Tuesday, August 11, 2009

Serang Islam Melalui Filem, Malaysia Pun Sama?

HALAMAN HIBURAN


GEERT WILDERS, anggota legislatif Belanda pembuat filem "Fitna" yang isinya menghina Al-Quran, menjadi sasaran para hacker di Turki. Para hacker Turki mengolah foto Wilder yang hasilnya seperti terlihat dalam gambar dan menyebarkannya ke ratusan laman internet.

Akhbar Turki, Yenisafak dalam laporannya menyebutkan, gambar Wilder yang diubah seperti monyet itu adalah idea seorang hacker asal Turki berkode "aLpTurkTegin" sebagai bentuk protes terhadap Wilders yang dikenal dengan pernyataan-pernyataannya yang anti-Islam.

Meski menuai kecaman atas filemnya yang berjudul "Fitna", Wilders tak berniat berhenti menyerang Islam. Ia malah berniat membuat filem anti-Islam baru. Bulan April lalu, Wilders yang juga anti-imigran ini mengaku sedang menggarap filem tentang "Islamisasi di Barat."

Sejak kes Wilders mencuat, para hacker menggunakan media internet untuk memprotes sikap anti-Islam Wilders dan sasaran mereka adalahlaman-laman internet asal Belanda. Selama satu minggu belakangan ini, sedikitnya 140 laman Belanda di-hack dengan cara menyematkan komentar dan gambar anti-Wilders. (Era Muslim & Pelbagai Sumber)

Komen Blog Ibnu Hasyim: Seorang ahli bisnes Amerika Syarikat bernama Hendry Ford I, pengasas dan ketua Syarikat Motor Ford dalam bukunya ‘The International Jew’ terbitan 1920, menuulis, '… Panggung wayang gambar sudah lama masuk dalam program Yahudi untuk memandu, mempengaruhi dan menjajah fikiran manusia. Setiap minggu dan malam, panggung wayang akan menjadi teman rapat yang sentiasa utarakan idea-idea kehendak kuasa balik tabir tersebut…'

Kini panggung wayang itu sudah dikecilkan dan disesuaikan untuk masuk ke setiap rumah, dijadikan tv, video, komputer, internet dan segala macam. Filem-filem digunakan untuk menyerang dan menjajah fikiran manusia. Di Malaysia mereka yang bercakap tidak berlandaskan agama, atau mempertahankan konsert lucah dan tak bermoral akan terjebak ke dalam perangkap samar serangan terhadap Islam tersebut.

Amat wajar seperti yang dilakukan di Turki, persiapan mempertahankan diri dari serangan musuh-musuh Islam atau menyerang balik. Bagaimana di Malaysia?

Klik ini sebagai tambahan... Jajah Melalui Fikiran, Budaya & Filem...

dan...






(Era Muslim & Pelbagai Sumber)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails