Wednesday, March 27, 2019

K'tan Tetap Tiada Kelab Malam, Walaupun Di Bawah PH..

Hasil carian imej untuk kalab malam di kuala lumpur
Ini kelab malam di KL. Kelantan ade ke begini?


Tiada kelab malam di Kelantan sejak 1990
KOTA BHARU: "Sudah 30 tahun rakyat Kelantan berada di bawah kepimpinan ulama dan tiada kelab malam di negeri itu.
"Kalau ada pun di luar Kelantan itu tiada kaitan dengan rakyat negeri ini. Kalau ada yang pergi ke situ itu masalah peribadi dalam kes terpencil yang tidak boleh dikaitkan dengan seluruh rakyat Kelantan," kata Adun Tanjung Mas, Rohani Ibrahim.
Baru-baru ini Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Malaysia Azhar Harun dilapor berkata, rakyat Kelantan balik ke negeri itu untuk mengundi menyokong hudud sedangkan ketika berada di Kuala Lumpur mereka pergi ke kelab malam.
Rohani yang juga Ketua Muslimat PAS Kota Bharu berkata, Pengerusi SPR terbabit sepatutnya memohon maaf kerana cuba menghina rakyat Kelantan dengan pandangan yang jelik.
“Era Malaysia Baharu sekarang banyak perkara pelik berlaku yang menggambarkan kecelaruan minda mereka,” katanya. -HARAKAHDAILY 26/3/2019

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kelantan tetap tiada kelab malam walaupun di bawah PH. Mana-mana rakyat yang tidak mahu kerajaannya buat maksiat macam kerajaan PH, ikutlah cara Kelantan, tolaklah PH!

365 comments:

1 – 200 of 365   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Kelantan tak perlu kelab malam kerana orang kelate pergi ke golok dan hatyai...digolok mcm2 kelab mlm ade...

Anonymous said...

Pengerusi spr kata orang kelantan puluhan ribu balik undi di kelantan mahu hudud tapi di tempat mereka kerja selalu pegi kelab malam....pengerusi spr tak kata orang kelantan di kelantan...kenape putarbelit kenyataan pengerusi spr?...

Kerajaan pas kena sediakan kerja kpd orang kelantan yg cari makan di begeri lain....

Anonymous said...

Kelantan antara negeri miliki jumlah penagih tertinggi

19 Februari 2019 6:06 PM
dadah
Gambar hiasan

PASIR PUTEH - Dengan jumlah 17,580 penagih direkodkan antara Januari dan Oktober di Kelantan tahun lepas, ia menjadi negeri kedua selepas Pahang yang memiliki jumlah penagih dadah paling ramai dalam negara.

Pengarah Agensi Antidadah Kebangsaan Negeri Kelantan (AADK), Rohayu Ahmad berkata, daripada jumlah itu 8,666 diletakkan di bawah kategori Orang Kena Pengawasan (OKP), antaranya termasuk 695 di Pasir Puteh, Kota Bharu (1,608), Bachok (1,272) dan 1,229 lagi di Pasir Mas.


Beliau berkata, tahun lepas AADK Kelantan menjalankan saringan air kencing ke atas 4,545 pelajar sekolah menengah dari 167 buah sekolah dan mengesan 249 kes pelajar yang didapati positif dadah; namun menurutnya jumlah itu menyaksikan penurunan berbanding 292 kes pelajar positif dadah yang dikesan dalam saringan sepanjang tahun 2017.

"Apa yang membimbangkan ada juga kalangan mereka yang meminum air ketum, yang dianggap seolah-olah perkara biasa," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Pelancaran Bulan Antidadah Kebangsaan Peringkat Negeri di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Petai di sini hari ini

Anonymous said...

Di pahang pon ramai orang kelantan yg berhijrah cari makan...pas tak bagi peluang kerja kpd orang kelantan......

Anonymous said...

Jangan berbangga sangat dengan tak ada kelab malam sebab utk membuat dosa bukan hanya tertumpu di kelab malam. Pak Ibnu ni ore mana...ore Klate ko?

Anonymous said...

Wah nampaknya tentera kacang merah (RBA) @ anjing-anjing kurap ternakan abang besar kafir harbi roket sedang meroyan histeria dan menyalak bersahut-sahutan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan rakyat Kelantan kerana RBA komunis ini tidak pernah menghormati hak demokrasi rakyat Kelantan untuk mengundi parti Islam PAS dan menolak PH secara total.

Maka kita tidak terkejut melihat anjing kurap @ RBA komunis ini yang memusuhi demokrasi memutar-belitkan fakta untuk menfitnah rakyat Kelantan.

Inilah jawapan kita untuk menolak semua dakwaan karut marut ciptaan RBA komunis:

(1) Anjing kurap roket @ RBA komunis menulis kononnya Kelantan tak perlu kelab malam kerana orang kelate pergi ke golok dan hatyai...digolok mcm2 kelab mlm ade...

Nampaknya anjing-anjing kurap @ RBA komunis ini sudah biasa berkunjung ke tempat maksiat tersebut untuk melakukan pelbagai bentuk kemungkaran dan kelucahan melampau. Anjing kurap roket biasalah mencium atau bergelumang dalam najis. Dua ekor pemimpin jantan dan betina roket pun pernah minum arak sambil bermesra berpelukan.

Kita orang Kelantan tidak tahu tempat maksiat tersebut wujud di Thailand. Dan kita benci sikap anjing kurap roket @ RBA komunis memperomosi pelbagai tempat maksiat !

(2) Anjing kurap roket @ RBA komunis menulis kononnya Pengerusi spr kata orang kelantan puluhan ribu balik undi di kelantan mahu hudud tapi di tempat mereka kerja selalu pegi kelab malam

Komen RBA komunis ini menunjukkan RBA komunis ini tidak pernah menghormati prinsip demokrasi dan hak demokrasi rakyat Kelantan untuk memilih kerajaan mereka sendiri.

Kita nak tanya RBA komunis ini dan pengerusi SPR itu sendiri:

(i) Mana statistiks atau kajian objektif scientific rasmi yang menyokong dakwaan pengerusi SPR itu kononnya di tempat mereka kerja selalu pegi kelab malam ?

(ii) Adakah pengerusi SPR itu sendiri berada di pintu masuk kelab malam , disko dll untuk menyiasat asal usul setiap pengunjung kelab malam, disko dll ? Mana data kajian dan analisis dan sintesis kajian ?

Jika pengerusi SPR tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong dakwaannya yang tidak berasas, bukankah ini membuktikan pengerusi SPR dan RBA komunis ini adalah pendusta yang telah menfitnah seluruh rakyat Kelantan yang berkerja di negeri lain.

Kita rakyat Kelantan pernah berkerja di luar Kelantan tetapi kita tidak pernah mengunjungi kelab malam, disko, dangdut dll kerana kita benci semua bentuk maksiat !

Anonymous said...

(3) Anjing kurap roket @ RBA komunis menulis kononnya Kelantan antara negeri miliki jumlah penagih tertinggi

Sekarang soalan saya ialah mengapa media pro-pakatan menulis nama negeri Kelantan sahaja sebagai tajuk besar berita? Mengapa media pro-pakatan tidak mendedahkan semua nama semua negeri yang memiliki jumlah penagih tertinggi ?

Ini semua membuktikan konspirasi media pro-pakatan untuk memburuk-burukkan negeri Kelantan dan rakyat Kelantan seolah-olah negeri lain semuanya 'suci' ! Ini membuktikan media pro-pakatan dan RBA komunis ini bersikap buruk sangka dan prejudis terhadap rakyat Kelantan !

(4) Anjing kurap roket @ RBA komunis menulis kononnya Di pahang pon ramai orang kelantan yg berhijrah cari makan...pas tak bagi peluang kerja kpd orang kelantan......

Kelantan adalah sebahagian dari Malaysia @ Tanah Melayu dan rakyat Kelantan adalah warganegara Malaysia maka tidak menjadi kesalahan untuk rakyat Kelantan berhijrah ke mana-mana negeri dalam Malaysia.

Rakyat telah berhijrah ke negeri-negeri lain untuk membantu ekonomi dan pembangunan negeri lain. Guru Kelantan sudah pasti mendidik rakyat negeri lain menjadi rakyat yang berguna. Polis dan tentera yang berasal dari Kelantan juga bertugas melindungi keselamatan rakyat luar Kelantan siang dan malam.

Semua fakta membuktikan RBA komunis ini merasa dengki dan sakit hati melihat orang Melayu Kelantan berjaya dalam pelbagai bidang ekonomi dll dan mampu bersaing dengan kaum pendatang asing.

Jika kita mahu menerima logik RBA komunis ini, maka orang China dan orang India dll terpaksa pulang ke negara asal mereka untuk berkerja !!!!

Anonymous said...

tutup tempat maksiat bukan tambah tempat maksiat
selain kelantan trengganu
temapt maksiat bekenjah

Mereka satu sama lain selalu tidak melarang tindakan mungkar yang mereka perbuat. Sesungguhnya amat buruklah apa yang selalu mereka perbuat itu.

Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah setan. Sesungguhnya setan itu musuh yang nyata bagimu.

jangan bagi muka kat peminat maksiat ejen setan

Anonymous said...

Tentera serban besar boleh jumpa pegawai agensi anti dadah dan polis untuk dapatkan statistik kes dadah dan tangkapan dadah di negeri2 seluruh mesia....melalak meraung tak de paedahnye ngook..

Anonymous said...

Di negara china dan india rakyat nereka terlalu ramai bilion...kelantan rakyat berapa puluh juta?....lobai lemah pentadbiran ekonomi....hanye harapkan wang balak dan royalti minyak...

Anonymous said...

Orang kelantan ramai berhijrah cari makan di negeri lain...orang negeri lain tak berhijrah cari makan di kelantan kecuali yg ditukarkan berkhidmat di kelantan...
Lihat musim pru dan cuti yg masuk ato yg kluar kelantan yg ramai?...

Anonymous said...

Mampu ker pas kelantan dan terengganu sekat rakyat mereka ke golok?..

Anonymous said...

Rakyat kelantan berhak pilih
Kerajaan mereka sendiri..tapi kerajaan yg dipilih jgn terhegeh2 nak mintak duit persekutuan plak....cakap pandai buat ekonomi mesti pandai...

Anonymous said...

Kita orang Kelantan tidak tahu tempat maksiat tersebut wujud di Thailand. Dan kita benci sikap anjing kurap roket @ RBA komunis memperomosi pelbagai tempat maksiat !

Kelantan zero aids dan siplis ker?..

Anonymous said...

https://bm.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=513319

senarai tempat-tempat karaoke di sekitar Kota Bharu

Authorzadina2003Lv.1 Beginner
160461 16-11-2010 02:31 PM
jom pakat kongsi senarai tempat-tempat karaoke di sekitar Kota Bharu yg terkini
dengar kata skrg banyak tempat

boleh puak kita pakat jumpa sambil karaoke, duet lagu2 baik punya

Anonymous said...

Pelacur 'nomad' dapat permintaan tinggi di Kota Bharu

N Faizal Ghazali
5 Dis 2018, 3:26 petang (Dikemaskini 5 Dis 2018, 3:26 petang)

A A
Menjalankan aktiviti pelacuran secara berpindah-randah dari satu lokasi ke lokasi lain, kegiatan sekumpulan pelacur yang tiba di Kota Bharu, Isnin lalu terbongkar dalam satu serbuan pihak polis, malam tadi.

Ia susulan serbuan sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Anti Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di hadapan lif tingkat satu sebuah apartmen yang terletak di Bandar Kota Bharu.

Dalam operasi itu, seorang penuntut jurusan Ijazah Sarjana Muda Sumber Manusia di sebuat institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) berusia 24 tahun yang bertindak sebagai 'bapa ayam' ditahan bersama tiga wanita berusia 27, 36 dan 40 tahun.

Anonymous said...

Oghe jantan kelate tok sir main pelacur..dossooo besarr weeeih..

Anonymous said...

orang kelantan suka main dgn budak kecik bawoh umor, katanya dosa kechek ja sbb budak kecik, lubang pong kechik, katanya, tu yg lebai bagai nak gila perjuangkan sunah yg tuuu tu?

Anonymous said...

Yang menikah dengan budak kecik bawah umur ni, adakah mereka akan disenaraikan sebagai pedofil?

Anonymous said...

Dalam konteks hidup zaman now, yes, mereka tu pedofil @ sex maniac, mental dis-order people, esp if dey were Pas members! + mental problame! So pitty kan!

Anonymous said...

Dan dalam kisas itu ada (jaminan kelangsungan) hidup bagimu, hai orang-orang yang berakal, supaya kamu bertakwa.

orang yang tolak hukum Allah adalah orang sakit otak
ramai puak ni

Anonymous said...

Jika kita membaca semua komen-komen yang ditulis oleh barua ternakan DA-Pigs untuk menfitnah dan memburuk-burukkan rakyat Kelantan , kita akan mendapati semua komen-komen tersebut mengandungi pelbagai fitnah, persepsi dan prasangka jahat yang tidak disokong oleh sebarang fakta, statistiks atau bukti. Komen-komen tersebut membuktikan barua-barua ternakan DA-Pigs adalah pesakit mental yang kronik.

Ini jelas membuktikan barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam liberal mereka yang bersikap anti-Islam dan anti-Melayu sangat terdesak untuk menfitnah dan memburuk-burukkan rakyat Kelantan kerana rakyat Kelantan berani menolak pakatan hancing dan semua fitnah dan janji palsu ciptaan pakatan hancing. Dan sekarang telah terbukti pakatan hancing telah kencing rakyat di negara ini dengan memungkiri pelbagai janji palsu dalam manifesto pakatan sendiri.

Untuk membalas dendam kesumat DA-Pigs ke atas rakyat Kelantan, barua-barua ternakan DA-Pigs telah mencipta pelbagai fitnah yang tidak berasas untuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan rakyat Kelantan dan menghasut orang ramai membenci rakyat Kelantan semata-mata kerana rakyat Kelantan menolak kelab malam.

Kelab malam bukanlah prasyarat untuk menjadi negara maju. Kelab malam bukanlah prasyarat untuk mencipta sains dan teknologi. Kelab malam bukan prasyarat untuk membentuk pelajar cemerlang. Sebaliknya kelab malam telah meruntuhkan dan memusnahkan moral masyarakat kerana kelab malam mempunyai korelasi (kaitan) dengan arak, dadah, mabuk, tarian lucah, pergaduhan, pembunuhan, gansterisme, pergaulan bebas, zina, keganasan rumahtangga, pasangan curang, anak luar nikah, kemalangan jalanraya yang disebabkan oleh pemandu mabuk dll.

Kemungkaran dan kesesatan inilah yang disukai oleh barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam liberal mereka untuk melalaikan dan menyesatkan umat Islam. Oleh sebab kelab malam mempunyai terlampau banyak keburukan maka Islam telah mengharamkan kelab malam.

Hukum memasuki tempat-tempat seperti adanya arak dan bercampur gaul antara lelaki dan wanita yang bukan muhrim adalah HARAM dan Berdosa Besar ! Dari Anas bin Malik r,Rasulullah s.a.w bersabda "sepuluh orang yang di kutuk Allah mengenai arak :

Pembuatnya
Pengedarnya
Peminumnya
Pembawanya
Pengirimnya
Penuangnya
Penjualnya
Pemakan Wang Hasilnya
Pembayarnya
Pemesannya

Sabda Nabi s.a.w : "Arak adalah ibu segala maksiat dan ianya adalah maksiat yang paling mengaibkan"

Anonymous said...

Tindakan barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam liberal mereka menyokong, membela dan mempromosi kelab malam dan menghina rakyat Kelantan kerana rakyat Kelantan menolak kelab malam jelas membuktikan barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam liberal memusuhi ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan menghina perkara 3(1) dll dalam Perlembagaan Persekutuan !

Kegagalan barua dan pemimpin DA-Pigs untuk menunjukkan sebarang fakta, statistiks atau bukti untuk menyokong fitnah yang mereka sendiri cipta jelas membuktikan mereka adalah pembohong atau pendusta yang terdesak sebagaimana terdesaknya mereka untuk memenangi PRU dengan menabur pelbagai fitnah untuk memburuk-buruk parti lawan dan pelbagai janji palsu untuk menipu rakyat supaya rakyat menyokong mereka.

Sekarang rakyat telah menyedari bahawa mereka telah dikencing hancing oleh barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka selepas mereka memenangi PRU. Pelbagai janji pakatan telah dimungkiri oleh barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka yang jelas membuktikan barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka adalah kepala bapak hipokrit !

Kebodohan barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka memerintah negara telah menyebabkan ekonomi negara, nilai ringgit dan pelaburan asing dll merundum dan kos dan harga barangan dan perkhidmatan meningkat tinggi kerana SST dan ramai pekerja kehilangan kerja dan beban rakyat bertambah berat. Rakyat hidup menderita di waktu barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka sedang hidup mewah.

Oleh sebab itu marilah kita semua umat Islam bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS dan sekutunya dalam setiap PRK dan PRU dan menolak semua barua dan pemimpin DA-Pigs dan khadam liberal yang sedang mengancam agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

GBBBA@Green Bean Basi Belendir Army@Tentera Bubur Kacang Hijau Basi Belendir mental dis-order pedofil sexmaniac merapu meraban kena hempok depan depan cerita perlembagaan tapi macam tenuk dgn cipan tiada siapa dirugikan gormal lu tak mempan ini bukan kerajaan taliban orang kafir dimangsakan nabi tak ajar pon berbuat demikian tapi umno pas amalkan korang memang wakil setan

citer pulak masalah ekonomi bukan hanya terjadi di sini satu dunia mengalami ini tapi taliban tidak mengakui sebab mereka dalam ilusi sejak dilanda mimpi ngeri cuma dapat 2 negeri dalam kerajaan tiada kerusi tapi kerajaan tetap kasi tiap bulan tiadalah sipi gaji dan elaun semua mp walau ponteng berhari hari apa nak jawab di akhirat nanti?

Umat Islam tetaplah berpadu tak kira melayu cina ke urdu bukan cuma sekarang tapi sejak dulu malangnya Pas yang buat celaru Islam hanya dalam parti aku namun semua orang pon sudah tahu Pas hanyalah parti hama kutu halal haram semua direstu sejak berkawan dengan bossku sampaikan Allah pon Pas nak tipu!

Astaghfirullah..............

Anonymous said...

Barua kafir harbi roket 3:05 AM sentiasa sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak dan akhirnya rakyat yang mengundi pakatan telah dikencing oleh pakatan pimpinan abang besar DA-Pigs hingga hancing seluruh negara mengalahkan pencemaran sungai kim kim!

Woi barua roket 3:05 AM .....
Mana semua janji pakatan hancing ?
Mana minyak RM1.50?
Mana 1 juta kerja dengan gaji minima RM2500?
Mana penangguhan bayaran PTPTN?
Mana penghapusan tol?
Mengapa orang Simpang Rengam masih membayar tol ?
Mana janji belajar percuma di universiti?
Mana .....?
Mana ..... ?
Semuanya kencing !!!!

Pakatan Hancing pimpinan abang besar DA-Pigs telah menipu rakyat dengan pelbagai fitnah dan janji palsu maka selepas PRU yang akan datang pakatan hancing boleh balik kampung tanam kangkung dan bela bab* !

Anonymous said...

Barua 4:35 PM ternakan abang besar DA-Pigs telah menulis Rakyat kelantan berhak pilih Kerajaan mereka sendiri..tapi kerajaan yg dipilih jgn terhegeh2 nak mintak duit persekutuan plak....cakap pandai buat ekonomi mesti pandai...

Komen barua DA-Pigs 4:35 PM ini telah mendedahkan kebodohan dan kedunguan barua DA-Pigs ini sendiri kerana dia terlalu bodoh untuk memahami 'konsep Federalisme' di Malaysia maka kita tidak akan terkejut jika barua DA-Pigs ini mempunyai DNA yang sama dengan DNA lembu yang makan dedak cap roket !!! Bahkan barua DA-Pigs = lembu !!!

Anonymous said...

betul tu. kelab mlm apa barang... pi siam puashati sebb siam tkde 355

Anonymous said...

kelantan antara paling byk tok bomoh

Anonymous said...

undi pembangkang pi tuntut janji pembangkang. kencing ke tk kencing ke...yg pasti bosskur terkencing dlm mahkamah

Anonymous said...

meracau. jiwa kacau

Anonymous said...

Sundal 3:53AM GBBBA@Green Bean Basi Belendir Army@Tentera Bubur Kacang Hijau Basi Belendir mental dis-order pedofil sexmaniac nih jawaban special 4 U, 4 ur eye only ok

Mana semua janji pakatan hancing ? Dah aku kenchingkan atas kepala ko, kuyup ko, padan muka ko!
Mana minyak RM1.50? Atas kepala ko la buto!
Mana 1 juta kerja dengan gaji minima RM2500? Di mana saja, carilah pemalas!
Mana penangguhan bayaran PTPTN? Dah dasar PAS, semua nak free, maklum laaa, sundal kan!
Mana penghapusan tol? Nanti malam mintak kat laki ko yerrrr!
Mengapa orang Simpang Rengam masih membayar tol ? Sebab mereka negarawan Malaysia Baru!
Mana janji belajar percuma di universiti? Ko buat universiti sendiri la nak percuma!
Mana .....? Ataih kepala ko!
Mana ..... ? Atah ppalo butoh pedofil sexmaniac ahli2 Pas!
Semuanya aku dah kencingkan atas kepala korang, hirup ja bodo!!!!

kah kah kah kahkahkahkahkahkahkah...........sesuai utk orang yg dah mereng mcm ko, kahkahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

kacang hijau sungguh kebuluran. dh 10 bulan tk makan.

Anonymous said...

Butir tahi 7:58 AM ternakan kepala tahi roket yang memerintah pakatan hancing telah menghina dan membodohkan semua rakyat Malaysia dengan menulis Semuanya aku dah kencingkan atas kepala korang, hirup ja bodo!!!!.

Pengakuan butir tahi pakatan ini mencerminkan sikap sebenar pakatan hancing pimpinan kepala tahi roket terhadap rakyat Malaysia!!!

Butir tahi pakatan ini juga menulis kacang hijau sungguh kebuluran. dh 10 bulan tk makan.

Rakyat hidup menderita kerana beban rakyat bertambah berat yang disebabkan oleh kebodohan dan penipuan pakatan hancing dari dulu, kini dan selamanya!!!

Kencing pakatan terbaru ialah 'kereta terbang' yang telah menjadi kereta lawak yang memalukan negara ! Inilah pencapaian terhebat pakatan hancing yang telah dikutuk oleh rakyat pelbagai negara!!!

Anonymous said...

Mana hukum Allah yg pas janji nak buat?...main2 ker?

Anonymous said...

Kenape pas masih benarkan jual arak di kelantan dan terengganu?.....cakap tak serupa bikin.....mana Ruu 355?...main2 ker?

Anonymous said...

Takade orang yg hina rakyat kelantan tak ade kelab mlm....

Sape boleh sahkan takade sorang pon rakyat kelantan pegi kelab mlm di golok?...

Anonymous said...

Undi pas dan umno tanye manipesto PH plak...gila ker?...boleh pegi naik beca yg pas dah beli...hihihi..

Anonymous said...

Konsep kepala bapak ko...cakap pandai buat tak pandai...tipu pandai ...muka tak berkemaluan..

Anonymous said...

Penyokong pas memang mudah dikencingkan....lobai pas kencing penyokong boleh menang saman SR....bohong patuh syariah....hihihi....

Anonymous said...

Nampaknya butir tahi roket 12:08pm ini bersikap hipokrit iaitu menafikan hak kafir minum arak di Kelantan tetapi pada masa yang sama menyokong festival arak di luar Kelantan. Inilaj sikap hipokrit pakatan hsncing.

Butir tahi roket 12:08 PM ini sangat bodoh sebab dia tidak tahu protokol parlimen iaitu pembentangan RUU355 di parlimen mesti mendapat kebenaran speaker pakatan.

Oleh sebab pakatan telah bersungguh-sungguh menentang RUU 355, maka mustahil untuk pakatan membenarkan PAS membentangkan RUU355 di parlimen.

Sekarang kita cabar KERAjaan pakatan membentangkan RUU355 di parlimen! Pakatan ada beranikah?

Anonymous said...

Butir tahi roket 12;17 pm ini buta huruf kerana dia tidak memahami tajuk artikel di atas. Maka kita tidak hairanlah melihat butir tahi roket menulis komen merepek dan merapu di luar tajuk artikel. Kasihan ! Itulah akibat butir tahi roket selalu ponteng sekolah kerana suka shidu gam bawah pokok.

Anonymous said...

`` Islam adalah agama rasmi Malaysia. Ini diperuntukkan di dalam Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan`` sudah cukup buat KERAJAAN PH MALAYSIA BARU tak perlu bentang telentang melintang pukang ruu ciptaan baru itu modal hamPAS masa PRU 14 dulu Sundal RBBBA 1225 1231PM memang dah mereng marang merapu otak bercelaru elok pi jumpa bossku yang najisnya ko terus hidu sapu sudu

kah kah kah kahkahkahkahkah...........hamPASSSSSSS dah MERENG............

Anonymous said...

Jika butir-butir tahi abang besar roket seperti butir tahi roket 1:13 PM ternakan abang besar kafir harbi mahu menyamar sebagai orang Melayu pun agak-agaklah !!!

Butir tahi roket 1:13 PM ini tidak memahami Bahasa Melayu seperti tujuan pindaan RUU355 adalah 'memperkasakan' dan 'memartabatkan' undang-undang Islam dan mahkamah Syariah supaya undang-undang Islam dan mahkamah Syariah boleh berfungsi dengan lebih cekap dan berkesan dan mahkamah sivil tidak boleh mencampuri urusan mahkamah Syariah.

Parti Islam PAS bercita-cita mahu melaksanakan hukum Islam seperti Hudud di Malaysia tetapi malangnya usaha murni PAS ini untuk kesejahteraan umat Islam khasnya dan rakyat bukan Islam umumnya telah dan sedang ditentang, difitnah dan diburuk-burukkan oleh parti kafir harbi roket dan khadam liberal mereka dari dulu, kini dan selamanya. Bahkan Atuk Kerala pernah mengancam kerajaan PAS Kelantan dengan MAGERAN jika Kelantan melaksanakan Hudud dll.

Butir-butir tahi roket kafir harbi roket seperti butir tahi roket 1:13 PM sangat bodoh, bisu dan buta kerana mereka jahil murakkab tentang bidang kuasa kerajaan negeri yang sangat terhad maka kerajaan PAS Kelantan tidak boleh melaksanakan undang-undang Islam tanpa kelulusan parlimen dan KERAjaan persekutuan yang dikuasai oleh puak kafir harbi dan puak munafik liberal yang bersikap negatif terhadap Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Barua-barua ternakan DA-Pigs adalah setaraf dengan babi ternakan abang besar DA-Pigs kerana kedua-duanya suka menyondol dedak cap roket dan mempunyai tingkah laku dan perangai yang sama!!!

Mengapa kita berkata demikian? Kebodohan dan kejahatan melampau barua-barua DA-Pigs telah menyebabkan barua-barua ini menulis pelbagai komen berunsur jahat yang penuh dengan fitnah, kelucahan, kebiadapan dan maki hamun yang melampaui batas kemanusiaan dan tidak masuk akal manusia normal.

Kita percaya barua-barua DA-Pigs ini terdiri dari pesakit mental yang kronik yang anti-sosial dan suka bercakap dengan dinding rumah, bersembunyi di bawah katil kerana takutkan bayang-bayang sendiri,emosi berubah dalam masa 1 saat sahaja, melakukan keganasan rumahtangga dan bencikan kehidupan sosial dan gemar membunuh dan memakan kucing dll milik jiran dan mengintai wanita-wanita yang menjadi jiran mereka dengan penuh nafsu syahwat, menjerit tanpa sebab rasional kerana tekanan emosi, sentiasa khayal dalam dunia sendiri tanpa berpijak pada bumi yang nyata dan mengambil dadah berbahaya untuk mendorong mereka menulis pelbagai fitnah yang tidak berasas dll.

Anonymous said...

Jika kita membaca semua komen tidak masuk akal manusia normal yang ditulis oleh barua-barua tenakan abang besar DA-Pigs, kita merasa sangat yakin barua-barua ini adalah pesakit mental yang kronik kerana semua komen ini menunjukkan ciri-ciri pesakit mental dan ditulis berdasarkan khayalan barua-barua DA-Pigs itu sendiri dan tidak berpijak pada bumi yang nyata. Mereka mungkin juga menulis komen sambil menikmati dadah berbahaya seperti ganja, pil kuda dan heroin.

Malangnya barua-barua DA-Pigs ini memaksa manusia normal untuk menolak fakta dan menerima khayalan barua-barua DA-Pigs ini sebagai fakta ! Manusia normal tidak akan menulis komen-komen longkang tersebut.

Anonymous said...

Sundal GBBBA 159PM, w/pun aku tak paham BM, kata ko la, tapi aku benar2 paham beberapa simpulan bahasa melayu, yg tepat bertepek kat muka ko,

1 Kata dulang paku serpih, mengata orang awak yang lebih!.
2 Tempuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri!
3 Seperti ayam pondan,Kokok berdegar degar, ekor bergelumang TAHIK!

Semua simpulan & peri bahasa melayu tu khas utk ko Sundal GBBBA 159PM!

Anonymous said...

Ruu 355 bukan dari PH ..kenape PH plak kena bentang..masa sedondon dgn najib dan makan 90 juta kenape tak bentang?....4 tahun buat ape?...ruu lain sebulan dah lulus..

Anonymous said...

Cakap arak haram..tapi kenape benarkan kapir minum?...takut kpd kapir ke?....

Anonymous said...

Kenape tak bentang seblm pru14?... Mau main2 ker?..

Anonymous said...

Tentera serban besar bakul dah meroyan plak...hihihi....kena kincin dgn lobai pas bohong patuh syariah...hihihihi..

Anonymous said...

Tentera serban besar bakul daah tak terlawan komen dan hujjah...merapuu dan meroyan...aoe bukti fitnah?..

Anonymous said...

Anonymous ternakan parti kafir harbiDA-Pig menulis kononnya Ruu 355 bukan dari PH ..kenape PH plak kena bentang..masa sedondon dgn najib dan makan 90 juta kenape tak bentang?

Fakta: SPRM telah menjelaskan bahawa tiada wang berpindah dari akaun 1MDB ke akaun parti Islam PAS maka sudah jelas barua DA-Pigs ini telah menfitnah PAS dan UMNO.

Maka kita tidak akan melayan pelbagai komen barua DA-Pig ini kerana komen-komen barua DA-Pig ini berunsur fitnah dan dakwaan yang tidak berasas ! Kegagalan barua DA-Pig ini menunjukkan sebayang suka menjaja fitnah!!!

Anonymous said...

Anonymous ternakan parti kafir harbiDA-Pig menulis kononnya Ruu 355 bukan dari PH ..kenape PH plak kena bentang..masa sedondon dgn najib dan makan 90 juta kenape tak bentang?

Fakta: SPRM telah menjelaskan bahawa tiada wang berpindah dari akaun 1MDB ke akaun parti Islam PAS maka sudah jelas barua DA-Pigs ini telah menfitnah PAS dan UMNO.

Maka kita tidak akan melayan pelbagai komen barua DA-Pig ini kerana komen-komen barua DA-Pig ini berunsur fitnah dan dakwaan yang tidak berasas ! Kegagalan barua DA-Pig ini menunjukkan sebarang bukti membuktikan barua DA-Pigs ini adalah pesakit mental yang kronik yang suka menjaja fitnah kerana kebenciannya yang melampau terhadap ajaran Islam dan umat Islam!!!

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis kononnya Tentera serban besar bakul daah tak terlawan komen dan hujjah...merapuu dan meroyan...aoe bukti fitnah?..

Komen-komen karut-marut seperti komen 3:01 PM dll yang ditulis oleh Anon mangkuk ayun DA-Pig ini telah membuktikan bahawa Anon DA-Pigs ini adalah pendusta yang tidak boleh dipercayai !!!

Anonymous said...


Anonymous DA-Pigs 3:03 PM menulis Cakap arak haram..tapi kenape benarkan kapir minum?...takut kpd kapir ke?....

Jawapan kita:

Jika arak itu haram, mengapa pula parti DA-Pig dan khadam liberalnya menyokong dan mempromosi festival arak di luar Kelantan? Mengapa barua DA-Pigs ini berdiam diri sebagai tanda bersetuju dengan festival arak tersebut ?

Anonymous DA-Pigs 3:03 PM gagal membezakan antara umat Islam dan orang kafir menyebabkan dia menulis komen bodoh berganda untuk menghina otak dia sendiri !!! Jika Anonymous DA-Pigs 3:03 PM ini orang kafir maka dia berhak minum arak hingga jatuh pengsan dan mati ! Dia juga berhak makan seekor babi setiap hari sehingga dia sakit jantung dan mati kerana dia kafir !!!

Kita umat Islam tidak peduli berapa banyak mereka mahu minum arak selagi mereka tidak mengganggu umat Islam. Pengharaman arak hanya melibatkan umat Islam kerana Islam mengharamkan arak kerana keburukan arak itu lebih besar dari kebaikannya !

Barua-barua kaki kencing ternakan DA-Pigs sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !!!!

Anonymous said...

Dlm akaun parti pas memang tiada..sprm masih siasat akaun peribadi lobai pas..

Anonymous said...

Ade bukti kena fitnah?..

Anonymous said...

Kita orang hormati hak kapir...

Anonymous said...

Petikan sebagian tulisan tentera serban besar bakul...

kerana kelab malam mempunyai korelasi (kaitan) dengan arak, dadah, mabuk, tarian lucah, pergaduhan, pembunuhan, gansterisme, pergaulan bebas, zina, keganasan rumahtangga, pasangan curang, anak luar nikah, kemalangan jalanraya yang disebabkan oleh pemandu mabuk dll.

Kalo arak punca masalah Pas kena haramkan arak di negeri pas tak kira kapir sekalipon...

Anonymous said...

Ya, aku setuju dgn anon 7:23 PM.
Green Beans Bubur Kacang Basi Belendir @ GBBKBB sundal abuduh sila bawa usul persendirian di Persidangan Parlimen Malaysia ke14 yang sedang berlangsung sekarang! Itu pung kalau memang puak2 hamPAS GBBKBB sundal nih ada kepala butoh la!

kahkahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis Dlm akaun parti pas memang tiada..sprm masih siasat akaun peribadi lobai pas..

Jawapan kita:

Ini membuktikan parti Islam PAS dan pemimpin-pemimpin PAS bersih dari fitnah 'RM90 juta' ciptaan DA-Pigs dan khadam-khadam liberalnya !

Malangnya barua-barua ternakan DA-Pigs termasuk Anonymous DA-Pig masih lagi meneruskan agenda jahat DA-Pigs untuk menfitnah dan memburuk-burukkan PAS kerana puak DA-Pigs bersikap anti-Islam.

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pigs menulis Kita orang hormati hak kapir...

dan

Anonymous ternakan DA-Pigs juga telah menulis Cakap arak haram..tapi kenape benarkan kapir minum?...takut kpd kapir ke?....

Jawapan kita:

Dua komen di atas bercanggah di antara satu sama lain membuktikan Anonymous ternakan DA-Pigs adalah pembohong tegar yang suka berdusta untuk menfitnah dan memburuk-buruk parti Islam PAS.

Ini juga membuktikan parti DA-Pigs dan khadam-khadam liberalnya adalah puak lidah biawak yang suka kencing rakyat dengan pelbagai fitnah dan janji palsu !!!

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pigs menulis Kalo arak punca masalah Pas kena haramkan arak di negeri pas tak kira kapir sekalipon... 7:23 PM

dan

Anonymous ternakan DA-Pigs juga menulis Kita orang hormati hak kapir... 7:16 PM

Jawapan kita:

(1) Percanggahan antara dua komen anonymous di atas membuktikan Anonymous DA-Pigs adalah pembohong tegar yang mengidap penyakit mental yang kronik.

(2) Anonymous DA-Pigs ini mahu Kelantan menghapuskan arak di Kelantan dan pada masa yang sama Anonymous DA-Pigs sengaja membiarkan festival arak dan kelab malam berleluasa di negeri-negeri yang diperintah oleh pakatan pimpinan abang besar kafir harbi. Ini jelas menunjukkan Anonymous DA-Pigs adalah kepala bapak hipokrit lidah biawak yang mengamalkan 'double standard' untuk isu arak yang sama !

(3) Anonymous da-pIGS berkata dia menghormati hak kapir tetapi pada masa yang sama dia menafikan hak umat Islam untuk menutup kelab malam , disko, dangdut dll yang menjadi punca masalah sosial dan keruntuhan akhlak manusia sekarang.

Anonymous said...

Barua 8:32 PM ternakan DA-Pigs tidak perlu dilayan kerana barua ini mengidap penyakit mental yang kronik kerana dia suka memaki hamun tanpa sebarang sebab dan dia suka bercakap dengan tiang elektrik.

Anonymous said...

Bersih?...sori lah ....lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno....

Lobai hadi takut teruskan saman sr kerana dah tahu akan kalah....hihihi..mau putarbelit lagi?...

Anonymous said...

Kamu meroyan ker?...hihihi...cakap tak serupa bikin.....

Anonymous said...

Kamu yg cakap arak punca masalah...negeri pas kena haramkan..

Anonymous said...

Kamu dah tak boleh nak belit lagi ker...otak dah sakit...sendiri masuk jerat ker?.....hahahahahaa...bongook..

Anonymous said...

Hey Sundal GBBKBB 9:35 PM abuduh mereng! Nih gentleman 8:32 PM nak cakap. Aku bukan suka2 nak maki hamun lebai2 hamPAS dan ko. Semua benda berlaku ada sebab musabab. Ko yg memulakan dgn panggilan2 biadab sebab ko pon memang budak berotak lembap yang cuma tau berseDAP seDAP tak dapat puki ko hentam melancap sampai batang dan lubang naik berasap jangan sampai mati tak sempat mengucap kelak roh dan tubuh mu menerima azab seperti firaun dan abu lahab!

nota:

kalau ko boleh bahas dan hujah beradab sopan aku akan ikut beradap sopan!

Anonymous said...

Geng liberal dan lgbt mana boleh dengar kritikan pada kelab2 dan arak2 ni. Itu kan sumber inspirasi maksiat... Kan dah teruk blog ibnu kena attack. Padan muka hehehe...

Anonymous said...

Cakap berdegar dgn perkataan2 yg langsung tidak melambangkan akhlak orang islam...

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno...

dan

Anonymous ternakan DA-Pig menulis Dlm akaun parti pas memang tiada..sprm masih siasat akaun peribadi lobai pas..


Jawapan kita:

(1) Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???

(2) Dua komen Anonymous ternakan DA-Pig di atas bercanggah antara sama lain membuktikan Anonymous ternakan DA-Pig adalah pembohong tegar yang sanggup berbohong untuk menfitnah parti Islam PAS.

(3) Jika sprm masih siasat akaun peribadi lobai pas dan tiada pemimpin PAS yang didakwa oleh SPRM, ini bererti pemimpin-pemimpin PAS bersih dari fitnah RM90 juta !!!

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig sila jawab soalan 10:53 PM secara objektif bukan putar belit ! I'm waiting for your answers and no more lies please !

Anonymous said...

yg kurap2kn anjing tu msti duk dlm salah 1 gua d kelantan.. bukan smua tapi kbanyakan nya la

Anonymous said...

Sundal GBBKBB hamPAS 10:53PM, mahkamah ikut prioriti lah BABI DUNGU! Kes najibulbuttoh lebih aula dari kes si BABI DUNGU abduh hamPAS tuh! Lepas nih lebai2 hamPAS sundal boleh siap2 masuk kandang (BABI)ok.

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan perbicaraan kes pengubahan wang haram SRC International Sdn Bhd terhadap bekas perdana menteri Najib Razak akan bermula 3 April ini.

Hakim Nazlan Mohd Ghazali membuat keputusan itu selepas Mahkamah Persekutuan semalam mengenepikan arahan penangguhan oleh Mahkamah Rayuan minggu lalu.

Bagaimanapun tarikh-tarikh perbicaraan belum ditetapkan dan mahkamah akan memutuskannya selepas mengambil kira perbicaraan kes 1MDB terhadap Najib yang juga akan bermula pada bulan sama.

Harap sundal GBBKBB 11:00PM paham situasi hakiki realiti, jangan berilusi halunisasi pucat lesi bubur kacang hijau basi belendir pukimak kau anak haram haramjadah bangsat lahanat musibat mental disorder mental crack mental sexmaniac pedofil!

Sundal jalang anak haram GBBKBB 1100PM pukimak pedofil sexmaniac, ini akibat ko mengajar itik yg memang handal berenang!

Anonymous said...

Barua 10:10 PM dan 12:22 AM (barua yang sama) ternakan DA-Pigs adalah pesakit mental yang kronik berdasarkan komen-komen lucah dan maki hamunnya sendiri. Nampaknya abang besar kafir harbi sangat terdesak sehingga terpaksa mengupah pesakit mental menyebarkan fitnah terhadap parti lawan !!! Sangat memalukan !

Anonymous said...

Mental kronik? Ingatkan kat jelutong je, sini pun ada hehehe

Anonymous said...

ibnu dh mandi wajib ke belum. ibnu sorang je pun yg jawab merapu bela kacang hijau syarie dlm blog sendiri. bersusah payah ibnu nepis tp isi kosong. tkde pun geng walaun nk bela artikel ibnu...memalukn je

Anonymous said...

Ko duduk dlm gua mana?.....kerana nik abuduh ngaku terima wang umno.lobai hadi takut teruskan saman SR hingga ajak SR berdamai....

Masih nak belit di bongook ni..

Anonymous said...

Sprm tidak boleh dakwa kerana bukan wang rasuah... Sprm siasat untuk pastikan wang dari 1 mdb akan dikutip balik...siasatan blm selesai..

Beberape lobai pas sudah dipanggil oleh sprm..

Anonymous said...



SEMASA
Dana RM90 juta: SPRM rampas kereta mewah, beku akaun bank pemimpin PAS
Khamis, 28 Februari 2019 5:04 PM
Oleh: MAZWIN NIK ANIS


SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merampas aset termasuk kereta mewah milik pemimpin-pemimpin PAS, dalam siasatan berhubung dakwaan dana RM90 juta yang dimasukkan ke dalam akaun parti.

Sumber berkata, penyiasat telah merampas aset tersebut sejak beberapa hari lalu.

Selain kereta, menurut sumber, akaun bank beberapa individu tertentu turut dibekukan, yang merupakan sebahagian daripada siasatan.

"Ya, lebih ramai pemimpin akan dipanggil," kata sumber pada Khamis.

SPRM mengesahkan bahawa tiada dana 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dalam akaun bank rasmi PAS.

Justeru, sumber memberitahu, penyiasat kini menumpukan akaun invidu dalam kalangan pemimpin PAS tertentu.

Pada 13 Februari lalu, The Star melaporkan bahawa siasatan kini beralih kepada akaun peribadi para pemimpinnya.

Dakwaan mengenai PAS menerima rasuah RM90 juta daripada Umno, menerusi artikel Sarawak Report pada 6 Ogos 2016.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memfailkan saman terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown di atas dakwaan itu tetapi kedua-duanya menyelesaikan perkara tersebut di luar mahkamah. - The Star


Baca lebih lanjut di https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2019/02/28/sprm-pemimpin-pas/#Agsj3fcxwdikJx1o.99

Anonymous said...

Berita Harian

Dua lagi pemimpin PAS dipanggil SPRM

KUALA LUMPUR: Mursyidul Am PAS, Datuk Hasim Jasin dan EXCO PAS, Nasir Daud dipanggil bagi memberi keterangan membantu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), pagi ini.

Difahamkan siasatan itu berhubung dakwaan penerimaan RM90 juta dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) diberi UMNO.

Hashim akan memberi keterangan di pejabat SPRM Perlis, manakala Nasir di pejabat SPRM Kelantan.

Semalam, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan dipanggil memberi keterangan kepada SPRM yang juga difahamkan berhubung dakwaan parti itu menerima RM90 juta dana 1MDB diberi UMNO.

Takiyuddin dilaporkan tiba di ibu pejabat SPRM Putrajaya jam 9.20 pagi untuk direkodkan keterangan berkaitan dakwaan itu.

Anonymous said...

BERITA | MALAYSIA

Isu terima dana dari BN, SPRM siasat bekas pemimpin Pas

Afiezy Azaman dan Assim Hassan, Astro Awani | Published Februari 28, 2019 22:28 MYT
SPRM sedang menjalankan siasatan terhadap seorang bekas pemimpin PAS yang didakwa menerima dan menyalahgunakan wang yang diterima daripada kerajaan terdahulu BN.
SPRM sedang menjalankan siasatan terhadap seorang bekas pemimpin PAS yang didakwa menerima dan menyalahgunakan wang yang diterima daripada kerajaan terdahulu BN.

KUALA LUMPUR: : Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang menjalankan siasatan terhadap seorang bekas pemimpin Pas yang didakwa menerima dan menyalahgunakan wang daripada kerajaan terdahulu Barisan Nasional (BN).

Sumber SPRM mengesahkan perkara itu kepada Astro AWANI namun tidak mendedahkan butiran lanjut mengenai perkara itu.

Bagaimanapun beliau berkata SPRM masih terus menjalankan siasatan berhubung dakwaan beberapa pemimpin Pas yang menerima wang daripada sumber yang sama.

“Siasatan masih belum dihentikan walaupun pada 12 Februari lalu sebuah portal berita melaporkan dakwaan mengenai wang RM90 juta dimasukkan dari dana 1Malaysian Development Berhad (1MDB) ke dalam akaun bank Pas tidak benar

Anonymous said...

SPRM beku akaun pemimpin PAS bernilai RM1 juta

sprm
MASZUREEN HADZMAN
28 Februari 2019 7:16 PM

3.4K
KUALA LUMPUR 28 Feb.- Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini membekukan akaun bank bernilai RM1 juta milik seorang pemimpin PAS kerana dipercayai mempunyai kaitan dengan siasatan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menurut sumber, selain akaun terbabit, beberapa kenderaan mewah iaitu Vellfire, Porsche dan Range Rover milik pemimpin tersebut turut dirampas dengan jumlah keseluruhan RM2.3 juta.

"Sitaan terbabit dilakukan mengikut Akta SPRM dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA) 2001," katanya di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Anonymous said...

Hadi: Kerjasama PAS-MIC umpama keluarga

29 Mac 2019, 12:09 tengahari (Dikemaskini 29 Mac 2019, 12:44 tengahari)

A A
Kerjasama antara PAS dan MIC bagaikan sebuah keluarga yang bersatu atas dasar satu titik persamaan walaupun berbeza kaum, kata Abdul Hadi Awang.

Presiden PAS itu berkata, kebersamaan PAS, MIC dan Umno bukan perkara baru, malah ketiga-tiga parti ini pernah bersama menentang penjajah.

Lobai hadi nak kerjasama dgn MCA tapi MCA tendang lobai hadi..

Anonymous said...

Dalam dap ramai taliban. Ada nga , ada guan eng dan bapak dia kepala kkomunis kit sian. Padan sabu kata komunis pejuang kemerdekaan, taliban bangsa cina sangat bahaya kepada org melayu dan raja raja melayu.

Anonymous said...

Apabilan taliban guan eng jadi menteri, habis aset tabung haji dijual. Sangat busuk hati supaya org islam jadi papa kedana. Adakah Mujahid dpt persen dari jualan ini?

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno...

dan

Anonymous ternakan DA-Pig menulis Dlm akaun parti pas memang tiada..sprm masih siasat akaun peribadi lobai pas..


Jawapan kita:

Anonymous ternakan DA-Pig masih gagal menjawab cabaran (1), (2) dam (3) kita dalam komen kita March 28, 2019 at 9:32 PM di atas !!!

Kita ulangi cabaran kita kepada Anonymous ternakan DA-Pig :

(1) Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???


(2) Dua komen Anonymous ternakan DA-Pig di atas bercanggah antara sama lain membuktikan Anonymous ternakan DA-Pig adalah pembohong tegar yang sanggup berbohong untuk menfitnah parti Islam PAS.

(3) Jika sprm masih siasat akaun peribadi lobai pas dan tiada pemimpin PAS yang didakwa oleh SPRM, ini bererti pemimpin-pemimpin PAS bersih dari fitnah RM90 juta !!!

Hanya mahkamah (bukan SPRM) yang menentukan siapa salah dan siapa benar maka tindakan Anonymous ternakan DA-Pig mendakwa pemimpin-pemimpin PAS bersalah dalam kes rasuah RM90 juta adalah pembohongan DA-Pigs yang sangat hina dan menjijikkan !!!

Nampaknya Anonymous ternakan DA-Pig sekarang sudah berlagak sebagai hakim komunis menjatuhkan hukuman bersalah kepada pemimpin-pemimpin PAS tanpa sebarang perbicaraan !!

Anonymous said...

Pembetulan komen March 29, 2019 at 3:40 PM

Anonymous ternakan DA-Pig masih gagal menjawab cabaran (1), (2) dam (3) kita dalam komen kita March 28, 2019 at 10:53 PM di atas !!!

Anonymous said...

Fuh banyak tul komen. Lama nak bacanya nih.

So mamak bagi popcorn kurang hancing satu papan!

Anonymous said...

Ko bagi bukti aset Tabong haji habis dijual...pandai buat fitnah dgn tuduhan tanpa bukti....bila dijual dan siapa yg beli?..

Anonymous said...



PAS nafikan akaun dibekukan dan aset dirampas SPRM

https://www.youtube.com/watch?v=HkZX89wvPBg

Anonymous said...

Aku dah banyak bagi berita siasatan sprm ..ko tak pandai baca ker?..

Rakaman odio suara nik abuduh ngaku terima wang umno dudah disahkan tulin oleh loyar lobai hadi di london...ko nak bukti ape lagi?....suara nik abuduh disahkan tulin sebabkan lobai hati takut teruskan saman SR.....mengfeletar ..hihi..

Tentera serban besar bakul nak belit lagi ....bongok..

Anonymous said...

Ko tak reti baca..kat atas tu dah banyak jawapan....ko nak putarbelit...

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pigs menulis Ko bagi bukti aset Tabong haji habis dijual...pandai buat fitnah dgn tuduhan tanpa bukti....bila dijual dan siapa yg beli?..March 29, 2019 at 3:49 PM

Jawapan kita

Wah nampaknya Anonymous DA-Pigs cuba lari dari isu yang sedang dibahaskan dengan menimbulkan isu baru TH kerana Anonymous DA-Pigs tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut marutnya sendiri kononnya pemimpin-pemimpin PAS seperti Nik Abduh terima wang dari UMNO.

Jawab dulu cabaran kita dalam komen March 29, 2019 at 3:40 PM sebelum kamu cipta fitnah baru untuk menfitnah PAS !!!!

Anonymous said...

Nik Abduh pertahan diri - ‘ayah pun pernah bohong’

N Faizal Ghazali
13 Feb 2019, 7:41 malam (Dikemaskini 14 Feb 2019, 11:22 tengahari)

A A
Anggota parlimen Bachok, Nik Mohamad Abuh Nik Abdul Aziz mempertahankan tindakan beliau menafikan kesahihan suaranya dalam audio PAS menerima dana daripada Umno itu adalah langkah yang tepat.

Katanya, dalam soal menjaga kerahsiaan parti perkara itu juga pernah diamalkan oleh ayahnya, allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika memimpin PAS.

"Ia hanya soal kerahsiaan dan bila kita berada dalam parti besar apatah lagi parti Islam, maka soal kerahsiaan itu adalah sesuatu yang valid, ada ilmunya dalam agama. Banyak contoh-contohnya.

"Saya buat contoh yang dekat kita di Kelantan ini ialah dalam isu baiah, taklid talak (isteri) terhadap wakil rakyat PAS di Kelantan. Apabila dokumen itu tular, almarhum tok guru Nik Aziz ditanya dan dia menafikan sekeras-kerasnya.

BOHONG PATUH SYARIAH...

Anonymous said...

Dah jawap pon....ko putarbelit..kalo nik abuduh tak terima wang kenape lobai hadi takut saman sr?...sila jawab..

Ko tak de bukti aset TH dah dijual..berlagak bodooh..

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis Ko tak reti baca..kat atas tu dah banyak jawapan....ko nak putarbelit...March 29, 2019 at 3:55 PM

Jawapan kita:

Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???

Anonymous said...

Nik abdoh tak bodoh la bg akaun dia. Kami pimpinan pas takkan la nk bg akaun pas atau akaun sendiri. Gila ka

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis Ko tak de bukti aset TH dah dijual..berlagak bodooh.. March 29, 2019 at 4:00 PM

Jawapan kita:

Kita tidak pernah membuat dakwaan tersebut di atas. Kita cabar kamu sila tunjukkan mana komen kita di bawah artikel ini yang menyatakan demikian !

Nampaknya kamu sudah jadi gila dan sangat terdesak sekarang sehinggakan kamu sanggup menfitnah kita untuk menutup kemaluan kamu sendiri!

Anonymous said...

Ahli pas ternakan macai mca-mic menggelupur dah skrg sbb pimpinan pas kaki songlap duit umno

Anonymous said...

Barua bangsat 4:03 PM ternakan DA-Pigs cuba menyamar sebagai pimpinan PAS untuk membuat kenyataan palsu dalam komen March 29, 2019 at 4:03 PM .

Anonymous said...

Wah barua-barua DA-Pig ternakan DA-Pig seperti barua 4:06 PM menggelupur dah skrg sbb sudah barua-barua DA-Pigs sudah didedahkan sebagai penjaja fitnah !

Anonymous said...

Barua mic 4:12 sudah kalut

Anonymous said...

Bongok...nik abodoh dah ngaku terima wang umno..bukti kepala bapak ko tu..

Anonymous said...

Palsu kepala hotak ko.

Anonymous said...

Husam serah bukti isu RM90 juta kepada SPRM'

N Faizal Ghazali
20 Feb 2019, 4:00 petang (Dikemaskini 20 Feb 2019, 5:20 petang)

A A
Selain memberi keterangan, Naib Presiden Amanah Husam Musa turut dikatakan memberikan bahan bukti ketika ke ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kelantan di Kota Bharu, semalam.

Sumber memberitahu Malaysiakini bahawa ia bagi membantu siasatan SPRM berhubung dakwaan penyaluran RM90 juta oleh Umno kepada pemimpin PAS.

"Husam hadir untuk berikan keterangan dan menyerahkan bukti berkaitan isu penerimaan dana Umno oleh pemimpin PAS.

"Difahamkan bukti tersebut berbentuk dokumen dan rakaman percakapan," katanya yang enggan nama didedahkan.

Husam ke ibu pejabat SPRM pada pukul 9.25 malam semalam dan keluar kira-kira sejam 30 minit kemudian.

Anonymous said...

Ini hantu yg tulis ker?

AnonymousMarch 29, 2019 at 2:41 PM
Apabilan taliban guan eng jadi menteri, habis aset tabung haji dijual. Sangat busuk hati supaya org islam jadi papa kedana. Adakah Mujahid dpt persen dari jualan ini?

Reply

Anonymous said...

Baru tau pimpinan pas skrg trpksa buat lawatan hormat merafak sembah bertemu mic demi kelangsungan politiknyee

Anonymous said...

Askar serban besar belit kiri belit kanan....

Dia tulis abis aset TH dijual.pon diaa tak ngaku....puak serban besar penipu patuh syariah....

Anonymous said...

Wah seronok korang komen ye. Mntang2 admin ibnu hasyim nazak. Lumpuh sebelah badan. Akibat balasan allah trhadap penulisannya yg memfitnah sesama islam.

Kalau tak mesti dia delete komen korang. Hanya penyokong mic, mca dan umno shj dibenarkan komen dlm ni.

Anonymous said...

Kerana husam ade bukti lobai2 pas terima wang umno 90 jota lobai hadi takut saman husam walopon husam sudah cabar lobai pas saman dia......

Lobai hadi saman SR separuh jalan tekan brek emergensi....lobai hadi takut kalah mintak SR berdamai dan sanggup bayar 1.4 juta.....hihihihi...

Anonymous said...

Askar maya serban besar bakul dah jadi hantu raye rupanye....

Anonymous said...


Anonymous DA-Pigs menulis Ini hantu yg tulis ker? March 29, 2019 at 4:19 PM

Jawapan kita:

Wah nampaknya penyakit mental kamu Anon DA-Pigs semakin kronik kerana kamu membabi buta menfitnah kita pula! Kamu pun tidak mempunyai bukti untuk menyokong fitnah tersebut !

Fakta: Kita tidak pernah tulis komen March 29, 2019 at 2:41 PM tersebut !

Anonymous said...

Ko tulis ko tak ngaku...hohihiho..ko hantu leer..

Anonymous said...

Kalo ko tak tulis ko tak perlu sibok....tapi ko yg menyiibok lebihnye..

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno...

JAWAPAN KITA

Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???


Sudah banyak kali kita mencabar kamu Anon DA-Pigs untuk menunjukkan bukti kamu untuk menyokong dakwaan karut marut kamu terhadap Nik Abduh tetapi kamu masih berdolak daleh dan putar belit dan cuba mengelakkan dari isu ini bahkan kamu menfitnah kita pula kerana kamu tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut marut kamu terhadap PAS..

Kegagalan barua-barua ternakan DA-Pigs seperti membuktikan dakwaan karut marut di atas membuktikan tentera kacang merah (RBA) ternakan DA-Pigs dan pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pigs dan khadam liberal mereka adalah pembohong yang suka mencipta dan menabur fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana PAS berusaha menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam.

Anonymous said...

Woi barua-barua DA-Pigs jawablah cabaran March 29, 2019 at 5:01 PM ! Kamu semua tidak mempunyai telurkah kerana telur kamu telah dipegang oleh abang besar DA-Pigs ??? Kasihan ! Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Bukti kapla bapak ko?....pengakuan nik abuduh sudah lebih dari bukti ngok...

Kerana pengakuan abuduh buat lobai hadi takut kpd SR....hihihi....

Kalo pengakuan abuduh bukan bukti lobai hadi takkan berhenti saman SR...bongok askar bodos...

Anonymous said...

Kamu barua lobai bodooh.....kenape lobai takut saman SR dan husam?....jawab lah kalo ko berani...

Anonymous said...

SR pempoan kapir telah pegang telor lobai hadi dan askar serban besar bakul bongook.....hihihihi.

Anonymous said...

Malu apaa boskuu tipu. Tipu dibenarkan dalam islam. Nik aziz pun nipu. Hadi pun suruh nipu. Apa mau malu bos ku.

Nik abduh tak perlu maluuu boss ku. Dulu tipu tak mengaku. Dulu abeduh tak mengaku yg pas bedal 90juta. Skrg kantoi sudah mengaku dia yg bckap pas bedal 90juta.

Hadi suruh tipu.abduh pun tipu. Malooo apa bos kuuu

Anonymous said...

Sekarang rosmah pun pegang telur lobai hadi wang.

Rosmah ketua wanita muslimah pas. Tiada beza dah skrg pas dan parti tibai duit juta2 simpan rumah

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno...

JAWAPAN KITA

Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???


Kita masih lagi menunggu Anon DA-Pigs untuk menunjukkan bukti tersebut. Putar belit dan auta Anon DA-Pigs menunjukkan Anon DA-Pigs tidak mempunyai bukti tersebut !

Anonymous said...

Lobai abduh mngaku 'pas' telah terima duit umno. Bukan nik abduh yg terima direct.

Apa punya bengap la macai mic anon6:37 ni. Macai bn telah dikenalpasti.kehkeh

Anonymous said...

Barua-barua DA-Pigs menyebarkan fitnah kononnya UMNO memberi RM90 juta kepada PAS sebelum PRU14. Hanya manusia buta, pekak dan dungu sahaja yang percaya fitnah ini kerana mereka meletakkan otak pada lutut.

Adalah tidak logik UMNO memberi wang kepada PAS supaya PAS menjadi kuat dan boleh mencabar dan menentang UMNO dengan lebih cekap dan berkesan dalam PRU14 !!! PAS telah menentang UMNO dalam PRU14 yang membuktikan PAS bukan sekutu UMNO maka sudah pasti UMNO tidak akan memberi wang RM90 juta kepada PAS sebelum atau semasa PRU14 !

SPRM telah membuat kenyataan bahawa tiada wang dari 1MDB masuk ke dalam akaun parti Islam PAS yang bererti UMNO tidak memberi wang kepada PAS dan PAS bukan barua UMNO.

Alhamdulillah sekarang UMNO dan PAS berkerjasama menentang pakatan pimpinan abang besar kafir harbi.

Hanya barua-barua buta, pekak dan dungu seperti Anonymous DA-Pigs ternakan DA-Pigs yang mengidap sakit mental memaksa semua manusia menerima fitnah RM90 juta sebagai fakta !!!

Anonymous said...

(1) Anonymous DA-Pigs menulis lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno.... March 28, 2019 at 9:43 PM

(2) Barua DA-Pigs 6:46 PM pula menulis Lobai abduh mngaku 'pas' telah terima duit umno. Bukan nik abduh yg terima direct.


JAWAPAN KITA:

Ewah ...ewah ... ewah sekarang barua-barua buta, pekak dan dungu ternakan DA-Pigs bercakap putar belit penuh auta dan bercanggah antara satu sama lain ... barua-barua DA-Pigs nak menipu dan menfitnah katakan ! Cukup-cukuplah barua-barua bengap ternakan DA-Pigs mencipta fitnah untuk menfitnah parti Islam PAS !!!



Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno... March 28, 2019 at 9:43 PM

JAWAPAN KITA

Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???


Kita masih lagi menunggu Anon DA-Pigs untuk menunjukkan bukti tersebut. Putar belit dan auta Anon DA-Pigs menunjukkan Anon DA-Pigs tidak mempunyai bukti tersebut !

Adakah Anonymous ternakan DA-Pig masih menunggu 'fatwa' dari abang besar DA-Pigs sebelum menjawab soalan kita ? Kamu nak menipu pun agak-agaklah !!! Barua-barua DA-Pigs sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Pertanyaan aku kenape lobai hadi berenti tengah jalan takut teruskan saman SR selepas suara nik abuduh ngaku terima wang disahkan tulin blm dijawab oleh askar serban besar bakul bongok bodoh...

Mengada lebih2..

Anonymous said...

Satu dunia sudah tahu lobai pas makan duit umno....hihihihi...

Anonymous said...

Nik Abduh tukar pengakuan, suara rakaman audio miliknya

ZAAIN ZIN
13 Februari 2019 4:32 PM

KOTA BHARU 13 Feb. - Ahli Parlimen Bachok, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini mengaku beliau ialah individu dirakam bercakap mengenai Pas menerima duit UMNO sebelum rakaman audio tersebut tular menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) tahun lalu.

Perkara tersebut dinyatakan dalam penjelasan panjang lebar yang dibahagikan kepada enam bahagian yang dipanggil ' pintu' sebelum dikongsikan Nik Mohamad Abduh sendiri di akaun Facebook miliknya hari ini.

Dalam kenyataan itu, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat itu berkata, apabila rakaman audio tersebut tular tahun lalu, beliau memilih untuk bercakap benar dan mahu mengesahkannya kerana yakin isi ucapan itu akan mudah difahami jika diambil pendengar dalam konteks yang sebenar.

Bagaimanapun katanya, selepas merujuk kepada pimpinan parti, mereka memutuskan supaya beliau menafikannya dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri merestui keputusan tersebut bagi membendung serangan dibuat musuh politik parti.

Tegas beliau, ada tiga institusi yang berhak mengubah keputusan pertama (penafian) tersebut iaitu Pas sebagai tuan beliau, mahkamah sebagai neraca menegak keadilan di dunia serta Kerajaan Malaysia melalui siasatan oleh pihak berkuasa seperti polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Kenyataan saya kepada ketiga-tiga institusi tersebut adalah sama. Saya mengakui kebenaran suara saya itu. Saya juga menegaskan di hadapan mereka untuk saya terus menafikannya di hadapan publik (awam) sebagai hak menjaga kerahsiaan yang ditekankan oleh agama," katanya.

Menurut Nik Mohamad Abduh, kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan semalam yang mengesahkan rakaman itu sebagai ucapan beliau sebelum disusuli pengesahan Abdul Hadi sendiri pagi ini memberi isyarat bahawa parti telah bersetuju supaya beliau menukar pengakuan.

Beliau dalam pada itu berkata, ucapan dalam audio terbabit sebenarnya mengandungi dua intipati utama iaitu meminta 'kumpulan 40' berhenti menyiasat dan menghukum pimpinan parti serta menerangkan hukum agama berkaitan mengambil wang musuh politik iaitu UMNO.

Katanya, kekhilafan besar adalah dalam soal hukum mengambil wang orang UMNO kerana kumpulan itu mendakwa, mengambil wang UMNO adalah rasuah semuanya kerana UMNO adalah musuh dan sebarang terimaan adalah berunsur rasuah.

"Saya dalam rakaman tersebut cuba menjelaskan bahawa ia adalah salah dan bahaya. Saya jelaskan menerima wang sesiapa pun daripada UMNO adalah haram hanya apabila berbentuk rasuah atau sogokan atau dedak yang bermaksud kita terpaksa menjual perjuangan dengan mencairkan pendirian parti atau menyokong tindakan UMNO yang bersalahan dengan polisi parti.

"Adapun pemberian biasa seperti kekeluargaan, persahabatan, derma, kebajikan dan lain-lain, maka ia adalah harus. Bahkan ia menambah kasih sayang di antara umat Islam," katanya.

Nik Mohamad Abduh juga menjelaskan bahawa beliau hadir menyertai perbincangan dalam Majlis Syura Pas berkaitan isu itu dan semua telah sepakat bahawa menerima wang UMNO adalah harus kecuali bertujuan rasuah dan ia adalah amalan puluhan tahun dalam Pas apabila para ulamak menerima secara terbuka wang orang-orang UMNO.

Malangnya kata beliau, kumpulan 40 terbabit tidak pernah berpuas hati dan menyalah tafsir ucapannya dengan menganggap beliau telah memperakui bahawa Pas telah menerima wang rasuah dan sogokan daripada UMNO.

"Justeru saya menamakannya (rakaman audio) sebelum ini sebagai audio karut, mengarut dan fitnah," katanya.

Beliau dalam pada itu berterima kasih kepada seluruh ahli dan penyokong Pas serta rakyat yang menerima dengan hati terbuka kenyataan penafian beliau setahun lalu yang dilihat berjaya meneguhkan Pas untuk melangkah memasuki PRU-14. - UTUSAN ONLINE

Anonymous said...

Bohong patuh syariah pas...

Anonymous said...

GAMBAR-GAMBAR LAWATAN PARA PIMPINAN JAMIYYATUL ISLAMIYAH DAN MAJLIS BACAAN YASSIN DIRUMAH ANWAR

Deligasi Negara jiran (bapak-bapak professor) bersama di Kediaman Tokoh Besar Presiden KEADILAN Malaysia
Lawatan para pimpinan ulama Indonesia ke rumah DSAI malam tadi. Hubungan yang sangat mesra dan tinggi hormat mereka kepada tokoh ini.
DSAI beramah mesra bersama delegasi dari Jamiyyatul Islamiyah (JmI) Indonésia. Anggota rombongan seramai 25 orang kebanyaknnya adalah professor dan profesional unggulan.
28.03.2019
AMIR Wartawan Rasmi LR at Friday, March 29, 20194

Anonymous said...

Pasai apa org kafir jaga aset org islam. Bab hukum dlm islam org kapir mana tahu.

Anonymous said...

Puak pan banyak bohong ttg hukum. Mereka jahil agama, belajor tak habis, tapi cakap pasai ugama standard dap jer.

Anonymous said...

Makaih...sampai lawatan pun nak promo. Jgn la nmpak sgt terdesak sampai lagu tu na.

Tactic sama mcm mujahid masa melawat Sheikh Yusuf Qardawi dulu bukan main di heboh seantero malaysia konon disambut baik. Entah la setakat ni tak pernah pulak dengar orang datang melawat ulamak dilayan buruk.

Tactic lama...

Anonymous said...

Islam membenarkan penganutnya menipu demi songlap duit

Anonymous said...

Rakaman audio dah ngaku. Rakaman bideo bila lagi eh. Yang tukang hantar muka clear sampai dalam bilik dah bersumpah laknak ngaku. Jam tangan alba tak jumpa2 lagi tu. Ceciter ceciter huhuhu...

Anonymous said...

Puak taliban bangsa cina sedang picit telor melayu pan. Yg berani pas dan umno jer. Taliban suruh pan hentam pas dan umno, saya yg menurut perintah, jujur pan akur. Dan tak kurang juga cina menyamar melayu dalam tulisan. Sama macam bisnes milik kafir tapi guna nama islam dlm produk mereka.

Anonymous said...

Repot lah polis....boleh tanye rahim tambi chik tokey vedeo seks musuh anwar...

Anonymous said...

Anwar masih dihormati diperingkat antrabangsa....puak professor kenal ker lobai Pas 90 jota?...hihihi..

Anonymous said...

Setuju ...hanye iselam dan syariah ajaran lobai pas saja...

Anonymous said...

Lebih dahsyat pempuan kapior tak sunat SR picit telor lobai Pas...nak damai boleh bayar dulu 1.4 juta....lobai hadi hanye mampu mengafu kpd tuhan....rameli jadi mangsa....rameli tak berani napikan....hahahaha..

Anonymous said...

Pong pang ruu 355 selama 4 tahun...tapi akhirnye lobai pas ghaibkam....hihihihi..

Anonymous said...

Pas dah kerjasama dgn umno...tapi pas kedekut nak bagi jawatan kpd umno....hihihi....kes gila babi...

Anonymous said...

Penyokong PAS dan UMNO punya kote besar dan panjang jadi kelab malam mereka tak suka.Tapi kalau janda dan pelacur Thailand bukan main kembang telinga dan berterabur air liurnya.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim foto bogel dan seksi dah tak ada ke.Atau dah taubat kot. he..... he.... he......

Anonymous said...

Anonymous said...

(1) Anonymous DA-Pigs menulis lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno.... March 28, 2019 at 9:43 PM

(2) Barua DA-Pigs 6:46 PM pula menulis Lobai abduh mngaku 'pas' telah terima duit umno. Bukan nik abduh yg terima direct.


JAWAPAN KITA:

Ewah ...ewah ... ewah sekarang barua-barua buta, pekak dan dungu ternakan DA-Pigs bercakap putar belit penuh auta dan bercanggah antara satu sama lain membuktikan barua-barua DA-Pigs adalah pembohong lidah biawak yang suka mencipta pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana kepala bapak kafir harbi benci perjuangan Islam!!!

Maka kita tidak terkejut melihat pakatan pimpinan abang besar DA-Pigs kencing rakyat dengan pelbagai fitnah dan janji palsu. Hancing seluruh negara !

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno... March 28, 2019 at 9:43 PM

JAWAPAN KITA

Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???


Anonymous DA-Pigs masih gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong fitnah RM90 juta. Putar belit dan auta Anonymous DA-Pigs menunjukkan Anon DA-Pigs tidak mempunyai bukti tersebut !

Kasihan Anonymous DA-Pigs menulis pelbagai komen tetapi tiada satu komen Anon DA-Pigs ini pun yang menunjukkan berlaku perpindahan wang dari akaun UMNO atau 1MDB ke akaun Nik Abduh. Ini jelas membuktikan Anonymous DA-Pigs tidak mempunyai bukti untuk menyokong fitnahnya sendiri !

Anonymous DA-Pigs suka kencing sama seperti abang besar DA-Pigsnya yang terlibat dalam skandal terowong dan banglo terlajak diskaun dll ! Bila pakatan pimpinan DA-Pigs kalah dalam PRU, abang besar akan didakwa semula dalam mahkamah !

Anonymous DA-Pigs nak menipu pun agak-agaklah !!! Barua-barua DA-Pigs sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis Pas dah kerjasama dgn umno...tapi pas kedekut nak bagi jawatan kpd umno....hihihi....kes gila babi... March 29, 2019 at 9:21 PM

JAWAPAN KITA

Komen Anonymous DA-Pigs 9:21 PM mencerminkan sikap rasis puak kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka yang mengamalkan strategi 'pecah dan perintah' untuk memecah-belahkan umat Islam supaya umat Islam menjadi lemah dan mencipta dan menabur pelbagai fitnah untuk memusnahkan kerjasama PAS-UMNO supaya parti kafir harbi DA-Pigs boleh menjadi pemerintah negara Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat parti kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberalnya sibuk mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memusnahkan kerjasama PAS-UMNO kerana kerjasama PAS-UMNO boleh menyatu-padukan umat Islam untuk menentang puak kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberal yang sedang mengancam Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Eh eh orang cakap pasal cerita jam seiko. Ada cerita lain ke ni. Kalau ada cerita la sikit

Anonymous said...

Iblis lagi hebat ilmunya daripada professor. Kenapa tak pi kawan dgn dia? Kalau paham, paham. Tak paham sudah

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis Pas dah kerjasama dgn umno...tapi pas kedekut nak bagi jawatan kpd umno....hihihi....kes gila babi... March 29, 2019 at 9:21 PM

JAWAPAN KITA

Komen Anonymous DA-Pigs 9:21 PM mendedahkan sikap rasis puak kafir harbi dan puak munafik liberal terhadap agama Islam dan umat Islam kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat puak kafir dan puak munafik mencipta dan menabur fitnah untuk memusnahkan kerjasama PAS-UMNO supaya umat Islam berpecah-belah dan menjadi lemah supaya puak kafir harbi boleh menindas Islam dan umat Islam.

Allah telah berfirman yang bermaksud :

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."
(Al-Baqarah 2:120)

Anonymous said...

Betul ato tidak nik abuduh mengaku terima wang umno?...susah nak jawab ni...hihihi

Anonymous said...

Sanggup ke pas bagi jawatan kpd umno?....mat hassan cadang wujudkan kerajaan camporan pas umno....nik amar tak berapa setuju..hihiho

Anonymous said...

Hey askar serban besar bakul bongok...soklan aku kenape lobai hadi takut teruskan saman SR setelah suara nik abufuh ngaku terima wang umno disahkan tulin blm di jawab...bila mau jawab?...

Payah nak jawab ni....hihihi

Anonymous said...

Hey askar serban besar bakul bongok...soklan aku kenape lobai hadi takut teruskan saman SR setelah suara nik abuduh ngaku terima wang umno disahkan tulin blm di jawab...bila mau jawab?...

Payah nak jawab ni....hihihi

Anonymous said...

Tulur hadi dah kena pulas dgn mek salleh SR...tu pasal lobai hadi tekan brek emerjensi dan sanggup bayar 1.4 juta kpd SR untuk berdamai...hihiho..

Anonymous said...

JAWAPAN KITA

Komen Anonymous DA-Pigs 9:21 PM mendedahkan sikap rasis puak kafir harbi dan puak munafik liberal terhadap agama Islam dan umat Islam kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam.


Ini bukan jawapan...ini merapooo...hihihi..

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno... March 28, 2019 at 9:43 PM

JAWAPAN KITA

Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???


Anonymous DA-Pigs masih gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong fitnah RM90 juta. Putar belit dan auta Anonymous DA-Pigs menunjukkan Anon DA-Pigs tidak mempunyai bukti tersebut !

Kasihan Anonymous DA-Pigs menulis pelbagai komen tetapi tiada satu komen Anon DA-Pigs ini pun yang menunjukkan berlaku perpindahan wang dari akaun UMNO atau 1MDB ke akaun Nik Abduh. Ini jelas membuktikan Anonymous DA-Pigs tidak mempunyai bukti untuk menyokong fitnahnya sendiri !

Anonymous DA-Pigs suka kencing sama seperti abang besar DA-Pigsnya yang terlibat dalam skandal terowong dan banglo terlajak diskaun dll ! Bila pakatan pimpinan DA-Pigs kalah dalam PRU, abang besar akan didakwa semula dalam mahkamah !

Anonymous DA-Pigs nak menipu pun agak-agaklah !!! Rakyat sudah tahu barua-barua DA-Pigs sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak ! DA-Pigs kencing rakyat, hancing seluruh negara !!!

Anonymous said...

Anonymous DA-Pig 11:43 PM menulis Ini bukan jawapan...ini merapooo...hihihi..March 29, 2019 at 11:43 PM

JAWAPAN KITA:

Puak kafir mendakwa ayat Al-Qur'an merapooo (merapu) kerana mereka tidak mempercayai Al-Qur'an ! Bahkan mereka merasa bangga menghina Al-Qur'an ! Maka kita tidak terkejut melihat puak kafir menghina ayat Al-Qur'an yang terkandung dalam komen 11:09 PM !

Umat Islam amat yakin bahawa ayat Al-Qur'an adalah 100% benar kerana ayat Al-Qur'an adalah Firman Allah Yang Maha Benar. Contoh:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."
(Al-Baqarah 2:120)





Anonymous said...

Mana jawapan kpd soklan aku hey bongok...susah sangat ker soklAn aku ato ko memang bongok kelas 1?... Hihihihiho..

Anonymous said...

Ayat quran tak merapoo...jawapan ko yg merapoo...guna ayat quran salah tempat bila tak boleh berhujjah.......bongok kelas satu..

Patut lah Pas tak boleh menang pru...

Anonymous said...

Nak bukti perpindahan wang umno kedalam akaun lobai2 pas?...saman lah SR hingga habis dan saman husam musa....bukti transaksi kedlm akaun bank hanye boleh fi tunjuk dlm mahkamah saja....

Aku tanye kenape lobai pas takut saman SR hingga habis dan takut saman husam?....takut pengakuan nik abuduh dan tengok bukti transaksi akaun bank ker?...

hahahahahahahaaaaaaaa

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis Pas dah kerjasama dgn umno...tapi pas kedekut nak bagi jawatan kpd umno....hihihi....kes gila babi... March 29, 2019 at 9:21 PM

JAWAPAN KITA

Komen Anonymous DA-Pigs 9:21 PM mendedahkan sikap rasis puak kafir harbi dan puak munafik liberal terhadap agama Islam dan umat Islam kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat puak kafir dan puak munafik mencipta dan menabur fitnah untuk memusnahkan kerjasama PAS-UMNO supaya umat Islam berpecah-belah dan menjadi lemah supaya puak kafir harbi boleh menindas Islam dan umat Islam.


Ini kah jawapan kpd kenyataan pas kedekut nak bagi jawatan kpd umno?...

Askar serban besar bakul memang tak pas exam....tak paham soklan...lain ditabye lain yg dijawab...nak putarbelit....

Bongok kelas satu..

Anonymous said...

ISTIFAR DAN TOBAT CEPAT NON 12:20 AM

JAWAPAN KITA: NONY 12:20AM

Komen Anonymous DA-Pigs 9:21 PM mendedahkan sikap rasis puak kafir harbi dan puak munafik liberal terhadap agama Islam dan umat Islam kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

JAWAPAN KITA: NONY 12:20am

Puak kafir mendakwa ayat Al-Qur'an merapooo (merapu) kerana mereka tidak mempercayai Al-Qur'an ! Bahkan mereka merasa bangga menghina Al-Qur'an ! Maka kita tidak terkejut melihat puak kafir menghina ayat Al-Qur'an yang terkandung dalam komen 11:09 PM !

=======================

2 ini aku copy tulisan kau, sekali lagi, TULISAN KAU non12:20am, dan 2 ayat ini BUKAN ayat Quraan.

Saran ikhlas aku, istighfar dan tobat cepat wahai budak lembab sebelum ko dipanggil mengadap agar tidak dihentam macam firaun dan abu lahab.

Awas, Syaitan itu musuh yang NYATA bagi kamu semua!

Anonymous said...

Surah baru ciptaan anon 12:20 AM,

Nama surah : JAWAPAN KITA

Jumlah Ayat: 1/2: isim

==============

Gila punya ahli / penyokong PAS hamPAS!

Anonymous said...

Mca pun puak kapir. Mic pun puak kapir. Liberal. Pas dtg sembah nk kerjasama. Acaner tuu?
Pas pun hanya sebuah parti sekular. Umno pun sekular. Camno tuu.kihkih

Anonymous said...

Ramai ahli pas yg berilmu sertai amanah dah. Gilo apo masa jd ahli pas tok guru hadi wang suruh nipu sokmo. Kehkeh

Anonymous said...

Gilo apo? Gilo isim namo nyo sobab perut ahli2 Pas dah kombung dongan air kenching jampi Tn Guru Haji Hadi dan lobai2 hamPAS yang maha suci tuh macam penganut Syiah lumur taik Ayatollah pujaan dorang keseluruh badan mereko tu laaaaaaaaaaahhhhhh.

Pas memang sudah GILA. SESUNGGUHNYA PAS TELAH MENGHINA DAN MEMALUKAN ISLAM AGAMA RESMI MALAYSIA.

TOLAK PAS TOLAK PAS TOLAK PAS PENGHINA ISLAM!

Anonymous said...

Tolak dap yg kafir. Awal2 dah tolak islam.

Anonymous said...

Di Penang tak ade pon masjid dan sekolah ugama kena roboh...

Kerajaan Penang bagi bajet untuk islam tiap tahun...ade majlis ugama islam dan mupeti mcm kelantan...

Anonymous said...

Pas tonggang iselam..

Anonymous said...



Kita telah menulis dalam komen March 29, 2019 at 11:09 PM:

[Quote] Komen Anonymous DA-Pigs 9:21 PM mendedahkan sikap rasis puak kafir harbi dan puak munafik liberal terhadap agama Islam dan umat Islam kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat puak kafir dan puak munafik mencipta dan menabur fitnah untuk memusnahkan kerjasama PAS-UMNO supaya umat Islam berpecah-belah dan menjadi lemah supaya puak kafir harbi boleh menindas Islam dan umat Islam.

Allah telah berfirman yang bermaksud :

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."
(Al-Baqarah 2:120) [Unquote]

Respons Anon DA-Pigs ini ialah Ini bukan jawapan...ini merapooo...hihihi..March 29, 2019 at 11:43 PM

Penerangan kita:

Ayat sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam adalah kesimpulan dari Al-Baqarah 2:120.

Maka tindakan Anonymous DA-Pigs menulis Ini bukan jawapan...ini merapooo sebagai respons kepada ayat tersebut adalah penafian dan penghinaan yang jelas kepada ayat Al-Qur'an Al-Baqarah 2:120 dan ajaran Islam. Menafikan ayat Al-Qur'an bererti membatalkan iman @ murtad !!!

Untuk menjelaskan lagi penerangan kita, jika kita menulis daging babi adalah haram dan Anonymous DA-Pigs ini menjawab Ini bukan jawapan...ini merapooo maka Anonymous DA-Pigs telah menafikan ayat Al-Maidah : 3 yang mengharamkan daging babi yang menyebabkan imannya terbatal !

Ini membuktikan barua-barua ternakan DA-Pigs seperti Anonymous DA-Pigs suka memusuhi umat Islam dan menghina ajaran Islam kerana barua-barua ini adalah khadam kepada abang besar kafir harbi DA-Pigs yang bersikap anti-Islam dan anti-umat Islam!

Anonymous said...

Green Bean Army ato Askar serban besar bakul bongok penjaga blog Ibnu Hasim telah cabut lari lintang pukang ketakutan tak dapat jawab soklan2 mudah...

Anonymous said...

Kenyataan pas kedekut bagi jawatan kpd umno setelah bekerjasama tak ade kaitan langsung dengan jawapan ko yg menyatakan orang kapir nak pecahbelah islam...

Nak putarbelit pon biarlah cedik sikit ngook..

Anonymous said...

Bidio mana bidio hehehe...

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pig menulis kononnya lobai nik abuduh sudah ngaku terima wang umno... March 28, 2019 at 9:43 PM


JAWAPAN KITA:

Mana bukti Nik Abduh terima wang dari umno ? Mana bukti wang dari akaun UMNO telah dipindahkan ke akaun Nik Abduh ???

Apabila kita berulangan kali mendesak Anonymous DA-Pigs ini untuk menunjukkan bukti, Anonymous memberi respons Nak bukti perpindahan wang umno kedalam akaun lobai2 pas?...saman lah SR hingga habis dan saman husam musa....bukti transaksi kedlm akaun bank hanye boleh fi tunjuk dlm mahkamah saja.... March 30, 2019 at 6:47 AM.

Jawapan Anonymous DA-Pigs ini jelas menunjukkan Anonymous DA-Pigs ini tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong fitnahnya terhadap Nik Abduh.

Anonymous DA-Pigs ini juga telah gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong fitnah RM90 juta. Putar belit dan auta Anonymous DA-Pigs jelas menunjukkan Anon DA-Pigs tidak mempunyai bukti tersebut !

Maka tanpa sebarang keraguan, kita merasa amat yakin Anonnymous DA-Pigs ini adalah seorang pendusta ternakan DA-Pigs yang suka mencipta dan menyebarkan fitnah terhadap Nik Abdu dan pemimpin-pemimpin PAS yang lain kerana Anonymous DA-Pigs ini sangat bencikan perjuangan Islam PAS untuk menegakkan Islam dan membela hak umat Islam.

Dari pelbagai komen Anonymous DA-Pigs ini sendiri juga telah membuktikan Anonymous DA-Pigs ini sedang berusaha memecah-belahkan perpaduan umat Islam supaya umat Islam menjadi lemah dan boleh ditindas oleh parti kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberalnya.

Anonymous said...


I rest my case now because I have completed the presentation of my argument against Anonymous DA-Pigs's false and malicious comments !

The only thing worse than a liar is a liar that's also a hypocrite! And DA-Pigs' slaves are a liar that's also a hypocrite!

Anonymous said...

Correction:

I rest my case now because I have completed the presentation of my argument against Anonymous DA-Pigs' false and malicious comments !

The only thing worse than a liar is a liar that's also a hypocrite! And DA-Pigs' slaves are a liar that's also a hypocrite!

Islam will always prevail over the enemy of Islam !!! Viva Islam viva forever !

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs is one of the most evil, disguting, pathetic and insane red beans army of DA-Pigs that always begins with making falsehood appear like truth, and ends with making truth itself appear like falsehood.

I feel sorry because DA-Pigs' immoral stooges always lick the feet of their evil DA-Pigs master and worship their own lies and shamelessly force other people to believe in their lies against Islamic party PAS !!! So their master must be the Lucifer !

Anonymous said...

TGHH teruk kena fitnah. Tapi dap kit siang, dan anaknya kafir bukan fitnah tapi fakta.
Bangsa islam uighur kena tidas oleh kafir bangsa cina.

Anonymous said...

Kenape nik abuduh mengaku terima wang umno?....nik abuduh memang bodoh?....

Anonymous said...

Ape bukti hipokrit?...ko yg nak tunjuk bodoo...putarbelit...lain ditanye lain yg dijawab .. Hihihihiho..

Anonymous said...

Islam tetap hidup tapi penonggang islam yg akan mamposs..

Anonymous said...

Lain di tanye lain dijawab dan ada soklan very simple tak boleh dijawab...lagak cedik kunun...hihihihi..

Anonymous said...

Kena fitnah amendanye dan ade bukti kena fitnah?...

Lobai hadi fitnah PKR nak gulingkan madey...lobai hadi fitnah pil kuda calon pkr bukit besi...

Anonymous said...

Eloklah ko berambus dari putar kiri putar kanan takut nak jawab soklan mudah...hihihiho..

Anonymous said...

Aku nak pecahbelahkan orang yg tonggang islam....

Anonymous said...

Bidio tu fitnah ke bukan eh. Saja tanya na jangan marah

Anonymous said...

Bidio tu bukti ke bukan eh. Fitnah eh? Saje menanya hehehe

Anonymous said...

Bagus. Kerana yg tonggang islam ialah pan. Dlm pas yg ada ialah org islam. Tp pan bertuan kapir guan eng. Mereka guna islam utk hancur islam terutamanya org pas dan tghh. Jadi elok sangat pecah islam versi pan yg jd kuda dap. Dan ada lgbt dan liberal.

Anonymous said...

Aku jawabkan, Ya , salah satu bahan bukti Pas makan rasuah tai belum bicara lagi, dalam proses, sabar ya.

Arwah Adib bomba dibelasah keling hindu, Haji Hadi pegi sembah salam hindu kat pejabat MIC hindu siap dikalungkan bunga malai hindu kafir tuh. Haramjadah punya Pas!

Anonymous said...


Angkanya melebihi RM90 juta, kata Husam

Mohamad Fadli - November 10, 2017 4:26 PM• 5 minutes read
2.2k

PETALING JAYA: Naib Presiden Amanah Datuk Husam Musa berkata beliau melihat sendiri bukti PAS menerima wang daripada Umno, dan jumlahnya lebih daripada RM90 juta, angka yang diberikan oleh portal Sarawak Report.

“Saya tidak bermain dengan kata-kata. Saya bercakap selepas saya melihat sumber maklumat tersebut dan memastikan maklumat itu tepat dan benar,” kata bekas exco kanan Kelantan itu dalam sesi dialog Rabu lalu.

Pada 21 April lalu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang memfailkan saman fitnah di Mahkamah Tinggi London terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown, berhubung artikel pada 6 Ogos 2016, yang mendakwa RM90 juta dimasukkan ke akaun pemimpin atasan PAS sebagai usaha Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak “menarik” kepimpinan parti Islam itu menyokong Barisan Nasional.

Baru-baru ini, Clare dalam tuntutan balas terhadap saman Hadi itu mendakwa sumber maklumatnya ialah bekas presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga Sreenevasan.

“Ambiga memberitahu defendan sumbernya yang dikatakan boleh dipercayai, menganggarkan jumlah yang dibayar itu sekitar RM90 juta,” kata Clare dalam afidavitnya bertarikh 11 Oktober lalu.

Bagaimanapun, Husam berkata jumlah yang diterima PAS “lebih besar” daripada RM90 juta.
Beliau sekali lagi menamakan sebuah bank komersial yang menerima wang tersebut untuk disalurkan kepada pimpinan PAS

Bagaimanapun, Husam berkata beliau terikat dengan Akta Perkhidmatan Kewangan yang tidak membenarkannya membutirkan maklumat itu.

Husam turut mempersoalkan bekas partinya yang sebelum ini “beria-ria” mahu menyamannya.


“Tetapi kini sudah sunyi tidak berbangkit lagi. Transaksi tidak boleh dipadam. Presiden PAS mesti perlu tunjukkan ketegasan. Sampai hari ini, presiden PAS tidak tunjukkan ketegasan bahkan tidak banyak komen diberikan,” katanya

Anonymous said...

Bila plak Parti amanah hancurkan islam?....ade masjid dah di hancurkan oleh amanah?...

Menentang pas yg tonggang islam bukan menentang islam...pas bukan ugama...hanye parti putarbelit..

Anonymous said...

Lobai hadi mau main2 ker dah saman tiba2 brek emergency tengah jalan...sanggup bayar SR 1.4 juta untk settle luar mahkamah....dia saman dia ajak settle dan bayar kpd orang kapir yg dia saman.....lobai pas buat kerja bodoh memalukan orang islam..

Anonymous said...

Video Seks: Anwar Buat Laporan Polis
Rabu, 23 Mac 2011 12:00 AM
Oleh: NURUL AIN MOHD HUSSAIN

KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi berhubung penyebaran video seks yang didakwa melibatkan pemimpin kanan sebuah parti politik pembangkang di negara ini.


Baca lebih lanjut di https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2011/03/23/video-seks-anwar-buat-laporan-polis/#u3duQtIOW13SHmHB.99

Anonymous said...

Untuk sibongok...

Video Seks: Anwar Buat Laporan Polis
Rabu, 23 Mac 2011 12:00 AM
Oleh: NURUL AIN MOHD HUSSAIN

KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi berhubung penyebaran video seks yang didakwa melibatkan pemimpin kanan sebuah parti politik pembangkang di negara ini.


Baca lebih lanjut di https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2011/03/23/video-seks-anwar-buat-laporan-polis/#u3duQtIOW13SHmHB.99

Anonymous said...

Hehehe kenapa marah...yang aku tanya tu bideo chua soi lek la. Bideo yg ko bagi link tu memang la fitnah. Sebab ianya adalah kecanggihan teknologi cgi pada cctb. Aku ulang cgi cctb. Orang yg buat bideo tu dengar khabarnya sekarang keje dengan hollywood sebab dia sorang je dalam dunia ni yg boleh tukar tukar muka orang dgn teknologi cgi pada cctb. Hebak hebak. Cuma aku lebih suka kalau pada video yg sama dia tukar pulak muka tom cruise hehehe.

So brother jangan bimbang bideo yg ko refer tu memang 110% fitnah. Kalau bukan cgi pun aku tetap cakap itu fitnah atas sebab kemungkinan kebetulan pelanduk 2 serupa dalam satu rakaman. Eh sorry2, memandangkn 2 orang muka kebetulan serupa maka ia adalah pelanduk 4 serupa ye dlm satu rakaman yahu. Tq

Anonymous said...

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Sumber: https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/


Kesimpulan:

Sesiapa sahaja yang menyokong DAP yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam bererti mereka juga tergolong kepada parti DAP !!!

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 365   Newer› Newest»

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails