota geng motosikal melawat dan menjaga masjid setiap hari.

Mohsin berkata walaupun dia gembira menerima tawaran itu, beliau terus menekankan bahawa umat Islam di New Zealand tidak takut akan keganasan.

Malah, Mohsin mahukan anggota geng motosikal memasuki masjid dan menyertai mereka.

"Tidak ada ketakutan, dan kami tidak takut. Mereka tidak perlu berdiri di luar masjid, mereka boleh masuk ke dalam, di sebalik khutbah, kami akan memberikan mereka. "

Masjid-masjid di negara Kiwi kini dilawati oleh ramai orang dari pelbagai agama. Itu adalah untuk menyatakan perpaduan mereka dengan umat Islam atas keganasan penembakan massa yang membunuh 50 jemaah pada hari Jumaat.

Brenton Tarrant, seorang lelaki Australia berusia 28 tahun, didakwa melakukan pembunuhan beramai-ramai.

Walaupun beberapa geng motosikal di New Zealand seperti Mongrel, Hells Angels, dan King Cobras menggerakkan anggota mereka untuk menyokong mangsa sepanjang minggu.

Anggota Mob Mongrel Australia juga menjaga di masjid di Sydney sebagai satu bentuk perpaduan. (AA)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails