Wednesday, March 27, 2019

'Bangla toreh muka w/M'sia' Akan Berlaku Dalam Politik M'sia?


Wanita rakyat Malaysia dicederakan oleh lelaki warga Bangladesh yang dipercayai menaruh perasaan terhadap mangsa. – Foto Kosmo!/ Chempedak Cheese Blog 

Bangla toreh muka wanita Malaysia dipenjara 10 tahun, sebat
KUALA LUMPUR 25 Mac – Seorang lelaki warga Bangladesh hari ini dijatuhi hukuman penjara 10 tahun dan sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas tuduhan menoreh muka teman wanitanya Februari lalu. 

Hakim Datin Fadzlin Suraya Mohd. Suah membuat keputusan tersebut selepas tertuduh Saidol Islam, 22, mengekalkan pengakuan bersalah sebaik pertuduhan terhadapnya dibacakan dalam Bahasa Inggeris. 

Mahkamah turut menetapkan agar hukuman berkenaan dijalankan di Penjara Kajang dekat sini bermula dari tarikh dia ditangkap. 

Berdasarkan pertuduhan, lelaki berkenaan dengan sengaja mendatangkan kecederaan parah pada bahagian muka Nur Zawatie Zainal Abidin, 24, dengan menggunakan pisau di hadapan lif bawah tanah Tropicana City Mall pukul 6.30 petang, 7 Februari lalu.

MR :  Macam puak AMANAH dulu berkasih dnegan D4P, tak lama lagi kena toreh muka 


MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

24 comments:

Anonymous said...

Tapi lebih sadis PAS sudah pon ditoreh malah dijadikan pekasam perisa najis babi oleh DAP wahai MR!

Dulu PAS dah 2 kali dijadikan kuah gulai oleh umnoBN, dan tak lama lagi akan digulai sekali lagi oleh umnoBN.

Tahniah PAS. Korang memang layak jadi lauk umno je, hamPAS!

Anonymous said...

Padan muka dgn wanita melayu yg gatal dgn bangla...

Anonymous said...

Kelantan tak pernah haramkan jualan arak pada bukan Islam, kata PAS

Yasmin Ramlan
26 Mac 2019, 1:40 tengahari (Dikemaskini 26 Mac 2019, 1:40 tengahari)

A A
PAS berkata kerajaan negeri Kelantan pimpinan parti itu tidak pernah menhalang atau mengharamkan penjualan arak terhadap masyarakat bukan Islam sepanjang mentadbir negeri itu hampir 30 tahun lalu.

Setiausaha agungnya, Takiyuddin Hassan berkata demikian apabila menegur sebuah akhbar yang menyalahtafsirkan kenyataan presiden parti itu, Abdul Hadi Awang mengenai kerjasama PAS dan Perikatan pada 1973.

Anonymous said...

Barua dedak roket adalah penjaja fitnah yang cuba memecah-belahkan perpaduan Islam kerana anjing kurap roket ternakan abang besar roket ini sangat takut melihat umat Islam bersatu padu dibawah pimpinan parti Islam PAS yang akan menyebabkan pakatan penipu hancing pimpinan abang besar kafir harbi roket kalah dengan penuh kehinaan dalam PRK dan PRU yang akan datang !

Anonymous said...

Apeee?..Pas masih jual arak kpd bukan iselam....pas kata arak haram....

Anonymous said...

Fitnah kapla bapak ko...ade bukti kena fitnah?...lobai hadi kena fiitnah tapi takut teruskan saman....telorjeba cabut dgn pompuan kapir mek salleh tak sunat...hihihi..

Anonymous said...

Jika kita bandingkan komen anjing kurap roket 2:24 PM dengan komen anjing kurap 2:25 PM, kita boleh lihat dengan jelas percanggahan antara kedua-dua komen anjing kurap ini.

Ini membuktikan anjing kurap ternakan abang besar kafir harbi roket ini adalah pembohong yang suka menjaja fitnah kerana dia takut melihat umat Islam bersatu-padu menentang parti kafir habri roket dan khadam-khadam liberal roket !!!!

Woi anjing kurap, mana semua janji pakatan hancing ? Sudah ke laut !!!! Penipu yang tidak tahu malu !

Anonymous said...

Fitnah kepala kepala bapak atuk kau anjing kurap roket 2:27 PM ternakan parti roket !!!!

Cukup-cukuplah kamu menyamar sebagai orang Melayu untuk memecah-belahkan kaum Melayu. Orang Melayu sudah sedar pakatan hancing pimpinan abang besar kafir harbi adalah pembohong yang telah kencing rakyat dengan pelbagai fitnah dan janji palsu!

Anonymous said...

Tentera bubuk kacang hijau basi belendir meroyan merapu sakan ari nih! Awat nya? Pantat bini hangpa kering ka malam semalam? Sapu je bubuq kacang hijau basi belendir hangpa tuh! Bodo punya non244pm.

Anonymous said...

Kita tidak terkejut membaca komen-komen lucah dan pembohongan yang ditulis oleh tentera kacang merah(RBA) ternakan abang besar kafir harbi roket seperti pesakit mental 8:35 PM, ini jelas membuktikan RBA kafir dan pemimpin kafir harbi adalah serangga perosak yang tidak bermoral dan tidak mempunyai integriti dan tidak boleh dipercayai kerana mereka telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

Nampaknya puak kafir harbi dan khadam liberal mereka sangat terdesak untuk mencipta dan menjaja pelbagai fitnah untuk memusnahkan kerjasama PAS-UMNO dan memecah-belahkan perpaduan umat Islam supaya umat Islam menjadi lemah dan boleh ditindas oleh puak kafir harbi dan khadam-khadam liberal mereka.

Anonymous said...

Tak kisah la kalau nak liberal pun. Apa korang ingat pengundi melayu tak tau ka dap itu liberal sebelum pru14 aritu? Tapi still menang kan? Jadi nak tanya sekarang siapa yang jadi kerajaan? So pls la respect demokrasi dan ikut suara majoriti. Even dituduh liberal pun tapi kalau itulah suara majoriti, what's the problem? Why can't you accept the reality?

You are not the government right? So keep your mouth shut and sit tight ok.

Anonymous said...

alaaa bubur kacang hijau basi belendirrrr, ko dok bekawan dgn bossCow najibulbuttoh yg tak tau malu tu bermoral sangat ka?

blog ko papar gambar2 telanjang nih bermoral la sangat?

ko menabur fitnah memburukan kerajaan yg memerintah tu bermoral ye?

kepala hatok ko bedengung la bloger @ editor @ anonymous @ ibnuhasyim sasau! bermoral konon! NONOK bacin la Pas menyatu umat islam. Solat 2 imam dlm 1 masjid ajaran Pas. Orang umno kafir fatwa Pas. Akad nikah imam umno tak sah ajaran Pas, ramai jadi penzina, keluar anak haram akibat fatwa Pas. Sembelihan org umno tak sah ajaran Pas. Jemaah Jumaat berasingan satu kariah ajaran Pas. Ibrahim libya dan 14 korban Memali akibat fatwa Pas. Masih ada sampai sekarang ko tau? Penyatu umah kepala moyang ko!

Anonymous said...

Setuju 11.11. People like us wujud dalam masyarakat ni hasil sulaman kerajaan mana? Bukan kerajaan yang baru usianya 10 bulan.

Maksiat berlambak, hiburan melambak dibiarkan. Kesannya bila melayu gradually berubah menjadi liberal marah pulak. Itu cause and effect.

Macam umno sekarang dah gabung dengan pas. Gabungan kena jelas pasal apa? Kalau kerana Islam. Buat betul2 kerana Islam. Jangan Islam sekerat, barat sekerat. Kalau itu yang berlaku, jawabnya memang liberal lah yang bakal berkembang. Hiburan duniawi yang akan menang.

Dulu pempinan umno ramai terjebak maksiat. Sikit2 cuti pegi indon dan thai konon mesyuarat tapi berhibur. Memanglah public tak tau. Tapi dengan Allah boleh sembunyi ka? Whatever yang berlaku harini adalah kifarah. Jadi umno kalau nak gabung dengan pas kena bersama dengan kesungguhan menegakkan Islam. Bukan semata mata kerana kuasa sahaja.

Kalau sama macam dulu jugak lebih baik tak payah. Lebih baik maintain je dengan ph. Sebab apa yang berlaku sekarang, adalah kesan daripada bila umat Islam diberi kekayaan dan amanah Allah tapi tidak dijaga.

Anonymous said...

Tentera kacang merah ternakan parti kafir harbi biaDAP seperti barua dedak roket 10:40 PM berpura-pura menyokong demokrasi sedangkan mereka adalah penganut komunisme yang anti-demokrasi kerana mereka tidak menghormati prinsip demokrasi dan hak kebebasan bersuara!

Adakah kamu mengiktiraf kerajaan parti Nazi pimpinan Hitler setelah mereka dipilih oleh majoriti rakyat Jerman yang tertipu dengan fitnah dan janji palsu Nazi ? Maka berkatalah barua dedak roket 10:40 PM So pls la respect demokrasi dan ikut suara majoriti ! Inilah mangkuk ayun yang menyokong demokrasi secara membabi buta !

Akhirnya kerajaan Nazi Jerman telah membawa kemusnahan pada skala besar ke atas negara Jerman dan penderitaan, kematian dan penghinaan ke atas rakyat Jerman !!! Sebenarnya telah banyak kerajaan yang kononnya dipilih oleh majoriti rakyat yang naif dalam sistem demokrasi akhirnya ditumbangkan oleh rakyat mereka sendiri kerana kerajaan terlibat dengan rasuah, salah guna kuasa, menipu, menzalimi atau menindas rakyat.

Jika pakatan memenangi PRU dengan cara kotor seperti mencipta pelbagai fitnah dan janji palsu untuk menipu rakyat supaya mengundi pakatan dan membenci parti lawan pakatan, maka pakatan tidak layak untuk memerintah negara kerana kerajaan yang tidak bermoral akan menzalimi, menindas dan merugikan rakyat!

Adakah pakatan layak menjadi pemerintah kerana mereka telah dipilih oleh rakyat yang menjadi mangsa fitnah pakatan ???

Adakah pakatan layak menjadi pemerintah kerana mereka telah dipilih oleh rakyat yang menjadi mangsa janji palsu pakatan ???

Adakah pakatan penipu layak menjadi pemerintah kerana mereka telah menggunakan strategi kotor seperti fitnah dan janji palsu untuk memenangi PRU?

Adakah pakatan layak menjadi pemerintah jika pemimpin-pemimpin pakatan berfungsi seperti tikus membaiki labu yang menyebabkan ekonomi negara, nilai ringgit, pelaburan asing dll merundum, berlaku kenaikan kos dan harga barangan dan perkhidmatan, tol, perubahan dari GST kepada SST, pembuangan ramai pekerja sektor awam dan sektor swasta dll telah menyebabkan beban rakyat betambah berat !!!

Mana semua janji pakatan seperti penghapusan tol, harga minyak RM1.50 seliter, pendidikan universiti percuma, penangguhan bayaran balik PTPTN, 1 juta jawatan kosong dengan gaji minima RM2500 dll ? Mana ? Barua dedak roket 10:40 PM sila jawab !!

Jika demokrasi menyebabkan penipu dan pembohong boleh memerintah negara, maka sistem demokrasi itu adalah sistem yang bermasalah yang perlu ditukar dengan sistem politik Islam.

Kepada penyembah-penyembah sistem demokrasi secara membuta tuli, sila baca:

Democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time. WINSTON CHURCHILL, speech, Nov. 11, 1947

Democracy consists of choosing your dictators, after they've told you what you think it is you want to hear. ALAN COREN

Maka kerajaan pakatan adalah kerajaan yang tidak sah, tidak bermoral dan tidak mempunyai integriti kerana pakatan telah diundi oleh rakyat yang telah ditipu oleh pakatan sendiri !

Akhirnya barua dedak roket 10:40 PM berkata You are not the government right? So keep your mouth shut and sit tight ok.

Ini sangat jelas membuktikan barua-barua dedak roket tidak menghormati prinsip demokrasi. Barua-barua dedak roket seperti tentera kacang merah 10:40 PM ini adalah penganut ideologi komunis !!!

Anonymous said...

Barua dedak roket 11:39 PM menulis kononnya People like us wujud dalam masyarakat ni hasil sulaman kerajaan mana? Bukan kerajaan yang baru usianya 10 bulan.

Barua ini mendedahkan sikap pembohong dan hipokritnya sendiri kerana dia seolah-olah menafikan kewujudan dan peranan parti-parti lain selain dari BN yang membentuk mentaliti dan persepsi rakyat.

Sebagai contoh parti DAP yang didominasi oleh kaum China telah lama wujud untuk memperjuangkan Malaysian Malaysia yang menafikan hak kaum Melayu yang menjadi penduduk asal negara ini walaupun hak kaum Melayu ini telah diiktitaf oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial. Ini bererti DAP telah menghina Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial yang telah dipersetujui oleh semua kaum di negara ini.

Jika benar People like us wujud dalam masyarakat ni hasil sulaman kerajaan BN, sudah pasti seluruh rakyat ini akan mengundi BN dalam PRU14 tetapi ini tidak berlaku bahkan BN kalah dalam PRU14 dan pakatan menubuhkan kerajaan.

Fakta ini membuktikan bahawa Barua dedak roket 11:39 PM adalah pembohong yang suka menyebarkan fitnah !

Anonymous said...

Tentera kacang merah (RBA)11:11 PM ternakan parti kafir harbi roket telah membuat pelbagai dakwaan karut marut tanpa sebarang bukti untuk menfitnah dan memburuk-burukkan PAS dan UMNO dan memecah-belahkan umat Islam kerana kerjasama PAS-UMNO akan menyatu-padukan umat Islam untuk membela agama Islam dan hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu yang sedang dinafikan oleh pakatan liberal-kafir harbi pimpinan abang besar kafir harbi roket.

Ini jelas membuktikan pakatan pimpinan abang besar roket sedang ketakutan, panik dan meroyan histeria kerana perpaduan umat Islam akan menyebabkan pakatan kalah dalam PRK dan PRU yang akan datang ! Ini dibuktikan oleh barua-barua @ RBA ternakan abang besar roket sedang menyamar sebagai orang Melayu dan menyalak bersahut-sahutan untuk melaga-lagakan kaum Melayu.

Malang bagi pakatan kerana majoriti kaum Melayu telah sedar bahawa mereka sedang ditindas oleh pakatan hancing !

Anonymous said...

12.05 kena faham. Bila adunan hiburan dan maksiat dah menjadi santapan bersama, maka kesannya offcoz they want more.

Jadi untuk dapat they want more tu pastinya tidak boleh melalui kerajaan yang sama sebab sebelah kakinya disekat oleh perundangan Islam. They wanna get full recognition. Jadi apa yang terjadi pada pemikiran orang melayu hari ini berpunca daripada corak kepimpinan mana?

Silakan jawab. I'm open for any discussion, criticism or whatever dont worry.

Anonymous said...

....Wamatafarraqu....

Anonymous said...

Puui...kena fitnah kunun....kena pecah belah kunun...baham duit umno nak penyatuan ummah kunun...bohong patuh stariah....buat fitnah kunun madey nak kena undi tak percaya ..

Anonymous said...

12.05 pls jangan kecil hati. I didn't say that i wont support penyatuan ummah. Cumanya penyatuan ummah kena prove that mereka konsisten. Dasar pokok atau terasnya kena very clear dimana menegakkan Islam itu keutamaannya. Bila Islam diberi keutamaan maka automatically melayu dapat pembelaan, bangsa dan agama lain dapat keadilan. Kalau hanya cuma kerana kuasa melayu, maka tidak perlu penyatuan ummah. Mp melayu semua pindah ke ppbm pun sudah mencukupi jika itulah tujuan utama.

Umno kena tunjukkan perubahan dan jangan malu akui kesilapan. Orang seperti dr ashraf dan papagomo perlu ada lebih ramai dalam revamp kepimpinan of umno. Papagomo is a change people today. Dia akui kesilapan umno. Walaupun tidak berilmu agama tinggi, tapi dengan ilmu yang sikit itu dia konsisten perjuangkan Islam.

Then only penyatuan ummah will take place in the heart of muslim and non muslim. Trust me kalau agenda utamanya hanya kerana kuasa melayu resultnya sama dimana orang melayu yang choose ph di pru14 won't change atau hanya sedikit shj yang berubah.

Anonymous said...

Tentera serban lilit kehabisan modal bila lobai pas mengaku bohong terima duit umno...bohong patuh syariah...lobai hadi jesipuan bila ajak SR berdamai kerana tahu akan kalah saman...lobai hadi tak tahu bagaimana nak napi Rameli tolong bayar 1.4 juta kpd SR....Rameli sendiri tak pernah napikan..

Anonymous said...

Bukankah selama ini pemimpin-pemimpin pakatan dan barua-barua mereka termasuk kamu Anon 11:45 AM yang menyebarkan fitnah konon PAS terima RM90 juta dari UMNO? Cukup-cukuplah kamu berbohong !

Ini jelas membuktikan penjaja-penjaja fitnah ternakan pakatan adalah pesakit mental kerana tidak logik untuk UMNO untuk memberi RM90 juta kepada PAS yang menjadi lawan UMNO dalam PRU 14.

Rameli bukan proksi PAS maka tidak logik dia membayar 1.4 juta kepada SR bagi pihak PAS. Bukankah Rameli sahabat pemimpin-pemimpin pakatan maka pembayaran 1.4 juta itu adalah bagi pihak pakatan kepada SR untuk menfitnah PAS?

Bahkan perbicaraan awal PAS vs SR telah memberi kemenangan kepada PAS maka sudah pasti SR yg mohon penyelesaian diluar mahkamah.

Kamu Anon 11:45 AM adalah penjaja fitnah.

Anonymous said...

Dlm mana2 perbicaraan seluruh dunia, defendan yg yakin menang TIDAK akan minta penyelesaian luar mahkamah, sbb defendan boleh minta gantirugi seberapa mau setelah menang dan DEMI MEMBELA MARUAH DIRI. Pas PENGGADAI MARUAH ISLAM SEDUNIA! Pas memang TOLOL, yakin menang tapi setuju penyelesaian luar mahkamah dgn bayaram rm1.4 juta kpd kafir!

Pas hakikatnya KALAH atas bukti2 berikut:-

1. Si betina kafir Rewcastle Brown TIDAK pernah mohon maaf kpd maukucalana hadi awang.
2. Sarawak Report masih terus bebas menyiarkan fitnah2 rm90juta dan fitnah2 terbaru terhadap PAS tanpa bantahan dan tiada saman terbaru dari al kucalana hadi awang hamPAS.
3. Pas MENGGADAI BODY setelah MENELAN hasil judi 1MDB Jo Lo and najibulBABI!

Anonymous said...

Terbaiklah anon 8.54.

Setakat ni ada 10 orang yg percaya termasuk hang sendiri. Hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails