Wednesday, March 27, 2019

K'tan Tetap Tiada Kelab Malam, Walaupun Di Bawah PH..

Hasil carian imej untuk kalab malam di kuala lumpur
Ini kelab malam di KL. Kelantan ade ke begini?


Tiada kelab malam di Kelantan sejak 1990
KOTA BHARU: "Sudah 30 tahun rakyat Kelantan berada di bawah kepimpinan ulama dan tiada kelab malam di negeri itu.
"Kalau ada pun di luar Kelantan itu tiada kaitan dengan rakyat negeri ini. Kalau ada yang pergi ke situ itu masalah peribadi dalam kes terpencil yang tidak boleh dikaitkan dengan seluruh rakyat Kelantan," kata Adun Tanjung Mas, Rohani Ibrahim.
Baru-baru ini Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Malaysia Azhar Harun dilapor berkata, rakyat Kelantan balik ke negeri itu untuk mengundi menyokong hudud sedangkan ketika berada di Kuala Lumpur mereka pergi ke kelab malam.
Rohani yang juga Ketua Muslimat PAS Kota Bharu berkata, Pengerusi SPR terbabit sepatutnya memohon maaf kerana cuba menghina rakyat Kelantan dengan pandangan yang jelik.
“Era Malaysia Baharu sekarang banyak perkara pelik berlaku yang menggambarkan kecelaruan minda mereka,” katanya. -HARAKAHDAILY 26/3/2019

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kelantan tetap tiada kelab malam walaupun di bawah PH. Mana-mana rakyat yang tidak mahu kerajaannya buat maksiat macam kerajaan PH, ikutlah cara Kelantan, tolaklah PH!

365 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 365 of 365
Anonymous said...

Jika terdapat umat Islam yang bersikap seperti DAP, mengamalkan kelakuan dan mentaliti DAP atau menyokong atau bersekongkol atau bersubahat dengan DAP maka mereka juga tergolong kepada DAP. Bukti:

Dari Ibn Umar beliau berkata, “Rasulullah shallallaahu alaihi wa sallam bersabda,

مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ

‘Barangsiapa menyerupai suatu kaum maka ia termasuk bagian dari mereka” (HR Abu Dawud, hasan)


Anonymous said...

Perkara yg di bangkitkan oleh rheduan tee pembodek najib telah acapkali dibincangkan dan dijawab dlm blog2 lain...isu tahun lepas daa...

Anonymous said...

Lobai hadi pernah berpeluk dgn guang eng dan lim kit sial...ape hukumnye?..

Anonymous said...

Lobai pas buat hukumnye sunat...orang lain buat hukumnye haram....kerana lobai pas ada standard patuh syariah...

Anonymous said...

PAS telah berkerjasama dengan DAP sebab DAP bersetuju untuk menghormati agama Islam. Tindakan DAP menafikan hak umat Islam dan menentang dan menghina ajaran Islam seperti Hudud dll telah menyebabkan PAS membatalkan perjanjian kerjasama dengan DAP. Ini terbukti PAS menentang DAP dan sekutu liberal DAP dalam PRU14.

Rasulullah S.A.W. pernah membuat perjanjian kerjasama dengan puak Yahudi di Madinah tetapi akhirnya Rasulullah S.A.W. membatalkan perjanjian kerjasama ini kerana puak Yahudi telah mengkhianati perjanjian tersebut dengan menjadi sekutu musuh Islam dan mengancam keselamatam umat Islam di Madinah.

Maka wajarlah PAS meninggalkan DAP dan berkerjasama dengan UMNO untuk menyatu-padukan umat Islam untuk menentang PH yang bersikap prejudis terhadap agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Apo nak heran. Pas dulu pun pernah sokong dap. Dulu jd khadam dap. Dap suruh bughah bersih pas ikut.
Skrg jadi khadam mca. Mca paling lantang tolak ruu355.

Islam itu rahmatan lil alaminn

Anonymous said...

Pas pernah sokong dap dulu. Maknanya pas pernah menghina islam jgk kan.kehkeh

Anonymous said...

Berdasarkan komen-komen Anonymous 9:40 PM sendiri jelas menunjukkan Anonymous 9:40 PM adalah talibarut parti kafir harbi yang menentang ajaran Islam, menfitnah dan memburuk-burukkan perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam.

Komen-komen Anonymous 9:40 PM yang berunsur fitnah secara terang-terangan mahu memecah-belahkan perpaduan umat Islam dengan menfitnah dan memburuk-burukkan kerjasama PAS-UMNO.

Malang bagi barua-barua parti kafir harbi sebab umat Islam telah menyedari taktik kotor 'pecah dan perintah' yang menjadi amalan parti kafir harbi untuk memecah-belahkan umat Islam supaya mereka menjadi lemah!!! Buktinya ialah dua kekalahan pakatan liberal-kafir harbi dalam PRK terbaru.



InsyaAllah pakatan pimpinan kafir harbi akan kalah dalam PRK terbaru yang akan diadakan !

Anonymous said...

Rakyat telah hilang kepercayaan kepada pH kerana pH telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu ! Barua-barua pH pula sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan parti Melayu UMNO tetapi pH sendiri adalah seperti ayam jantan bodoh sombong yang berkokok berderai-derai tetapi ekornya sendiri bergelumang tahi.

Sekarang rakyat telah sedar dan sekarang mereka menyokong kerjasama PAS-UMNO untuk menentang pH. Nampaknya KERAjaan pH hanya memerintah paling lama pun satu penggal sahaja !!! Barua-barua pH boleh balik kampung tanam kacang dan bela bab*.

Anonymous said...

Mana janji pH akan HAPUSKAN TOL jika pH menang PRU14? Rakyat dikencing hancing oleh pH ! Mengapa barua-barua pH berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga ? Adakah kerana dedak cap roket ???

Anonymous said...

Mana janji pH akan HAPUSKAN PTPTN atau MENANGGUHKAN BAYARAN BALIK PTPTN jika pH menang PRU14? Rakyat dikencing hancing oleh pH ! Mengapa barua-barua pH berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga ? Adakah kerana dedak cap roket ???

Anonymous said...

Mana janji pH akan SEDIAKAN 1 JUTA PEKERJAAN DENGAN GAJI MINIMA RM2500 jika pH menang PRU14? Rakyat dikencing hancing oleh pH ! Mengapa barua-barua pH berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga ? Adakah kerana dedak cap roket ???

Anonymous said...

Mana janji pH PRNDIDIKAN UNIVERSITI PERCUMA jika pH menang PRU14? Rakyat dikencing hancing oleh pH ! Mengapa barua-barua pH berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga ? Adakah kerana dedak cap roket ???

Anonymous said...

Mana janji pH HARGA MINYAK RM1.50 ATAU MENURUNKAN HARGA MINYAK jika pH menang PRU14? Rakyat dikencing hancing oleh pH ! Mengapa barua-barua pH berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga ? Adakah kerana dedak cap roket ???

Anonymous said...

Mana janji pH MENGURANGKAN BEBAN RAKYAT jika pH menang PRU14? Rakyat dikencing hancing oleh pH ! Mengapa barua-barua pH berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga ? Adakah kerana dedak cap roket ???

Anonymous said...

Hoi barua-barua pH mana semua janji pH yang lain ? Sudah ke lautkah ? Kasihan rakyat menjadi mangsa janji palsu dalam manisfesto pH sendiri !!!!

Tepuk .......

Rakyat akan menghukum pH dalam PRK dan PRU15 yang akan datang dengan menyokong dan mengundi parti Islam PAS dan parti Melayu UMNO!

Mark My Word !!!!

Anonymous said...

Dari Abu Hurairah ra : Nabi Muhammad Shallallahu 'alaihi wa sallam pernah bersabda, “ ada tiga ciri orang munafik, iaitu :

Bila berkata ia berdusta
Bila berjanji ia selalu ingkar
Bila diberi amanah, ia berkhianat.

Tindakan menipu rakyat dengan pelbagai janji palsu dan enggan melaksanakan janji setelah memenangi PRU menunjukkan pH mempunyai ciri-ciri munafik.


Anonymous said...

Jika terdapat umat Islam yang bersikap seperti UMNO MIC MCA , mengamalkan kelakuan dan mentaliti UMNO MIC MCA atau menyokong atau bersekongkol atau bersubahat dengan UMNO MIC MCA maka mereka juga tergolong kepada UMNO MIC MCA. Bukti:

Dari Ibn Umar beliau berkata, “Rasulullah shallallaahu alaihi wa sallam bersabda,

مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ

‘Barangsiapa menyerupai suatu kaum maka ia termasuk bagian dari mereka” (HR Abu Dawud, hasan)

Oleh itu terbukti PAS parti sekular serupa je dgn UMNO MIC MCA kerana PAS sekarang bersekongkol berkerjasama dgn UMNO MIC MCA dlm koalisi PEMBANGKANG kerajaan Malaysia Baru di perintah PH @ PAKATAN HARAPAN!

Kesimpulan:

Sesiapa sahaja yang menyokong UMNO MIC MCA yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam bererti mereka juga tergolong kepada parti UMNO MIC MCA !!!

PAS the real hamPAS!

Anonymous said...

Butir tahik Bubur Kachang Hijau Basi Berlendir PAS 9:57 PM,

Tok sah dok perasan nak samakan Perjanjian Hudaybiyah Rasullullah SAW dgn kafirun Quraisy macam perjanjian Pas dan DAP, jauh bezanya seperti jaraknya langit dengan bumi.

Malunyerrr Aku sgb org Islam tengok perangai puak2 hamPAS ni!

Woi hamPAS, pi cermin muka tu skit, nampak macam muka khinzir la korang nih!

Anonymous said...

10:09-1052
Berdasarkan komen-komen Anonymous 10:09 PM hingga 10:52 PM , jelas menunjukkan Anonymous Bubur Kacang Hijau Basi Belendir adalah talibarut parti kafir harbi yang menentang ajaran Islam, menfitnah dan memburuk-burukkan perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam.

Komen-komen nya yang berunsur fitnah secara terang-terangan mahu memecah-belahkan perpaduan umat Islam dengan menfitnah dan memburuk-burukkan kerjasama PAKATAN HARAPAN.

Malang bagi barua-barua parti kafir harbi sebab umat Islam telah menyedari taktik kotor 'pecah dan perintah' yang menjadi amalan parti UMNOBNPAS untuk memecah-belahkan umat Islam supaya mereka menjadi lemah!!! Buktinya ialah kekalahan TOTAL pakatan UMNOBNPAS liberal-kafir harbi dalam PRU14 yang lalu

InsyaAllah PAKATAN HARAPAN akan MENANG dalam PRK terbaru yang akan diadakan !

AMIN.

Anonymous said...

analogi mudah bagi si DUNGU TOLOL BIOL yg bertanya mana mana mana tuh,

Ko tak akan dapat anak hari ini lepas ko bejubo lepas nikah semalam. Lagi2 kalo laki / bini ko tu MANDUL! Kalo ko dapat anak lepas ko laki bini bejubo semalam, itu maksudnya ko dah bezina lebih dari setengah tahun!

Laki / bini ko MANDUL tak?

Malaysia hampir MANDUL masa PH dapat memerintahnya. Kena rawat dan pulihkan. Modal utk rawatan dan pemulihan tinggal ciput pulak tuh!!! Tak faham? Pi MAMPOS lagi baik!

Anonymous said...

dah MAMPOS agaknya si TOLOL DUNGU BIOL BAHALOL tak respon analogi mudah Aku tuh?

Anonymous said...

PAS kawin UMNO baru je 4-5 bulan tapi dah dapat anak 2, 1 namanya Cameron Highland, 2 namanya Semenyih. Ni nak masuk yang ke 3, namanya Rantau kalu tak silap. Acamano nak dikiro tu jang?

Anonymous said...

Aduhhhhhh............benar2 sudah kojol konyol ibnuhasyim serta Laskar Bubur Kacang Hijau Basi Berlendir diganyang dibantai RBA membuktikan semua tuduhan Pas MUNAFIK PEMBOHONG PENIPU SERTA PENGAMAL RASUAH adalah benar , TIADA YANG TIDAK BENAR MELAINKAN BENAR BENAR BELAKA TANPA MENDAPAT SANGGAHAN BERFAKTA DARI GREEN BEANS BASI BERLENDIR PAS!

Anonymous said...

hOI pendekkar mustar Pasir salak, udah tolor nya ditelan bee yin DAP ke?, ke tengah nyondo nonok bini no 15? Berapa tong todi ko toggok da, ye le ni kan ari minggu, bila lagi nak bejubo puas2 ye dok judin? sonyap ja, kongsi skit bos.....

Anonymous said...

anon 2.41 paling bangsat. hnya org bodoh yg fikir guan eng curi duit TH. sebb depa ingat ini zmn najib blh buat apa suka. sebodoh2 umat geng walaun ni.

Anonymous said...

sokong pas adalah munafik terbesar. sekongkol cia mkn duit umno dan permain ruu355.

Anonymous said...

riduan tee tu umno. org cina pun dia xmampu nk dakwah. apa punya cina lbh umno dpd umno. agaknya kawin melayu masuk umno

Anonymous said...

Barua-barua ternakan abang besar kafir harbi roket seperti barua roket 11:22 AM yang paling bodoh dalam dunia kerana mereka fikir abang besar kafir harbi roket adalah manusia 'suci'. Lembu ketawa tergolek-golek melihat kebodohan barua-barua roket mengalahkan kebodohan lembu.

Barua-barua bangang ini sanggup menjilat abang besar kafir kafir yang terlibat dalam pelbagai skandal seperti kes banglo terlajak diskaun dan terowong dll kerana barua-barua ini mendapat upah dedak cap roket.

Abang besar roket tidak ada telur untuk menghadapi perbicaraan kes banglo terlajak diskaun dan terowong dll maka bekas peguamnya lepaskan dia dari perbicaraan ! Abang busat roket punya telur manyak kecut takut masuk court!Wah sikalang abang busat sangat happy ma !

Bila PAS dan UMNO berkuasa nanti, abang besar roket akan didakwa semula di mahkamah supaya abang besar roket mendapat makan dan minum percuma di samping hotel penginapan tanpa sebarang bintang!

Anonymous said...

Sesiapa sokong parti kafir harbi roket menghina dan menentang agama Islam dan menafikan hak umat Islam, mereka bukan setakat munafik terbesar , terbatal iman kerana parti kafir harbi roket telah menghina ajaran Islam seperti hukum Islam seperti Hudud, pakaian menutup aurat, khutbah Jumaat dll.

Parti kafir harbi roket adalah musuh Islam kerana parti roket ini bersekongkol dengan rejim pengganas Israel dan menerima bantuan kewangan dari NGO Yahudi Zionis proksi Amerika Syarikat untuk menindas agama Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Manipesto untuk.penyokong PH...penyokong PH tak kisah pon...penyokong umno dan pas boleh mintak dgn pas dan umno

Anonymous said...

Ridhuan Tee yang membela Islam dan umat Islam adalah lebih mulia dari puak Melayu pandap yang telah bersekongkol dengan puak kafir harbi roket menghina Islam dan menafikan hak umat Islam. Bahkan puak pandap ini suka 'menjilat' kepala bapak kafir harbi semata-mata mahu mendapat upah dedak cap roket yang menjadi makanan kegemaran babi!

Anonymous said...

Masa bersama Dap pas setuju tanggoh hudud...bila dapat 90 jota ikut telunjuk umno nak lari dari Dap dgn nak buat hudud kunun...tapi hingga pru14 hudud entah kemana...

Anonymous said...

Takde pon masjid di penang kena roboh... Bajet untuk islam tiap tahun..

Anonymous said...

Ape hak ko yg telah dinafikan?...ko dilarang bersunat ker?...

Ape yg rheduan tee bela islam?...dia bodek najib....dia tak pernah masuk Pas pon..

Anonymous said...

Barua 9:36 AM ternakan DA-Pigs menulis kononnya Pas MUNAFIK PEMBOHONG PENIPU SERTA PENGAMAL RASUAH adalah benar , TIADA YANG TIDAK BENAR MELAINKAN BENAR BENAR BELAKA TANPA MENDAPAT SANGGAHAN BERFAKTA March 31, 2019 at 9:36 AM

FAKTA:

Inilah diantara beribu-ribu contoh fitnah yang dicipta oleh barua dan pemimpin DA-Pigs untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS kerana puak kafir harbi DA-Pigs amat bencikan perjuangan Islam menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam.

Tiada seorang pun pemimpin PAS yang telah didakwa kerana kes rasuah di negara kerana pemimpin-pemimpin pAS bersih dari rasuah dll.

Kita cabar barua DA-Pigs ini menamakan seorang pemimpin PAS yang telah didakwa dan dihukum kerana kes rasuah !

Anonymous said...

Betul blm ade lobai pas yg didakwa kerana rasuah...negeri kelantan tak de duit....nak bayar gaji pon harap kerajaan PH bagi sedekah..

Anonymous said...

SPRM Masih Siasat Dakwaan Rasuah Pembalakan Di Kelantan

Berhubung laporan media berkaitan isu rasuah pembalakan di Kelantan bernilai lebih RM5 juta, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ingin menegaskan bahawa SPRM telah mengambil tindakan terhadap laporan yang dibuat oleh pihak terbabit.

Sementara siasatan masih dikendalikan, SPRM berharap orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi sehingga siasatan selesai dijalankan.

Sekiranya mana-mana pihak yang pernah membuat laporan kepada SPRM ingin mengetahui status siasatan boleh menghubungi sendiri SPRM untuk mendapatkan maklumat lanjut.

SPRM percaya usaha pencegahan rasuah dapat dilaksanakan dengan berkesan sekiranya setiap anggota masyarakat bekerjasama dengan SPRM. Dalam kes yang dilaporkan media ini, SPRM mengucapkan terima kasih atas maklumat yang dikongsi, tetapi SPRM memerlukan masa untuk melengkapkan siasatan.

Selaku agensi tunggal pencegahan rasuah di Malaysia, adalah menjadi tanggungjawab SPRM untuk menyiasat setiap kes rasuah mengikut undang-undang yang sedia ada dengan bebas, telus dan profesional, tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak.



SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA

PUTRAJAYA

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis kononnya Takde pon masjid di penang kena roboh... Bajet untuk islam tiap tahun.. March 31, 2019 at 12:34 PM untuk menegakkan benang basah.

FAKTA

LGE telah membatalkan pembinaan masjid yang telah diluluskan oleh kerajaan BN terdahulu ! Contoh:

(1) LGE batal dana bina Masjid Saujana Puchong - Abu Leman

Sumber: https://www.abuleman.com/2018/09/lim-guan-eng-batal-dana-bina-masjid-saujana-puchong.html

(2) BERDOSA batal pembinaan masjid - Wee Ka Siong
https://www.youtube.com/watch?v=6WIsnZR81bE

(3) Dll

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpina abang besar roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis SPRM Masih Siasat Dakwaan Rasuah Pembalakan Di Kelantan March 31, 2019 at 12:45 PM

FAKTA:

Berita 2015 yang sudah lapuk ini tidak membuktikan pemimpin PAS terlibat dalam rasuah kerana tiada seorang pun pemimpin PAS yang telah didakwa di mahkamah kerana kes rasuah !

Nampaknya barua-barua ternakan DA-Pigs terlalu terdesak untuk menfitnah PAS sehinggakan mereka menerbitkan pelbagai berita yang tidak membuktikan dakwaan puak DA-Pigs ! Amat memalukan !

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Barua-barua DA-Pigs seperti barua 11:57 PM dan pemimpin-pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka adalah serangga perosak yang buta, pekak dan dungu kerana mereka membuat alasan amat bodoh untuk memungkiri janji-janji pakatan iaitu jika kahwin hari ini, tidak akan beranak esok untuk menipu dan kencing rakyat !

FAKTA:

Jika barua DA-Pigs telah melakukan hubungan seks dengan dengan amoi pandap sehingga mengandung 9 bulan dan barua DA-Pigs berkahwin dengan amoi tersebut hari, bukan setakat berank esok, beranak hari ini pun boleh !!!!

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis kononnya Manipesto untuk.penyokong PH...penyokong PH tak kisah pon...penyokong umno dan pas boleh mintak dgn pas dan umno March 31, 2019 at 12:28 PM

FAKTA

(1) Jika manifesto untuk penyokong pH sahaja, mengapa manifesto ini disebarkan kepada semua rakyat ? Anon DA-Pigs kencing rakyat !

(2) Jika manifesto pH hanya untuk penyokong pH sahaja, ini bererti pH telah kencing penyokong pH sendiri sebagai balasan menyokong dan mengundi pH. Maka jelaslah siapa bodoh dalam isu ini !

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Pembetulan:

Barua-barua DA-Pigs seperti barua 11:57 PM dan pemimpin-pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka adalah serangga perosak yang buta, pekak dan dungu kerana mereka membuat alasan amat bodoh untuk memungkiri janji-janji pakatan iaitu jika kahwin hari ini, tidak akan beranak esok untuk menipu, membodohkan dan kencing rakyat !

FAKTA:

Jika barua DA-Pigs telah melakukan hubungan seks dengan dengan amoi pandap sehingga mengandung 9 bulan dan barua DA-Pigs berkahwin dengan amoi tersebut hari ini, bukan setakat berank esok, beranak hari ini pun boleh !!!!

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Semangat kafir dap banyak sangat dalam jiwa mamat ni. Terlampau benci islam dan tghh, dan sayang guan eng dan dap.

Anonymous said...

Tak nampak di mana baiknya dap. Pemimpin nya pro komunis dan ada pertalian darah dengan chin peng. Malaysia malaysian, slogan dap yg dapat sokongan kaum mendatang dan disokong oleh pan dan sabu the cook. jom hancurkan dap. Selagi mereka wujud, selama itu mereka akan ganggu org melayu, raja melayu dan islam.

Anonymous said...

Sprm blm declare kes tutup..

Anonymous said...

Manipesto disebar untuk rakyat pilih PH...tapi kenape pilih pas dan umno?...yg pilih PH sudah puas hati....minyak kekal 2.08...yg lain2 tak susahkan penyokong PH..

Yg tak pilih PH tak perlu menyibok.....

Anonymous said...


Ini fakta bukti PAS PENGAMAL FITNAH!

IPOH: Mahkamah Sesyen hari ini memerintahkan Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria membayar RM200,000 kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, berkaitan kes saman fitnah.

Saman itu difailkan oleh Mohammad Nizar, dua tahun lalu.

Anonymous said...

RM20 Juta Peruntukan Bina Masjid, Kerajaan P.Pinang Sangkal Ketepi Islam

November 12, 2018 Berita

GEORGE TOWN, 12 November – Lebih RM20 juta diperuntukkan kerajaan negeri Pulau Pinang bagi membina masjid dan surau di lima daerah di negeri Pulau Pinang sejak mentadbir negeri tersebut pada 2008 sehingga kini.

Pada sidang akhbar di lobi persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kota, Gooi Zi Sen berkata peruntukan yang memberangsangkan itu sekali gus menyangkal dakwaan dan tuduhan yang menyatakan kerajaan negeri Pulau Pinang seolah-olah mengetepikan dan mengecilkan peranan agama Islam.

Terdahulu, semasa sesi jawab lisan sidang DUN, Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang Datuk Ahmad Zakiyuddin Abdul Rahman semasa menjawab soalan Gooi berkata terdapat 14 masjid dan tiga surau telah berjaya dibina di negeri Pulau Pinang dalam tempoh 10 tahun.

Sumber BERNAMA

Anonymous said...

Lobai hadi fitnah pkr nak guling madey...nak bodek madey fitnahkan pkr...

Lobai hadi fitnah pil kuda terhadap calon pkr bukit besi pru13...akibat fitnah lobai hadi BN .menang...

Pas kaki fitnah..

Anonymous said...

Sokong lah pas...boleh bohong patuh syariah...di jamin tak dosa....boleh masyuk sorga....hahahahaha...

Anonymous said...

Sokong lah pas...boleh bohong patuh syariah...di jamin tak dosa....boleh masyuk sorga....


hahahahaha.

Anonymous said...

Ooooops...lupa

Satu lagi..

Boleh FITNAH PATUH SYARIAH...

DIJAMIN TAK DOSA....BOLEH MASUK SORGA...

Anonymous said...

Ini fakta Pas pengamal RASUAH

Sarawak Report sahkan Hadi bayar RM1.4 juta selesai kes saman di London.

Jika tidak benar, sila teruskan saman bagi membuktikannya.

Anonymous said...

Rameli tukang bayarbagi pihak lobai hadi tak pernah napikan...

Soklan aku kenape lobai hadi takut teruskan saman SR hingga habis tak berani dijawab oleh Barua serban besar bakul..

Anonymous said...

Ape bukti pertalian darah dgn chin peng?...sudah pon dinapikan oleh kit siang kerana nama keluarga yg berbeza.....kerja puak umno...

Anonymous said...

Ini fakta Pas tidak hormati Sultan / Raja Melayu,

Yang Dipertua Pas kawasan Padang Serai, Shaharudin Ibrahim ceramah politik kepada jemaah Masjid Taman Selasih, Kulim semasa menyampaikan khutbah Jumaat

Anonymous said...

Setau aku yg sah najibullbuttuh ada pertalian darah lanun Sulawesi . Buktinya najbuttoh dikerabat lanunkan dgn gelaran Merappudulung Mendulang khazanah rakyat kerateng Daeng Serangga DogBone, hentah ke hape gitu le bunyi nye

Anonymous said...

DAP mahu Parti Amanah Negara (Amanah) menyiasat dakwaan calon bebas bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau, Mohd. Nor Yassin yang mengakui bukan ahli parti itu.

Setiausaha Organisasinya, Anthony Loke berkata, pihaknya menyerahkan isu tersebut kepada kepimpinan Amanah untuk mengambil tindakan tegas bagi memastikan tiada lagi tindakan sabotaj yang merugikan Pakatan Harapan (PH).

“Saya tak pasti itu ahli Amanah atau tidak, itu terpulang kepada pimpinan Amanah untuk membuat siasatan, dia pula sendiri kata dia ahli Pas.

Khadam dap rupanya.

Anonymous said...

Tommy Thomas membenarkan LKPUM mengiktiraf UEC setaraf dengan STPM dan A-Levels bermakna seseorang yang lulus UEC boleh membuat permohonan untuk menduduki Peperiksaan Sijil Amalan Guaman (PSAG) dan seterusnya berkhidmat sebagai peguam selepas memenuhi syarat-syarat lain yang ditetapkan.

Anonymous said...

Ye ke? Kit siang dah bukti? Tp kit siang kaki bohong dan kuat fitnah.

Anonymous said...

Calon bebas ni mengaku masih ahli pas....ahli pas nak sabotaj tok mat ker?....ahli pas tak walla lagi kpd lobai pas...

Lobai mahu kerjasama dgn umno tapi ramai ahli pas tak setuju kerana umno masih musuh pas...

Anonymous said...

Anonymous DA-Pigs menulis kononnya Manipesto disebar untuk rakyat pilih PH...tapi kenape pilih pas dan umno?......yg pilih PH sudah puas hati....minyak kekal 2.08...yg lain2 tak susahkan penyokong PH..March 31, 2019 at 2:33 PM

FAKTA:

Berdasarkan komen Anonymous 2:33 PM ternakan DA-Pigs sendiri, Manipesto disebar untuk rakyat melaui press conference pakatan dan media massa pro-pakatan sendiri jelas membuktikan manifesto pakatan ditujukan kepada semua rakyat bukan ahli pakatan sahaja. Dan pada manifesto tersebut tidak tertulis perkataan 'janji pakatan untuk ahli pakatan sahaja' !!!

Hoi Anon DA-Pigs bodoh berganda, rakyat mahu harga minyak 95 diturunkan bukan dikekalkanlah ! Bahkan kita lihat harga minyak 97 semakin mahal di pasaran negara kita ! Ini jelas Anon DA-Pigs ini cuba kencing rakyat ! Barua-barua pakatan sahaja yang bersetuju dengan Anon DA-Pigs !!!

Tiada siapa pun yg pilih PH sudah puas hati (kecuali barua-barua ternakan pakatan) kerana mereka terpaksa untuk membayar harga minyak yang tinggi, tol, kenaikan harga barangan dan perkhidamatan sejak pakatan berkuasa, cukai jualan 10% dan cukai perkhidmatan 6 % yang lebih tinggi dari cukai GST, dll.

Mereka terpaksa menggunakan sebahagian besar pendapatan mereka untuk membayar beban-beban tersebut yang disebabkan oleh dasar pakatan sendiri yang bererti kuantiti wang untuk menanggung isi rumah @ keluarga semakin berkurangan.

Sejak pakatan berkuasa , sudah ramai pekerja sektor awam dan swasta telah diberhentikan kerana ekonomi, pelaburan asing , nilai ringgit dll merundum kerana dasar pakatan sendiri. Bahkan pakatan tidak cekap mengatasi penurunan harga kelapa sawit dan getah menyebabkan para petani dan keluarga hidup menderita.

Ini jelas membuktikan pemimpin-pemimpin pakatan ini adalah seperti poliTIKUS yang membaiki labu, labu musnah, tikus pakatan yang kenyang !!!

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Anonymous 9:21 PM ternakan DA-Pigs menulis kononnya Calon bebas ni mengaku masih ahli pas....ahli pas nak sabotaj tok mat ker?....ahli pas tak walla lagi kpd lobai pas...Lobai mahu kerjasama dgn umno tapi ramai ahli pas tak setuju kerana umno masih musuh pas... March 31, 2019 at 9:21 PM

FAKTA:

barua-barua DA-Pigs seperti Anon Anonymous 9:21 PM bertugas seperti syaitan dan iblis menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam untuk memecah-belahkan kerjasama PAS-UMNO tetapi malangnya PAS, UMNO dan umat Islam sudah tahu strategi kotor ynag digunakan oleh pakatan yang dijangka akan kalah dalam PRU terbaru.

Umat Islam sudah tahu calon bebas tersebut adalah ahli PAN mengikut pengakuan Timbalan Pengerusi Amanah Negeri Sembilan sendiri pada jam 6:12 pm 10 March 2019. Boleh rujuk https://mindarakyat.blogspot.com/2019/03/rantau-cubaan-pertama-melagakan-umno.html

Kerjasama PAS-UMNO telah berjaya menyatu-padukan umat Islam menyebabkan pakatan kalah dalam PRK Cameron Highlands dan Semenyih.

InsyaAllah kerjasama PAS-UMNO akan menyebabkan pakatan kalah dalam PRK Rantau kerana rakyat telah dikencing oleh pakatan. Amin.

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

INI SEMUA FAKTA BUKAN FITNAH, JIKA FITNAH SILA SAMAN SUMBER BERITA BERKENAAN!


1. Ini fakta bukti PAS PENGAMAL FITNAH!

IPOH: Mahkamah Sesyen hari ini memerintahkan Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria membayar RM200,000 kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, berkaitan kes saman fitnah.

Saman itu difailkan oleh Mohammad Nizar, dua tahun lalu.


2. Ini fakta Pas tidak hormati Sultan / Raja Melayu,

Yang Dipertua Pas kawasan Padang Serai, Shaharudin Ibrahim ceramah politik kepada jemaah Masjid Taman Selasih, Kulim semasa menyampaikan khutbah Jumaat


3. Ini fakta Pas pengamal RASUAH

Sarawak Report sahkan Hadi bayar RM1.4 juta selesai kes saman di London.

Jika tidak benar, sila teruskan saman bagi membuktikannya.


4. Ini fakta Pas MUNAFIQ :

audio ANA Tahu Suara disahkan ASLI suara Nik Abduh yg dinafi olehnya sebelum itu.

https://www.youtube.com/watch?v=shKjho5BFtc

=========================

Inilah wajah sebenar Parti Ahli Syaitan @ PAS dan banyak lagi kesundalan yang mereka sembunyikan dari pengetahuan ahli2 dan masyarakat umum Malaysia!

Sesungguhnya PAS lah PENGHINA ISLAM melalui lisan dan amal perbuatan ahli dan pemimpinnya. AMAT MEMALUKAN MELAYU ISLAM MALAYSIA.

HARAP SATU HARI KELAK ROS MENGHARAMKAN PARTI AHLI SYAITAN @ PAS INI!!!

Anonymous said...

Barua 9:57 PM ternakan DA-Pigs telah menulis fitnah kononnya 3. Ini fakta Pas pengamal RASUAH. Sarawak Report sahkan Hadi bayar RM1.4 juta selesai kes saman di London. Jika tidak benar, sila teruskan saman bagi membuktikannya.March 31, 2019 at 9:57 PM

FAKTA:

Kita tidak mahu buang masa dengan melayan setiap fitnah ciptaan barua-baru buta, pekak dan dungu ternakan DA-Pigs terhadap PAS.

Mana bukti kononnya Hadi telah bayar RM1.4 juta kepada SR ? Mana bukti perpindahan wang dari akaun Hadi atau akaun PAS ke akaun SR ?

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Kita sedang menunggu jawapan dari barua 9:57 PM ternakan DA-Pigs. Please answer straight to the point, kita tidak mahu barua DA-Pigs putar belit atau auta !!!

Anonymous said...

Kerajaan Islam di turki dulu jatuh takde pun masjid dihancurkan. Tapi jatuh tak Islam? Apeda punya bahas 3.58

Anonymous said...

Alah husam. Dia dulu dihantar bertanding ke putrajaya pun sebab nama dah buruk terlibat skandal balak di kelantan. Podahchit

Anonymous said...

Sundal bolong 10:17 PM pendukung Parti Ahli Setan P A S Bubur Kacang Hijau Basi Belendir macam pekong HIV AIDS cronic memang tak sabar. Maklumlah perangai SETAN memang macam tu la kan! Sabar, kes belum ditutup oleh SPRM.

hey sundal bolong pekong, Ko nak bukti? Pi saman FITNAH terbaru SR and CRB tu dulu, Korang jual lelong je MARUAH korang? oooooopsss, Parti Ahli Setan P A S mana mana ada maruah. Pi saman dulu. Lepas tu aku beri bukti!

Anonymous said...

Khadam pakatan 8:01 AM tidak mempunyai sebarang bukti untuk menyokong fitnahnya terhadap TG Haji Hadi.

Nampaknya khadam pakatan ini telah mencipta fitnah baru untuk menyokong fitnah terdahulu.

Tindakan khadam pakatan memaki hamun Anon 10:17 PM jelas membuktikan khadam pakatan ini adalah pesakit mental yang sangat berbahaya kepada masyarakat.

Anonymous said...

Kit siang kata dia bukan komunis. Mcm org berak atas jalan, takkan ngaku dia yg berak.
Kit siang memang kaki penipu, dgn Allah pun dia tipu. Dia ada ciri2 zalim spt cina yg tindas uighur kat cina. Kalau dia dpt kuasa penuh, .....sangat bahaya kpd melayu, raja raja dan islam.

Anonymous said...

Ko tak kenal Rameli...rameli tidak napikan dia dah bayar 1.4 juta kpd SR bagi pihak lubai hadi....lobai hadi janji nak tu juk dokumen perjanjian selesai luar mahkamah...mana douen tu?...

Soklan aku jenape hadi mintak SR selesai luar mahkamah?...kenape hadi takut habiskan saman SR?....hadi terberak yeek.....

Soklan ku barua serban besar masih takut nak jawab...

Anonymous said...

kah kah kah kahkahkahkahkahkah.....Aku maki hamun ko la tu Sundal pekong setan 8:58 AM ......sbb setan mme wajib dimaki hamun kerana setan tu MUSUH yang NYATA bagi sekelian ORANG2 YAND BERIMAN! Dan setan macam ko sangat sangat sangat berbahaya kepada masyarakat.

kahkahkahkahkah,,,,,,,,ko nak menyamar? sorry bro setan.....aku kenal setan dah lama dah!

Anonymous said...

Saya masih ahli PAS, kata calon bebas PRK Rantau

Malaysiakini
30 Mac 2019, 6:23 petang (Dikemaskini 30 Mac 2019, 7:11 malam)

A A
PRK RANTAU | Beberapa jam selepas Mohd Nor Yassin disahkan bertanding sebagai calon bebas dalam pilihan raya kecil (PRK) Rantau, timbul pertikaian berhubung status keanggotaannya dalam parti politik.

Dalam kenyataan media hari ini, Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata beliau sudah membuat semakan dan mendapati Mohd Nor bukan ahli PAS.

Sebaliknya, kata Takiyuddin, Mohd Nor sudah menyertai Amanah tiga minggu lalu.

"Saya dengan ini mengesahkan rekod PAS menunjukkan Mohd Nor Yassin bukan ahli PAS setelah beliau menyertai Amanah pada 10 Mac 2019," katanya.

Bagaimanapun, ketika dihubungi Mohd Nor menafikan dirinya ahli Amanah dan menegaskan dia masih lagi ahli PAS.

"Saya (ahli) parti PAS," katanya kepada Malaysiakini

Anonymous said...

Cuba bagi bukti kit siang ade hubungkait keluarga dgn kominis chin peng bongok...pandai buat fitnah...

Anonymous said...

Siapa yg fitnah pil kuda kpd calon pkr pru13 kalo bukan lobai hadi?...

Siapa yg jumpa madey fitnah pkr nak guling madey dlm parlimen?...sape yg bodek madey?...

Lobai pas muka tak malu...

Anonymous said...

Haji Hadi kata PAS bukan Syiah. Mcm org berak atas jalan, takkan ngaku dia yg berak.
Haji Hadi memang kaki penipu, dgn Allah pun dia tipu. Dia ada ciri2 zalim spt ISIS yg tindas ahlus sunnah kat Syria. Kalau dia dpt kuasa penuh, .....sangat bahaya kpd melayu, raja raja dan islam.

Anonymous said...

Jika terdapat umat Islam yang bersikap seperti UMNO MIC MCA , mengamalkan kelakuan dan mentaliti UMNO MIC MCA atau menyokong atau bersekongkol atau bersubahat dengan UMNO MIC MCA maka mereka juga tergolong kepada UMNO MIC MCA. Bukti:

Dari Ibn Umar beliau berkata, “Rasulullah shallallaahu alaihi wa sallam bersabda,

مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ

‘Barangsiapa menyerupai suatu kaum maka ia termasuk bagian dari mereka” (HR Abu Dawud, hasan)

Oleh itu terbukti PAS parti sekular serupa je dgn UMNO MIC MCA kerana PAS sekarang bersekongkol berkerjasama dgn UMNO MIC MCA dlm koalisi PEMBANGKANG kerajaan Malaysia Baru di perintah PH @ PAKATAN HARAPAN!

Kesimpulan:

Sesiapa sahaja yang BERKERJASAMA dengan, apatah lagi menyokong UMNO MIC MCA yang berpura pura membela Islam malah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam bererti mereka juga tergolong kepada parti rasis UMNO MIC MCA !!!

PAS the real hamPAS!

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pigs menulis kononnya Ko tak kenal Rameli...rameli tidak napikan dia dah bayar 1.4 juta kpd SR bagi pihak lubai hadi April 1, 2019 at 10:06 AM

FAKTA

(1) Sangat jelas Anonymous DA-Pigs ini adalah pembohong yang buta, pekak dan dungu kerana membuat dakwaan kartun tersebut. Sebagai contoh:

Jika barua DA-Pigs 'X' mengupah seseorang pembunuh membunuh seseorang dan 'X' mendakwa 'X' telah membayar upah RM1.4 juta kepada pembunuh tersebut bagi pihak Anonymous DA-Pigs 10:06 AM maka Anonymous DA-Pigs 10:06 AM wajib dihukum gantung hingga mati ( berdasarkan komen bodoh 10:06 AM yang ditulis oleh Anonnymous DA-Pigs 10:06 AM sendiri).

Anonymous DA-Pigs yang dungu ini fikir mahkamah akan menerima dakwaan 'X' tanpa sebarang perbicaraan, bukti, fakta dll dan Anonymous DA-Pigs mangkuk ayun ini rela digantung hingga matii kerana kebodohan dan kebangangan Anonymous DA-Pigs ini sendiri.

Ini sangat jelas menunjukkan Anonymous DA-Pigs 10:06 AM adalah pembohong yang sangat dungu, buta dan pekak kerana cuba menfitnah TG Hj Hadi.

(2) Jika Rameli bersahabat dengan pemimpin-pemimpin pH dan dia bukan proksi PAS atau TG Haji Hadi, bukankah ini bererti dia membayar RM1.4 juta kepada SR bagi pihak pH untuk menfitnah TG Hj Hadi ?

Bahkan TG Hj Hadi sendiri telah menyatakan bahawa penyelesaian di luar mahkamah antara TG Hj Hadi dan SR tidak melibatkan sebarang pembayaran dan beliau sendiri menyatakan Rameli tidak mewakili beliau.

(3) Dalam komen Anonymous DA-Pigs 10:06 AM sendiri sangat jelas mendakwa Rameli yang membayar RM1.4 kepada SR. Ini bererti bukan TG Hj Hadi yang membayar RM1.$ juta kepada SR !

Mana bukti Rameli mewakili TG Hj Hadi? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah !!!

(4) Mana bukti perpindahan wang RM1.4 juta dari akaun Hadi atau akaun PAS ke akaun Rameli ? Mana dokumen perjanjian legal antara TG Hj Hadi dan Rameli ?

(5) Mana bukti kononnya Hadi telah bayar RM1.4 juta kepada SR ? Mana bukti perpindahan wang dari akaun Hadi atau akaun PAS ke akaun SR ?

Kita tidak mahu buang masa dengan melayan setiap fitnah ciptaan barua-barua buta, pekak dan dungu ternakan DA-Pigs terhadap PAS kerana barua-barua DA-Pigs ini sentiasa mencipta fitnah-fitnah baru untuk memburuk-burukkan PAS kerana barua-barua DA-Pigs dan tuan mereka amat bencikan perjuangan Islam.

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Pembetulan komen 11:39 AM:

(3) Dalam komen Anonymous DA-Pigs 10:06 AM sendiri sangat jelas mendakwa Rameli yang membayar RM1.4 kepada SR. Ini bererti bukan TG Hj Hadi yang membayar RM1.4 juta kepada SR !

Mana bukti Rameli mewakili TG Hj Hadi? Mana dokumen perjanjian legal antara TG Hj Hadi dan Rameli ? Dakwaan Anonymous DA-Pigs tanpa bukti adalah fitnah !!!

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Syed Alwi Aljufri said...

Mana kau pergi syaithan ??

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pigs menulis kononnya Aku maki hamun ko la tu Sundal pekong setan 8:58 AM ......sbb setan mme wajib dimaki hamun kerana setan tu MUSUH yang NYATA bagi sekelian ORANG2 YAND BERIMAN! Dan setan macam ko sangat sangat sangat berbahaya kepada masyarakat. April 1, 2019 at 10:07 AM

FAKTA

Syaitan dan Iblis sangat sukan memaki hamun orang-orang yang beriman maka berdasarkan komen maki hamun yang ditulis oleh Anonymous ternakan DA-Pigs 10:07 AM sendiri, maka sudah jelas bahawa Anonymous ternakan DA-Pigs 10:07 AM adalah syaitan yang menjadi tentera kacang merah (RBA) di bawah pimpinan Iblis DA-Pigs laknatullah.

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Wah nampaknya syaitan-syaitan ternakan DA-Pigs menggunakan pelbagai akaun palsu @ fake account untuk menyamar sebagai orang Melayu untuk menipu umat Islam dengan menabur pelbagai fitnah terhadap PAS dan UMNO .

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Ko bodooh nak napikan perkara ygsudah jelas...rameli tak napikan dan lobai hadi pon tak napikan rameli tolong bayar

Anonymous said...

'Siasatan' Rafizi dapati akaun bayar RM1.4j milik bos GLC

1 Mac 2019, 3:59 petang (Dikemaskini 1 Mac 2019, 4:16 petang)

A A
Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mengambil langkah menyiasat kenyataan bertentangan tentang dakwaan bayaran RM1.4 juta oleh PAS kepada Editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown.

Menerusi hantaran Facebook hari ini, Rafizi memperincikan bagaimana beliau 'menyelesaikan' pertikaian itu.

Beliau berkata nombor akaun Bank Islam sebanyak sepuluh angka yang dinyatakan dalam surat sulit yang diterbitkan Rewcastle-Brown pagi ini adalah sebahagian daripada nombor akaun 14 angka.

Menurutnya, beliau mengenal pasti keseluruhan nombor akaun dengan membuat perbandingan dengan nombor akaun di cek Bank Islam yang lain.

Selepas mendapat nombor akaun yang betul, beliau mendakwa berjaya memindahkan RM10 ke dalam akaun tersebut.

Rafizi turut menamakan pemilik akaun itu. Malaysiakini mendapati individu itu adalah pengerusi syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Malaysiakini sedang cuba menghubungi individu itu, yang disifatkan sebagai kawan lama Presiden PAS Abdul Hadi Awang.

Hari ini Rewcastle-Brown mengesahkan Hadi membayarnya RM1.4 juta untuk menyelesaikan saman fitnah yang difailnya di London

Anonymous said...

Tak de bukti...Lobai hadi takut nak saman ...hihihi...

Anonymous said...

Pemimpin Pas tahu Rameli bantu Hadi?

Posted By: Pentadbiron: March 30, 2019 Print Email
Sekurang-kurangnya lima pemimpin PAS bukan saja memberi restu dan mandat kepada ahli perniagaan Rameli Musa untuk menyelesaikan kes mahkamah antara Presiden Abdul Hadi Awang dan Pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown tetapi mereka juga setuju akan mengembalikan wang itu, kata sumber.
Sumber mendedahkan kepada The Malaysia Insight, pemimpin PAS berkenaan tahu mengenai pembayaran RM1.4 juta yang dibuat oleh Rameli.
The Malaysian Insight juga difahamkan Rameli mendahulukan wangnya sendiri dengan jaminan dan pemahaman bahawa ia akan dibayarkan balik kepadanya.
“Tindakan Datuk Rameli ini sememangnya dalam pengetahuan dan mandat beberapa pemimpin PAS,” kata sumber yang maklum mengenai rundingan penyelesaian kes di mahkamah di London itu.
“(Tetapi) Pemimpin tinggi (lain) PAS pun tidak tahu,” tambah sumber.
The Malaysian Insight tidak mendedahkan nama lima pemimpin itu kerana masih belum memperolehi komen mereka.
Rameli disiasat selama lima jam oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada 5 Mac lalu berhubung pembayaran RM1.4 juta itu, beberapa hari selepas terdedah bahawa cek Bank Islam Malaysia Berhad yang digunakan untuk pembayaran itu milik beliau.
Pemimpin PAS bagaimanapun menafikan tahu mengenai pembayaran kos penyelesaian itu, malah membayangkan penyelesaian itu dibuat sukarela oleh pihak ketiga yang mahu melihat kes itu tidak berlanjutan.
“Lima pemimpin PAS itu pun sekarang macam buat tidak tahu dengan Rameli,” kata sumber.
Beberapa pihak malah menuduh Rameli, yang dilantik jadi pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) pada 3 Januari, menyelesaikan kes itu atas permintaan pemimpin kanan Pakatan Harapan.
“Rameli memang penyokong PAS. Ini tak ada kena mengena dengan Pakatan Harapan walaupun beliau kenal dan berkawan dengan (Presiden PKR) Anwar Ibrahim. Lantikannya ke KTMB pun tidak ada kaitan,” kata sumber.
Pada 18 Mac lalu, semasa berbahas di Dewan Rakyat, Anwar mengaku Rameli kawannya, juga sama-sama bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar, tetapi kawannya itu cenderung menyokong PAS.
Sekiranya tidak diselesaikan pada awal Februari lalu, kes itu sepatutnya ditetapkan untuk perbicaraan bulan depan.
Semasa Rameli disoal siasat oleh agensi anti rasuah, isterinya Norlella Md Akram menulis di Facebook meluahkan perasaan yang dilihat ditujukan kepada pemimpin PAS dan parti Islam itu.
“Adakah ajaran Islam untuk membiarkan orang yang banyak menolong kita ditimpa kesusahan oleh kerana pertolongan itu dan tiada sebarang simpati mahupun bertanya khabar dari pihak yang ditolong?
“Kebenaran akan ditegakkan,” tulisnya, sebelum memadam kenyataan itu sehari kemudian.
Sehari selepas itu juga, beliau menutup akaun Facebooknya.
The Malaysian Insight diberitahu rundingan penyelesaian tersebut dibincangkan oleh Rameli sebagai wakil Hadi, selepas berbincang dengan lima pemimpin PAS itu.
“Rundingan berjalan lebih kurang lima bulan, antara September tahun lepas hingga Januari lalu,” kata sumber.
The Malaysian Insight difahamkan saman itu diselesaikan kerana kedua-dua pihak sudah menanggung kos yang tinggi untuk proses perundangan di London.
Rameli berjumpa dengan Rewcastle-Brown di sebuah hotel ternama di London pada hujung tahun lalu untuk rundingan akhir sebelum persetujuan dicapai tentang jumlah penyelesaian, tambah sumber.
Rameli membayar jumlah penyelesaian RM1.4 juta kepada pengarang Sarawak Report itu pada 31 Januari, sehari sebelum mahkamah di London merekodkan penyelesaian kes.
Peguam Americk Sidhu, yang mewakili Rewcastle-Brown, sebelum ini mengesahkan Rameli jadi perantara penyelesaian kes Hadi, yang katanya dirundingkan berbulan-bulan.
Laporan sebelum ini menyebut wang berkenaan dipindahkan melalui cek ke dalam akaun firma guaman milik Americk sebelum peguam itu memindahkannya ke akaun bank anak guamnya di London.

Anonymous said...

Rafizi dedah gambar pertemuan Abdul Hadi dengan Rameli

SABTU, 2 MARCH 2019 @ 3:00 PM

GAMBAR yang dimuatnaik Rafizi di Facebook miliknya.
KUALA LUMPUR: Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli memuatnaik gambar pertemuan antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan Datuk Seri Rameli Musa, seorang ahli perniagaan yang didakwa membayar RM1.4 juta kepada pengarang Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown.

Gambar itu dimuatnaik bersama catatan panjang di Facebook miliknya, tengah hari tadi.

Beliau akui Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenali Rameli tetapi tidak ‘serapat’ pertalian antara Abdul Hadi dengan ahli perniagaan itu meskipun masing-masing mempunyai persamaan.

“Memang Datuk Seri Rameli Musa ini belajar di MCKK (Kolej Melayu Kuala Kangsar) dulu dan pernah berada dalam ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia).

“Ia tidak ubah seperti saya orang Terengganu (seperti mana Datuk Seri (Abdul) Hadi Awang orang Terengganu) dan Hadi Awang sendiri pernah menjadi pimpinan ABIM Terengganu.

“Tetapi itu tidak menjadikan saya orang kuat PAS (hanya kerana saya ada sedikit persamaan dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang) atau Datuk Seri Anwar Ibrahim ahli PAS (hanya kerana beliau pernah menjadi presiden ABIM dan presiden PAS kini pernah menjadi pimpinan bawahan beliau di dalam ABIM dahulu),” katanya.

Sepanjang memegang jawatan dalam kepemimpinan kanan parti sejak 2010, Rafizi menafikan pembabitan Rameli dalam PKR atau agenda parti termasuk sebagai penyokong atau rakan rapat kepada presiden parti itu sendiri.

Beliau mendakwa, Rameli dikenali sebagai bekas aktivis ABIM dan ahli perniagaan yang menyokong gagasan kerajaan perpaduan antara UMNO dan PAS sejak 2008 lagi.

Katanya, menguatkan lagi hujah keakraban antara Abdul Hadi dan Rameli apabila terdapat laporan dan gambar dari laman rasmi PAS yang melaporkan ahli perniagaan itu pernah mengiringi Ahli Parlimen Marang itu di beberapa program.

Anonymous said...

Peluang Hadi menang saman Sarawak Report besar

SELASA, 1 MEI 2018 @ 4:49 PM

TIMBALAN Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (tengah) bersama Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan (dua dari kiri) dan Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar (dua dari kanan) menunjukkan dokumen berkaitan saman fitnah Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang ke atas Sarawak Report pada sidang media di Pejabat PAS, Masjid Rusila, di Marang, hari ini. - Foto Ghazali Kori

HADI mempunyai peluang besar untuk menang kes saman fitnah terhadap laporan Sarawak Report. - Foto Muhammad Zuhairi Zuber
MARANG: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, mempunyai peluang besar untuk menang kes saman fitnah terhadap laporan Sarawak Report yang sesi pendengaran dilakukan di Mahkamah Tinggi London.

Peguam Abdul Hadi, Datuk Takiyuddin Hassan, berkata ia berdasarkan keputusan mahkamah itu semalam, yang menolak kira-kira 50 muka surat daripada 55 muka surat penyataan pembelaan editor penerbitan itu, Clare Rewcastle-Brown.

Sehubungan itu, beliau yakin 70 peratus saman fitnah terhadap penerbitan terbabit akan berpihak kepada Abdul Hadi.

"Kini hanya tinggal 30 peratus yang akan diputuskan di mahkamah apabila perbicaraan seterusnya dijadualkan pada April tahun depan.

"Peluang Tuan Guru Presiden PAS untuk menang saman ini, sekali gus membersihkan namanya sangat besar," katanya ketika sidang media khas di Masjid Rusila di sini, hari ini.

Semalam, Mahkamah Tinggi di London memerintahkan defendan membayar STG41,400 (RM227,700) kepada Abdul Hadi sebagai kos bayaran guaman yang perlu dijelaskan dalam tempoh 14 hari.

Mahkamah juga menetapkan perbicaraan selama 12 hari mulai April 2019.

Abdul Hadi memfailkan saman fitnah terhadap Rewcastle-Brown di Mahkamah Tinggi London pada 21 April 2017 lalu berkaitan laporan Sarawak Report pada 6 Ogos 2016 yang mendakwa Presiden PAS itu menerima dana RM90 juta sebagai usaha menarik sokongan parti itu menyokong Barisan Nasional (BN) dan UMNO.

Takiyuddin berkata, sesi pendengaran kes itu semalam berlangsung empat jam sebelum mahkamah dengan rasminya menolak sebahagian besar penyataan pembelaan yang dibuat Rewcastle-Brown.

"Rewcastle-Brown juga secara rasminya meninggalkan permohonannya untuk meminda pembelaan 'kebenaran' beliau bagi menggunakan rakaman audio satu kenyataan yang didakwa dibuat Ahli Jawatankuasa PAS Pusat dan juga bekas Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Abduh Nik Aziz.

"Mahkamah juga menolak cubaan memperlewatkan dengan memohon perintah mahkamah supaya diadakan perbicaraan berasingan terhadap persoalan sama ada pembaca Sarawak Report memahami artikel berkaitan adalah merujuk kepada Abdul Hadi.

"Pasukan peguam kita menolak cadangan defendan itu yang dilihat hanyalah sebagai cubaan untuk lari daripada membawa isu sebenar kes dalam perbicaraan," katanya.

Sementara itu, Abdul Hadi dalam kenyataannya yang dibacakan Setiausaha Politiknya, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, berkata pihaknya berpuas hati dengan keputusan mahkamah itu.

"Ia menjadi kemenangan moral kepada pihaknya dan juga ahli PAS dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14)," katanya.

Info
Kes membabitkan tuduhan berita portal Sarawak Report (SR)

Anonymous said...

Peluang aje besar tapi tulur kicik bila kena pulas dgn RCB...

Hihihihi.....alahai lobai hadi.....barua serban besar nak napikan .....huhuhu..

Anonymous said...

"Kami dibayar RM1.4 juta oleh PAS untuk selesaikan kes saman luar mahkamah" - Rewcastle Brown

Jumaat, 1 Mac 2019 10:23 AM



Clare Rewcastle Brown.
EDITOR Sarawak Report Clare Rewcastle Brown mendakwa PAS melalui perantara membayar lebih RM1.4 juta kepada portal berita tersebut untuk menyelesaikan saman fitnah Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap dirinya di luar mahkamah.

"Sarawak Report boleh mengesahkan bahawa menjelang akhir tahun lalu, ia ditawarkan untuk penyelesaian di luar mahkamah oleh PAS menerusi pengantara yang merupakan penyokong parti itu yang mengambil bahagian dalam keputusan asal untuk menyaman portal tersebut.


IKLAN

"Terdapat rundingan yang luas dengan perantara, di mana Sarawak Report mempunyai rekod yang disampaikan kepada Hadi dan ejennya dalam PAS yang terlibat dalam kes itu.

"Akhirnya, Abdul Hadi dan penasihatnya dalam PAS bersetuju dengan Sarawak Report mengenai terma termasuk pembayaran tersebut di mana perantara, seorang peguam dan seorang penyokong PAS bertemu peguam Sarawak Report di Kuala Lumpur pada 24 Januari lalu untuk memuktamadkan terma tersebut," kata Rewcastle Brown seperti disiarkan dalam Sarawak Report pada Khamis.

Sarawak Report turut menyiarkan terma dokumen perjanjian di luar mahkamah , sekeping cek atas nama Americk Sidhu - peguam Sarawak Report di Kuala Lumpur - dan cover letter kepada Malayan Banking Bhd untuk memindahkan dana kepada akaun bank Rewcastle Brown di London.

Rewcastle Brown turut mendakwa perantara PAS pada awalnya menunjukkan bahawa mereka mahu membayar wang secara tunai tetapi peguam Sarawak Report menolak pembayaran tunai dan sebaliknya menerima cek selepas tarikh 31 Januari.

"Kenyataan umum baru-baru ini sekali lagi mengelirukan Malaysia untuk memahami bahawa Sarawak Report tidak dibayar dan ia sendiri mengalah daripada mempertahankan kedudukannya yang mana ia tidak benar.

"Dalam proses ini mereka melanggar syarat-syarat perjanjian mereka sendiri untuk tidak membincangkan syarat-syarat penyelesaian. Oleh itu Sarawak Report berhak mendedahkan kebenaran kepada orang ramai," katanya.

Terdahulu, Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata beliau mempunyai dokumen untuk menafikan dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai bayaran RM1.4 juta antara Hadi dan Rewcastle Brown.

Pendedahan Sarawak Report mengenai jumlah tersebut bagaimanapun sama dengan apa yang didakwa Anwar. - The Star


Baca lebih lanjut di https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2019/03/01/pas-sarawak-report/#UT8U8QKFk0d5q5UU.99

Anonymous said...

wei Setan Kacang Hijau hamPAS laknatullah, ko baca komen balas ko ni semula!

Anonymous Anonymous said...
Anonymous ternakan DA-Pigs menulis kononnya Aku maki hamun ko la tu Sundal pekong setan 8:58 AM ......sbb setan mme wajib dimaki hamun kerana setan tu MUSUH yang NYATA bagi sekelian ORANG2 YAND BERIMAN! Dan setan macam ko sangat sangat sangat berbahaya kepada masyarakat. April 1, 2019 at 10:07 AM

FAKTA

Syaitan dan Iblis sangat sukan memaki hamun orang-orang yang beriman maka berdasarkan komen maki hamun yang ditulis oleh Anonymous ternakan DA-Pigs 10:07 AM sendiri, maka sudah jelas bahawa Anonymous ternakan DA-Pigs 10:07 AM adalah syaitan yang menjadi tentera kacang merah (RBA) di bawah pimpinan Iblis DA-Pigs laknatullah.

April 1, 2019 at 11:48 AM

-----------------------

Ko ni Sundal 11:48 AM, dah la pengikut setan, DUNGU pulak tu, meh aku ta`limkan ko skit setan DUNGU eh,

Ko golongan syaitan sepatutnya bukan maki hamun manusia la setan BODO DUNGU, kaum ko kerja ko MENGHASUT, MENGGODA, MENIPU, MEMFITNAH, MEMPERDAYA manusia supaya jadi setan macam ko, macam yg ko tengah buat skrang nih la agar jadi kawan ko dalam neraka jahanam di akhirat nanti.

Apa punya setan da tak tau core business sendiri! Maki hamun tu kerja aku nak lawan para syaitan hijau mcm ko nih! Ada paham?


Barua-barua HAM-PAS setan nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu gerombolan lanun2 umno dokongan PAS jahil murakab sudah kencing rakyat berpuluh taun dulu!

Anonymous said...

Anonymous 2:35 PM ternakan parti kafir harbi DA-Pigs menulis fitnah kononnya rameli tak napikan dan lobai hadi pon tak napikan rameli tolong bayar April 1, 2019 at 2:35 PM

FAKTA

Nampaknya pakatan liberal-kafir harbi pimpinan kafir harbi DA-Pigs sedang mengalami kekalahan demi kekalahan dalam dua PRK yang lepas dan pakatan dijangka kalah dalam PRU yang terbaru dan seterusnya kalah dalam PRU yang akan datang.

Kekalahan pakatan dan kerjasama PAS-UMNO telah menyebabkan pemimpin-pemimpin dan barua-barua DA-Pigs seperti Anonymous 2:35 PM menjadi desperate, panik, ketakutan dan meroyan histeria kerana pakatan akan menjadi KERAjaan sepenggal sahaja.

Keadaan ini telah menyebabkan barua-barua DA-Pigs seperti Anonymous 2:35 PM menjadi sangat terdesak untuk mencipta pelbagai fitnah seperti fitnah 2:35 PM untuk menfitnah dan memburuk-burukkan pemimpin-pemimpin PAS seperti TG Hj Hadi dan pemimpin-pemimpin UMNO.

Komen 2:35 PM yang ditulis oleh Anonymous DA-Pigs adalah satu contoh fitnah yang sangat jelas berniat jahat untuk menfitnah TG Hj Hadi!

Laporan media telah menafikan dakwaan karut marut barua DA-Pigs ini:

[Quote] PRESIDEN PAS Abdul Hadi Awang menafikan beliau membayar RM1.4 juta kepada pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown sebagai penyelesaian kes saman antara mereka di luar mahkamah di London.

Abdul Hadi juga menegaskan wang berkenaan bukan juga dibayar oleh PAS.
[Unquote]

Sumber: https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/138530

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Anonymous 2:36 PM ternakan parti kafir harbi DA-Pigs menulis kononnya

Menerusi hantaran Facebook hari ini, Rafizi memperincikan bagaimana beliau 'menyelesaikan' pertikaian itu.

Beliau berkata nombor akaun Bank Islam sebanyak sepuluh angka yang dinyatakan dalam surat sulit yang diterbitkan Rewcastle-Brown pagi ini adalah sebahagian daripada nombor akaun 14 angka.

Menurutnya, beliau mengenal pasti keseluruhan nombor akaun dengan membuat perbandingan dengan nombor akaun di cek Bank Islam yang lain.

Selepas mendapat nombor akaun yang betul, beliau mendakwa berjaya memindahkan RM10 ke dalam akaun tersebut.

Rafizi turut menamakan pemilik akaun itu. Malaysiakini mendapati individu itu adalah pengerusi syarikat berkaitan kerajaan (GLC).
April 1, 2019 at 2:36 PM

FAKTA

Cerita Rfizi di atas adalah cerita yang tidak logik kerana:

(1) Mengapa dan apakah tujuan nombor akaun Bank Islam didedahkan sebanyak sepuluh angka sahaja sedangkan akaun Bank Islam terdiri dari 14 angka mengikut dakwaan Rfizi?

Bukankah ini bererti CRB berniat jahat dengan menyembunyikan nombor lengkap akaun tersebut dan nama sebenar pemilik akaun tersebut supaya orang ramai menyangka akaun itu milik TG Hj Hadi berdasarkan dakwaan (bukan bukti) CRB sendiri kononnya TG Hj Hadi yang membayar RM1.4 kepada CRB?

Dan akhirnya akaun tersebut disahkan bukan kepunyaan TG Hj Hadi dan TG Hj Hadi telah menafikan dakwaan CRB kononnya Hadi telah membayar RM1.4 juta kepada CRB !!!

(2)Nombor akaun Bank Islam sebanyak sepuluh angka yang dinyatakan dalam surat sulit yang diterbitkan oleh CRB adalah sebahagian daripada nombor akaun 14 angka. Nombor akaun sepuluh angka ini tidak mampu untuk mendedahkan siapa pemilik akaun tersebut.

(3) Cara Rfizi mendapatkan nombor akaun dan nama pemilik akaun tersebut adalah tidak masuk akal kerana:

(i) Rfizi tidak mempunyai akses ke semua akaun Bank Islam kerana dia bukan seorang banker dalam Bank Islam. Maka bagaimana dia boleh mengetahui siapa pemilik nombor akaun dengan 10 angka sahaja bukan 14 angka ?

(ii) Ketiadaan empat angka dari nombor akaun Bank Islam itu bererti sangat sukar untuk Rfizi menentukan pemilik sebenar cek tersebut kerana ia melibatkan 10,000 akaun Bank Islam. Maka bagaimana boleh Rfizi mengetahui nama pemilik sebenar akaun Bank Islam tersebut dengan sedang Rafizi tidak mempunyai akses kepada 10,000 akaun Bank Islam ?

(4) Maka bagaimana Rfizi boleh mengetahui pemilik sebenar akaun tersebut jika hanya 10 angka sahaja didedahkan kecuali jika Rfizi sendiri terlibat dalam skandal cek tersebut atau .....?

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Anonymous 2:44 PM PM ternakan parti kafir harbi DA-Pigs menulis Rafizi dedah gambar pertemuan Abdul Hadi dengan Rameli

SABTU, 2 MARCH 2019 @ 3:00 PM

GAMBAR yang dimuatnaik Rafizi di Facebook miliknya.
KUALA LUMPUR: Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli memuatnaik gambar pertemuan antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan Datuk Seri Rameli Musa, seorang ahli perniagaan yang didakwa membayar RM1.4 juta kepada pengarang Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown.
April 1, 2019 at 2:44 PM

FAKTA

Gambar tersebut telah digunakan oleh barua-barua DA-Pigs untuk memfitnah TG Hj Hadi fitnah kononnya gambar tersebut menunjukkan TG Hj Hadi telah menggunakan orang ketiga (third party) untuk membayar RM1.4 kepada CRB.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengesahkan dirinya di dalam gambar yang tular didakwa bersama Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) Rameli Musa.
Namun, Abdul Hadi menafikan ia berkait dakwaan pembayaran itu.
Sila lihat video:
https://www.kinitv.com/video/71277O74

Sebenarnya gambar tersebut menunjukkan perjumpaan antara TG Hj Hadi dengan Surin Pitsuwan untuk membincangkan pelarian Rohingya di Myanmar dan bukan tujuan membayar RM1.4 juta kepada CRB. Surin Pitsuwan telah meninggal dunia pada 30 November 2017 sedangkan dakwaan pembayaran RM1.4 juta berlaku pada 31/1/2019 !!!

Maka jelaslah barua-barua parti kafir harbi DA-Pigs adalah pembohong yang suka menfitnah dan memburuk-burukkan PAS.

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Anonymous 2:44 PM ternakan DA-Pigs menulis Beliau akui Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenali Rameli tetapi tidak ‘serapat’ pertalian antara Abdul Hadi dengan ahli perniagaan itu meskipun masing-masing mempunyai persamaan.April 1, 2019 at 2:44 PM

FAKTA:

Sila baca petikan akhbar di bawah:

Nama Rameli timbul sejak semalam apabila dikatakan beliau adalah pemilik cek dan akaun yang membayar RM1.4 juta kepada peguam Sarawak Report berdasarkan semakan yang dibuat pelbagai pihak.

Rameli kemudian didakwa sebagai rakan rapat Anwar kerana kedua-dua mereka pernah berada di ABIM dan Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK), sekali gus menimbulkan spekulasi kononnya berkomplot dengan Anwar untuk menjejaskan Abdul Hadi.


Sumber: http://www.utusan.com.my/berita/politik/rafizi-kongsikan-gambar-abdul-hadi-dengan-seseorang-dipercayai-rameli-1.852017

Jika Nua mengenali Rameli di MCKK dan ABIM sedangkan TG Hj Hadi hanya mengenali Rameli di ABIM sahaja, bukankah ini bererti Nua mengenali lebih mengenali Rameli dari TG Hj Hadi?

Jika Rameli sangat rapat dengan TG Hj Hadi pemimpin parti Islam PAS yang menjadi musuh ketat pakatan dan tidak mesra dengan pemimpin-pemimpin pakatan, bukankah tidak logik Rameli dilantik menjadi CEO KTM oleh pakatan yang memusuhi PAS?

Sila beritahu kita siapakah penyokong-penyokong PAS atau sahabat karib pemimpin PAS yang telah dilantik menjadi CEO GLC pakatan?

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Anonymous ternakan DA-Pigs menulis kononnya "Kami dibayar RM1.4 juta oleh PAS untuk selesaikan kes saman luar mahkamah" - Rewcastle Brown April 1, 2019 at 2:51 PM

FAKTA:

Ini adalah dakwaan CRB sahaja yang tidak berdasarkan sebarang bukti. Mana semua bukti yang menunjukkan berlaku perpindahan wang RM1.4 juta dari akaun TG Hj Hadi atau akaun PAS ke akaun CRB !

Sebagai orang yang mendakwa kononnya TG Hj Hadi atau PAS telah membayar RM1.4 juta kepada CRB, CRB bertanggung-jawab menunjukkan bukti-bukti tersebut mengikut prinsip Burden of Proof ! Sudah pasti CRB tidak mempunyai sebarang bukti tersebut !

Bahkan pemilik akaun yang membayar RM1.4 juta telah disahkan bukan TG Hj Hadi atau parti Islam PAS.

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...



Anwar Tiada Bukti Hadi Bayar Clare RM1.4 juta!!!

Sumber: https://theunspinners.blogspot.com/2019/03/anwar-tiada-bukti-hadi-bayar-clare-rm14.html

Anonymous said...


Dedah nama Rameli: Perang saudara dalam PKR ?

Sumber: https://www.amenoworld.org/2019/03/dedah-nama-rameli-perang-saudara-dalam.html



Anonymous said...

Jika kita perhatikan Anonymous ternakan parti kafir harbi menulis komen, kita akan dapati terdapat banyak percanggahan dalam komen Anonymous DA-Pigs tersebut yang menunjukkan Anonymous DA-Pigs in suka berbohong untuk menfitnah PAS. Contoh: Komen April 1, 2019 at 2:41 PM:

(1) Sekurang-kurangnya lima pemimpin PAS bukan saja memberi restu dan mandat kepada ahli perniagaan Rameli Musa untuk menyelesaikan kes mahkamah antara Presiden Abdul Hadi Awang dan Pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown tetapi mereka juga setuju akan mengembalikan wang itu, kata sumber.

(2) Sumber mendedahkan kepada The Malaysia Insight, pemimpin PAS berkenaan tahu mengenai pembayaran RM1.4 juta yang dibuat oleh Rameli.

(3)) The Malaysian Insight tidak mendedahkan nama lima pemimpin itu kerana masih belum memperolehi komen mereka.

FAKTA

Inilah contoh laporan media yang tidak jelas, tidak bertanggung jawab dan sangat diragui kerana:

(i) Berlaku percanggahan antara (1) dan (3)

(ii) Kegagalan penerbit menamakan 5 orang pemimpin 'PAS' tersebut.

(iiI) Sumber tersebut tidak dinamakan menyebabkan kita tidak boleh mempercayai sumber tersebut.

Maka jelas berita ini ditulis berdasarkan hearsay @ khabar angin yang tidak boleh digunakan dalam mahkamah kerana tiada sebarang bukti dikemukakan oleh penerbit untuk menyokong dakwaan tersebut !





Anonymous said...

1:26 nih lawyer dah tak laku, sbb dah settle luar mahkamah so tu yang sasau jadi loyar buruk sundal hamPAS!

Anonymous said...

wei loyar buruk tak laku hamPAS cronicle mental sickness pedofil sexmaniac sundal 126! Plantif belum muncul macam mana boleh ada burden of Proof? Saman dulu la SR / RCB baru dia jadi defendan thn thy get burden to proof, donkey!

Anonymous said...

Komen-komen lucah, maki hamun dan penuh fitnah yang ditulis oleh barua-barua rasis ternakan ternakan DA-Pigs dan khadam liberalnya seperti komen yang ditulis oleh Anon 6:53 AM dan 8:16 AM jelas membuktikan puak DA-Pigs dan khadam-khadam liberal dan barua-barua mereka adalah pesakit mental yang kronik dan berbahaya kepada masyarakat.

Mereka ini hanya layak menjadi pengikut parti komunis yang kejam dan zalim yang telah menyiksa dan membunuh jutaan rakyat yang tidak bersalah di Russia, China, Tanah Melayu dll!

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Assalamualaikum Tuan Ibnu Hasyim,

Kita mohon Tuan Ibnuhasyim sudi menerbitkan artikel baru yang mendedahkan salah laku pakatan liberal-kafir harbi yang boleh memberi kesedaran kepada umat Islam untuk bersatu padu dan kembali kepada ajaran Islam supaya umat Islam boleh menjadi kuat dan kukuh untuk menentang pakatan liberal-kafir harbi yang sedang mengancam agama Islam dan hak umat Islam di negara kita.

Kita juga berharap tuan Ibnuhasyim tidak membenarkan barua-barua pakatan menulis pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam, parti Islam PAS dan umat Islam dalam ruang komen artikel ini selepas 1:01 PM April 2, 2019 kerana barua-barua pakatan ini adalah buta, pekak dan dungu.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

ala ala alaaaahaiiiiii, Sundal pedofil sexmaniac loyar buruk tak laku nih sampai meratap merayu menyembah tuan ibnuhasyim? cian nyerrrrr........

ko ingat bahasa ko panggil Pigs pd penyokong2 Kerajaan PH tu cantik? Aku Melayu Islam la bhaghal! Tak masuk mana2 parti politik pon! Aku hanya kutuk parti2 seperti Pas yg menunggang Islam memperdaya rakyat Islam Malaysia dan Umno BN yg aku menangkan sbg kerajaan dulu tapi telah khianati rakyat Islam Malaysia selama ini!

Sesungguhnya Melayu2 UMNO telah TEWAS dalam ISTIDRAJ yang ALLAH turunkan dan GAGAL menjalankan AMANAH mendaulatkan ISLAM sebagai UGAMA RESMI MALAYSIA!

ALLAH lah yang sebenarnya MENCABUT kekuasaan MELAYU UMNO dgn perantaraan PRU14 yang lalu!

Dan PAS? ALLAH sedang MENGHINA mereka dengan Kelantan dan Terengganu, jika mereka orang yang mengerti! Sesungguhnya mereka, PAS! adalah orang2 yang tidak mengerti lagi terpedaya!

Anonymous said...

Dan baru sebentar tadi di Dewan Parlimen Malaysia ALLAH MENGHINA MP Pas dari Pengkalan Chepa bilamana Yang DiPertua Dewan yang mulia MENGHALAU KELUAR MP Pas itu kerana tidak beradap sopan.

Sesungguhnya MEMALUKAN ISLAM. Shame on you Pas!

Anonymous said...

Ini kebanggaan Parti Pas dan orang2 Kelantan, wow.........

https://www.oohsenyum.com/2019/04/5-gambar-perkahwinan-sultan-muhammad-v.html

Anonymous said...

BN dan budaya mempergunakan masjid untuk politik tidak pernah berpisah.
Sudah bergelar pembangkang di persekutuan dan Negeri Sembilan pun masih tidak segan silu bermuka tembok menggunakan masjid untuk aktiviti pilihanraya BN. Stor masjid jadi tempat simpan bendera BN. Lori masjid pun digantung bendera dacing.
Lokasi : PDM Angsa Mas
DUN Rantau
#PemantauSPR
====================
Minggu lepas Pas buat ceramah politik atas mimbar khutbah Solat Juma`at. Maklum la dah sehati sejiwa sebagai penyamun ummah.

Aku cadang elok kat peti keranda kat mesjid tu selimutkan bendera dacing bn sebelah bendera pas sebelah , then usung masa tiap kali kempen di PRK rantau tuh! Paling win gitu........

Anonymous said...

(1) Barua DA-Pigs 4:40 PM meroyan histeria menulis ala ala alaaaahaiiiiii, Sundal pedofil sexmaniac loyar buruk tak laku nih sampai meratap merayu menyembah tuan ibnuhasyim? cian nyerrrrr........

FAKTA

Berdasarkan keomn barua DA-Pigs ini maka terbuktilah barua-barua ternakan DA-Pigs adalah pesakit mental.

(2) Barua DA-Pigs 4:40 PM meroyan histeria menulis ko ingat bahasa ko panggil Pigs penyokong2 Kerajaan PH tu cantik?

FAKTA

Berdasarkan komen barua DA-Pigs 4:40 PM sendiri, barua DA-Pigs 4:40 PM lah yang panggil Pigs pd penyokong2 Kerajaan PH tu

(3) Barua DA-Pigs 4:40 PM meroyan histeria menulis Aku Melayu Islam la bhaghal!

FAKTA

Bagaimana boleh kamu mendakwa diri kamu 'Melayu Islam' jika kamu menyokong parti kafir harbi DA-Pigs yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan kamu menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh parti Islam PAS, ulama Islam dan jemaah Islam yang menyeru manusia kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran ???

Bukankah ini bererti kamu adalah umat LGE bukan umat Nabi Muhammad S.A. !!!!

(4) Barua DA-Pigs 4:40 PM meroyan histeria menulis Tak masuk mana2 parti politik pon!

FAKTA

Kamu Barua DA-Pigs 4:40 PM jangan cuba kencing kita orang sudah tahu barua-barua DA-Pigs seperti kamu adalah kaki kencing rakyat !

Bukti: Komen-komen kamu penuh dengan propaganda pakatan pimpinan DA-Pigs yang berniat jahat untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan parti Melayu UMNO ! Maka sudah jelas kamu adalah barua ternakan abang besar DA-Pigs yang telah kencing rakyat.

(5) Barua DA-Pigs 4:40 PM meroyan histeria menulis Sesungguhnya Melayu2 UMNO telah TEWAS dalam ISTIDRAJ yang ALLAH turunkan dan GAGAL menjalankan AMANAH mendaulatkan ISLAM sebagai UGAMA RESMI MALAYSIA!

FAKTA

Nampaknya barua DA-Pigs 4:40 PM yang bodoh berganda berganda ini cuba berlagak pandai yang menyebabkan barua DA-Pigs ini kelihatan semakin bodoh kerana barua DA-Pigs ini tidak memahami erti 'ISTIDRAJ'.

Kekalahan UMNO itu adalah peringatan Allah kepada UMNO supaya UMNO kembali kepada perjuangan Islam. Hidayah dari Allah ini telah menyebabkan UMNO berubah sikap kepada berbaik sangka terhadap parti Islam PAS dan berkerjasama dengan PAS membela agama Islam dan hak umat Islam.

Inilah yang amat ditakuti oleh pakatan liberal-kafir harbi pimpinan abang besar DA-Pigs.

(6) Barua DA-Pigs 4:40 PM meroyan histeria menulis Dan PAS? ALLAH sedang MENGHINA mereka dengan Kelantan dan Terengganu

FAKTA

Ini bukan penghinaan tetapi rahmat dari Allah untuk parti Islam PAS iaitu dari satu negeri (kelantan) yang ditabir PAS kepada dua negeri ( Kelantan dan Terengganu) yang ditabir PAS keran PAS berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Anonymous said...

(1) Barua DA-Pigs 6:11 PM meroyan histeria menulis Dan baru sebentar tadi di Dewan Parlimen Malaysia ALLAH MENGHINA MP Pas dari Pengkalan Chepa bilamana Yang DiPertua Dewan yang mulia MENGHALAU KELUAR MP Pas itu kerana tidak beradap sopan.
Sesungguhnya MEMALUKAN ISLAM. Shame on you Pas!


FAKTA

MP PAS dihalau keluar kerana MP PAS mengkritik sikap mantri kewangan yang didakwa telah berbohong dalam isu pemberian kontrak tertentu kepada kontraktor bumiputera dengan membuka kontrak tersebut kepada kontraktor bukan bumiputera. Lebih memalukan lagi mantri kewangan tidak mahu memberi laluan kepada MP PAS tersebut untuk menunjukkan bukti.

Bukankah ini bererti pakatan pimpinan DAP bersikap diktator dan bersikap anti-kaum Melayu ?

[Quote] VIDEO | Catatan panas dari Parlimen: Guan Eng gelabah
Ahli Parlimen PAS dihalau keluar dewan bela nasib rakyat

1. Pada petang tadi, suasana di dalam Dewan Rakyat begitu kecoh dan panas walaupun hujan selebat-lebatnya di ibu kota Kuala Lumpur. Kemuncak episod kekecohan ini ialah Ahli Parlimen PAS Pengkalan Chepa, YB Ustaz Ahmad Marzuk Shaary dihalau keluar dewan dan digantung selama dua hari.

2. Apakah punca sebenar kekecohan ini?

YB Pengkalan Chepa dalam perbahasan RUU Perbekalan Tambahan 2018 telah menyuarakan isu nasib kontraktor Bumiputera era Kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Beliau meminta penjelasan Menteri Kewangan mengapa berlakunya perubahan ketara dalam sistem perolehan kerajaan, yang mana perolehan kontrak dan tender telah berubah daripada status kelayakan Penyertaan Kontraktor Bumiputera kepada penyertaan terbuka kepada semua (termasuk bukan Bumiputera), secara agresif tanpa notis dan pekeliling makluman kepada kementerian/jabatan.

Ini bukanlah cerita fitnah rekaan PAS. Ia adalah suara hati kontraktor Bumiputera yang merayu agar nasib mereka dibangkitkan di Parlimen.

Pada penghujung ucapan, beliau bertanya adakah ini merupakan agenda DAP yang mendominasi Kerajaan PH untuk menghakis hak Bumiputera.?


Sumber: https://www.ismaweb.net/2019/04/02/video-catatan-panas-dari-parlimen-guan-eng-gelabah/

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Barua DA-Pigs 7:14 PM meroyan histeria menulis Ini kebanggaan Parti Pas dan orang2 Kelantan, wow.........
https://www.oohsenyum.com/2019/04/5-gambar-perkahwinan-sultan-muhammad-v.html

April 2, 2019 at 7:14 PM

FAKTA

Barua DA-Pigs 7:14 PM yang mengaku konon dirinya 'Melayu Islam' telah menghina takdir Allah dengan membuat sindiran di atas. Bahkan dia telah menghina dan menfitnah Allah dalam komen-komen di atas !

Hanya orang kafir dan orang munafik yang suka menghina dan menfitnah Allah.

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Barua DA-Pigs 10:55 PM meroyan histeria kononnya BN dan budaya mempergunakan masjid untuk politik tidak pernah berpisah ... bla ... bla ...bla .... Minggu lepas Pas buat ceramah politik atas mimbar khutbah Solat Juma`at.... bla ... bla

FAKTA:

Jika pH mengadakan ceramah di masjid kariah kg Sendayan dll, tindakan pH itu tidak menjadi kesalahan kepada barua-barua DA-Pigs 10:55 PM seperti kamu barua DA-Pigs 10:55 PM ? Inilah dasar munafik DA-Pigs !

Barua-barua DA-Pigs sembang lebat babi pun boleh terbang untuk kencing rakyat tetapi habuk pun tarak !!!

Anonymous said...

Uiiiihhhh banyaknya fitnah 1.4 juta dan 90 juta eh hehehe...takpe la...

Nak tau tak kenapa pas dan umno even orang melayu tak risau dengan isu fitnah ni. Jawapannya ialah pendedahan yang dibuat oleh Raggie Jessy Rithaudeen. Mamat ni bongkar gila berani. Tapi dia bertindak semua melalui deep digging dan buat report pada macc dan polis. Youtube2 dia dah ratusan ribu yang view and keep increasing. Yg latest ni dia cabar lks untuk buat debat terbuka pulak.

Yang pastinya 120% lks takkan berani sebab kalau dia sahut maka bakal terungkailah semua perancangan jahat dia.

So guys selamat berfitnah kepada yang nak terus fitnah. Kepada yg nak mencari kebenaran tu just stay cool ok. Allah merahmati kamu insha'Allah...

Anonymous said...

Moga bermenfaat untuk kita semua!

Rasullulah s.a.w. bersabda : “Apabila kamu melihat bahawa Allah Taala memberikan nikmat kepada hambanya yang selalu membuat maksiat (durhaka), ketahuilah bahawa orang itu telah diistidrajkan oleh Allah SWT.”
(Diriwayatkan oleh At-Tabrani, Ahmad dan Al-Baihaqi)

^Cuba sandarkan dalam kehidupan dan politik masakini!

ke non 1137am nak ubah?

Anonymous said...

Terima kasih atas hadis drpd non 2.10pm. Good sharing tuan, peringatan yang baik utk manfaat bersama. Saya terima

Anonymous said...

Parti Islam PAS dan Ujian Allah

Di Malaysia hanya parti Islam PAS sahaja yang telah menjadikan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan ijma' sebagai perlembagaan parti PAS. Dan tujuan parti Islam PAS ialah:

(1) Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.

(2) Mempertahan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Maka perlembagaan, tujuan dan tujuan PAS ini adalah selari dengan ajaran Islam iaitu

Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). Dan kalaulah Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) itu beriman (sebagaimana yang semestinya), tentulah (iman) itu menjadi baik bagi mereka. (Tetapi) di antara mereka ada yang beriman dan kebanyakan mereka: orang-orang yang fasik. (A-li'Imraan 3:110)

Sejak dari penubuhan PAS hingga sekarang, sejarah telah merakamkan bagaimana parti munafik sekular liberal dan parti kafir harbi sentiasa menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dan menghasut orang ramai membenci parti Islam semata-mata kerana perlembagaan dan dua tujuan PAS tersebut di atas.

Inilah ujian Allah untuk pemimpin dan ahli dan penyokong parti Islam PAS seperti mana ujian Allah ke atas pejuang-pejuang Islam diseluruh dunia di mana ramai ulama Islam, pendakwah Islam, pemimpin Islam dan pejuang Islam telah dan sedang difitnah, dtindas, dipulaukan, dipenjarakan, dicederakan, dibunuh dll semata-mata kerana mereka mencintai Allah dan RasulNya.

Mereka redha menerima ujian Allah kerana mereka tahu dunia ini bukan tempat tinggal yang kekal dan dunia ini adalah tempat bagi manusia untuk melalui berbagai ujian dari Allah SWT. Ujian yang Allah berikan adalah dalam bentuk yang menyakitkan dan terasa berat atau dalam bentuk kenikmatan dan kebaikan yang menyenangkan.

Sebagaimana firman Allah SWT, Tiap-tiap diri akan merasai mati, dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan; dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan. (Q.S Al-Anbiya: 35). Sebagai orang yang beriman kepada-Nya, Allah memerintahkan kepada umat Islam untuk sentiasa bersabar dan tawakkal dalam menjalani ujian dan cubaan tersebut.

Allah juga telah berfirman yang bermaksud:

Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:

(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya.

(Al-Baqarah 2: 155-157)

Sesungguhnya pemimpin-pemimpin, ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS sentiasa bersabar menghadapi pelbagai ujian dari Allah kerana berjuang menegakkan agama Islam dan hak umat Islam.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh, Kami akan masukkan mereka ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Mereka beroleh dalam syurga itu pasangan-pasangan, isteri-isteri yang suci bersih, serta Kami masukkan mereka ke tempat yang teduh yang sentiasa dinaungi.(An-Nisaa' 4:57)



Anonymous said...

Pakatan Sekular Liberal-kafir harbi dan Istidraj

Parti-parti sekular liberalpimpinan parti kafir harbi telah menjadikan sekularisme, liberalisme dan pluralisme dll sebagai ideologi dan asas perlembagaan dan perjuangan parti yang amat bertentangan dengan ajaran Islam kerana parti-parti sekular liberal tersebut mengamalkan matlamat menghalalkan cara untuk mencapai tujuan dan matlamat mereka untuk memenangi PRK dan PRU.

Sebelum memenangi PRU, mereka telah mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS dll dan menabur pelbagai bentuk janji palsu untuk mendorong orang ramai untuk menyokong dan mengundi mereka dalam PRU.

Apabila parti-parti sekular liberal pimpinan parti kafir harbi telah memenangi PRU dan membentuk kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan, mereka menjadi bodoh sombong dan sengaja memungkiri pelbagai janji mereka untuk rakyat.

Tanpa merasa malu dan segan, pemimpin-pemimpin parti sekular liberal berlagak bodoh sombong berkata Manifesto PH bukan Bible tak wajib tunai untuk memungkiri pelbagai janji untuk rakyat. Ini jelas membuktikan pemimpin-pemimpin parti sekular liberal adalah puak munafik berdasarkan hadis Rasulullah S.A.W. :

Sabda Rasulullah SAW:

"Tanda orang munafik ada tiga: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercayai (diberi amanah) dia berkhianat." (HR. Bukhari Muslim)

Dan sikap anti-Islam mereka menjadi semakin jelas apabila mereka menafikan hak agama Islam dan hak umat Islam walaupun umat Islam adalah rakyat majoriti dan hak-hak tersebut dilindungi dan dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

Untuk merealisasikan sikap anti-Islam mereka, mereka mahu melaksanakan ICERD yang akan menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam. Alhamdulillah, jutaan umat Islam telah melakukan demonstrasi secara aman menentang ICERD menyebabkan rancangan puak sekular liberal dan puak kafir harbi gagal.

Oleh sebab Agong dan raja-raja Melayu adalah ketua dan penaung kepada agama Islam , pemimpin-pemimpin sekualar liberal cuba menghapuskan kuasa Agong dan raja-raja Melayu dengan menandatangani Rome Statute of the International Criminal Court secara sulit supaya rakyat tidak mengetahuinya.

Maka kemenangan parti-parti sekular liberal pimpinan kafir harbi ini adalah Istidrah dari Allah di mana mereka hidup penuh kekuasaan, kemewahan dan kesombongan walaupun mereka menyokong dan mempromosi kemungkaran dan kesesatan dan menentang Allah dan RasulNya dan menipu rakyat dan beban rakyat bertambah berat disebabkan oleh dasar-dasar parti-parti sekular liberal pimpinan kafir harbi itu sendiri:

Dari Ubah bin Amir radhiallahu ‘anhu, Nabi Muhammad S.A.W. telah bersabda,

إِذَا رَأَيْتَ اللَّهَ تَعَالى يُعْطِي الْعَبْدَ مِنَ الدُّنْيَا مَا يُحِبُّ وَهُوَ مُقِيمٌ عَلَى مَعَاصِيهِ فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْهُ اسْتِدْرَاجٌ

“Apabila anda melihat Allah memberikan kenikmatan dunia kepada seorang hamba, sementara dia masih bergelumang dengan maksiat, maka itu hakikatnya adalah istidraj dari Allah.”

Kemudian Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam membaca firman Allah,

فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ

“Kemudian apabila mereka melupakan apa yang telah diperingatkan mereka dengannya, Kami bukakan kepada mereka pintu-pintu segala kemewahan dan kesenangan, sehingga apabila mereka bergembira dan bersukaria dengan segala nikmat yang diberikan kepada mereka, Kami timpakan mereka secara mengejut (dengan bala bencana yang membinasakan), maka mereka pun berputus asa (dari mendapat sebarang pertolongan.
(QS. Al-An’am: 44)

(HR. Ahmad, no.17349, Thabrani dalam Al-Kabir, no.913, dan disahihkan Al-Albani dalam As-Shahihah, no. 414).

Anonymous said...


Rakyat lantang mengkritik AG dan rejim pH kerana LGE dilepaskan dari perbicaraan mahkamah dan Najib pula didakwa dalam mahkamah dan rakyat tidak dibenarkan menghadiri perbicaraan Najib!


https://www.youtube.com/watch?v=hf758Ix5L_w

Anonymous said...

Pembetulan komen April 3, 2019 at 10:48 PM

Maka kemenangan parti-parti sekular liberal pimpinan kafir harbi ini adalah Istidraj dari Allah di mana mereka hidup penuh kekuasaan, kemewahan dan kesombongan walaupun mereka menyokong dan mempromosi kemungkaran dan kesesatan dan menentang Allah dan RasulNya dan menipu rakyat dan beban rakyat bertambah berat disebabkan oleh dasar-dasar parti-parti sekular liberal pimpinan kafir harbi itu sendiri:

Dari Ubah bin Amir radhiallahu ‘anhu, Nabi Muhammad S.A.W. telah bersabda,

إِذَا رَأَيْتَ اللَّهَ تَعَالى يُعْطِي الْعَبْدَ مِنَ الدُّنْيَا مَا يُحِبُّ وَهُوَ مُقِيمٌ عَلَى مَعَاصِيهِ فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْهُ اسْتِدْرَاجٌ

“Apabila anda melihat Allah memberikan kenikmatan dunia kepada seorang hamba, sementara dia masih bergelumang dengan maksiat, maka itu hakikatnya adalah istidraj dari Allah.”

Kemudian Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam membaca firman Allah,

فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ

“Kemudian apabila mereka melupakan apa yang telah diperingatkan mereka dengannya, Kami bukakan kepada mereka pintu-pintu segala kemewahan dan kesenangan, sehingga apabila mereka bergembira dan bersukaria dengan segala nikmat yang diberikan kepada mereka, Kami timpakan mereka secara mengejut (dengan bala bencana yang membinasakan), maka mereka pun berputus asa (dari mendapat sebarang pertolongan.
” (QS. Al-An’am: 44)

(HR. Ahmad, no.17349, Thabrani dalam Al-Kabir, no.913, dan disahihkan Al-Albani dalam As-Shahihah, no. 414).

Anonymous said...

PAS PEMBELA UMNO MIC MCA PBS(KRISTIAN SABAH) GERAKAN (BN) Sekular Liberal-kafir harbi dan MUSIBAH UMMAT:

Parti-parti sekular liberal pimpinan UMNO bersama parti2 kafir harbi MIC MCA GERAKAN telah menjadikan sekularisme, liberalisme dan pluralisme dll sebagai ideologi dan asas perlembagaan dan perjuangan parti yang amat bertentangan dengan ajaran Islam kerana parti-parti sekular liberal tersebut mengamalkan matlamat menghalalkan cara untuk mencapai tujuan dan matlamat mereka untuk memenangi PRK dan PRU.

MUSIBAH BERLAKU KINI KERANA PAS KINI TELAH BERSEKONGKOL MENDUKUNG DAN BERKERJASAMA MEREKA.

Sebelum memenangi PRU, mereka telah mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS dll dan menabur pelbagai bentuk janji palsu untuk mendorong orang ramai untuk menyokong dan mengundi mereka dalam PRU.

TETAPI MALANG BERIBU KALI MALANG KERANA KINI PAS yang KONONnya satu2nya parti pembela Islam telah dengan rela hati mengikat perjanjian kerjasama dengan parti2 SEKULAR dan parti2 KAFIR HARBI ini.

Apabila parti-parti sekular liberal pimpinan UMNO serta parti kafir harbi telah kalah PRU14 sekaligus gagal membentuk kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan, mereka menjadi sasau bodoh dungu sombong dan SENGAJA MENGKHIANATI pelbagai USAHA KERAJAAN PH untuk KESEJAHTERAAN rakyat.

MALANG BERIBU KALI MALANG, PAS KINI TETAP MENYOKONG UMNO MIC MCA GERAKAN HARBI

Tanpa merasa malu dan segan, pemimpin-pemimpin parti sekular liberal UMNO berlagak bodoh sombong berkata ``MALU APA BOSSKU`` tak wajib MALU setelah melakukan pelbagai pengkhianatan terhadap rakyat. Ini jelas membuktikan pemimpin-pemimpin parti sekular liberal adalah puak munafik berdasarkan hadis Rasulullah S.A.W. :

Sabda Rasulullah SAW:

"Tanda orang munafik ada tiga: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercayai (diberi amanah) dia berkhianat." (HR. Bukhari Muslim)

BERIBU KALI MUSIBAH, PAS KINI PEMBELA UMNO MIC MCA GERAKAN PBS(KRISTIAN SABAH)

Dan sikap anti-Islam mereka menjadi semakin jelas apabila mereka menafikan hak agama Islam dan hak umat Islam walaupun umat Islam adalah rakyat majoriti dan hak-hak tersebut dilindungi dan dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan selama ini.

MUSIBAH MENIPA UMMAT KERANA PARTI PAS KINI PEMBELA PEMBELA UMNO BUKAN LAGI PEMBELA ISLAM!

Anonymous said...

pooorrraaaaaahhhhhhhhhhhhhhh anon12:59AM, perompak fakta / idea orang, pesis pedofil dungu sexmaniac memang lagu tu............hamPASSSSSSSSSSSS!

Anonymous said...

Kejayaan parti kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberalnya memenangi PRU14 dengan menfitnah dan memburuk-burukkan PAS, UMNO dll dan menipu rakyat dengan pelbagai janji palsu dan berlagak bongkak dan sombong kencing dan menindas rakyat dengan pelbagai dasar lintah darat pakatan liberal-kafir harbi pimpinan DA-Pigs dan menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam adalah ISTIDRAJ dari Allah ke atas pakatan liberal-kafir harbi pimpinan abang besar roket.

Maka kemenangan parti-parti sekular liberal pimpinan kafir harbi ini adalah Istidraj dari Allah di mana mereka hidup penuh kekuasaan, kemewahan dan kesombongan walaupun mereka menyokong dan mempromosi kemungkaran dan kesesatan dan menentang Allah dan RasulNya dan menipu rakyat dan beban rakyat bertambah berat disebabkan oleh dasar-dasar parti-parti sekular liberal pimpinan kafir harbi itu sendiri:

Dari Ubah bin Amir radhiallahu ‘anhu, Nabi Muhammad S.A.W. telah bersabda,

إِذَا رَأَيْتَ اللَّهَ تَعَالى يُعْطِي الْعَبْدَ مِنَ الدُّنْيَا مَا يُحِبُّ وَهُوَ مُقِيمٌ عَلَى مَعَاصِيهِ فَإِنَّمَا ذَلِكَ مِنْهُ اسْتِدْرَاجٌ

“Apabila anda melihat Allah memberikan kenikmatan dunia kepada seorang hamba, sementara dia masih bergelumang dengan maksiat, maka itu hakikatnya adalah istidraj dari Allah.”

Kemudian Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam membaca firman Allah,

فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ

“Kemudian apabila mereka melupakan apa yang telah diperingatkan mereka dengannya, Kami bukakan kepada mereka pintu-pintu segala kemewahan dan kesenangan, sehingga apabila mereka bergembira dan bersukaria dengan segala nikmat yang diberikan kepada mereka, Kami timpakan mereka secara mengejut (dengan bala bencana yang membinasakan), maka mereka pun berputus asa (dari mendapat sebarang pertolongan.
” (QS. Al-An’am: 44)

(HR. Ahmad, no.17349, Thabrani dalam Al-Kabir, no.913, dan disahihkan Al-Albani dalam As-Shahihah, no. 414).



Anonymous said...

ISTIDRAJ DARI ALLAH SEDANG MENIMPA PAKATAN LIBERAL-KAFIR HARBI berdasarkan fakta di bawah:

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee


Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Sumber: https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Kesimpulan:

Sesiapa sahaja yang menyokong DAP yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam bererti mereka juga tergolong kepada parti rasis DAP !!!

Anonymous said...

Nabi Muhammad S.A.W. pernah bersekutu dan berkerjasama dengan orang-orang kafir untuk menjaga kepentingan dan kebaikan bersama dengan syarat orang-orang kafir tersebut tidak mengancam agama Islam dan umat Islam.

Maka tidak menjadi kesalahan untuk parti Islam PAS berkerjasama dengan part-parti kafir seperti MIC dan MCA dll untuk menjaga kepentingan dan kebaikan bersama jika pemimpin-pemimpin MIC dan MIC dll bersetuju menghormati hak agama Islam dan hak umat Islam.

PAS juga pernah berkerjasama dengan DAP yang berjanji akan menghormati hak agama Islam dan hak umat Islam tetapi malangnya DAP telah mengkhianati perjanjian ini dengan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam maka PAS membatalkan kerjsama dengan DAP yang memusuhi Islam secara terang-terangan.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.

Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana agama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. Dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

(Al-Mumtahanah 60:8-9)

Maka tindakan parti Islam PAS adalah sangat jelas selari dengan ajaran Islam tetapi tindakan PAS ini dibenci oleh musuh Islam kerana musuh Islam tidak mahu melihat Islam berjaya ditegakkan di negara ini. Musuh Islam merasa sangat benci melihat hubungan baik antara PAS dan orang-orang kafir.

Maka kita tidak terkejut barua-barua musuh Islam seperti barua 8:36 AM dan 8:58 AM (barua dedak roket yang sama) dan tuan kafir harbi mereka sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan PAS kerana pakatan liberal-kafir harbi pimpinan LGE boleh kalah dalam PRK dan PRU yang akan datang !!!

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

HAKIKATNYA SEKARANG, PAS, TANPA MALU ( akibat doktrin ``MALU APA BOSSKU`` ), TANPA SYAK DAN TANPA RAGU MENJADI PEMBELA PENYOKONG PENYELAMAT TEGAR BAGI UMNO BN MIC MCA GERAKAN PBS(KRISTIAN SABAH) UPKO(KRISTIAN SARAWAK) bersama-sama MAHARAJA KLEPTOKRASI SEDUNIA najibulbuttoh LANUN PENGKHIANAT RAKYAT DAN NEGARA MALAYSIA.

AHLI2 DAN PEMIMPIN2 PAS SESUNGGUHNYA ADA MATA TETAPI SENGAJA MEMBUTAKAN MATA MEREKA DAN ADA TELINGA TAPI SENGAJA MEMEKAKKAN TELINGA MEREKA LALU MENJADI SYAITAN BISU SEMUANYA. TUNGGULAH SAAT ALLAH MENGHUKUM KAMU SEMUA ATAS KECURANGAN KAMU ITU KEPADA RAKYAT MALAYSIA

Anonymous said...

kahkahkahkahlah,......dah kiok, dah duduk di kandang pembangkang baru nak ambil tahu segala masalah rakyat berdepan perkhidmatan kesihatan dan hospital2......... HARAMJADAH nya bekas2 menteri umno bn nih.

Anonymous said...

Tak Disangka, Umno Nak Pekena PAS?Pemangku presiden Umno Mohamad Hasan secara berseloroh mengemukakan kaedah pembahagian kerusi antara Umno dan PAS pada PRU ke-15 nanti.

Berucap dalam ceramah di Felda Sendayan malam tadi, Mohamad mencadangkan dua parti itu menggunakan "formula P Ramlee".

"Ini untuk kau, ini untuk aku, satu untuk kau, dua untuk aku," kata calon PRK Rantau itu disambut ketawa kira-kira 400 hadirin.

Tak Disangka, Umno Nak Pekena PAS? "Ustaz (PAS) nak berapa (kerusi)? Lima? Ustaz ambil lima saya ambil 20. Ini di Negeri Sembilan,``katanya kepada pemimpin PAS .

---------------------

hah, maek ko, TEPUKKKKKKKKKK

Anonymous said...

Tahniah MP2 Kerajaan Pakatan Harapan telah berbahas secara Profesional. Baik puji, salah bantah dan beri saranan penambahbaikan.

Bukan macam mp2 dumno hamPAS menyanyah membazir menghabiskan masa dgn cecehan karut marut mengarut terutama mp dumno pasir menyalak dan arau. Arau macam baik tapi dia tu batu api dan kaki bodek!

Anonymous said...

Barua 12:41 PM ternakan DA-Pig adalah kepala bapak hipokrit yang menjijikkan kerana barua DA-Pigs ini sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam tetapi pada masa yang barua DA-Pigs ini sendiri sibuk menjilat pemimpin-pemimpin Evangelis dalam parti kafir harbi DA-Pigs yang terkenal kerana menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Inilah sifat hipokrit barua dan pemimpin DA-Pigs yang suka sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Jika kita perhatikan komen 1:14 PM, dan komen 1:32 PM yang ditulis oleh tentera kacang merah (RBA) yang ternakan DA-Pigs yang sama, kita akan mendapati RBA DA-Pigs ini suka mencipta pelbagai fitnah karut marut untuk melaga-lagakan UMNO, MIC, MCA dll.

Ini jelas membuktikan DA-Pigs suka masyarakat berpecah belah dan memusuhi antara satu sama lain:

(1) Pakatan Hancing hanya boleh menang jika rakyat berpecah-belah. Perpaduan umat Islam dan rakyat akan menyebabkan Pakatan Hancing akan kalah dalam PRK dan PRU.

(2) Kerjasama PAS dengan UMNO dll akan menyebabkan umat Islam khasnya dan rakyat amnya bersatu padu untuk menolak Pakatan Hancing pimpinan abang besar roket dalam PRK dan PRU yang akan datang.

(3) Pakatan Hancing sekarang sedang panik, ketakutan melampau dan meroyan histeria kerana Pakatan Hancing akan kalah dalam PRK yang akan datang. Bahkan Pakatan Hancing akan lingkup dalam PRU yang akan datang.

(4) Setiap kali pemimpin Pakatan Hancing berceramah politik dalam PRK terbaru, hanya kerusi-kerusi kosong sahaja yang mendengar kerana penonton-penontonnya terdiri dari kaum jin. Ini bererti rakyat telah hilang kepercayaan kepada Pakatan Hancing. Manusia yang hadir pula terdiri dari pekerja parti sahaja.

Untuk menutup malu Pakatan Hancing, maka diedit gambar supaya kelihatan ramai yang hadir untuk menipu rakyat ! Amat memalukan !

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Tentera kacang merah (RBA) ternakan DA-Pigs menulis kononnya Tahniah MP2 Kerajaan Pakatan Harapan telah berbahas secara Profesional. Baik puji, salah bantah dan beri saranan penambahbaikan.April 4, 2019 at 4:55 PM

FAKTA

Apabila kita membaca komen 4:55 PM yang bersifat mengampu pemimpin-pemimpin pH mereka , kita merasa meloya nak muntah kerana pujian-pujian tersebut tidak masuk akal manusia yang normal dan tidak mencerminkan realiti sebenar dalam parlimen.

Kita sentiasa menonton perdebatan di parlimen dan kita dapati pemimpin-pemimpin pH gagal menjawab soalan-soalan yang diberikan oleh MP PAS, UMNO dan MCA. Bahkan LGE sendiri bersikap pengecut kerana dia tidak memberikan laluan MP PAS untuk menunjukkan bukti bahawa kuota kontrak untuk bumiputera termasuk kaum Melayu telah dibuka kepada kaum bukan bumiputera.

Adakah LGE takut salah laku KERAjaan pH terbongkar menyebabkan MP PAS tersebut dihalau keluar dari dewan parlimen???

Ini menunjukkan pemimpin-pemimpin pH masih mempunyai mentaliti pembangkang walaupun mereka sekarang menjadi pemimpin KERAjaan apabila mereka sentiasa mencipta pelbagai persepsi karut marut untuk menyalahkan PAS dan BN untuk menutup kelemahan dan kegagalan pH sendiri.

Ini bererti KERAjaan pH bukan bergerak ke hadapan tetapi bergerak undur ke belakang ! Maka kita tidak terkejut melihat ekonomi negara, pelaburan asing dan nilai ringgit dll merundum dan ramai pekerja dibuang oleh sektor swasta dan sektor awam dan beban rakyat bertambah berat di zaman pemerintah pH.

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpinan abang besar kafir harbi roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...

Tentera kacang merah (RBA) ternakan DA-Pigs menulis kononnya Tahniah MP2 Kerajaan Pakatan Harapan telah berbahas secara Profesional. Baik puji, salah bantah dan beri saranan penambahbaikan.April 4, 2019 at 4:55 PM

FAKTA

Inilah contoh kegagalan pemimpin-pemimpin pH menjawab soalan-soalan dari MP PAS dan BN:

(i) Mantri agama gagal menamakan CEO. https://www.youtube.com/watch?v=Y9DTccALaS4

(ii) VIDEO | Catatan panas dari Parlimen: Guan Eng gelabah
Ahli Parlimen PAS dihalau keluar dewan bela nasib rakyat

1. Pada petang tadi, suasana di dalam Dewan Rakyat begitu kecoh dan panas walaupun hujan selebat-lebatnya di ibu kota Kuala Lumpur. Kemuncak episod kekecohan ini ialah Ahli Parlimen PAS Pengkalan Chepa, YB Ustaz Ahmad Marzuk Shaary dihalau keluar dewan dan digantung selama dua hari.

2. Apakah punca sebenar kekecohan ini?

YB Pengkalan Chepa dalam perbahasan RUU Perbekalan Tambahan 2018 telah menyuarakan isu nasib kontraktor Bumiputera era Kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Beliau meminta penjelasan Menteri Kewangan mengapa berlakunya perubahan ketara dalam sistem perolehan kerajaan, yang mana perolehan kontrak dan tender telah berubah daripada status kelayakan Penyertaan Kontraktor Bumiputera kepada penyertaan terbuka kepada semua (termasuk bukan Bumiputera), secara agresif tanpa notis dan pekeliling makluman kepada kementerian/jabatan.

Ini bukanlah cerita fitnah rekaan PAS. Ia adalah suara hati kontraktor Bumiputera yang merayu agar nasib mereka dibangkitkan di Parlimen.

Pada penghujung ucapan, beliau bertanya adakah ini merupakan agenda DAP yang mendominasi Kerajaan PH untuk menghakis hak Bumiputera?


Sumber: https://www.ismaweb.net/2019/04/02/video-catatan-panas-dari-parlimen-guan-eng-gelabah/

Anonymous said...

Aku dah tonton video tu, tapi bukan yang ``pay per view`` tu ok,.........

MP kangkung PAS sesungguhnya BONGOK sama TOLOL dgn MP dumno, tak faham bahasa melayu tapi ngaku melayu, MEMALUKAN MELAYU betul MP2 MELAYU BAHALOL nih!

Menteri dah kata ``terbuka di kalangan kontraktor Melayu``, la BAGHAL!

Ada bukti , bukti bubur kacang ijau basi belendir dalam whatsup! Bukti longkang kandang babi yg dipakainya. Menteri suh kasi, tak nak kasi, sibuk nak bacakan! Nape tak nak kasi? Takut terdedah bukti dari sumber kubang babi ke?

Nak tunjuk jadi hero bela melayu konon, NONOK BELENDIR BUBUR KACANG IJO BASI BELENDIR la

wei, bukan semua melayu bahalol MCM KO hamPAS dumno!

Anonymous said...

Nampaknya tentera kacang merah (RBA) 7:51 PM ternakan DA-Pigs yang menyamar sebagai orang Melayu suka memaki hamun dengan menggunakan perkataan yang tidak bermoral seperti BONGOK, TOLOL, BAGHAL, dumno, hamPAS dll untuk menghina kaum Melayu dan pada masa yang sama RBA kafir harbi ini menjilat parti rasis kafir DA-Pigs yang telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Barua DA-Pigs 7:51 PM berniat sangat jahat kerana cuba memutar-belitkan peristiwa yang berlaku dalam Video Catatan panas dari Parlimen: Guan Eng gelabah. Ahli Parlimen PAS dihalau keluar dewan bela nasib rakyat untuk memfitnah MP PAS dan UMNO. Ini jelas membuktikan semua barua ternakan DA-Pigs adalah pembohong yang amat menjijikan.

Inilah kronologi yang benar berlaku dalam video tersebut yang telah ditonton oleh rakyat:

1. YB Pengkalan Chepa dalam perbahasan RUU Perbekalan Tambahan 2018 telah menyuarakan isu nasib kontraktor Bumiputera era Kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Beliau meminta penjelasan Menteri Kewangan mengapa berlakunya perubahan ketara dalam sistem perolehan kerajaan, yang mana perolehan kontrak dan tender telah berubah daripada status kelayakan Penyertaan Kontraktor Bumiputera kepada penyertaan terbuka kepada semua (termasuk bukan Bumiputera), secara agresif tanpa notis dan pekeliling makluman kepada kementerian/jabatan.

Ini bukanlah cerita fitnah rekaan PAS. Ia adalah suara hati kontraktor Bumiputera yang merayu agar nasib mereka dibangkitkan di Parlimen.

Pada penghujung ucapan, beliau bertanya adakah ini merupakan agenda DAP yang mendominasi Kerajaan PH untuk menghakis hak Bumiputera.?

2. Ketika sesi penggulungan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng terus menafikan dakwaan yang dibuat oleh YB Pengkalan Chepa.
Dia berkata walaupun tender terbuka, tetapi masih terhad untuk kalangan kontraktor Bumiputera sahaja.

Lantas, YB Pengkalan Chepa bangun memberikan penjelasan bahawa apa yang sebenarnya berlaku ialah tender terbuka ini untuk semua, termasuk kontraktor bukan Bumiputera.

Lim Guan Eng meminta YB Pengkalan Chepa memberikan bukti, “berikan kepada saya, berikan kepada saya”.

3. Namun, amatlah aneh dan hairan sekali kerana Menteri Kewangan tidak langsung memberikan peluang kepada YB Pengkalan Chepa mendedahkan bukti tersebut di dalam Dewan.

Dia meminta YB Pengkalan Chepa duduk sahaja mendengar jawapannya dan menulis surat kepadanya nanti.

Keadaan ini membuatkan ramai Ahli Parlimen PAS dan UMNO yang bangun mempertikaikan gelagat Menteri DAP ini. Dia minta bukti tetapi dia tidak berani memberikan peluang kepada YB PAS mendedahkan bukti yang diminta.

Bak kata YB PAS Tumpat, “takut apa Menteriku..???

4. Dewan menjadi lebih gamat tatkala YB Pengkalan Chepa berkata dia anak jantan, bukannya pondan seperti YB Bagan (Menteri Kewangan).

Sepantas kilat, YB PH yang lain khususnya Lembah Pantai, Puncak Borneo, Jelutong, Rasah dan lain-lain mendesak perkataan pondan itu ditarik balik oleh YB Pengkalan Chepa.

YB Pengkalan Chepa merayu dan mendesak agar beliau diberikan peluang untuk mendedahkan bukti di dalam Dewan.

Menteri Kewangan tetap tidak memberikan peluang.

Kemuncaknya, YB Pengkalan Chepa diarah keluar dewan oleh Timbalan Speaker kerana enggan menarik balik perkataan pondan terhadap YB Bagan.

5. Sebagai tanda protes, seluruh Ahli Parlimen PAS dan BN turut keluar dewan bersama YB Pengkalan Chepa.

Rakyat boleh menjadi saksi bagaimana ketakutan DAP apabila agenda belakang tabir mereka cuba didedahkan kepada umum.

Lihat sahaja reaksi dan mimik muka Lim Guan Eng yang dalam begitu emosional ketika diasak teruk oleh pembangkang petang tadi.

Sumber: https://www.ismaweb.net/2019/04/02/video-catatan-panas-dari-parlimen-guan-eng-gelabah/

Anonymous said...

Barua-barua ternakan parti kafir harbi DA-Pigs adalah tentera kacang merah @ red beans army (RBA) @ tentera kacang komunis yang telah diwujudkan sejak tahun 2008.

Tentera kacang komunis ini diupah oleh pemimpin-pemimpin parti kafir harbi DA-Pigs untuk menyamar sebagai orang Melayu untuk mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah karut marut dalam media massa untuk memupuk kebencian terhadap UMNO, PAS, Islam, ulama Islam, umat Islam, institusi Islam dan institusi diraja.

Sekarang RBA menjadi lebih aktif untuk memusnahkan kerjasama PAS-UMNO dan memecah-belahkan umat Islam supaya umat Islam menjadi lemah dan boleh ditindas dengan mudah oleh pemimpin-pemimpin kafir harbi dan boneka-boneka liberal mereka.

Lihatlah di dalam ruang ini pun RBA DA-Pigs sibuk menyamar sebagai orang Melayu untuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, umat Islam termasuk kaum Melayu, institusi Islam, parti Islam PAS, parti Melayu UMNO, dll.

Malang bagi DA-Pigs dan RBA kerana umat Islam telah mengetahui taktik kotor DA-Pigs ini setelah umat Islam dikencing berulang kali oleh RBA, DA-Pigs dan khadam liberal dalam PRU yang lepas.

Semua umat Islam perlu berhati-hati kerana tentera kacang komunis ini yang menyamar sebagai orang Melayu sentiasa berada dalam media massa untuk menyebarkan pelbagai fitnah untuk memecah-belahkan, melemahkan dan menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

non 11:24 PM

naratif fiksi cerita dongeng ko nih sebiji saling tak tumpah macam peringatan Baginda Ali,

Sebagai khalifah terakhir dalam bingkai Khulafa Ar-rasyidin, Aku (Ali) berhadapan dengan masa pelik. Dimana akar dari permasalahan ummah adalah, makin bertambahnya umat Islam dari segi jumlah namun makin berkurang pula dari segi kualiti ( yang berakal sehat ). Kepentingan peribadi (nafs @ kehendak nafsu peribadi) dijadikan keutamaan, kesukuan (dlm konteks Malaysia, nasionalisme sempit Melayu) yang dibalut atas nama agama, menjadi awal mulanya masa kemunduran Islam.

-------------------------

Yang ni bukti sahih, BAHAWA ko dan kelompok ko adalah PENGHINA DAN PENUNGGANG AGAMA ISLAM SEBENAR!

So, kitaorang dah tau lama dah, adanya orang2 Islam tak berkualiti akal tak sehat memundurkan Islam IAITU kelompok ko hamPASdumno nih.

Sori la bro, aku tak amek port langsung cerita dongeng fiktif fiksi khayalan seribu stu malam ko tuh eh!

Anonymous said...

Dan ini pula dari Nabi kitaorang Rasullullah Muhammad bin Abdullah SAW,

"Setelah aku wafat, setelah lama aku tinggalkan, umat Islam akan lemah. Di atas kelemahan itu, orang kafir akan menindas mereka bagai orang yang menghadapi piring hidangan dan mengajak orang lain makan bersama."

Maka para sahabat r.a. pun bertanya, "Apakah ketika itu umat Islam telah lemah dan musuh sangat kuat?"

Sabda Baginda SAW: "Bahkan masa itu mereka ( umat Islam ) lebih ramai tetapi tidak berguna, tidak bererti dan tidak menakutkan musuh. Mereka adalah ibarat buih di laut."

Sahabat bertanya lagi, "Mengapa seramai itu tetapi seperti buih di laut?"

Jawab Rasulullah SAW, "Kerana ada dua penyakit, iaitu mereka ditimpa penyakit al-Wahn."

Sahabat bertanya lagi, "Apakah itu al-Wahn?"

Rasulullah SAW bersabda: "Cintakan dunia dan takut akan kematian."

-------------------------

Nabi kitaorang dah beri pesan tu pada kitaorang sejak 1440 tahun yang lalu.

non 11:24 PM, nabi korang tak de pesan apa2 ke kat korang? errrmmmmmm.........patut la gelabah sangat2 takut kalah tender..........mme soh2``pencinta dunia`` takut tak dapat tender punya pasal sanggup perang dgn Kerajaan memerintah, wo! akal tak sehat sungguh! ish ish ish ish ish.............

Anonymous said...

(1) Tentera kacang merah (RBA) 12:46 AM ternakan DA-Pigs menulis Yang ni bukti sahih, BAHAWA ko dan kelompok ko adalah PENGHINA DAN PENUNGGANG AGAMA ISLAM SEBENAR!

FAKTA

Akhir zaman adalah zaman fitnah maka kita tidak terkejut melihat RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS sebagai PENGHINA DAN PENUNGGANG AGAMA semata-mata kerana PAS menyeru manusia kepada kebaikan dan mencegah manusia dari kemungkaran dan berusaha menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam yang sedang ditindas oleh pakatan liberal-kafir harbi pimpinan abang besar kafir harbi DA-Pigs.

Pakatan liberal-kafir habi pimpinan DA-Pigs yang menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam dan menafikan hak umat Islam dianggap parti yang 'suci' oleh pengikut dan barua-barua ternakan DA-Pigs.

(2) Tentera kacang merah (RBA) 12:46 AM ternakan DA-Pigs menulis So, kitaorang dah tau lama dah, adanya orang2 Islam tak berkualiti akal tak sehat memundurkan Islam IAITU kelompok ko hamPASdumno nih.

FAKTA

Di antara ciri-ciri RBA dan pengikut dan pemimpin parti kafir harbi DA-Pigs ialah menghina umat Islam dengan pelbagai fitnah seperti orang2 Islam tak berkualiti akal tak sehat memundurkan Islam

(3) Tentera kacang merah (RBA) 12:46 AM ternakan DA-Pigs menulis Sori la bro, aku tak amek port langsung cerita dongeng fiktif fiksi khayalan seribu stu malam ko tuh eh!

FAKTA:

Barua-barua ternakan parti kafir harbi DA-Pigs adalah tentera kacang merah @ red beans army (RBA) @ tentera kacang komunis yang telah diwujudkan sejak tahun 2008. Dan kamu adalah contoh RBA yang sibuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, perjuangan Islam, parti Islam PAS, ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya berdasarkan komen-komen kamu sendiri.

Walaupun kamu cuba menyamar sebagai orang Melayu atau orang Islam untuk memecah-belahkan umat Islam dan memusnahkan kerjasama PAS-UMNO, kita tahu kamu adalah RBA DA-Pigs sebab sikap permusuhan kamu terhadap ajaran Islam, perjuangan Islam, parti Islam PAS, ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya !!!!

(4) Tentera kacang merah (RBA) 12:46 AM ternakan DA-Pigs menulis Sebagai khalifah terakhir dalam bingkai Khulafa Ar-rasyidin, Aku (Ali) berhadapan dengan masa pelik. Dimana akar dari permasalahan ummah adalah, makin bertambahnya umat Islam dari segi jumlah namun makin berkurang pula dari segi kualiti ( yang berakal sehat ). Kepentingan peribadi (nafs @ kehendak nafsu peribadi) dijadikan keutamaan, kesukuan yang dibalut atas nama agama, menjadi awal mulanya masa kemunduran Islam.

FAKTA

Pada abad ke 21 pula, sebilangan munafik sekular liberal yang mendakwa diri mereka beragama 'Islam' tetapi mereka menjadikan kepentingan peribadi sebagai keutamaan mereka telah mengkhianati agama Islam dan umat Islam dengan menjadi barua parti kafir harbi DA-Pigs yang telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam di negara Islam sendiri.

Maka kita tidak terkejut melihat parti-parti liberal pimpinan parti kafir DA-Pigs seperti parti pandap menjadikan kepentingan peribadi (nafs @ kehendak nafsu peribadi) sebagai keutamaan, kesukuan yang dibalut atas nama agam semata-mata membuktikan mereka sanggup menjual agama untuk mendapatkan keuntungan dunia tetapi Allah tidak akan memberikan mereka sebarang keuntungan di dunia dan akhirat.

Bahkan Allah menghumban mereka ke dalam neraka jika mereka tidak bertaubat !!!

Anonymous said...

Demikianlah balasan terhadap mereka iaitu dihapuskan amalan mereka, tidak dinilai sedikitpun. Ini adalah disebabkan karena kekufuran mereka terhadap ayat-ayat Allah dan sikap mereka yang suka memperolok-olok dan mempersenda guraukan ayat Allah dan ketetapan RasulNya (di antaranya: sikap mereka yang terlalu ta’sub dan fanatik dengan ajaran gurunya sehingga sanggup menolak hadis-hadis yang sahih). Rujuk bab Akhlaqul Qarimah.

Akhlak berasal dari perkataan Al Khuluq. Al-Khuluq bererti tabiat atau tingkah laku.

Menurut Iman Al Ghazali, akhlak merupakan gambaran tentang keadaan dalam diri manusia yang telah sebati dan daripadanya terbit tingkah laku secara mudah dan senang tanpa memerlukan pertimbangan atau pemikiran. Akhlak sangat penting dan pengaruhnya sangat besar dalam membentuk tingkah laku manusia. Apa saja yang lahir dari manusia atau segala tindak-tanduk manusia adalah sesuai dengan pembawaan dan sifat yang ada dalam jiwanya.

Tepatlah apa yang dikatakan oleh Al-Ghazali dalam bukunya Ihya’ Ulumuddin, “Sesungguhnya semua sifat yang ada dalam hati akan lahir pengaruhnya (tandanya) pada anggota manusia, sehingga tidak ada suatu perbuatan pun melainkan semuanya mengikut apa yang ada dalam hati manusia.”

Tingkah laku atau perbuatan manusia mempunyai hubungan yang erat dengan sifat dan pembawaan dalam hatinya. Umpama pokok dengan akarnya. Bermakna, tingkah laku atau perbuatan seseorang akan baik apabila baik akhlaknya, sepertimana pokok, apabila baik akarnya maka baiklah pokoknya. Apabila rosak akar, maka akan rosaklah pokok dan cabangnya.

-----------------------

Perbaikilah AKHLAQ wahai MP2 Islam PaSdUmno! Tolong lah, jangan kerana kamu yang tidak berakhlaq, kami orang2 Islam semua dianggap sama seperti kamu oleh orang2 kafir, sedangkan kami tidak berakhlak keji macam kamu2 semua!

Anonymous said...

(1) Tentera kacang merah (RBA) 8:44 AM ternakan parti rasis DA-Pigs menulis Dan ini pula dari Nabi kita orang Rasullullah Muhammad bin Abdullah SAW

FAKTA:

Barua-barua ternakan parti kafir harbi DA-Pigs seperti tentera kacang merah (RBA) 8:44 AM seperti tentera kacang merah (RBA) 8:44 AM bukan umat Nabi Muhammad S.A.W. kerana mereka telah menghina ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam dalam negara Islam sendiri.

Bahkan barua-barua DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka menyokong tindakan DA-Pigs menghina ajaran Islam Islam dan menafikan hak umat Islam.

Sebagai contoh: Pemimpin dan barua DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka telah menafikan hak umat Islam untuk melaksanakan undang-undang Islam seperti Hudud bahkan mereka menentang, menfitnah dan menghina usaha PAS untuk memartabatkan dan memperkasakan undang-undang Islam dan mahkamah Syariah di negara ini.

Sesunggunya barua-barua kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberal ternakan DA-Pigs ini adalah umat abang besar kafir harbi DA-Pigs bukan umat Nabi Muhammad S.A.W..

Anonymous said...

Sambungan ....

(2) Sahabat bertanya lagi, "Mengapa seramai itu tetapi seperti buih di laut?"

Jawab Rasulullah SAW, "Kerana ada dua penyakit, iaitu mereka ditimpa penyakit al-Wahn."

Sahabat bertanya lagi, "Apakah itu al-Wahn?"

Rasulullah SAW bersabda: "Cintakan dunia dan takut akan kematian."


FAKTA:

Inilah yang telah berlaku dalam PRU yang lepas di mana umat Islam termasuk kaum Melayu telah ditipu oleh oleh pakatan liberal-kafir harbi pimpinan parti kafir DA-Pigs dengan pelbagai fitnah dan janji palsu untuk mengundi pakatan liberal-kafir harbi.

Setelah pakatan liberal-kafir harbi pimpinan parti kafir DA-Pigs memenangi PRU tersebut, barulah umat Islam termasuk kaum Melayu sedar bahawa mereka telah dikencing hancing oleh pemimpin-pemimpin pakatan liberal-kafir harbi pimpinan parti kafir DA-Pigs !!!

Tanpa merasa malu dan segan, pemimpin-pemimpin pakatan liberal-kafir harbi pimpinan DA-Pigs berlagak bodoh sombong berkata Manifesto PH bukan Bible tak wajib tunai untuk memungkiri pelbagai janji untuk rakyat. Ini jelas membuktikan pemimpin-pemimpin parti sekular liberal adalah puak munafik berdasarkan hadis Rasulullah S.A.W. :

Sabda Rasulullah SAW:

"Tanda orang munafik ada tiga: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercayai (diberi amanah) dia berkhianat." (HR. Bukhari Muslim)

Dan sikap anti-Islam mereka menjadi semakin jelas apabila mereka menafikan hak agama Islam dan hak umat Islam walaupun umat Islam adalah rakyat majoriti dan hak-hak tersebut dilindungi dan dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

Untuk merealisasikan sikap anti-Islam mereka, mereka mahu melaksanakan ICERD yang akan menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam. Alhamdulillah, jutaan umat Islam telah melakukan demonstrasi secara aman menentang ICERD menyebabkan rancangan puak sekular liberal dan puak kafir harbi gagal.

Oleh sebab Agong dan raja-raja Melayu adalah ketua dan penaung kepada agama Islam , pemimpin-pemimpin sekular liberal cuba menghapuskan kuasa Agong dan raja-raja Melayu dengan menandatangani Rome Statute of the International Criminal Court secara sulit supaya rakyat tidak mengetahuinya.

Maka terbuktilah pakatan liberal-kafir harbi pimpinan parti rasis kafir harbi DA-Pigs adalah umat LGE bukan umat Nabi Muhammad S.A.W. .

Anonymous said...

Sambungan

ISTIDRAJ DARI ALLAH SEDANG MENIMPA PAKATAN LIBERAL-KAFIR HARBI berdasarkan fakta di bawah:

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee


Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Sumber: https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Kesimpulan:

Sesiapa sahaja yang menyokong DAP menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam bererti mereka adalah umat DAP bukan umat Nabi Muhammad S.A.W. !!!

Anonymous said...

Ph dapat gelaran kerajaan sepenggal? Mari kita bersama doakan semoga jadi kenyataan...

Anonymous said...

Tentera kacang merah kafir harbi 10:50 AM ternakan parti rasis kafir harbi DA-Pigs menulis Perbaikilah AKHLAQ wahai MP2 Islam PaSdUmno! Tolong lah, jangan kerana kamu yang tidak berakhlaq, kami orang2 Islam semua dianggap sama seperti kamu oleh orang2 kafir, sedangkan kami tidak berakhlak keji macam kamu2 semua!

FAKTA

Komen di atas adalah bukti jelas tentera kacang merah ternakan DA-Pigs adalah pesakit mental yang kronik kerana barua DA-Pigs ini menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan pemimpin-pemimpin PAS yang menyeru manusia kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan.

Barua DA-Pigs 10:50 AM cuba menyamar sebagai orang Melayu untuk kencing kaum Melayu pun agak-agaklah kerana pelbagai komen yang ditulis barua DA-Pigs 10:50 AM tulis itu amat bertentangan dengan petikan Demikianlah balasan terhadap mereka iaitu dihapuskan amalan mereka, tidak dinilai sedikitpun. Ini adalah disebabkan karena kekufuran mereka terhadap ayat-ayat Allah dan sikap mereka yang suka memperolok-olok dan mempersenda guraukan ayat Allah dan ketetapan RasulNya .... yang barua DA-Pigs ini copy and paste dari website lain.

Yang jelas ialah tentera kacang merah DA-Pigs, ahli dan pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam mereka (yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam) adalah manusia yang telah kufur terhadap ayat-ayat Allah kerana sikap mereka yang suka memperolok-olok dan mempersenda guraukan ayat Allah dan ketetapan RasulNya.!!!!!

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN 11:25 AM

Tentera kacang merah kafir harbi 10:50 AM ternakan parti rasis kafir harbi DA-Pigs menulis Perbaikilah AKHLAQ wahai MP2 Islam PaSdUmno! Tolong lah, jangan kerana kamu yang tidak berakhlaq, kami orang2 Islam semua dianggap sama seperti kamu oleh orang2 kafir, sedangkan kami tidak berakhlak keji macam kamu2 semua!

FAKTA

Nampaknya barua-barua ternakan DA-Pigs cuba menyamar sebagai umat Islam atau orang Melayu dengan copy and paste ajaran Islam dalam internet tetapi malangnya barua-barua DA-Pigs ini adalah buta, pekak dan dungu dan hati mereka berkarat hitam menyebabkan mereka suka menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Tanpa merasa malu dan segan mereka menulis pelbagai komen untuk memuliakan, mengagungkan dan mendewa-dewakan pemimpin kafir habri DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam dalam negara Islam sendiri.

Komen yang ditulis oleh tentera kacang merah DA-Pigs 10:50 AM di atas adalah bukti jelas bahawa tentera kacang merah ternakan DA-Pigs adalah pesakit mental yang kronik kerana barua DA-Pigs ini menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan pemimpin-pemimpin PAS yang menyeru manusia kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan.

Barua DA-Pigs 10:50 AM cuba menyamar sebagai orang Melayu untuk kencing kaum Melayu pun agak-agaklah kerana pelbagai komen anti-Islam yang ditulis barua DA-Pigs 10:50 AM tulis itu membuktikan sikap anti-Islam barua DA-Pigs sendiri yang dihuraikan oleh petikan Demikianlah balasan terhadap mereka iaitu dihapuskan amalan mereka, tidak dinilai sedikitpun. Ini adalah disebabkan karena kekufuran mereka terhadap ayat-ayat Allah dan sikap mereka yang suka memperolok-olok dan mempersenda guraukan ayat Allah dan ketetapan RasulNya ...... yang barua DA-Pigs ini copy and paste dari website lain.

Yang jelas ialah tentera kacang merah DA-Pigs, ahli dan pemimpin DA-Pigs dan khadam-khadam mereka (yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam) adalah manusia yang telah kufur terhadap ayat-ayat Allah kerana sikap mereka yang suka memperolok-olok dan mempersenda guraukan ayat Allah dan ketetapan RasulNya!!!

Anonymous said...

non 10:32 AM hadamkan ni baik2,

Akhlaq yang mulia adalah matlamat utama bagi ajaran Islam. Ini telah dinyatakan oleh Rasulullah Sallallahu’alaihiwasallam dalam hadisnya (yang bermaksud, antara lain:
“Sesungguhnya aku diutuskan hanyalah untuk menyempurnakan akhlaq yang mulia”.

Hal ini ditegaskan lagi oleh ayat al-Qur’an dalam firman Allah:

“Dan Sesungguhnya kamu benar-benar berbudi pekerti yang agung” (Al-Qalam: 4)

Juga dalam firman Allah swt. lagi:

Orang –orang yang jika kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi nescaya mereka mendirikan sembahyang, menunaikan zakat, menyuruh berbuat yang ma’ruf dan mencegah dari perbuatan yang mungkar dan kepada Allah kembali segala urusan.(Al Hajj, 22 : 41)

Firman Allah swt. lagi:
Bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak–anak yatim, orang-orang miskin, (yang memerlukan pertolongngan) dan orang-orang yang meminta-minta, dan (memerdekakan) hamba sahaya, mendirikan solat, dan menunaikan zakat, dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan, peperangan, mereka itulah orang-orang yang benar (imannya) dan mereka itulah orang-orang yang bertakwa. (Al-Baqarah, 2: 177)

Akhlaq yang mulia adalah merupakan tanda dan hasil dari iman yang sebenar. Tidak ada nilai bagi iman yang tidak disertai oleh akhlak. Sebuah athar menyatakan (antara lain, bermaksud):

“Bukanlah iman itu hanya dengan cita – cita tetapi iman itu ialah keyakinan yang tertanam didalam hati dan dibuktikan dengan amalan”

Rasulullah Sallallahu’alaihiwasallam pernah ditanya: Apa itu agama?

Baginda menjawab: Kemuliaan akhlaq (Husnul Khalq). Bila ditanya tentang kejahatan, baginda menjawab: Akhlaq yang buruk (Su’ul khalq).

----------------------

btw nak tanya skit la non 10:32am,

berapa ribu masjid , surau dan madrasah dah diroboh oleh kerajaan PH?
berapa juta orang Islam Malaysia dah dibunuh oleh kerajaan PH?
berapa gudang dah kitab suci al Qura`an yg dibakar oleh kerajaan PH?
berapa negeri yang sudah diharamkan solat oleh kerajaan PH?
berapa orang raja dah diturunkan takhta oleh kerajaan PH?
Perkara 3 (1) Perlembagaan Malaysia tuh Kerajaan PH dah pinda ke? Bila ek?
berapa ribu buah syarikat org Pas yg dah dibatalkan lesen perniagaan oleh kerajaan PH?

So, sudah2lah MAKAN BANGKAI tuh non 10:32 AM, sema soklan Aku tu ko tak kan terjawab, kecuali ko adalah PEMAKAN BANGKAI sejati mengalahkan biawak comodore!

Anonymous said...

non 11:41 AM,

sema soklan2 fiksi aku tuk ko tu, TIDAK PERNAH TERJADI DAN TIDAK AKAN TERJADI selagi KERAJAAN PAKATAN HARAPAN memerintah negaraku Malaysia yang tercinta ini.

dan ini utk penyucian jiwa kita bersama,
Rasulullah Sallallahu’alaihiwasallam pernah ditanya: Apa itu agama? Baginda menjawab: Kemuliaan akhlaq (Husnul Khulq). Bila ditanya tentang kejahatan, baginda menjawab: Akhlaq yang buruk (Su’ul khalq).
Diriwayatkan dari Annawas bin Sam’an ra. berkata, “Saya bertanya kepada Rasulullah saw. Tentang bakti dan dosa, maka jawab Nabi saw. “Bakti itu baik budi pekerti, dan dosa itu ialah semua yang meragukan dalam hati dan tidak suka diketahui orang.” (HR. Muslim)
Abu Darda berkata, “Bersabda Nabi saw, “Tiada sesuatu yang lebih berat dalam timbangan seorang mukmin di hari kiamat daripada husnul Khulq (akhlak yang baik).” (HR. At Tirmidzi)
Aisyah ra. Berkata, “Saya telah mendengar Rasulullah saw. bersabda, “Sesungguhnya seorang mukmin yang dapat mengejar budi pekerti yang baik, darjat orang itu sama seperti orang yang terus menerus berpuasa dan solat malam.” (HR. Abu Daud)
Jabir ra. berkata, “Rasulullah saw. bersabda, “Sesungguhnya orang yang sangat saya kasihi dan terdekat denganku pada hari kiamat nanti adalah orang terbaik akhlaknya. Dan orang yang sangat aku benci dan terjauh dariku pada hari kiamat nanti adalah orang yang banyak bicara, sombong dalam pembicaraannya, dan berlagak menunjukan kepandaiannya.” (HR. At Tirmidzi).
Kekuatan akhlak lahir melalui proses panjang yang memerlukan kesediaan untuk sentiasa memberi komitmen dengan nilai-nilai Islam. Seorang ulama menjelaskan thariqah (jalan) untuk membina akhlak islami adalah dengan kemahuan untuk melaksanakan latihan (tadribat) dan pendidikan (tarbiyah). Setiap muslim memiliki kesempatan yang sama untuk menjadi baik atau buruk, masalahnya adalah sejauh mana usaha kita untuk mendisiplinkan diri dengan nilai-nilai dan amalan Islam bagi melahirkan muslim yang berakhlak ampuh. Malangnya keampuhan akhlak inilah yang sering dilupakan. Malah kian rapuh sehingga hilangnya jatidiri muslim hakiki. Justeru menjadi punca lunturnya sinar Islam pada penghujung zaman. Gejala keruntuhan akhlak yang berlegar di sekeliling kita seperti zina hati, mata, lisan dan seumpamanya meruntun jiwa kita selaku pendokong agama. Keruntuhan yang tidak dikawal pada satu tahap yang minima membawa insan kepada bertuhankan nafsu, lantas melupakan terus Pencipta Yang Maha Esa.

Islam adalah ajaran yang benar untuk memperbaiki manusia dan membentuk akhlaknya demi mencapai kehidupan yang baik. Islam memperbaiki manusia dengan cara terlebih dahulu memperbaiki jiwa, membersihkan hati dan menanamkan sifat-sifat terpuji. Islam benar-benar dapat membawa manusia untuk mencapai kebahagiaan, kelapangan dan ketenteraman.

Anonymous said...

Nak tanya jugaklah kat non 12.03. Dulu masa kerajaan Islam turki usmaniah runtuh, berapa ribu masjid yang runtuh ye?

Jangan la sempit benau pemikiran tu...jangan la terpedaya lagi dgn muslihat liberal. Tactic tu diguna ratusan tahun dulu. Takkan orang Islam dalam dunia teknologi maklumat sekarang ni boleh ditipu lagik?

Anonymous said...

Nak tanya jugaklah kat non 12.03. Dulu masa kerajaan Islam turki usmaniah runtuh, berapa ribu masjid yang runtuh ye?

Jangan la sempit benau pemikiran tu...jangan la terpedaya lagi dgn muslihat liberal. Tactic tu diguna ratusan tahun dulu. Takkan orang Islam dalam dunia teknologi maklumat sekarang ni boleh ditipu lagik?

Anonymous said...

Tentera kacang merah 12:03 PM ternakan parti kafir habri menulis So, sudah2lah MAKAN BANGKAI tuh non 10:32 AM, sema soklan Aku tu ko tak kan terjawab, kecuali ko adalah PEMAKAN BANGKAI sejati mengalahkan biawak comodore!

Barua DA-Pigs 11:41 AM (barua DA-Pigs yang sama dengan RBA 12:03 PM) menulis
sema soklan2 fiksi aku tuk ko tu, TIDAK PERNAH TERJADI DAN TIDAK AKAN TERJADI selagi KERAJAAN PAKATAN HARAPAN memerintah negaraku Malaysia yang tercinta ini.


FAKTA

(1) LGE telah membatalkan pembinaan masjid yang telah diluluskan oleh kerajaan BN terdahulu ! Contoh:

(i) LGE batal dana bina Masjid Saujana Puchong - Abu Leman

Sumber: https://www.abuleman.com/2018/09/lim-guan-eng-batal-dana-bina-masjid-saujana-puchong.html

(ii) BERDOSA batal pembinaan masjid - Wee Ka Siong
https://www.youtube.com/watch?v=6WIsnZR81bE

(2) Kuota kontrak bumiputera telah dibuka kepada kontraktor bukan bumiputera.
https://www.ismaweb.net/2019/04/02/video-catatan-panas-dari-parlimen-guan-eng-gelabah/

(3) Mantri kewangan DAP telah memberi lebih banyak peruntukan kepada sekolah cina berbanding dengan peruntukan untuk sekolah kebangsaan dan dari masa ke masa dia juga telah memberi peruntukan wang kerajaan kepada sekolah dan kolej Cina swasta tetapi pada masa yang sama sekolah swasta dan koleh swasta Islam dinafikan hak untuk mendapatkan peruntukan yang sama.

(4) Dan sikap anti-Islam pakatan liberal-kafir harbi pimpinan DAP-Pigs menjadi semakin jelas apabila mereka menafikan hak agama Islam dan hak umat Islam walaupun umat Islam adalah rakyat majoriti dan hak-hak tersebut dilindungi dan dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

(i) Untuk merealisasikan sikap anti-Islam mereka, mereka mahu melaksanakan ICERD yang akan menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam. Alhamdulillah, jutaan umat Islam telah melakukan demonstrasi secara aman menentang ICERD menyebabkan rancangan puak sekular liberal dan puak kafir harbi gagal.

(ii) Oleh sebab Agong dan raja-raja Melayu adalah ketua dan penaung kepada agama Islam , pemimpin-pemimpin sekular liberal cuba menghapuskan kuasa Agong dan raja-raja Melayu dengan menandatangani Rome Statute of the International Criminal Court secara sulit supaya rakyat tidak mengetahuinya.

(5) DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Sumber: https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Maka terbuktilah pakatan liberal-kafir harbi pimpinan parti rasis kafir harbi Roket adalah umat LGE bukan umat Nabi Muhammad S.A.W. .

Barua-barua DA-Pigs nak kencing rakyat pun agak-agaklah kerana rakyat sudah tahu pakatan pimpina abang besar roket suka kencing rakyat !

Anonymous said...


PEMBETULAN KOMEN 12:58 PM:

Barua DA-Pigs 12:33 PM (barua DA-Pigs yang sama dengan RBA 12:03 PM) menulis
sema soklan2 fiksi aku tuk ko tu, TIDAK PERNAH TERJADI DAN TIDAK AKAN TERJADI selagi KERAJAAN PAKATAN HARAPAN memerintah negaraku Malaysia yang tercinta ini.

Nota: Anon 11:41 AM adalah saya yang menyokong parti Islam PAS menentang kemungkaran dan kesesatan pakatan liberal-kafir pimpinan parti rasis kafir habri DA-Pigs.

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN 12:58 PM:

Barua DA-Pigs 12:33 PM (barua DA-Pigs yang sama dengan RBA 12:03 PM) menulis
sema soklan2 fiksi aku tuk ko tu, TIDAK PERNAH TERJADI DAN TIDAK AKAN TERJADI selagi KERAJAAN PAKATAN HARAPAN memerintah negaraku Malaysia yang tercinta ini.

Nota: Anon 11:41 AM adalah saya yang menyokong parti Islam PAS menentang kemungkaran dan kesesatan pakatan liberal-kafir pimpinan parti rasis kafir habri DA-Pigs.

Anonymous said...

Tentera kacang merah 12:03 PM ternakan parti kafir harbi DA-Pigs menulis berapa ribu masjid , surau dan madrasah dah diroboh oleh kerajaan PH?
berapa juta orang Islam Malaysia dah dibunuh oleh kerajaan PH?
berapa gudang dah kitab suci al Qura`an yg dibakar oleh kerajaan PH?
berapa negeri yang sudah diharamkan solat oleh kerajaan PH?
berapa orang raja dah diturunkan takhta oleh kerajaan PH?
Perkara 3 (1) Perlembagaan Malaysia tuh Kerajaan PH dah pinda ke? Bila ek?
berapa ribu buah syarikat org Pas yg dah dibatalkan lesen perniagaan oleh kerajaan PH?


Tentera kacang merah 12:33 PM ternakan DA-Pigs juga menulis kononnya sema soklan2 fiksi aku tuk ko tu, TIDAK PERNAH TERJADI DAN TIDAK AKAN TERJADI selagi KERAJAAN PAKATAN HARAPAN memerintah negaraku Malaysia yang tercinta ini.

FAKTA:

15 hujah DAP anti-Islam:


Lima belas hujah itu ialah:

1. Mufti Pahang, Dato’ Seri Dr Abdul Rahman Osman, sewaktu mempertahankan kandungan khutbah Aidil Adha yang dikeluarkan Jabatan Mufti Negeri Pahang yang menyebut mengenai campur tangan DAP terhadap hal ehwal Islam seperti pelaksanaan hudud di Kelantan. Malah, tokoh DAP, Karpal Singh cukup terkenal dengan kata-katanya, “an Islamic state over my dead body”.

2. Perlembagaan DAP jelas menyebut dalam Perkara 2 Matlamat-matlamat DAP adalah untuk “mengesahkan lagi dan memulihkan Perlembagaan Malaysia kepada rangka kerja ‘sekular’ yang asal”.

3. Perkara 3(1) Perlembagaan Malaysia menyebut bahawa “Islam ialah agama bagi Persekutuan”. Namun, dalam Perlembagaan DAP pada Perkara 3 Matlamat-matlamat DAP hanya menyatakan “mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi yang merangkumi kebebasan pelbagai agama”.

4. Sheikh Omar Ali, Pegawai Khas Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong, pada 8 September 2015 menulis, “Bagi DAP, urusan beragama adalah bersabit seorang hamba dengan Tuhannya”. Pegangan DAP yang membataskan urusan beragama kepada soal peribadi ini bercanggah dengan definisi Islam, iaitu satu cara hidup.

5. Penentangan DAP terhadap cadangan meminda Akta Mahkamah Syariah (RUU 355) dengan pelbagai alasan. Sedangkan ia sekadar mahu meningkatkan kadar hukuman yang boleh dikenakan ke atas penganut Islam atas kesalahan syariah sahaja.

6. DAP juga memiliki rekod membentak dan ingkar kepada Raja-raja Melayu. Antaranya mengenai isu pelantikan Menteri Besar Perak apabila Lim Kit Siang yang menyeru agar ADUN DAP memboikot upacara mengangkat sumpah kerana tidak setuju perkenan Almarhum Sultan Azlan Shah yang melantik ADUN PAS sebagai Menteri Besar pada 2008.

DAP juga mengundang murka Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada 2014 apabila enggan mengemukakan lebih daripada dua nama untuk calon Menteri Besar Selangor susulan Langkah Kajang. Ini tidak termasuk banyaknya lagi celupar pro-DAP terhadap institusi Istana.

7. Lim Kit Siang menuduh khutbah Jumaat disediakan JAKIM sebagai menyebarkan kebencian dan mencabar usaha ke arah keharmonian. Pengerusi Wanita DAP, Chong Eng pula mengkritik khutbah Jumaat berkait kewajipan wanita Muslim menutup aurat. Timbalan Setiausaha Agung DAP, Dr P Ramasamy pula pernah menggelar pendakwah Islam, Dr Zakir Naik sebagai ‘syaitan’.

Anonymous said...

Sambungan:


8. Dalam isu laungan azan dan bacaan ayat al-Qur’an, Dr Tan Seng Giaw telah mempersoalkan di Dewan Rakyat pada 27 September 2005 keperluan melaungkan azan dan bacaan ayat al-Qur’an melalui pembesar suara yang dikatakan mengganggu penganut bukan Islam, terutama pada waktu Subuh, antara disebut beliau, “bahkan juga 1500 tahun yang lampau mana ada pembesar suara?”

9. Dalam isu solat hajat, Teresa Kok mempersoalkan dalam ‘Facebook’ beliau pada 22 Julai 2016 kewajaran Ahli EXCO Hal Ehwal Agama Selangor dari PAS, Dato’ Dr Ahmad Yunus Hairi, mengarahkan agar semua masjid di seluruh negeri mengadakan solat hajat untuk memohon ke hadrat Allah agar konsert Selena Gomez di Stadium Melawati, Shah Alam pada 25 Julai dibatalkan.

10. Dalam isu umrah di Makkah, pemimpin DAP Melaka, Damian Yeo Shen Li, mempersoalkan sama ada dosa penganut Islam terhapus bila menjejakkan kaki ke Makkah. Sindiran sama juga telah disuarakan oleh pemimpin DAP Johor, Suppiah Ramakrishnan, dalam muka buku beliau pada Mac 2016 walaupun ia kemudiannya dipadamkan.

11. Dalam isu aurat, Nga Kor Ming telah menyindir purdah yang dipakai oleh sebahagian wanita Islam sambil menyifatkan seorang pemimpin Umno Pulau Pinang, Datuk Ahmad Darus, yang mencadangkan dalam Perhimpunan Agung Umno 2015 supaya pramugari MAS memakai pakaian yang menutup aurat sebagai “pemimpin Melayu otak cacat”.

12. Dalam isu murtad, Dato’ Ngeh Koo Ham telah mengeluarkan kenyataan pada 7 Jun 2014, yang diikuti ucapan sama di Dewan Rakyat pada 11 Jun 2014, supaya umat Islam diberikan kebebasan untuk keluar dari Islam. Kata beliau, umat Islam mestilah menerima hakikat bahawa jika seseorang Islam atas kehendaknya sendiri mahu keluar dari Islam dia mestilah dibenarkan berbuat demikian.

13. Pemisahan DAP dari semua pakatan politik yang pernah disertainya, iaitu Gagasan Rakyat pada Januari 1995, Barisan Alternatif pada September 2001 dan Pakatan Rakyat pada Jun 2015 kesemuanya berpunca dari ketidaksetujuannya terhadap perjuangan Islam PAS.

14. Deklarasi Setapak DAP menyatakan, “kesamarataan etnik harus menjadi prinsip paling penting, dan di atas prinsip ini lah pengasingan rakyat ke dalam dua kelompok ‘Bumiputera’ dan ‘bukan Bumiputera’ ditentang”.

15. Kuat menyuarakan supaya Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) diratifikasi.

“Ini merupakan sebahagian daripada banyaknya lagi hujah dan fakta serta senarai panjang mengenai DAP dalam isu ini. Sehubungan dengan itu, kami di Dewan Pemuda PAS Malaysia mencabar DAP supaya menjawab setiap satu daripada semua hujah ini dengan fakta yang sahih,” kata Ustaz Hishamuddin.

Sumber: https://www.ismaweb.net/2019/03/19/dap-anti-islam-ahmad-marzuk/

Anonymous said...

Wahai umat Islam marilah kita semua bersatu padu menyokong perjuangan Islam yang dibawa oleh parti Islam PAS dan kerjasama PAS-UMNO untuk mengalahkan pakatan liberal-kafir harbi pimpinan DA-Pigs kerana pakatan ini telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Lihatlah bagaimana barua-barua kafir harbi yang diternak oleh parti rasis kafir harbi DA-Pigs cuba menyamar sebagai orang Melayu dan melakukan copy and paste ke atas ajaran Islam (sedangkan barua-barua DA-Pigs inilah yang telah menghina ajaran Islam dalam komen-komen mereka sendiri) untuk menipu dan memecah belahkan umat Islam supaya umat Islam menjadi lemah dan boleh ditindas oleh pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka.

Cukup-cukuplah umat Islam dikencing sebelum, semasa dan selepas PRU oleh Pakatan Hancing pimpinan parti kafir harbi DA-Pigs. Akibatnya hancing seluruh negara !!!!

Anonymous said...

Makin banyak copy paste, makin banyak hancing sebab tonggang terbalik dgn realiti apa yg berlaku. Nmpk sangat terdesak ph sekarang ni kan?

Anonymous said...

non442pm, yang makin hancing tu kawan ta`awun baru ko si dumno, yang lebih hancing pering tu puok ko, ahli2 PAShamPAS, basah kuyup dari ubun kepala sampai telapak kaki diKENCHING beramai ramai oleh umno mic mca gerakan upco pbs kristian semenanjung sabah sarawak.

Yang sasau kacau balau biol mereng marang tunggang langgang tungging terbalik pon korang jugak, PAS hamPAS! Kejap sokong najibuttoh, kejap nak bodek mahadirkutty.

Mereng wal marang dah PAShamPAS akibat dicerai talak tiga oleh LGEDAPPR sebelum PRU14 tuh! Lagi2 tiap hari kena BERI tabek hormat kepada JEBON JEBON yang dah jadi MENTERI KERAJAAN PH

``1 untuk kau, 20 untuk aku. Ini nessemilan tau!``, kata tok mat hassan kpd ostad2 PAShamPAS di Rantau.


kahkahkahkahkahkahhhhhhhh..................

TEPUKKKKKKKKK la geng hamPASSSS! LENCUN LA SORBAN JUBAH OSTAD2 hamPAS DIKENCHING HANCING PERING OLEH DHUMNO! PADAN MUKA LEBAI hamPAS!!!

Anonymous said...

Anon 4:42 PM,

kebulor betul ko MELAHAP BANGKAI BUSOK ye? Maklon la, BIAWAK, MEMANG PENGOTOR! pembangkai!

Anonymous said...

Hoi barua 10:57 PM dan 11:10 PM ternakan parti kafir DA-Pigs,

Jika kamu mahu kencing rakyat dengan pelbagai dakwaan karut marut ciptaan kamu pun agak-agaklah
kerana semua umat Islam khasnya dan rakyat amnya telah mengetahui barua dan pemimpin parti rasis kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberal DA-Pigs telah kencing rakyat dengan pelbagai fitnah dan janji palsu sehingga hancing seluruh negara.

Mana janji tol percuma? Kencing !

Mana janji 1 juta pekerjaan dengan gaji minima RM2500 sebulan ? Kencing ! Sebaliknya semakin ramai rakyat kehilangan kerja di sektor swasta dan sektor awam !

Mana janji menghapuskan atau menangguhkan bayaran PTPTN? Kencing ! Semua peminjam walaupun gaji sangat rendah pun wajib bayar !

Mana janji meringankan beban rakyat ? Kencing ! Beban rakyat bertambah berat !

Mana janji harga minyak RM1.50 atau penurunan harga minyak ? Kencing ! Harga minyak semakin meningkat !

Mana janji menghapuskan kamera trafik AES dan saman AES? Kencing ! Yang berlaku bilangan kamera AES ditambah.

Mana semua janji pakatan liberal-kafir harbi untuk semua rakyat ? Sudah ke laut !!!

Tanpa merasa malu dan segan pemimpin pakatan liberal-kafir harbi pimpinan DA-Pigs berkata Manifesto pakatan bukan Bible tak wajib tunai !

Kasihan rakyat dikencing oleh pakatan liberal-kafir harbi sehingga hancing seluruh negara !!!

Anonymous said...

Wah hebatlah KERAjaan pH kerana berjaya memecahkan rekod membayar hibah TH pada kadar yang paling rendah dalam sejarah ! Mungkin tahun depan tiada hibah langsung sebab semua wang dan asset TH telah dipindahkan ke akaun syarikat lain mengikut arahan KERAjaan pH!

Mana Rafizi ye? Taknak komen pasal hal TH ni? Dulu masa BN memerintah, dia buat heboh tentang TH sehingga ramai umat Islam keluarkan wang dari TH dan hilang giliran untuk mengerjakan ibadat haji, mengapa di zaman KERAjaan pH memerintah dia berdiam diri tentang TH ???

Tepuk ..........

Inilah akibatnya apabila rakyat yang naif mengundi poliTIKUS pH untuk membaiki labu !!!

Anonymous said...

Mahathir berkata: "Saya melihat ini sebagai satu cara untuk menconteng arang di muka saya, sebab mereka tahu mereka tidak boleh senang-senang menyingkirkan saya, jadi mereka perlu mencemarkan nama baik saya. "Sama seperti dulu semasa saya dipanggil Maha Zalim tetapi mereka terima saya sebagai pemimpin mereka. “Perkara ini berlaku dalam politik, tetapi saya dapati percubaan tertentu ini untuk mendapatkan pembabitan Raja-Raja, untuk mencari pengaruh, supaya Raja-Raja menandatangani sesuatu bagi menentang saya. Dalam hubungan ini, saya fikir saya perlu cakap terus terang... bahawa mereka tidak boleh melakukannya. "Bukan sebab kami takut kepada mereka, tetapi sebab mereka menggunakan politik ini ke atas orang yang jahil,” katanya.

--------------------------
Ya! Tepat Tun M, mereka orang yang jahil politik tetapi jadi PENYIBUK politik aka jadi poliTIKUS seperti anon 12.13am, sangat naif. Malangnya dia tak tau bahawa dia tu jahil malah naif. Sadisnya, tak mengaku pulak tu, memang parasit perosak ko non 1213am and geng!

Anonymous said...



Jika manifesto PH bukan Bible tak wajib tunai, maka komen April 6, 2019 at 8:10 AM juga bukan Bible boleh dipertikai dan dipersoalkan dan tak wajib dipercayai !!!

Anonymous said...

Hihihi ilek aaa 10.57...jgn mare...bukan copy paste je banyak, u turn pun manyak wor hikhik. Statue pun dan u turn tu. Banyak silap jalan ke. Guna la waze, nnt waze tunjukkam jalan pulang jadi pembangkang balik hehehe...peace...

«Oldest ‹Older   201 – 365 of 365   Newer› Newest»

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails