Saturday, February 21, 2009

Sultan Perak Murtad?


Ibnu Hasyim Catatan Santai

SAYA terima komen atas tajuk Friday, February 20, 2009 Lawan Yahudi Di Indonesia.. dalam blog saya. MJ said... Salam, saudara.. Sultan Perak yang baru-baru ni memecat YB Ir Nizar adalah penaung kepada Lion Club dan Rotary Club di Perak. Saya ada soalan. adakah dia murtad mengikut fatwa ulama-ulama Azhar? Adakah kita boleh kategorikan baginda sebagai pengikut zionis? Harap saudara boleh ulas. February 20, 2009 10:15 PM.

Sementara saya akan mengulas panjang, kalau ada kelapangan, maka saya muatkan tulisan ‘Sultan Penaung Freemason??’ dari blog http://www.mj2020.blogspot.com/ untuk pengetahuan kita bersama…


[ Di Indonesia Ketua Umum FUUI (Forum Ulama Ummat Indonesia), Athian Ali menyebutkan, “Freemasonry ini merupakan Intelligen Yahudi yang merupakan induk dari organisasi-organisasi di bawahnya antara lain Rotary Club dan Lions Club.” Freemason menggunakan pelbagai nama lain bagi menjalankan aktivitinya di sesebuah negara. seperti Persatuan Yoga dan Badan-badan kebajikan yang lain. Sila lihat: Sejarah dan Bgrnd Freemason

Baru-baru ni rangkaian pertubuhan Freemason (Lion Club & Rotary Club) telah diharamkan di Indonesia Sila Lihat: Lawan Yahudi di Indonesia Haram bagi orang Islam menganggotai atau melibatkan diri dengan Lion Club dan Rotary Club. Sila lihat: Haram melibatkan diri dengan kegiatan Freemason Di Malaysia..lodge Freemason ini telah bercambah dengan banyaknya. dan mandapat protection oleh VIP-VIP Malaysia. Ok, sebelum tu, anda harus tahu dan sedar serta menginsafi, Freemason inilah yang terlibat secara langsung dalam melakukan penzaliman terhadap rakyat Palestin, pembunuhan anak-anak kecil dan wanita yang mengandung.

Anda juga harus faham dan cuba untuk memahamkan orang di sekitar anda bahawa hasil sumbangan dana yg disalurkan ke US serta kegiatan Freemason inilah yang menyebabkan kematian ribuan dan jutaan umat manusia di banyak tempat. Anda harus tahu juga bagaimana tangan Freemason ini cuba untuk membelit Malaysia dalam kewangan melalui campurtangan Tan Sri Azman Hashim, dalam perundangan, dan dalam perangkaan strategi politik UMNO melalui sebuah syarikat Jepun kepunyaan Yahudi...dan..banyak lagi....McD, Milo,..... ok. Cukup. buat kali ini, cukup.. 1 benda yang kita kena ambil peduli.

Di Malaysia, seorang sultan rupa2nya merupakan penaung ataupun bapak kepada pertubuhan sebuah lodge Freemason. Sultan ini adalah penaung kepada Rotary Club dan Lion Club di Perak. Oleh sebab itu, Sultan ini telah bersekongkol dengan Freemason secara langsung dan terlibat dalam membunuh anak-anak Palestin melalui kegiatan jahat Freemason. Saya tegaskan, SULTAN INI BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI MURTAD MENGIKUT PANDUAN FATWA ULAMA AL-AZHAR DAN ULAMA INDONESA.

Seorang Muslim mesti bertanggungjawab menyelamatkan saudara2nya yang lain. Sebaran maklumat seperti ini atau usaha menuntut Tok-tok mufti Malaysia mengeluarkan fatwa pengharaman Rotary Club dan Lion Club di Malaysia adalah sangat mustahak dari segi dharuriat. Anda takut? Anda tidak perlu takut dengan seorang manusia tetapi takutlah kepada ALLAH yang Maha Berkuasa keatas segala-galanya. Perjuangan Islam tidak mengira darjat dan pangkat. marilah bersama-sama...... Hapuskan FREEMASON!!! ]

Sekian catatan santai buat kali ini, Wallahu ‘aklam.

ibnuhasyim.com
(e-mail:
ibnuhasyim@gmail.com)
Feb 21, 2009.


Sila rujuk artikal berkaitan antaranya… 1.. Sejarah dan Bgrnd Freemason 2.. Lawan Yahudi di Indonesia 3.. Haram melibatkan diri dengan kegiatan Freemason 4..Sila lihat juga http://wartashubhi.blogspot.com/ di bawah judul Friday, February 20, 2009 Umat Islam Umpama Buih... & Thursday, February 12, 2009 Palestin, bumi pilihan.

139 comments:

AKUOKU said...

MASYAALLAH.... DIAORG NI TAK TAKUT DOSA KE?. TAK TAHU HALAL HARAM. TAKDE OTAK KE DIAORG NI?.

Anonymous said...

Saya saorang pengkaji freemason dan dalam kajian saya mereka2 ini adalah suspek ahli fremason diMalaysia

Mahathir Mohamad,Khir Toyol, Najib Tun Razak,Mukriz Mahathir, Ananda Krisnan,Sultan Perak Azlan Shah, Sultan Selangor, Yang dipetua Negeri Sembilan yang baru meninggal dan adiknya.

Perhatikan bagaimana mereka menolong sesama mereka untuk dinaikkan pangkat, contoh bagaimana Mahathir menolong Azlan Shah menjadi ketua Hakim Negara dan kemudian nya menolong Azlan Shah naik tahta diPerak secara membelakangi kaedah yang diterima pakai untuk melantik pewaris Sultan Perak. Azlan Shah menolong Mahathir semasa krisis dengan raja2 melayu. Perhatikan bagaimana Mahathir menolong Ananda Krisnan dalam perniagaannya. Perhatikan bagaimana Mahathir menolong Najib naik dalam kerjaya politiknya.Perhatikan bagaimana Azlan Shah menolong untuk menaikkan imej Najib dalam krisis diPerak ini satelah imej Najib menjunam akibat kekalahan BN di KT.

Untuk semua, sama2 kita perhatikan orang2 yang saya senaraikan dan sebarkan betapa bahayanya mereka2 ini kepada Islam dan Malaysia.

Ibnu Hasyim said...

Satu komen yang baik, saya akan panjangkan, Insya Allah!.

Bukit Chandan said...

You are playing with fire. If you don't stop these baseless accusations and perceptions, we will come after you and your likes.

Do you know who we are? Read all there is to it in our blog at bukit-chandan.blogspot.com.

Our leader is the one who had asked Sultan Azlan Shah to become the Sultan when he refused to take up office initially.

So, don't play with the Royalties. Let them settle their own matters, however difficult that may be, because they know best about the 'Daulat' (Sovereingnty) of the Sultans, inshaAllah.

Read all the hadith at http://g-82.blogspot.com/ about the Sovereignty of Sultans. So, don't ever play with this issue anymore. If you and your likes do not repent, may the wrath of Allah s.w.t. befall all of you soon, inshaAllah.........

Anonymous said...

Cakap Melayu le Yop. Macam mana nak bela Raja dan bangsa Melayu. Porrah mangkuk ayun!!

Anonymous said...

Bukit Chandan memang mangkuk hayun.

hangpa ingat join freemason dan menaungi freemason tu Halal di sisi Islam lah ye?

you are very 'cissss!. jangan nak putar isu bawak hadis suruh hormat orang yang bersekongkol dengan musuh Islam.

we are not afraid whoever your leader is. tapi takutlah dgn Allah.

anda sedang mempermainkan agama Allah dan membantu musuh2 Islam.
mungkin awak ni pon dh jadi ahli Freemason berdaftar kut.

cheh,siap gertak2 lagi. bak sini leader mu biaq kawe lempang sikit kat dahi.

khalifah Umar yang pegang empayar Islam pun bertekak ngn orang badwi.x bising ponn..

saya bagi mu dua pilihan, nak sokong Islam ke nak bersekongkol merosakkan Islam.. ha... mu pilih.. jangan nak putar isu..

Anonymous said...

memang dh jelas Sultan Perak penaung Rotary Club dan Lion Club.

sila lihat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sultan_Azlan_Shah_of_Perak

dan Ulamak Azhar dan Indonesia dh keluarkn Fatwa pengharamannya.

Bukit Chandan said...

You have to go over our dead body first if you want to lay your hands on our leader.

We are not afraid of you or your organization.

Read our blog first before you accuse us of anything. Your character is typical of fanatics.

Muizz said...

dear bukit chandan.
sori k, ckp mlayu lagi senang.
yg haram tetap haram, wat pe nk taat kpd ruler yg x btol.
hukum ALLAH dah tetapkan k.
fikir dgn waras, guna ilmu, iman dan amal.
:P

Anonymous said...

Bukit Chandan a.k.a Invisible Guardian of Malays Ruler.

cara awak bkerja ni sangat menimbulkn keraguan lah...

awak ni..ada anggotai mana2 pertubuhan ke?

Bukit Chandan said...

According to Islam, if a person accuses someone of hypocrisy or apostasy and it is false, then the accusation will come back to that person.

So, we strongly advise all Muslims not to get involved in these kinds of accusations among Muslims and leave these issues to the religious authorities, unless you are a 'Mujtahid'.

Anonymous said...

kalau tuan-tuan sekalian datang ke ipoh cuba tuan-tuan lalu Jalan Sultan Azlan Shah. kat jalan tu terletak nya kelab golf diraja perak yang mana tauke nya mesti lah sultan perak. bersebelahan pintu masuk utama ke kelab golf tersebut terdapat sebuah bangunan yang mempunyai rekabentuk yang unik. dipercayai bangunan tersebut adalah salah sebuah logde freemason yang terdapat di malaysia. kisah bangunan ni pernah tersiar dalam majalah mastika dalam 2-3 tahun lepas. apakah satu kebetulan logde tersebut berada dalam kawasan kelab golf milik sultan perak? atau ade sape-sape yang boleh tolong beri penjelasan lanjut.......

Anonymous said...

bukit chandan, awak ni freemason ke omputeh mana ni?

xde satu statement kt Ibnu Hasyim pun yg cakap sultan dh murtad.

dia suh rujuk kt Fatwa yg d keluarkn Ulamak Azhar dan Indonesia. and according to these fatwa, Sultan 'boleh dikategorikan' sebagai murtad.

yg boleh putuskn samada dia dh murtad atau tak, minta Fatwa kt Mufti Perak. toksah suruh dia sibuk ngn politik.

awak guna bahasa omputeh sbbtu xpaham cakap Melayu.

memang mangkok

Anonymous said...

Di Indonesia Ketua Umum FUUI (Forum Ulama Ummat Indonesia), Athian Ali menyebutkan, “Freemasonry ini merupakan intelejen Yahudi yang merupakan induk dari organisasi-organisasi di bawahnya antara lain Rotary Club dan Lions Club.”

Menurut beliau, hal ini yang pernah difatwakan oleh ulama Mekkah pada tahun 1978 sabagai salah satu ancaman terbesar bagi umat Islam. Bahkan Vatikan pun melarang umatnya untuk mengikuti organisasi tersebut.

“…terdapat organisasi yang merupakan jaringan Zionis Israel, iaitu Rotary Club Internasional bermarkas di Amerika, yang jaringannya terdapat di Indonesia. Rotary club yang ada di Indonesia saja dalam setahun dapat menghimpun US$145,000 dari anggotanya kebanyakan Muslim, yang setengahnya dikirimkan ke Rotary Internasional (pusat).. Tentu saja, semua itu digunakan untuk kepentingan Zionis Internasional. Angka-angka itu dan pernyataan bahawa setengahnya dikirim ke Rotary Internasional… bukan kata saya, web resmi mereka sendiri yang bercerita.” Kata Bambang Ahmad Somantri, Ketua IMAJID (Ikatan Pemuda dan Mahasiswa Masjid) Jabar.

Anonymous said...

alaaa...bukit chandan tu org melayu yg tak mau mengaku melayu jer....cakap omputih konon...peeerahhh....kalau dia tak faham bahasa melayu camna dia leh faham apa yang kita semua duk bincang kat sini.....hahahahaha....badan bau minyak wangi...buntut berselepat dgn taik.....akakakaka

Unknown said...

Nak tau pasal freemason?hmm, abg mod blog ni tlg dengar dari A-Z di http://mazhab.sementoji.net/v1/?cat=26&paged=2

Anonymous said...

memang tak boleh pakai, berlakon ja.. mcm mana nak bela agama islam, . orang islam yang dok doa setiap hari jumaat tu dekat dia sia2 ja

Anonymous said...

Bukit Chandan,

Kalau nak pertahankan Raja Melayu, ambillah kembali keturunan Syah Alam Yang Maha Mulia sebagai Maharaja di negara berdaulat SIAM. Malaysia adalah nama yang diberikan oleh penjajah. Kembalikan kedaulatan kerajaan Islam Siam!


rujuk http://sejarahnagarakedah.blogspot.com

maun said...

Dari tindakan dalam kes kemelut Perak kemungkinan itu mungkin ada. kebencian terhadap Islam walaupun tidak ketara menampakkan berat sebelahnya terhadap pentadbiran yang bersih yang cuba dibawa oleh DS Nizar. Keengganan dan dolak dalih unutk membubarkan DUN menampakkan bukan sahaja ciri-ciri Freemason seperti dibincangkan bahkan fahaman Zionist sudah mula mengambil tempat dalam politik UMNO.

Anonymous said...

semua dah kaji ke psl freemason ni? ada kawan yg jd ahli? ka semua amik dr artikel 'stereotype' muslim sini sana? ni la penyakit org islam, apa2 yg berbentuk pro yahudi semua main sebat jek. betul ke idak tolak tepi. amik internet, pastu percaya bulat2. cuba research skit.
majlis fatwa indon ckp dia murtad hangpa angguk. mufti sini ckp hangpa derhaka pada pemerintah hangpa tak angguk.
bukan aku nak betui apa azlan buat, tapi cerita2 mcm ni.. adoi, takde ilmu la.
pasni kita londehkan sultan mizan plak, dulu pun kita tau gamuda/eleena punya hubungan tp kita diam. skg dah kena btang sendiri baru mau kecoh. porah hangpa.

Anonymous said...

Assalammualaikum.

Pertama sekali saya ingin memohon maaf jika pendapat saya yang akan saya huraikan disini menyinggung mana-mana pihak. Saya tidak memihak kepada mana-mana parti. Cuma ingin menjelaskan apa yang saya rasakan tidak betul.

Sebagai anak jati Perak, saya rasa terpanggil untuk menerangkan sedikit fakta yang saya tahu tentang komentar saudara kita yang mengkaji "freemason" pada "February 22, 2009 8:50 AM"

Sultan Perak sekarang Sultan Azlan Shah dinaikan ke tahta dengan kaedah "Membelakangi cara yang di terima pakai" bagi mengelakan negeri Perak dari menjadi porak-peranda.

Sultan Idris iaitu Sultan Perak sebelum Sultan Azlan memang agak terkenal dgn sifat-sifat yang kurang baik. Malah baginda mangkat pun ketika sedang merasmikan pembukaan kelab malam disekitar Sitiawan/Lumut. Jika di ikut kaedah yang di terima pakai maka anakanda Sultan Idris iaitu Tengku Chik akan menerajui tahta. Boleh dikatakan semua rakyat Perak mengetahui bahawa sifat Tengku Chik ini tidak jauh bedanya dari Ayahandanya. Malah ada yang menyatakan lebih teruk iaitu beliau kuat berhutang dengan menggunakan statusnya sebagai kerabat diraja. Malahan, tindakan pertama yang diambil oleh Sultan Azlan ialah membuang perkataan "Royal" dari nama hotel Casuarina Ipoh. Ini dilakukan supaya tidak ada kerabat diraja boleh menyalahgunakan istilah itu untuk berhutang dan menyalahgunakan bilik-bilik hotel itu.

Satu lagi pembetulan yang ingin saya utarakan ialah komentar dari pembaca pada "February 22, 2009 5:53 PM" yang menyatakan "apakah satu kebetulan logde tersebut berada dalam kawasan kelab golf milik sultan perak?" - Masons lodge itu tidak terletak didalam kawasan kelab golf itu tetapi cuma bersebelahan. Dan janganlah menggunakan publisiti dari artikel majalah Mastika kerana saya sendiri yang membawa saudara Shahidan Jaafar (pemberita Mastika ketika itu sekarang Penolong Pengarang) membuat tinjauan dan liputan mason lodge di Ipoh itu.
Dan untuk pengetahuan saudara "Tauke" RPGC (Royal Perak Golf Club) atau Kelab Golf Diraja Perak ialah En. Low Teck San. RPGC ditubuhkan pada tahun 1932 ketika kita masih dibawah jajahan British. Jadi adakah saudara ingin menyatakan bahawa pada tahun 1932 Sultan Perak ketika itu Sultan Iskandar Shah (1918-1938) adalah anggota Freemason?

Sebagai umat Islam saya percaya bahawa kita diajar untuk membuat kaji selidik yg mendalam dan mendapatkan bukti-bukti kukuh sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh mengeruhkan keadaan.

Sekian.
Wassalam.

Anonymous said...

Terima kasih Anonymous atas pendedahan mengenai 'bangunan sbelah kelab golf'. walaupun bangunan tu masih xdpt penjelasan dan masih pelik, tapi....

Sultan Azlan Shah yang menjadi Raja secara jalan belakang tu tetap Penaung Lodge Freemason.

Benda ni tetap Haram. xyah bukti dah..dh mmg kebenaran yang pasti. Kaitan dgn Freemason tu pun pasti. yang pengharaman tu pun dah pasti..

cukup lah umat2 islam.. buat apa la nak bantu membantu mempertahankn musuh Islam ni....

insaf la macha....dey..

Anonymous said...

kalu pasal kelab rotary dengan lion... baik tak yah nak citer... di kelantan pun aktif giler... kenapa TOk Gundu Nicky Ajis bg kelab tu beroperasi di Kelantan....itulah sikap PR(Pakatan Ranjang)...walhalalKU....walharaMU!!!

Anonymous said...

Sultan Perak bijak sebenornya dalam undang-undang Malaysia. Tapi bab speaker apa hal buat tak tahu? He,he,he kena saje nak suruh UMNONG tensen abih. Wah, sape cerdik sape buduh pulok tuh! Hati Sultan Perak tuhan tahu. Orang lain tak tahu. Mungkin masih ade daulat tuanku. Kalau suruhan tuhan di ikuti selalu. Harap-harap
rakyat yang bodoh dan dangkal taklah makan tahu tahu tahu selalu. Salam ke syurga Allah.

Anonymous said...

Tak tahulah apa nak jadi dengan melayu yang terus layu ni. Gone case. Yang sana kata orang sini jahat. Yang sini kata orang sana jahat. Pada hal sama-sama jahat. Tok Guru ke..Tok Garu.. aku pun tak tahulah. Sekarang nak pekena Sultan pulak. Habis semua dikorek temasuklah fitnah memfitnah sebab hajat tak sampai. Dulu tak ada pulak nak cerita benda-benda yang tak elok. Sekarang lain pula bunyinya. Nak kata Islam memang pun question mark. Yang sini kata sana kafir. Yang sana kata sini kafir.Pada hal sama saja. Yang mengata dan dikata tak jauh beza.

Ada pulak kutu yang nak mention fasal fatwa Indonesia. Di Indonesia, orang Islam boleh kawin dengan orang Buddha. Boleh bersetubuh walau lain agama. Boleh ikut ke? Anak-anak tak ada agama sehingga umur 18 tahun. Fatwa apa yang boleh pakai kat Indonesia tu?
Tak payah cerita pasal Islam. Buang masa. Next election kau orang pangkahlah roket. Mana tahu boleh naik roket.

Ameng.

Anonymous said...

My dear Bukit Chandan,
Of all the comments,yours are the one in English,why? Are you ashamed of being malay? or are your malay staggering? You keep saying people are accusing the king as murtad. Don't you realized that they are applying the fatwas by the azhar university and the indonesian ulamas, they don't use their own
fatwa. If you think such fatwas are misleading and absolutely unacceptable to you, what you have to do is to seek advices from any learned ulama and dispute them.And my advice is look around you with your lively heart and mind.You will find people are much different nowadays, they just don't obbey for nothing.The world is changing and so the people.If you don't change you will be stranded.I am saying this as my family lineage was of royalty once,but as time goes by we lost everything but we live among the people and consider ourselves as one.

Anonymous said...

ameng,

ko nak idup guna fatwa lim kit siang lah ye?

orang xda pegangan jelas mcm ko ni memang xda kesedaran diri. mari wa hempuk lu

Anonymous said...

Anonymous 6.58pm,
Hang ni tak ada otak. Lim Kit Siang mana ada keluar fatwa. Dia bagi arahan saja. Macam kau orang yang terbaring kat jalan di Bukit chandan macam lembu kena langgar tu sebab ikut cakap DAP lah tu. Punyalah bodoh. Kalau dah boleh ikut cakap dia, apa salah pangkah Roket. Hang tahu nak hempuk menghempuk saja. Yang hang kena hempuk dan tarik hidung tak sedar. Bikin malu. Sokong DAPlah, depa pandai sikit dari hangpa semua.

Ameng

Anonymous said...

ameng,

Awak pun sokong Freemason ye... maksudnya awak lebih jahat dari DAP. DAP xbunuh orang dan rosakkan Agama,tp Freemason hancurkan manusia dan membunuh anak2 kecik ngn ibu mengandung.

mu nie....ic je muslim. tp hati sokong Freemason. Ciss.. bedebah

apapun..saya x sokong DAP dan Freemason okay.

Anonymous said...

aku pernah buat research psl freemason di US dulu dan aku dapati
Nik Aziz dan Anwar memang kafir laknat.
Sebab itulah apabila kafir DAP nak buat Pakatan Rakyat, kafir Nik Aziz dan Kafir Anwar setuju.
Tolong beritahu org PAS. Mereka tertipu.

Anonymous said...

Long Hasyim semacam Tok Guru ushaa anak-anak berkuntau.

Kita tengok sapa yang kena kilas dulu!

Chek pun dah konpius...semua kena tuduh kapiaq...macamana niehhh? Penin...penin nanti terjun gaung Bukit Lama.

Anonymous said...

isu freemason ini basi, dan orang tak tahu menahu apa itu freemason dan mereka hanya nampak si Yahudi sahaja.

yang orang tak tahu adalah musuh nombor satu adalah Jesuits dan Vatican, dan Yahudi tu bersekongkol sahaja.

Dan yang orang paling tak tahu,adalah... KETUA PEMBANGKANG ITU ADALAH ANAK DIDIK JESUITS! HE IS THE MOST DANGEROUS MAN IN MALAYSIA RIGHT NOW!

Anonymous said...

Saudara Anonymous,

Saya taknak menuduh dia tanpa saya lihat dengan mata kapla sendiri. Tetapi kalau takde angin takkan saudara berani menggoyang. Eloklah detektif kita gi siasat kebenaran dakwaan saudara. Ciri-ciri tu saya dah nampak sikit-sikit...masih belum jelas. Kalau ada bukti nyata molek benarlah beliau diundi keluar dari Pakatan sebelum merosakkan susu sebelanga.

"KEARAH PERPADUAN MELAYU DAN ISLAM"
"MELAYU ITU ISLAM..ISLAM ITU MELAYU"

Anonymous said...

Tak tau la anonymous yang mana satu komen si Zaidi tu...

Tapi kalau komen pasal Anwar tu kamcing dengan Jesuits, itu ada banyak sumber maklumat yang sahih beb....

Ini lah yang orang tidak tahu selama ini... begitu seronok dia ditakhtakan oleh Jesuits, dan begitu disanjungi (exile figure ni) di universiti2 Jesuits terkemuka termasuk Georgetown University Washington DC, dan bagaimana diberikan anugerah2 termasuk dari Ateneo de Manila (institusi utama Jesuits di rantau ini)... dan banyak lagi connection2 Anwar dengan dunia luar sana, SANGAT MERBAHAYA!

Just monitor his international contacts and moves... he is being GROOMED for a long time now - sejak kat MCKK lagi lah... emm saya pun sekolah sana juga la..

Anonymous said...

Nasib baik Tuhan pelihara aku, tak jadi masuk MCKK dulu. Aku pilih Syed Putra (ada daulat tau!)

Kalau tidak aku pun jadi macam Anwar dan geng MCKutKang juga.
eeei...mintak simpang.

Anonymous said...

Dulu saya sekolah kat tempat saya sampai tingkatan 3 co-ed. Lapas tu dapat MCKK, wah... dapat masuk sekolah elit... wow!

Elit? Saya kena ragging macam2. Ada satu senior (pemain ragbi la konon kepala hotak) paksa saya basuh setokin busuk dia dalam baldi yang airnya busuk, dia suruh saya pakai tangan. Saya pakai kaki, saya kena maki hamun.. HARDCORE katanya.

Ya saya hardcore di sekolah yang ada orang macam Anwar bodoh jadi headboy. Menyesal saya sekolah situ.

Macam2 benda mengarut saya lihat sendiri. Jambu menjambu dah jadi amalan. Banyak benda tak masuk akal, ini ka sekolah elit Eaton of the East?

Saya dah monitor Anwar ni sekian lama. Dia tak boleh harap. Dia jadi hamba Jesuits dan golongan elit, dan melalui Anwar negara kita akan hancur kucar kacir. Sekarang pun dah nampak.

Anwar bukan orang yang brilliant, suka pakai bombastic words yang bodoh tu nak keliru orang. Cakap bukan dari hati, tapi dari kepala hotak tin kosong kaki auta. Tak ada pun karisma, cuma orang bodoh yang nampak karisma kepala hotak dia. slam pura2 sahaja dibibir. Pergi tanya la Datuk Nalla, walau pun Nall ni bukan Islam, tapi dia tak menipu. Orang tak mahu percaya, sebab dah terlalu taksub dengan orang bodoh ni. Tapi budak MC yang satu ni ada backing dari kumpulan elit, sebab itu dia berani lawan toke.

Inilah orang yang mahu memerintah Malaysia dengan menggadai maruah bangsa dan agama.

Walau pun saya MCKK, I am never proud, malah saya tidak suka dengan sekolah itu, terutamanya dengan produk seperti Anwar.

Kalau kamu ada masa, pergi lah kaji sedalam-dalamnya kegiatan Jesuits yang sudah berabad2 tu di seluruh dunia, MASYAALLAH, AMAT MENAKUTKAN!

Kaji lah pasal Loyola - yang pernah jadi ahli kumpulan Alumbrados. Dan pernah juga masuk tarikat Shadiliyya - untuk hapuskan Islam. Mereka tiru tarikat Islam untuk menyusup masuk ke nagara2 lain. Sekarang ni Jesuits dah kuasai banyak negara dunia. Dan mereka ada banyak universiti2 terkemuka, termasuk Anwar's favorite - Georgetown Universiti.

Freemason dan Illuminaii 1776 ciptaan Adam Weshaupt (also a Jesuit) semua tu untuk kabur mata sahaja. Orang tak tak tahu kegiatan Jesuit sebenarnya.

Kaji!

The real illuminati sekarang in the hands of the Jesuits.

Kaji!

Anonymous said...

Kalau macam tu lah Si Anwar tu, bahaya tu. Nik Aziz buat TAGTEAM dengan dia pula!

Anonymous said...

Saya sanjung Nik Aziz sebagai ulama, tetapi tidak recognize dia sebagai ilmuan atau seorang yang "alim" (berilmu). Hadis Nabi ada menyebut, kita mesti tanya kepada YANG ARIF mengenai sesuatu. Untuk ilmu pengetahuan yeng menyentuh mengenai agenda2 sulit, kumpulan2 sulit, ajaran2 mistik illumination, mind control programming, illuminati system... dan organizasi licik Jesuis - yang ini Nik Aziz memang tidak tahu.

Saya dah hantar orang untuk sampaikan bahan pasal Jesuits tu kat Nik Aziz, tak tahu lah dia dapat atau tidak. Saya hantar orang Australia keturunan Lebanon pergi jumpa dia!

Kajilah sejarah Jesuits di Malaya, dan ada terdapat Jesuits yang telah bertapak di Kota Bharu sejak awal lagi. Dalam diam2, ada Melayu sudah dimurtadkan senyap2 di sana, dan ada seorang perempuan murtad tajaan Jesuits yang buat PhD (kajian pasal Islam dan Qur'an) di Singapura - dan dia menghina Qur'an dan Islam di website, nama nick dia "melayu murtad berjaya" - ya, dari negeri Nik Aziz sendiri, depan batang hidung dia sendiri.

Demi kepentingan politik Nik Aziz sanggup berdakap dengan pemimpin2 DAP, dan tidak mahu menerima orang Melayu Islam UMNO sebagai rakan seagama sehidup semati.

Jesuit menggunakan taktik menyokong puak2 yang bertelagah, dan sekarang masanya sudah sampai di mana orang2 macam Nik Aziz pun terjebak dengan kehancuran umat Islam di Malaysia.

Sepatutnya, Nik Aziz ambil jalan berbaik2 dengan UMNO walaupun berfahaman atau ideologi berbeza. Tetapi pada hakikatnya, UMNO dan PAS tu sama2 Islam, maka berbaik2 lah.

Saya pun tersangat malu dengan sikap orang2 yang terpelajar dalam bidang agama seperti Nik Aziz yang tidak pandai menilai.

Nabi kata: WAR IS STRATEGY!

Come on la Nik, buang lah ego tu kalau tuan benar2 Tok Guru.

Nik Aziz memang tak kenal siapa itu Anwar. Tapi kerana politik, orang macam ANWAR pun diterima juga.

Inilah yang saya panggil POLITICAL PROSTITUTION. In this sense, Nik Aziz is a "political prostitute".... per se... MENGHALALKAN ORANG SEPERTI ANWAR UNTUK TERAJU NEGARA...

Subhanallah... orang macam ini pun ada... macam mana orang tak murtad ya Tuan Guru? Saya yang terpaksa tulis kan perempuan murtad tu.. itulah perjuangan saya, macam juga apa yang saya tulis di sini - demi kebenaran.

Berusaha lah untuk Allah semata2, dan jangan jadi alat untuk menghancurkan ummah... ya Tuan Guru?

Bye....

Anonymous said...

Sebenarnya insan bernama Nik Aziz tu banyak kelebihan yang Tuhan anugerah kat dia. Dia sedar kelebihan tu...cuma ramai antara kita yang tak tahu apa dia. Banyak strategi 'brilliant' tunggu masa nak BAMM!! Tunggu dan lihat!
Saya sayang Nik Aziz. Bawalah kami keluar dari kegelapan!

Anonymous said...

Nik Aziz adalah manusia paling tip-top cakap mulut masin. Semua dia cacap mesti betul

Anonymous said...

Nik Aziz tu "lebih masin" mulut dia lebih dari Sultan Azlan atau Sultan Abdul Halim.

Kembayat Negara mari!

Talhah said...

Walau apa pun yang difatwakan Di indonesia, ianya tidak boleh diguna pakai Di Malaysia.

Secara prinsipnya anda salah jika mensyaki atau membuat penyataan yang menjurus kepada DYMM Sultan Perak Murtad. Walaupun dengan tanda "?" itu. Seolah-olah nak menyuruh orang mengesyaki dan menuduh seseorang itu murtad. Memang anda tidak menyatakan secara terang tapi tindakan anda itu boleh mempengaruhi pemikiran orang lain dan seterusnya membuat pendapat sendiri bahawa Sultan Perak mungkin murtad. Ini adalah satu pekerjaan yang amat keji seperti baling batu sembunyi tangan pada pendapat saya kerana anda tidak mengunakan kaedah yang betul. Berhati hati lah kerana perbuatan ini seperti tindakan Iblis dan Syaitan yang membisik-bisik serta menimbulkan pra-sangka dan was-was dalam hati manusia.

Sudah terang Fatwa di Indonsia tak boleh diguna pakai di MAlaysia kerana kita ini berlainan Daulah.

Harap anda hentikan perbuatan ini dan bertaubatlah.

Anonymous said...

salam, talhah.

kalaulah fatwa mufti indonesia x leh pakai,abis nak guna fatwa mufti mana bab freemason ni?

cuba minta mufti Malaysia bagi fatwa halalkan Freemason di Malaysia,baru ler boleh buang fatwa ulamak Indonesia @ ftwa ulamak2 dunia.

bagi ana pula, tindakan menyebarkan isu yang jelas kebenarannya seperti ini adalah mustahak. ianya jauh lebih berpahala berbanding mendiamkan diri atau menyokong dan menganggotai kelab2 freemason nih.yang dah jelas haram.


ana rasa Ibnu Hisyam dan siapa2pun kena tambah dan perbanyakkan lagi isu ini. kena berani. jangan takut dengan ugutan2. ini perkara biasa dalam berjuang.

ana harap Ibnu Hasyim teruskan lagi usaha sebegini

sekian

Anonymous said...

undilah PAS. PAS menentang Freemason. UMNO boleh blah

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Salams,
Saya dapat artikel di atas dari laman web negeri. Saya masih simpan artikel tersebut.

sumber: https://www.sultan.XXXXX.gov.my/bahasa/tabal_adat.htm

Baru cuba masuk tadi tetapi "Access Forbidden". Ramai bloggers yang dah buat posting dalam blog masing2.

Anonymous said...

Perkara ni saya dah teliti sekian lama, cuma sekarang dilihat dari konteks politik anti-raja, maka dicarikan point-point untuk menyokong pendapat2 yang ada disini, nak kata raja tu freemason la, murtad la, penaung rotary dan lions dan sebagainya. Inilah yang kita tersangat keliru, dan kita tidak tahu siapa musuh yang sebenar, akhirnya kita akan menentang sesama sendiri, dan kita semua akan jatuh sebagai satu umat dan bangsa, yang mana si pemain badut2 itu duduk dibelakang tabir dan tertawa.. ha, bodohnya orang Melayu ni... macam kata Munshi (pekerja gereja yang diangkat jadi cendikiawan - yang menterjemah bible ke dalam bahasa melayu - ya injil dipakai oleh orang2 Melayu yang benar2 murtad kat Bukit Nenas tu... tapi tang ini ko orang semua buat2 tak nampak sahaja - ya, yang benar2 murtad... ini hendak menyalak kat sultan etc.).

Memang benar, sultan pertama yang jadi freemason tu Sultan Sir Ibrahim (http://mizteryjw.blogspot.com/2007/01/freemasonry-enjoy-patronage-of-malay.html). Itu tidak dinafikan.

tetapi adakah mereka yang jadi freemason itu murtad? tidak sekali! mereka tidak pernah terkeluar akidah dah shahadah.

Isu Freemason ni dibesar2kan sehingga jadi macam satu monster. Sebenarnya tidak begitu. Ia adalah satu gentlemen's club, itu sahaja. Tanya lah Shaykh Palazzi ketua Italian Muslim Association.

Dan freemason adalah satu cara untuk menarik orang2 bukan kristian untuk duduk dalam lodge sebab mereka ini tidak boleh dikristiankan. Freemasonry hanya satu alternative. Ya, sebab mereka itu tidak boleh dikristiankan atau dimurtadkan. Maka freemaosn akan tetap dengan agama masing2, kalau tidak percaya, pergi tanya ahli fremason sendiri, mereka semua pegang kepada agama masing2, dan di Malaysia, di lodge2 pun disediakan makanan halal.

Dan yang orang paling tidak tahu adalah freemason moden itu telah diwujudkan oleh Jesuits. Baca lah sejarah freemason, The Temple and the Lodge, dan banyak lagi buku seperti itu.

Dan mazhab2 kristian telah berkumpul di London Lodge pada tahun 1846 untuk tubuh Evanlengical Association (EA), sekarang di ketuai oleh seorang kulit hitam).

The Lodge and the Church adalah twin sisters, dan bagi mereka yang tak boleh dikristiankan (iaitu tidak boleh diconvert atau dimurtadkan), mereka join masonic lodge.

Johor Royal Lodge tu sisternya adalah Lodge of St George EC1152 di Coleman Street Singapore.

Please fahamilah Freemason, lebih gah sahaja bunyinya dalam conspiracy theories, sebenarnya majority of masons are good hearted people. Tetapi mereka tidak tahu mereka semua tertipu dengan permainan Jesuits.

Baca sejarah Freemasonry di Scotland, bagaimana Raja Stuart telah dikalahkan dan lari ke Perancis. Di sana tertubuhnya Blue Freemasonry (siling berwarna biru) dengan 25 darjah sahaja.
Degree 26-33 tu ciptaan Jesuits (the superiors).

Illuminati 1776 pun ciptaan Jesuits melalui Adam Weshaupt setelah Pope Clement XIV "banned the Jesuit Order by a PERPETUAL
decree NEVER to be rescinded!!" pada tahun 1773... tetapi Jesuits revived by Pope Pius VII in 1814... begitulah licik jesuits ni. Dan pada TAHUN 1717 Jesuits telah menghidupkan Freemasonry di England (UGLE)...

Oh dear Melayu, you are ignorant, rela untuk memusnahkan bangsa sendiri, rela jadi alat orang kafir untuk memusnahkan bangsa sendiri.

Itulah bodohnya umat Melayu ini.

Angel Boy

Anonymous said...

Cerita Jin ni cerita lapuk, kenapa sekarang nak kaitkan dengan raja-raja? Sedangkan terang-terangan jin dipuja dan disembah di tokong dan di kuil dan di gereja, kenapa tak jadi isu? Dan yang bising politik PKR dan DAP tu pun banyak yang penyembah jin terang-terangan di tokong, kuil dan gereja. Ya, PENYEMBAH....

adakan sultan dan raja itu penyembah jin dan syaitan? kenapa ada double standard di sini?

Sebab sudah ada gerakan People's Republic (PR) yang diterjemahkan kepada "Pakatan Rakyat". Belum pernah dalam sejarah Malaysia si keling menjadi terlalu kurang ajar, sedangkan keling2 tu penyembah jin dan syaitan secara terang-terangan. Kenapa ada umat Melayu yang rela sokong keling penyembah jin dan syaitan termasuk yang berserban dan berjubah dari PAS? Sebab mereka tidak faham agama, hanya ikut-ikutan. Tuhan pun mereka tak kenal, sampai menyokong kristian pinjam nama Allah... kesiannya Melayu bodoh!

ya, ini semua sebab semata-mata untuk politik, bukan kerana Allah.

Kasian la...

Melayu bodoh!

Angel Boy

Anonymous said...

Bukan saya menuduh mana-mana sultan atau bapak mufti. Muftilah yang sepatutnya beri penjelasan.

Saya hanya "copy and paste" dari website sultan sendiri .gov.my.
JANGAN TUDUH SAYA MENUDUH MEREKA! MUFTI CEPAT BERI FATWA!

Kebetulan saya pun ada kenal EMPAT ekor JIN.
Seekor tu bernama KERPIK.
Seekor lagi bernama PENGHULU TAAT.
Seekor lagi bernama KERSAAT.
Seeekor lagi bernama PAJARRA.

Keempat-empat ekor JIN tu bukan jin biasa (low class genie)tapi Penghulu segala JIN berpangkat PM dan Jeneral.

TIDAK ler pula saya takut dengan JIN-JIN tu sebab depa tu sehina-hina makhluk Allah. Sehina-hina pacal manusia itu pula semulia-mulia makhluk ciptaan Allah.

Janganlah kita takut mempelempang JIN-JIN selagi IMAN kita teguh dan selagi kita TAKUT Allah dan balasanNya.

Sesiapa yang nak menuntut ilmu JIN bolehlah mai berguru! Tapi saya tak jamin yang datang tu JIN Islam dan tak jamin akidah anda tidak akan terpelencong kerana mereka (JIN-JIN) akan senantiasa cuba untuk menyesatkan ANAK ADAM yang beramal dengan KEBATILAN, kecuali mereka-mereka yang Beriman dan Beramal Solih!

"Islam itu Melayu dan Melayu itu Islam".

Anonymous said...

Kawan saya tu dulu ustaz besar sekolah arab, dia panggil anak Ifrit yang datang dari Libya..

Isu di sini adalah web Ibu Hasyim yang mulakan dengan tuduhan sultan perak murtad, kerana penaung freemason, rotary club dan lions club.

Ini bermakna, sudah ada tuduhan begitu, kalau mengikut tajuk blog ini.

Saya hanya memberi penjelasan dan pandangan.

Dan isunya di sini, adalah masa atau "timing" nya, yang kebetulan serentak dengan isu politk di perak, dan tuduhan dilemparkan lepada sultan perak sebagai murtad kerana semata2 penaung kepada pergerakan freemason, rotary club dan lions club.

Secara tidak langsung, kandungan blog ini telah pun memberi satu pandangan hukum, tetapi pandangan tersebut tidak kukuh.

Itu lah yang saya perjelaskan.

Saya pun ada kawan Freemason juga, dan orang2 atas tu.

Ada Melayu yang jadi Lodge Master, dan dia sangat religious juga.

Kalau macam itu, bagaimana orang2 yang pergi ke sekolah missionary, dan mereka yang masuk St Johns Ambulance dan sebagainya. Murtad ka?

Dan kat KL tu banyak la budak2 kita kerja di pub dan kelab malam etc. murtad ka mereka tu?

Angel Boy

Anonymous said...

kepada umat Melayu:

Anda tidak faham mengenai Freemason, Illuminati dan Jesuits. Saya sudah teliti perkara ini di kalangan tulisan2 dan pandangan2 orang Melayu.

Kepada orang Melayu, pandangan anda telah diselewengkan supaya terlalu anti-Yahudi to the extreme sehingga tak nampak musuh yang sangat besar yang satu lagi, yang sangat merbahaya, yang sedang membaham Turki dan negara2 Islam lain.

Ya, anda terlalu taksub dengan Protocols of the Elders of Zion, sedangkan anda tidak tahu siapa yang tulis Protocols itu, untuk tujuan apa, dan mengapa dikaitkan dengan Yahudi?

Anda juga tidak faham sejarah, bagaimana negara-negara Islam diserang pada zaman perang salib.

Mengapa anda jadi bodoh sedemikian rupa?

Dan amaran telah diberikan bila datangnya Dajjal, dan siapa kah yang dikaitkan dengan Dajjal itu? Yahudi kah?

Oh tidak, bukan Yahudi. Nabi kata baca Surah al Kahfi untuk melindungi diri kita dari Dajjal. Apa, baca sahaja ka? Baca main baca, sebagai azimat dan tangkal, kita tulis kat kertas kita gulung dalam timah dan kita gantung kat rantai leher untuk lindungi diri?

Oh tidak.

Hadis sudah jelas. Tok Guru pun tak faham... eemm, sibuk masuk gereja, pasang lagi bendera fahaman ideologi politik cap bulan dalam gereja..

Tok Guru sekolah mana?

Saya sekolah MCKK sama macam Anwar. Saya juga ada guru tasauf, Shaykh Sufi untuk belajar kerohanian. I am pround to say I have studied this subject for a long time la... nafs Tok Guru tu.. cuba la cek...

Tok Guru, tolong baca Surah al Kahfi, pendinding diri semasa zaman Dajjal...

Ayat nya begini Tok Guru...

"... memberi amaran kepada mereka yang kata Allah ada anak..."

Cukup jelas Tok Guru. Minta jauhkan dari Anwar kerana dia anak didik Jesuits (ya, kumpulan ini juga kata Allah ada anak).

Semua orang tak tahu, kena tipu degan segala dakyah dan conspiracy theory... kerana sebenarnya, Jesuits adalah musuh no 1 dunia. Kerajaan Rome masih berkuasa.... ya, sekarang European Union dah jadi reality.. Tony Blair pun dah join kumpulan agama pagan Rom..

Ya, sudah lupa ka? Nabi hantar utusan ke Rom.. tapi Tok Guru bersubhat dengan golongan orang yang kata Allah ada anak semata2 untuk tujuan politik dan nak sokong Anwar bodoh tu jadi PM?

Come on la Tok Guru, have a break!

Angel Boy

Anonymous said...

Gerakan-gerakan anti Islam sedang berleluasa di zaman ini. Seperti kata rakan saya (Leenoh),

"Fitnah kini tidak lagi aktif di bawah pokok ketapang, malah fitnah kini dijana berkumpulan, fitnah kini disebar melalui media hebat, melalui kertas dan maya. Mereka yang jahil sukar mengenali dan mengenalpasti fitnah, bila timbul isu mungkar,isu utama akan hilang, fitnah mencipta isu kedua untuk dibincangkan, maka fokus isu asal pun hilang. Semoga kita sentiasa dilindungi Allah."

Pemahaman dan terjemahan mengenai Iman dan Tauhid mudah digubah sesuka hati dengan niat jahat untuk menyesatkan dan boleh diakses dengan mudah dengan satiu klik di internet.

Golongan PENDAKYAH SONGSANG pula menggunakan taktik licik menghampiri ketua-ketua masyarakat dan ulamak-mufti menggunakan JARUM yang amat halus. Bila berjaya dipengaruhi maka mudahlah penyakit menular ke seluruh umat. Wujudlah MUSUH DALAM SELIMUT yang dikalangan orang berpengaruh dan dihormati sepertimana bangsa Melayu harapkan PAGAR, PAGAR MAKAN PADI. Sekiranya dipengaruhi pacal yang hina maka kuranglah IMPAK.

Itu yang saya rungsing, bukannya JIN ISLAM atau IFRIT!

Anonymous said...

Angle Boy.

kamu nie ngaji kt MCKK ye? ooo.. patut lah cara bfkr sama mcm puak-puak Freemason...

Freemason ,rotary club,lion club dah jelas haramnya dan usaha2 utk mewujudkan 'semua agama sama' telah hampir berjaya.

ahli freemason tidak semestinya menyembah tuhan agama lain, just diam2 sokong agenda Freemason pon dh cukup.
ni kawan aku yg join freemason bgtau.tp dh taubat skrg. sokong freemason dapat la macam2 habuan dunia,kan.

bak sini mufti harusani,suh dia keluar fatwa.

angle boy blj tasawuf kt ulamak freemason ke?

kamu dapat habuan apa plak dari freemason?

Anonymous said...

Siapa kata saya ni berfikir macam Freemason? Saya berfikiran terbuka. Memang ada puak2 dalam Freemason, seperti puak2 yang ada di mana-mana. Sebelum tuduhan dibuat secara rambang dan melulu, baca apa maksud saya tu.

Apa yang saya kata kamu tak ulas, tapi kamu main taruh saja. Isu di sini yang ditimbulkan oleh Ibnu Hisyam adalah isu murtad. Dan sekarang kamu2 senang sahaja menuduh orang murtad, dan menuduh saya berfikiran macam Freemason, hanya dengan sedikit info yang kamu dapat dari apa yang saya tulis. Ini dipanggil "labelling".

Saya neutral. Saya kata kamu semua tak faham Freemason, Illuminati dan Jesuits. Tapi saya faham apa itu Freemason. Bukan saya sokong. Seperti saya kaa, dalam Freemason pun aqda mcam-maqcam perangai manusia. Saya tak sokong, saya mengkaji dan cuba faham.

Kamu tidak kupas pun subjek di sini, tetapi mahu menghentam - typical mentaliti retarded melayu.
Banyak orang melayu retard ni saya dah jumpa.

Tak guna nak cakap dengan golongan retard, sama la macam orang murtard tu.

Mentaliti melayu ni sama sahaja lah.

BODOH!

Saya kata saya pun tak suka MCKK, you never read apa yang saya tulis, main taruh sahaja. Kemudian kamu kata patutlah saya ni berfikiran macam Freemason sebab sekolah MCKK. Saya kata saya tak suka MCKK, dan saya tak sokong Freemason. Tapi saya berikan pandangan secara akademik sahaja.

Banyak betul lah orang2 melayu macam ni kat malaysia, sebab tu saya tak suka la semenanjung sana sebab melayu sana sangat mendukacitakan.

You are very very pathetic. You will all go down!

Angel Boy

Anonymous said...

Ada di kalangan Freemason tu banyak yang tak tahu apa-apa pun, mereka join atas banyak sebab, tak tak tahu sejarah dan falsafah, macam kawan kamu tu la, main join je...

Itu semua rituals etc. semua tu nak bagi tukar minda secara active participation in rituals. Itu cara ajaran Freemason, selepas ritual yang penuh simbolik maka diberikan kuliah mengenai makna-makna ritual yang mana ahli itu ambil bahagian. Itu semua mental tricks. Lepas u mereka makan lah sedap2, dan halal juga! kalau mereka murtad, kenapa masih makan yang halal kat Lodge? Saya tak sokong Freemason, tetapi kenapa mereka hormat agama?

Masonic rituals are carefully designed to change mental perceptions through the well designed (ancient) ritual techniques. Benda ini bukan kat Freemason je yang buat, banyak organizasi lain pun guna teknik yang sama.

Kawan2 kamu tu bukan tahu apa pun, main join sahaja. Mereka tak tahu sebenarnya apa itu Freemasonry. Sebenarnya Freemasonry tu hanya satu fraternity, itu sahaja, dan guna teknik psychology untuk ubah persepsi, dan pada asasnya, falsafahnya memang baik. (In every Masonic Lodge room there is, or should be, the Rough Ashlar and the Perfect Ashlar. These two and the Trestle Board constitute our Movable Jewels. What is their significance? What do they have to do with Masonry?)....

Isunya bukan yang ini, tetapi bagaimana Freemasonry menjadi alat puak2 elit untuk tujuan kuasai dunia... ini yang banyak digembar gembur dalam conspiracy theories.... memang Freemasonry yang leval elit atasan tu ada agenda.. itu tidak dinafikan, tapi bagi ahli2 bawahan, Freemasonry memberikan ideals....

Dan ini bukan lah hanya terdapat pada Freemasonry, malah pada banyak organizasi yang lain e.g. business organizations, all kinds of clubs, kumpulan-kumpulan agama, parti-parti politik dan sebagainya.

Cuma Freemason di demonize an, di sensasi kan sehingga banyak orang ingat semua masala dunia ni Freemason yang punya angkara, dan Yahudi - itu sahaja yang mereka nampak.

Pelajar2 melayu tu setakat baca Pawns in the Game - iaitu tulisan propaganda Jesuits yang sangat berpengaruh di kalangan umat Islam. Buku tulisan William Guy Carr ini dicetak oleh banyak persatuan pelajar Islam di seluruh dunia.

Begitu lah pengaruh tulisan disinformation yang sekarang sudah membentuk Muslim stereotype yang hanya nampak yahudi-freemason-zionist sebagai musuh no 1 dunia.

Sebenanya semua ini adalah diversion daripada keadaan sebenar yang mana Jesuits merupakan kumpulan yang sangat berkuasa di dunia daam diam2 dan menyusup keseluruh organizasi di dunia termasuk kumpulan2 Islam.

Umat Islam tidak sedar perang salib secara senyap sedang dilakukan ke atas umat Islam, dan mush Isam ini berpura2 satang dengan senyuman dan bantuan sebagai "kawan". Jesuit dah meresap masuk ke dalam parti politik di belakang Anwar secara senyap di belakang tabir. Melayu bodoh tu sanggup melaung2 dan memberontak nak lawan bangsa seagama... sedangkan puak nasrani tu tepok tangan di belakang taqbir... ya, begitu bodohnya umat melayu ni!

Nabi kata: berhati2 dengan kawan!

Saya dituduh belajar tasuaf dengan Freemason - itu adalah salah sama sekali. Sufi Shaykh yang saya jumpa itu tersangat simple, seorang spiritual leader yang sangat merendah diri. Tidak ada kena mengena dengan Freemason. Kalau nak bandingkan dengan Nik Aziz.... saya rasa guru saya terlalu simple... dan sebagai guru yang mengajar cara nak buang nafs itu, dia tunjukkan cara adab dengan merendah diri...

Saya pun hanya manusia biasa, tidak berpangkat dan tidak berharta. A layman! Nik Aziz terlalu banyak kepentingan dunia, ada pangkat dan kedudukan... saya tak ikut orang macam tu lagi...

Angel Boy

Anonymous said...

angle boy.

nabi kata berhati2 dgn kawan?
hadis palsu mana plak kamu amik nie?

nik aziz ada kepentingan dunia ke? so, nabi memerintah umat islam tu plak cmne? nabi pun ada kepentingan dunia jugak ke?

sah kamu ni xabis mengaji kut. pandai je ckp 'labeling.
tup2..salahkn bangsa melayu pulak.

freemason tetap haram dan jelas haramnya sejak dulu. tapi ada je makhluk2 yang cuba nak pertahankannya atas alasan2 'fraternity lah,amal jariah lah..

kalau dah tahu org2 atas freemason tu buat yg mungkar yang besar dan ramai ulamak fatwakan haram,kenapa buat? dakwah xsampai lagi ke?



kalu nak mintak fatwa.mintalah dari ulamak muktabar atau ijmak ulamak.setakat cari ulamak 'simple' xkn menyelesaikan masalah umat.


sebenarnye.. kamu boleh je buat benda haram klu x rs takut dgn ALLAH dan cari je mana-mana ulamak 'munafik' untuk sokong kehendak kamu. kt oversea adakt malaysia pun ada belambak. aminah wadud ada.astora jebon pun ada.

xtahu ke freemason tu membahayakan umat islam dan merosakkan aqidah?
join tu halal ke? klu kita xbuat pun, xpikir ke yg kita akan d xploitasi oleh org2 atas freemason tu...lebih2 lagi klu org tu sultan azlan shah yang banyak tahu psl undang-undang dunia.saya harap dia belajar undang2 Allah jugak. tapi..kena blj ngn org y betul la...

bukan main tibai cari guru2 y simple2 je..

salam. maaf klu kasar ek.

Anonymous said...

JESUITS itu musuh nyata bagi orang ISLAM ....di belakang VATICAN itu JESUITS!! di belakang ZIONIST itu JESUITS, di belakang freemasons itu pun JESUITS walaupun Pope baju putih VATICAN tu hentam freemasons....

POPE tu sebenarnya menggunakan tactic TSUN ZU, berpura-pura lemah dan pemaaf tapi sebaliknya antara kepala dalam semua problem2 dunia, JESUITS la yang berada dibelakang nya menyusun strategy!!!pope baju putih hanya ikut skrip saja dan bila2 boleh di 'X' kan kalau tidak mengikut skrip JESUITS!!

Saudara Angel boy ada point yang kuat....freemasonry tu dah sold out dah, terlalu mainstream!! mason2 aliran Rosicrucians tu semua lebih susah sikit nak monitor activity mereka berbanding freemasonry yang dah semakin mainstream!!, itu pasal laaa senang sangat nak cari info pasal diaorang ni, simple as that!! freemasons tidak lebih dari hanya sebagai kambing hitam semata-mata untuk menutup tangan2 rahsia yang berada di atas sana...pengedar2 dadah dan kongsi2 gelap/mafia tu semua pun apply strategy yang sama, create scapegoat dan diberi kekayaan dan kuasa kepada mereka supaya mereka rasa untouchable tapi sebaliknya mereka bila2 saja boleh di 'X ' kan, ini lah tactic yang paling mujarab dan menggelapkan mata manusia semua dari kebenaran yang nyata!!!....majority masons tak tahu apa2 pun, only few manage to go up dan akhirnya juga dijadikan scapegoat dan ada yang lebih teruk di- terminate kan saja macam nyamuk yang terkena ubat RIDSECT...itu pun kena handpick oleh orang atas mereka yang bukan mason pun!!! u don't have to be a mason to be selected by those "hidden power", they might as well groomed and put you on a mind control programmed from the day you're born!!! untuk dijadikan terrorist, assasins,computer geek,pelacur kelas atasan,penyanyi popular, pelakon hebat,paderi/sami/ulama dan macam2 lagi yang akan menguntungkan keluarga2 satanic(yahudi elite tergolong dalam category ini,bukan yahudi zionist jadian tu yaaa...) dan jesuits/vatican.....

Melaka jatuh pun kerana agent2 VATICAN seperti Portuguese, ketika era ni la JESUITS berkembang pesat melalui Ignatius Loyola SJ dan orang kesayangannya FRANCIS XAVIER!!!, mereka yang ambil alih peranan Knights Templar tu semua...bukan Melaka saja, cuba kaji sejarah kerajaan islam di filipina tu, malangnya hari ni dah jadi kubu kuat JESUITS pulak...

cuba korang check team EDITORIAL news HERALD tu yang nak guna kalimah ALLAH tu, cari nama2 yang ada 'SJ' di belakang nya, itu lah dia JESUITS!!!! cari juga golongan2 yang nak sangat dengan "inter-religious dialogue" tu semua, lepas pusing sini sana akhirnya ia berakhir dengan sang JESUITS/VATICAN laaa jugak....

kalau ZIONIST yang dah kena mind control sejak kecil tu membunuh saudara2 islam kita di Palestine tu dianggap paling kejam dalam istilah orang islam sedunia, bagaimana pulak JESUITS/VATICAN yang nak membunuh tiang agama islam yang paling utama dan terpenting sekali seperti akidah kita????? yang mana lebih kejam????? Surah Al-Kahfi pun dah bagi amaran tentang golongan2 DA VINCI CODE ni....

memang benar amaran2 saudara angel boy tu.....kalau saudara2 kaji betul2 insyaallah, saudara2 semua juga akan sampai kepada conclusion yang agak sama dengan saudara angel boy satu hari nanti....

Anonymous said...

pak cu...

guru "simple" tu adalah yang simple dari segi cara hidup, kamu tak tengok macam mana simple sahabah nabi? siapa kata main tibai, bukan guru di malaysia yang simple macam pak pin tu. ini saya cari yang ada sala silah yang sampai ke nabi, ya, bukan guru di malaysia melayu, tapi guru arab di tanah arab.

saya tidak cakap "hadis", saya kata... "nabi kata" - i.e. in the third person, sebenarnya ada hadis tu yang lengkap, tapi saya tak sempat nak cari... boleh saya poskan di sini kalau masih tak percaya... kaum boleh percaya Karpal Singh, Lim Kit Siang yang terang2 anti Islam, bagus lah tu...

Ni kita melayu2 ni dok bergaduh macam2, lepas tu berpecah, jadi senang2 la bangsa lain ambil negara ini.

Itu lah bodohnya melayu.

Pasal freemason tu, halal haramnya, kamu pergi tanya orang2 tertentu lah sebelum jatuhkan hukum.

Kalau nak cakap pasal halal haram, 90% yang ada dalam hidup kita sekarang ni pun sudah haram. tak usah jauh semua orang guna bank, kalau nak ikut hukum, sistem banking tu pun haram.

Tak usah nak cakap hadis palsu, saya hanya menyampaikan maksud... kalau kita bergaya dan berpakaian seperti orang kafir, maka kita dianggap sebagai tergolong kepada golonan kafir. kalu nak ikut, cukur misai dan janggut pun tak boleh.... boleh gunting misai, dan kena simpan janggut..., betul kan?

Tengok sahaja hari ini... tengok sendiri.. kemudian kamu jatuh kan lah hukum.

Jangan nak berpolemik di sini.

Nik Aziz bukan nabi, bukan wali, bukan maksum, dia manusia biasa. Dia ulama, itu saya akui, dia politician, itu benar.

Pasal undang2, pasal perlembagaan, semuanya haram ... tak ikut Quran dan Hadis, tapi kenapa Nik Aziz pun ikut? Kenapa dia pun guna sistem bank? Kenapa? Ya, dia terpaksa ikut... jadi, gitu lah juga kedudukan raja-raja...

Ini sangat jelas, ada benda2 yang di luar kawalan.

I dont believe in the whole political system, economic system.. etc

Kenapa guna sistem kafir yang ada untuk berpolitik? Kalau sungguh mu berani, mu berjuang lah ke jalan Allah tanpa melalui sistem politik ni... mana berani? Kecut teloq!

Pergi lah ke Chechnya, mereka berjuang dan mati di medan perang melawan tentera yang paling digeruni di dunia. Ya, mereka mati berjuang...

Setakat berpidato di pentas politik, tak ada teloq la. lebih2 lagi atas pletform DAP... malunya saya tengok gambar itu... terkejut betul saya lihat.. orang macam ini pun ada.. kepentingan politik, kepentingan dunia!

Melayu hanya berani lawan melayu. Bila melayu sudah jatuh tersangkur, melayu sanggup duduk bawah bangsa lain dan agama lain. Dengan Karpal pun Melayu sudah takut, baru dia gertak sikit pun dah takut.. apa la melayu macam kamu ni! Tapi bukan kamu takut, malah kamu sama2 dengan Karpal Singah... moga2 Nabi akan merestui kamu he he he...

Itulah hakikatnya.

Sistem itu salah, tidak perfect, kita duduk di bawahnya. Kita mesti tahu strategi.

Kita lihat Asiah isteri Fir'aun, dia duduk dalam istana Fir'aun, dan menyelamatkan Musa...

Jadi, salahkah Asiah kerana tidak lawan Fir'aun dan lawan sistem Fir'aun?

Itu kedudukan Asiah begitu, tetapi dia tetap beriman kepada Allah.

Begitu juga keadaan kita sekarang, duduk dalam sistem kafir, perlembagaan kafir, undang2 kafir, sistem ekonomi kafir... ada ke yang berani nak lawan? Tidak, tapi kita guna sistem politik kafir ini tanpa mempersoalkannya.

Inilah realiti.

Mana ada teloq nak lawan? Habis2, lawan secara sistem parti yang sebenarya sistem kafir.

Masa zaman nabi tu ada ke parti2 politik? tidak ada. Jadi, siapa yang palsu?

Sebab nak hidup, kita guna sistem ini.. pelacur pun akan jawab begitu...!

Jadi apa hukumnya?

Jadi, cuba kita fahamkan kedudukan raja-raja, mereka juga tersepit dalam sistem ini... jadi kalau kita mahu persoalkan itu semua, kita boleh persoalkan yang lain2.

Kamu doubole standard, kamu lihat kepentingan kamu sahaja.

Kalau Nik Aziz tidak ada kepentingan dunia, minta dia berjuang semata2 untuk Islam, bukan sistem parti politik bersekongkol dengan Jesuit-trained Anwar dan kafirun socialist Karpal Singh dan Kit Siang.

Kalau saya Nik Aziz saya berasa malu, bayangkan sesama melayu, sesama Islam, sembah Tuhan yang Satu.

Kalau Nik Aziz berani, rendahkan diri, duduk sama2 pemimpin UMNO, dan sembahyang sama2 kepada Allah, dan lihatlah saudara sesama Islam.... dan rapatkan barisan sesama Islam...

Perbezaan itu memang biasa, mazhab2 pun wujud sebab perbezaan.

tetapi Nabi kata (bukan dari hadis palsu).. kembali kapada Quran dan Sunnah....

Saya tak join mana2 parti atau organization, tak pernah undi!

Sebab semua itu tak betul.. termasuk kamu2 semua.. nanti Allah tanya.. saya kata.. itu saya tak tau! itu sistem kafir!

Pada suatu hari... seorang teman duduk bersama guru sufi di Libya.. dan kemudian ada murid2 sekolah yang lalu di situ... guru itu kata... itu lah bakal tentera2 Dajjal....

Ya, kamu2 ini semua, secara tak langsung... begitu lah keadaannya..

Semua nak claim.. aku lah Islam, aku lah betul.. pada hal, semua tak betul, bakal jadi tentera Dajjal...

Who is the real enemy? Bukan Sultan Azlan, kalau kamu bunuh dia pun tak ada makna sebab bukan dia musuh sebenar... musuh sebenar ada di sebalik tabir memerhatikan kamu.. dan akan tikam dari belakang..

Ya, negara kita akan dirampas.. itu yang kamu tidak tahu sebab kamu khayal di sini, tidak lihat keadaan sebenar....

Angel Boy

Anonymous said...

bagi la Fakta. klu stkt cakap main adun mcm buat kueh dan cendol saya pon bole..

hehe..

Anonymous said...

ha ha ha ha... aku memang suka cendol tu...

Kalau orang yang faham, dia tak tanya fakta. Nampak la kamu memang tak tahu. Kamu jual lah cendol, biar Cina dan India memerintah negara ini.

Pernah saya cerita begini, dan ramai mat cendol macam kamu tukang godeh, tak faham sebab tak tahu, sebab tak ada ilmu, dada yang kodong, macam tin kosong, suka menyalak kat blog tanpa ilmu di dada - itu la kamu semua melayu ramai yang begini... kamu semua akan jatuh tersungkur, bangsa lain akan kuasai kamu... selamat jadi hamba abdi di tanah air sendiri!

Ya, kalau begitu...sampai bila-bila kamu cakap pasal cendol.

Ini ada satu cerita benar..., saya bawa lah maklumat2 seperti ini... tapi ada seorang yang dengar cerita saya, dia dengar betul2, dia pergi cek la benda2 tu, kat buku dan kat website, puas dia cari maklumat di merata tempat. Dan selepas beberapa bulan dia pun kata... ya, betul yang kamu cakap.

Untuk yang berilmu, mereka tak ada masalah dengan saya.

Yang bermasalah adalah yang tidak berilmu...

Nabi kata (bukan hadis palsu):.. dia amat khuatir kepada abid yang jahil (kalau kamu cakap ini hadis palsu, nampak sangat lah kamu tu memang jahil). Sembahyang la kamu kuat2, ibadat la kamu banyak, tapi jahil.... ha ha ha! orang hindu dan taoist tu lebih kuat ibadah tau. orang nasrani pun kuat ibadah tau...

Cukuplah kalau gitu kalau cakap pun tak faham, lebih baik saya diam sahaja (itu pun kata hadis - ye, lebih baik diam)... hadis palsu? ha ha ha... kamu main tibai sahaja, sedangkan saya tidak tipu, cuma saya tak sampaikan hadis secara lengkap...

Nampak lah kamu hanya nak hentam orang, bukan nak cari ilmu.

Pergi lah kamu jual cendol.

Selamat bercendol. Bye...

Angel Boy

Kalau tak faham, nak tutup keaiban sendiri, senang2 la tepis cakap orang lain... sebab tak mahu mengaku diri tu dungu... orang dungu selalu macam tu lah.. cikgu cakap dia lawan, tak mau dengar... sebab tu mereka jual cendol je...

selamat jual cendol

he he he he

Anonymous said...

http://mizteryjw.blogspot.com/2007/01/freemasonry-enjoy-patronage-of-malay.html

tambah lagi
siltan johor, perak, kedah

Anonymous said...

Dear Angel Boy,

from my readings, Jesuits is Society of Jesus. A Catholic largest male religious order..

but how to intrepret this hadith?

"kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum (Kristian) dalam keadaan aman, lalu kamu akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh dari belakang mereka. Maka kamu akan selamat dan mendapat harta rampasan perang yg byk, kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yg luas dan berbukit-bukit, maka berdirilah seorang lelaki Rum. Lalu dia akan mengangkat tanda salib (tentera kristian) dan melaungkan salib telah menang maka datanglah kepadanya seorang lelaki muslimin dan membunuh lelaki Rum tersebut , kemudian tentera Rum mengkhianati perdamaian dan terjadilah peperangan demi peperangan, dimana mereka akan bersatu menghadapi kamu di bawah 80 bendera , dibawah setiap bendera terdapat 12 ribu tentera"- Hadith sahih riwayat Imam Ahmad,Imam Abu Daud, Ibnu Majah dr Zu Makhmar RA.


meaning..kita akan menentang musuh lain bersama2 orang rom...

kalau jesuits itu a catholics religous society, it will be against the prophecy kan?

-wirda-

Anonymous said...

QUOTE ;

Anonymous said...

Dear Angel Boy,

from my readings, Jesuits is Society of Jesus. A Catholic largest male religious order..

but how to intrepret this hadith?

"kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum (Kristian) dalam keadaan aman, lalu kamu akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh dari belakang mereka. Maka kamu akan selamat dan mendapat harta rampasan perang yg byk, kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yg luas dan berbukit-bukit, maka berdirilah seorang lelaki Rum. Lalu dia akan mengangkat tanda salib (tentera kristian) dan melaungkan salib telah menang maka datanglah kepadanya seorang lelaki muslimin dan membunuh lelaki Rum tersebut , kemudian tentera Rum mengkhianati perdamaian dan terjadilah peperangan demi peperangan, dimana mereka akan bersatu menghadapi kamu di bawah 80 bendera , dibawah setiap bendera terdapat 12 ribu tentera"- Hadith sahih riwayat Imam Ahmad,Imam Abu Daud, Ibnu Majah dr Zu Makhmar RA.


meaning..kita akan menentang musuh lain bersama2 orang rom...

kalau jesuits itu a catholics religous society, it will be against the prophecy kan?

-wirda-
-----------------------------------

JESUITS sedang berusaha keras hendak memenangi hati orang2 islam buat masa ni,banyak sudah intellectual2 dan politician islam ditaja oleh mereka kalau saudara2 semua perhati kan betul2, ketua orang rom tu yang akan dibunuh oleh seorang muslim tu sudah pasti badut2 JESUITS yang telah di groomed sekian lama....

di belakang Vatican atau Pope tu ialah tidak lain tidak bukan JESUITS dan keluarga2 satanic ancient illuminati(keturunan2 penentang nabi2 dan rasul...)!!! freemasons tu semua hanya lah scapegoat dalam permainan2 elite ni semua, majority mereka tak tahu apa2 pun,mereka dilalaikan dengan kuasa,kekayaan dan degree2 tinggi dalam freemasonry supaya mereka merasakan mereka berada di puncak kuasa! tetapi malangnya itu hanya lah seperti 'mirage' sahaja,bila2 sahaja mereka boleh di terminate kan!!!contoh nya macam John F Kennedy,Abraham Lincoln,Ronald Reagan(hampir terbunuh tetapi beliau bernasib baik kerana survived dan lepas tu pulak beliau dapat treatment special penyakit cancer beliau tu yang hanya available kepada elite2 terpilih sahaja!!! )dan banyak lagi mason2 yang lain!!!, mason2 tu semua pun banyak yang tak sedar mereka ni hanya lah pelakon2 nya saja tanpa mereka sedar dan tahu siapa diatas sana, ini lah system terbaik untuk menutup tangan2 kotor orang atasan mereka yang memang mysterious dan jarang diketahui oleh orang2 biasa dan juga termasuk lah jugak elite2 dalam freemasons tu sendiri!! so untuk freemasons2 semua, sedar-sedar lah diri korang tu semua, jangan tertipu dengan orang2 atasan korang yang sama juga kena tipu!!! study la tentang tipu daya orang2 seperti Hugo Balliesteri dan Liccio Gelli tu semua di Monte Carlo Lodge tu....degree2 rahsia laaaa dan bla-bla-bla....

Cuba saudara semua kaji cara pengedar dadah atau mafia tu semua beroperasi, strategy mereka sama saja,create scapegoat!!!....filem Godfather dan banyak lagi filem2 mafia pun banyak bagi kita clue tentang cara mereka beroperasi!! walau pun mereka bunuh itu dan ini, bila jumpa paderi2 JESUITS tu, mereka seperti tunduk saja dengan mereka!!! now that's what you call a perfect system!!!

Anonymous said...

anwar yg slalu ulang alik dr amerika jumpe penyokong zionis tu..terima hasil zionis..tu bkn ahli freemason gak ke?

nk di kategorikan apa pulak tu?

pencacai yahudi?

tuan punye blog ni pun sama ting tong!!!..aahh lantak lahh! hahahaha

Anonymous said...

dear remember 1511 and angel boy,

means that

jesuits = illuminati?...

kalau begitu, i agree...

to all,

BE VERY AFRAID!!!...

from my readings and findings,

illuminati didnt work only from one side.
and there is one icon from UMNO whose style is 'anwar alike'.....

modus operandi, sama jer....
pandai pidato, character assasinations, using lots of money..


to PAS,

ignorance is bliss, kan?...teruskan lah dengan lena anda....

kesian...



-wirda-

Anonymous said...

syabas anon angel boy, remember1511 dan wirda. sekurang2nya terloponglah kebodohan orang melayu bodoh yang sebenarnya menjadi freemason a.k.a scapegoat untuk disembelih bila2 masa apabila tiba masanya. Melayu2 bodoh ni le yang freemason yang sebenarnya.menggigit sesama islam untuk kepentingan politik dan kuasa dunia. sokong dan sungkitlah pungkok pak nuar si jambu MCKK.Mane orang2 PR ni, dah mati kene semelih ke?

bodoh punya melayu!!!!!

Anonymous said...

KEHKEHKEH DLU AKU CUBA NK JD BLOGGER YG BERHEMAH TINGGI. MALAS NK MAKI2. TP BILE BYK SGT PENCACAI PR NI MAKIN BERANI KUANG AJAR DH TAK KIRE SAPE. SAMPAIKAN NABI PUN KORANG SANGGUP KATA PENAH MENCARUT, SULTAN PUN KORANG DH X UMPAMAKAN LG..AKU LG X BLH BETAHAN LG..MAKIN MENYIRAP DARAH AKU TGOK PENCACAI@BALACI SI NUAR TONGGENG JUBURI!..TP XPE..AKU TAU CMNE NK HENDEL. KAH KAH KAH

TUAN PENCACAI PUNYE BLOG NI MMG PENCUCI TOMBONG ANWAR 110%!!!...

PARPUKARI said...

WAH, INI BLOG PENCACAI DUBUK AL JUBURI WAL LIWATI LA! WAHAI TUAN PUNYA BLOG, KALAU NAK JILAT KUNYIT PUN BERPADA PADA LA, NI SAMPAI SULTAN PUN KAU HINA, KURANG AJAR BETUL KAU NI, MAK BAPAK KAU TAK AJAR KE WAHAI PENCACAI ANGKAT NAJIS KUNYIT!

MESTI MAK BAPAK KAU SEDIH TENGOK PERANGAI KAU YANG SUKA MENDEWA DEWWAKAN SEORANG PELIWAT TEGAR KAN?

HELOO, SIAPA YANG AGEN yahudi kalau bukan si al juburi wal liwati tu..

kesian aku tengok korang ni kan...INIKAH DIA AJAR PAS KEPADA KAMU?

BUAT FITNAH TANPA USUSL PERIKSA TAPI DALAM MASA YANG SAMA KAMU BERSEKONGKOL DENGAN PENGKHIANAT BANGSA SI AL JUBURI WAL LIWATI TU

PARPUKARI said...

ANWAR LAGI DASYAT, SI JUBURI WAL LIWATI TU AGEN ZIONIST TERUS, TAPI KORANG MENYALAK DAN BARING ATAS JALAN MACAM ANJING KURAP TU DEMI MEMPERTAHANKAN KESUCIAN SI PENGKUNYIT WAL LIWATI NI...MANA MARUAH KAMU WAHAI PENCACI DUBUK KUNYIT OI?

Anonymous said...

"Kalau tak ada angin masa pokok bergoyang"
Pakai dalil ni nak halal kan fitnah hampa ka?
Petik dari mana ayat tu? sahih bukhari ka?
Cukup2 la taboq fitnah PKR and PAS oi...

Golongan Atas Pagar

REMEMBER1511 said...

QUOTE;

Anonymous said...

dear remember 1511 and angel boy,

means that

jesuits = illuminati?...

kalau begitu, i agree...

to all,

BE VERY AFRAID!!!...

from my readings and findings,

illuminati didnt work only from one side.
and there is one icon from UMNO whose style is 'anwar alike'.....

modus operandi, sama jer....
pandai pidato, character assasinations, using lots of money..


to PAS,

ignorance is bliss, kan?...teruskan lah dengan lena anda....

kesian...



-wirda-
-----------------------------------
-----------------------------------

Ya KJ tu memang seorang yang ada potensi besar untuk menjadi the next Anwar or maybe digunakan oleh Anwar untuk menghancurkan UMNO!!!!

Cuba saudara check education background kawan si Anwar tu yang kena house arrested di Myanmmar tu Aung San Suu Kyi(ni memang dah lama dah jadi kuda tunggangan Illuminati...sama macam Nelson Mandela kena penjara!!!), bandingkan dengan background education si KJ tu!!! sebiji sama cuma mereka di era yang berlainan!! saudara semua harus ingat, OXFORD tu juga salah satu institusi yang telah melahirkan ramai badut2 JESUITS-ILLUMMINATI dan keturunan2 keluarga penentang nabi2 dan rasul yang masih survived hingga ke hari ni!!!

Cuba saudara semua lihat ni;

http://en.wikipedia.org/wiki/Aung_San_Suu_Kyi
ni education background si Suu Kyi,

Aung San Suu Kyi continued her education at St Hugh's College, Oxford, obtaining a B.A. degree in Philosophy, Politics, and Economics in 1969 and a Ph.D. at the School of Oriental and African Studies, University of London in 1985.

ni pula si KJ,

While at Oxford, he studied at St Hugh's College, and graduated with a Bachelor's degree in Philosophy, Politics and Economics (PPE). In 1998, he completed his Master's degree in Legal and Political Theory at UCL.
.............................

Memang sebiji kan????? walaupun berlainan era, tujuan nya mungkin sama...entah apa la pulak perancangan2 EVIL EMPIRE tu semua untuk si KJ ni, skrip untuk SUU KYi dah siap dah, sengsara dan kena house arrest dulu dan nanti jadi la pemimpin no1 juga....skrip KJ pulak????? SU Kyi kawan Anwar, KJ hantar passport sama itu Anwar, KJ kebetulan atau entah apa entah sama faculty dan jurusan dengan si Suu Kyi..... entah lah apa nak jadi ni!!! Satu permainan wayang HIGH DEFINITION(HDTV) sedang berlaku di depan mata kita sekarang, permainan politik pembangkang dan kerajaan.....lebih baik jadi pemerhati saja dari jadi ahli mana2 party politic buat masa ni!!! i believe both pro and pembangkang di kuda-kuda kan oleh tangan2 rahsia yang duduk jauh nun di eropah sana....kalau dah negara Commonwealth tu paham2 laaa, Crown Agents tu laaaaa punya kerja.....

Anonymous said...

stakat bubuh link wikipedia...
sume bleh edit pastu ltak link tuh...

pakai la otak ...

dok kecoh sultan azlan ikut jln camni la camtu...da nasib takdir dia
dapat memerintah...
aku xtaula nk ckp ape dgn org2 yg benggap kt sini...

kunun2nya ramai mgaku pengkaji freemanson....pengkaji ke penganut
agama sendri x nk kaji

tiba-tiba mgaku pengkaji la ape la

klau diri da murtad jgn nk mgata org laen murtad

Anonymous said...

Assalamualaikum semua...debat hangat nampak...cuba layari youtube.com dan search 'the arrival'...tengok semua episod dia (dlm b.i je). kajian mendalam pasal benda2 ni...

Anonymous said...

Ouchh... Mari Rakyat2 Negeri perak Sama2 Murtad. Mengikut sejarah Keislaman Rakyat2 Tanah Melayu melalui Raja2 nya. Sekarang Raja Sudah Murtad dan Kita Selaku Rakyat2 nya patut Murtad..

Alahai Puak PR Ooi! Lain tak ada Nak Menjatuhkan Bangsa sendiri aje.Cuba keluarkan Idea untuk memantapkan ekonomi negara kita ni.bantu la sikit kerajaan untuk membangunkan nagara ni dan melawan serangan2 ekonomi global ni. Tak habis2 nak menyalak, tapi kerja satu haram pun tak buat.
Mana2 Pihak yg tak menyebelahi PR, macam2 kamu Buruk kan. fitnahkan..
Tapi bila Si Kafirun yg meyebelahi kamu, Kamu semua angkat dia seperti Khalifah..Buduss.

Anonymous said...

Terdapat pelbagai halaman mengatakan Mahathir adalah Freemason, dan begitu juga Najib yang didakwa sebagai ahli kehormat Freemason. Ini adalah kebiasaan sepertimana sultan-sultan juga menjadi ahli Freemason (rujuk nama sultan dalam persatuan freemason: http://www.calodges.org/no672/famous_masons.htm).

Dakwaan lain ialah Anwar juga adalah Freemason. Ini kerana terdapat pelbagai fakta dirinya sangat berkait rapat dengan amalan Freemason dan hubungan rapat beliau dengan orang-orang kuat persatuan tersebut, cth Paul Dundes Wolfowitz. Fakta lain yang dikaitkan ialah lambang "mata satu" dalam Parti Keadilan. Semua menampakkan perancangan bermula dari dalam penjara untuk menumbuk mata, yang mana kebetulan dengan "mata satu" dalam Freemason.

Oleh itu saya mempunyai satu persoalan yang bermain-main difikiran, iaitu andainya dakwaan betul, kenapakah dua orang yang berada di dalam satu persatuan yang mengamalkan "absolute loyalty" boleh berbeza agenda? Adakah ianya atas dasar strategi, sepertimana George Bush dan John Kerry? Adakah ianya strategi Freemason menjatuhkan PAS?

Terdapat satu strategi dipanggil "Lure the tiger down from the mountain"; i.e. "..the tiger which is indegenous to the mountain is difficult to hunt in her natural terrain. By luring her out of the mountain onto the open field where you each have an equal chance of winning, you remove the adavantage and put her stronghold at risk...".

Kekuatan PAS adalah perjuangan agama, dan kekuatan Anwar juga adalah dari latar belakang perjuangan agama. Ini adalah persamaan yang memungkinkan PAS bersatu dengan Anwar. Oleh itu mungkinkah ini perancangan Freemason untuk menarik PAS turun dari bukit pertahanannya, sepertimana perubahan polisi yang berubah 180 darjah pada hari ini?

Anda fikirkan sendiri kemunasabahannya arena politik hari ini, sebelum harimau terkubur menjadi permaidani...

Anonymous said...

apa lah... pasal benda mcm ni pun nak maki2... baik kite same2 bangunkan umat islam.. yang miskin bagi bantuan, yang terpesong, merempit, jadi bohsia kite betulkan... baru la melayu islam ni maju... aku naik nyampah tgk org melayu bijak skrg ni..bercakap pandai tapi praktikal takde... baik jadi mcm akak yg jg anak pesakit aids, sekurang-kurangnye die jaga org yg memerlukan... kite asyik menyanjung pemimpin je nak buat ape...

cipan goreng

MahaWangsa said...

ini apa yg dikahabarkan oleh org2 tua di Pengkalan Hulu..

sultan Azlan mmg wajar memegang takhta sebab itu memang Miliknya.. kalau nak kira sultan terdahulu sebelum baginda Sultan idris Shah bukanlah pemilik takhta sebenar.. jadi bukanlah Sultan Azlan yang merampas kuasa..

kalau nak diceritakan aik bruruk seseorang mmg tak elok.. tambahan pula yg sudah meninggal atau mangkat.. nak tahu leih lanjut.. bertanya org2 tua yg byk berjuang.. mereka masih ada.. jgn pulak tanya pada ahli politik..

berkenaan Kumpuan bawah naungan dajjal dan Iblis ni.. tak payah pegi jauh... dah terang-terang depan mata sapa yg dok bawa dengan bangga bendera berlogo mata satu.. x payah nak berdalih atau byk alasan.. terang lagi bersuluh...

adakah Pemimpin mereka ini boleh diisytiharkan Murtad dan para pengikut mereka yg buta kedua-dua mata ini boleh dikatakan sesat?

Anonymous said...

Assalamu'alaikum,

Sangat menghairankan kita ni semua. Yang kita tak tahu adalah KITA SEMUA TELAH MANGSA master of deception. Siapa master of deception? dajjal le siapa atau apa lagi!! Ketiga-tiga parti politik diasaskan oleh Melayu Islam iaitu PAS,UMNO & PKR adalah ideologi yang disuntik puak-puak jesuits,illuminati,freemason,rosicrusian & berbagai lagi. jesuit,illuminati,freemason,rosicrusian adalah penyebabnya! gold,glory & gospel,divide & conquer pegi hadamkan ni semua dulu!! hahaha !! YA, SULTAN PERAK BUKANLAH SATU-SATUNYA MANGSA !! RAMAI SULTAN DI SEMENANJUNG MALAYSIA NI JUGA SUDAH MENJADI MANGSA SEMUA INI. HAHAHA!! JANGAN JADI TULI DAN BUTA MATA HATI. TERMASUK TOKOH-TOKOH AGAMA DAN ULAMA POLITIK! SIAPA YA?! SIAPA LAGI KALAU BUKAN TG NIK ABDUL AZIZ NIK MAT JUGA TELAH MENJADI MANGSA NAFSU AMARAH DIA SENDIRI. APATAH LAGI TUN MAHATHIR,NAJIB,PAK LAH DAN SEBAGAINYA,LAGILAH KACANG JE MENJADI MANGSA PERMAINAN JAHAT IBLIS SEBAB TUAN GURU PUN DAH JADI MANGSA PERMAINAN IBLIS JUGA. KITA SEMUA BAGAIMANA? LAGILAH KACANG GORENG JEEE!!KENAPA KITA SEMUA MEMBIARKAN LINTASAN2 HATI KECIL KITA YANG BERKATA2 BERLALU PERGI BEGITU SAHAJA TANPA MENGKAJINYA? TANPA CUBA MELAWANNYA? MARILAH KITA SAMA-SAMA MUJAHADATUNNAFSI DULU! APA AKU KATA INI TERMASUK DIRIKU SENDIRI! SEBAB TU AKU GUNA PERKATAAN KITA!! BERBLOGGING,MENUDING JARI MEMANG SENANG,BERAMAL BETUL-BETUL DENGANNYA YANG SUSAH!! MARILAH KITA TOLONG DIRI KITA SENDIRI DAN TOLONG PEMIMPIN2 KITA SEPERTI TG NIK AZIZ,TUN MAHATHIR,SULTAN2,PARA MUFTI SUPAYA MEREKA DAPAT MEMIMPIN KITA KEMBALI DAN BERSATU DEMI MENGHADAPI FITNAH YANG PALING BESAR YAKNI FITNAH DAJJAL! YA ITU DALAM KONTEKS KENEGARAAN! TOLONG-MENOLONG ANTARA SATU SAMA LAIN! BOSAN KE CELOTEH LECEH MACAM NI! HAHAHA! MMG BOSAN,AKU PUN BOSAN! YANG PALING BOSAN TULAH YG PALING BAGUS SEBENARNYA! SEBAB KITA SEMUA DAH TAK RETI NAK BUAT PERKARA PALING SIMPLE DAN PALING ASAS DALAM ISLAM (TAPI PALING SUSAH) IAITU BERSATU PADU SESAMA KITA SEAGAMA ! SUDAH-SUDAHLAH BERPOLITIK!! BUKAN MASANYA LAGI! SEDAR KE KITA BUKAN BERSIYASAH , TAPI "BERPOLITIK"! HUUIIHH ADA BEZA WOOO ANTARA DUA TU!! BERPOLITIK IKUT ACUAN DEMOKRASI CIPTAAN IBLIS MELALUI PENGIKUT DAN TUKANG KARUT SI LAKNATULLAH INI,APA/SIAPA LAGI KALAU BUKAN DAJJAL!! JANGAN MENGGILA MASUK HIZBUT TAHRIR PULAK (ITUPUN PENING LALAT JUGAK TU)!! SEMUA PEMAHAMAN YANG TELAH DIASASKAN OLEH ULAMA KITA YG LEPAS SEPERTI SHEIKH AHMAD AL-FATHANI,SHEIKH ABDULLAH FAHIM,SHEIKH MUHAMMAD ZAIN AL-ASYI,SHEIKH PAK DA 'EIL, TOKKU PALOH (SAYYID ABDUL RAHMAN),TOK/TOKKU PULAU MANIS (SHEIKH ABDUL MALIK),SHEIKH ABDUL RAUF SINGKEL (ACEH),SHEIKH WAN ALI KUTAN AL-KALANTANI,TOK BENDANG DAYA,TOK SELEHOR,TOKKU MELAKA,TOKKU TUAN BESAR DAN BERATUS ULAMA ASAL TANAH MELAYU DAN NUSANTARA YANG PATUT KITA IKUTI KEMBALI! BUANG DENDAM KITA,BUANG RASA TAK PUAS HATI KITA KERANA HIDUP KITA ORANG ISLAM MMG BEGINI AKHIR ZAMAN INI,BETUL KAN? JADI NAK BISING APA LAGI? TAKYAH KOMPLEN,BERSATU KITA SEMUA DAHULU DAN LAWAN NAFSU-NAFSI KITA DAHULU (TERUTAMA NAFSU AKU NI SENDIRI). "BARANGSIAPA YANG BERKATA MASYARAKAT INI SUDAH ROSAK,MAKA YANG BERKATA ITULAH YANG SEBENARNYA/PALING ROSAK" LEBIH KURANG BEGINILAH MAKSUDNYA YG ADA DALAM SAHIH MUSLIM. PEGI CARIK,NI SEMUA USTAZ NI KAN? DAH PAKAI IBNU-IBNU NIH SURE SENANG JE NAK CARI RUJUKAN HADIS KAN? KALAU BUKAN MAAF KERANA "SARCASTIC" MELULU. "SARCASTIC" AKU NIH PUN SIFAT TIDAK ELOK JUGA,MAAFKAN AKU SAUDARA-SAUDARAKU SEKALIAN..

Anonymous said...

salam...adakah seseorg ade hak nak kafirkan seseorg yg laen?ade yang duk cakap hal tok guru lah..cakap pasal ulama lah..korang ni da terlalu tahu ke pasal agama?org blaja agama smpai umo 60 pon x habis2..tapi korang yang umo aku x tau brp umo korang tp korang punye tulisan tu macam budak ingusan lg..cakap ikur perasaan..korang kene msuk blog ibnnafis..tgk care die..die dtgkan semua skali dgn fakta n dalil hadis..korang ni??cube bayangkan setiap yang korang sebarkan ni adalah salah..tuan blog ni ckp mengikut rujukan fatwa mesir..bukn die jatuhkan hukuman tp die ckp 'mengikut'!!!blaja la bahasa melayu sampai habis dulu...ilmu x cukup tp nak kafirkan orang..klui korang nak mandikan mayat bapak korang esk,korang panggil sume orang kat atas ni ke??kalau aku,aku nak tok guru..pk la sendiri beb..tulisan tu jaga..jagan sampai musibah datang baru nak sedar..

Anonymous said...

Islam itu melayu, melayu itu islam
Pembetulan; Islam utk semua, melayu itu belum tentu islam.

Fatwa; Indonesia saja ke? Bukan ke Al-Azhar dah kuarkan fatwa, masih blum pcaya lg???? Nk tgu Malaysia kuarkan Fatwa, Bile????
Klu tk kuarkan fatwa selagi tu b;h ke??????????????????

batupelebodo said...

memang puak-puak ni suka menfitnah tanpa usul periksa, sedang nizar yang terang2 mengaku tak mau melaksanakan hukum islam di Perak dan kenyataan itu dia buat secara terbuka semasa persidangan dewan negeri Perak , semua buat pekak jer, aku rasa nizar ni lebih teruk daripada yahudi laknaktullah, bila datang ke tempat aku sembang pasal islam , orang tu tak kena orang ni tak kena, tapi dia sendiri dah buat pengakuan menatakan mana ada dalam perlembangaan PAS mengatakan yang PAS nak laksanakan hukum islam atau hudud, semua nya boleh di lihat dalam youtube. Memang kat Kelantan pun apa kurangnya maksiat berleluasa tapi apa Awang Aziz tu buat, dok hayun butir je ke, kalau kat Negeri kubu kuat PAS pun tak boleh control, jangan dok sebok kat negeri lain piiiiiiiiiiirah, cakap tak serupa bikin

batupelebodo said...

memang parti2 islam termasuk PAS, UMNO, PKR yang mengaku orang islam ni telah hilang punca , tak nak berbalik kepada al-quran dan hadis , semuanya nak tunjuk hebat, pemimpin UMNO cara pemimpin UMNO, pemimpin PAS cara pemimpin PAS, PKR cara PKR, semuanya macam haram jadah dok fikir diri sendiri tak fikir pasal rakyat dan negara yang nak hancur ni, ikut perasaan dan nafsu masing-masing. Nafsu serakah tak pernah puas, UMNO menipu rakyat cara UMNO, PAS menipu rakyat cara PAS, PKR menipu rakyat cara PKR, semua nak menang, semua nak hebat, semua nak itu nak ini, orang lain tak betul, habis siapa yang sebenar2 nya betul? Cuba lah balik kepangkal jalan, rujuk hadis, rujuk sunnah nabi, kita sekarang ni kalau setakat nak pikir tentang Melayu je, sampai bila pun kita tak kemana, cina pun ada islam, india pun ada islam, Melayu lagilah, ingat islam ni untuk satu parti, untuk satu bangsa je kah? cubalah fikir, jangan lah letak otak tu kat kepala lutut. Kita akan bertemu dengan musuh yang paling utama kita iaitu dajjal dan pengikut2nya. Malah telah lama Dajjal ni merosakkan kita. NI, asyik2 dok menegakkan benang basah masing2, cuba lah bawa bincang elok2, aku dah bosan baik pemimpin UMNO atau PAS atau PKR, semua nya penting diri sendiri, tak fikir langsung untuk memikir perkara yang lebih besar dihadapan yang akan berlaku, ingat kamu semua, pilih samada kamu nak sertai tentera DAJJAL atau MAHDI? Guna kepala hotak dan rujuk Al-QURAN dan HADIS bukannya rujuk NAFSU SERAKAH semata2.Bangkit lah wahai AHLULLAH.........................

Anonymous said...

Kalau ikutkan penjelasan dari Wikipedia; Jesuits adalah satu Kelompok Pengikut Jesus dari Gereja Katolik. Al-Qur'an memanggil mereka sebagai Nasara atau Nasrani yg dimana sekrg mereka dipanggil sebagai Kristian. Pengikut Christ who is Jesus(Isa).

5:82. Sungguh, kamu mendapati manusia yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang percaya ialah orang-orang Yahudi, dan orang-orang yang mempersekutukan; dan sungguh kamu mendapati mereka yang paling dekat dalam kasih sayang terhadap orang-orang yang percaya ialah orang-orang yang berkata, "Kami adalah orang-orang Nasrani"; itu adalah kerana sebahagian mereka adalah paderi-paderi dan rahib-rahib, dan mereka tidak menyombongkan diri.

Lihat ayat di atas. Yang paling dekat dlm kasih sayang terhadap org2 Mukmin ialah org2 Nasrani/Kristian.

Penjahat sebenar dibelakang Jesuits, Freemason, Illuminati dan The Elites ialah kaum Yahudi!. Pembunuh atau org2 yg menyangka telah berjaya membunuh Jesus/Isa ialah bangsa Yahudi Rom. Ayat 5:82 sangat jelas menerangkan bahawa Yahudi adalah musuh utama !

5:82. Sungguh, kamu mendapati manusia yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang percaya ialah orang-orang Yahudi, dan orang-orang yang mempersekutukan;....

Kembali kepada Al-Qur'an dan Sunnah.

abumuslim.

Anonymous said...

Yahudi itu apa ?. Is it a religion ?. No. So apa itu Yahudi ?. Jika anda membuat sedikit research anda akan berjumpa dengan nama seorang individu dari Bani Israel yg bernama Judas/Yahuda, org yg mempelopori ajaran Judaism dan mereka yg mengikutnya digelar Jews/Yahudi.

Ajaran Judas tidak berlandaskan kitab wahyu Torah/Taurat tetapi Kitab ciptaan manusia iaitu Tanakh dan Talmud, yg dipenuhi kepercayaan karut dan mistik.

Kepada yg membuat research tentang Freemasonry sudah tentu tahu tentang perkara ini. Di belakang Vatican dan Empayar Roman ialah Yahudi !.

Golongan Bani Israel yg sesat ini menyembah berhala, dan Tuhan2 Mesir Kuno. Pembuat Patung Lembu pertama yg disebut dalam Al-Qur'an ialah Samiri(Uncle Sam?) dari Bani Israel.

20:85. Berkatalah Dia, "Sungguh, Kami menguji kaum kamu sepeninggalan kamu, dan Samiri menyesatkan mereka."

20:87. Mereka berkata, "Kami tidak memungkiri janji temu kami dengan kamu daripada kemahuan kami; tetapi kami diberati oleh beban-beban, yang juga adalah perhiasan-perhiasan kaum, dan kami melemparkan mereka, seperti demikianlah Samiri melemparkan mereka, ke dalam api."
20:88. Kemudian dia mengeluarkan bagi mereka Anak Lembu yang hanya berjasad, berbunyi seperti lembu; dan mereka berkata, "Inilah tuhan kamu, dan tuhan Musa, yang dia lupa."

Kaum Yahudi sesat lagi menyesatkan !

Ada yg berhujah mengatakan hanya Jesuits mengatakan Tuhan ada anak...anda salah dalam perkara itu...

9:30. Orang-orang Yahudi berkata, "Uzair ialah putera Allah"; orang-orang Nasrani berkata, "Al-Masih ialah putera Allah." Itu adalah ucapan daripada mulut mereka, menurut ucapan orang-orang yang tidak percaya sebelum mereka. Allah memerangi mereka! Bagaimanakah mereka dipalingkan?

Kaum Yahudi pengikut Judas adalah sesat dan menyesatkan. Mereka perosak dan pemusnah manusia dan alam...penyembah Matahari dan Bintang Sirius.

Penyembah Baal, dari mulut Nabi dari Kaum Bani Israel sendiri iaitu Elias/Elijah.

37:123. Sesungguhnya Elias adalah antara para utusan,
37:124. Apabila dia berkata kepada kaumnya, "Tidakkah kamu bertakwa?
37:125. Adakah kamu menyeru Baal dan meninggalkan pencipta Terbaik?
37:126. Allah, Pemelihara kamu, dan Pemelihara bapa-bapa kamu yang dahulu?"

Yahudi pengikut Judas pengamal kitab Tanakh dan Talmud adalah kaum yg sesat. mereka dibelakang segala aktiviti pemusnahan akidah dan alam !

Kecuali org2 yg bertaubat dan membetulkan antara mereka.

2:62. Sesungguhnya orang-orang yang percaya, dan orang-orang Yahudi, dan Nasrani, dan Sabiin, sesiapa percaya kepada Allah dan Hari Akhir, dan membuat kerja-kerja kebaikan, maka upah mereka adalah di sisi Pemelihara mereka, dan tiadalah ketakutan pada mereka, dan tidaklah mereka bersedih.

5:69. Sesungguhnya orang-orang yang percaya, dan orang-orang Yahudi, dan Sabiin, dan orang-orang Nasrani, sesiapa yang percaya kepada Allah, dan Hari Akhir, dan membuat kerja-kerja kebaikan, maka tiadalah ketakutan pada mereka, dan tidaklah mereka bersedih.

abumuslim.

Anonymous said...

ape bukti yg anda ada untuk mengatakan Sultan Perak itu penaung freemason????? apa bukti yg anda ada hingga sanggup mengatakan pemimpin-pemimpin malaysia adalah freemason?? sudah sudah lah memfitnah orang.... ingat balasan Allah.... dosanya amat berat...

Anonymous said...

salam..
saya sokong manifestingthoughts..
dah tiba masanya seluruh umat Islam di Malaysia ni bersatu untuk mendaulatkan kembali zaman2 kegemilangan Islam di tanah air kita yang tercinta ini..dunia dah hampir kepada penghujungnya... musuh2 Islam semakin berani tunjukkan kuasa mereka kerana mereka tau umat Islam pada masa kini tengah berperang sesama sendiri..

Ayuh sahabat2 sekalian kita bangkit memperjuangkan Islam yg hakiki di tanah air kita...

Wallahualam..

Hamba Allah..

St8Path said...

saudara2 sekalian..sbenarnya apa yg angel boy smpikn 2 btul, smmgnya jesuit yg bkuasa sbanrnya, apa yg disampaikn saudara angel boy tu adalah benar, kebanyakkan kita lupa clue di 10 ayat pertma surah al khafi, baca surah al khafi..fahamkn,

lg satu tengok interview Leo zagami exilluminati 33degree yg convert ke islam,saudara akn faham apa yg cuba dsamapaikn oleh angel boy.

ingat kita di akhir zaman..
fitnah bagaikn gelombang ombak di lautan, ssh nak bezakn yg mana yg btul.
do your research to understand more thing, jgn asyik tpegaruh dgn maklumat ntah apa2 ntah tanpa usul periksa

St8Path said...

saudara2 sekalian..sbenarnya apa yg angel boy smpikn 2 btul, smmgnya jesuit yg bkuasa sbanrnya, apa yg disampaikn saudara angel boy tu adalah benar, kebanyakkan kita lupa clue di 10 ayat pertma surah al khafi, baca surah al khafi..fahamkn,

lg satu tengok interview Leo zagami exilluminati 33degree yg convert ke islam,saudara akn faham apa yg cuba dsamapaikn oleh angel boy.

ingat kita di akhir zaman..
fitnah bagaikn gelombang ombak di lautan, ssh nak bezakn yg mana yg btul.
do your research to understand more thing, jgn asyik tpegaruh dgn maklumat ntah apa2 ntah tanpa usul periksa

Anonymous said...

ya...Allah bukakan pintu hati umat-umat islam bersatu demi mengejar akhirat. Ya Allah sebelum meninggal Rasullullah sedih untuk pergi meninggalkan umatnya. Ya Allah adakah panjang dunia ini melebihi panjangnya akhirat. Ya Allah.. ngerinya hamba mu...ini untuk aku menuju ke akhirat. Duhai pemimpin ku pimpin,bimbinglah aku rakyat mu ke alam akhirat. Ingin ku gapai syafaat Rasullullah...Aduhai... pemimpin aku yang agung... telah pergi... Cuma yang tinggal cuma sunnah baginda.... sedihnya hamba yang kerdil...ini...
Tetapi.... mampu aku mengharap... pemimpin aku yang sedia ada untuk teruskan amanat Rasullullah

maaf repekan yang mengelirukan

Anonymous said...

weh demo2 tengok THE ARRIVAL kat you tube lah senang citer..ubah diri dulu, pahtu kuarga kita, masyarakat..kot2 kita pun sama sokong ekonomi demo ning..tgk baju paka jenama gaper gop..pahtu isap rokok ke dop kite..Pahtu pakat2 tgk brg dapur ado dop lipton, milo, nestle produk lain2 tuh..hok lah dop soh wat bengong2 air duk kata kotrang tgk diri sendiri dulu lah deh pahtu kite pakat juang ISlaAM!!

adam rafael said...

firman allah 'tidak akan redha org2 yahudi dan nasara(kristian)sehingga kamu mengikut jejak langkah mereka"!!!jadi kenapa masih ada org yang mengaku islam tetapi bersekongkol dengan yahudi dan nasara!!dan ramai pula yang membela org yang bersekongkol dengan yahudi nasara ni!!!mcm bukit chandran dan angelboy!!!isunya skarang ni bukannya isu freemason or jesuit lagi hebat ker atau lagi bahaya, tapi isu nya ulama indonesia dan ulama al-azhar telah memfatwakan bahawa "mereka yang terlibat dgn freemason ni adalah murtad"!!!thats the main issue!!!takder kena mengena dgn nik aziz,anwar,rosmah,maksedara rosmah,mckk ataupun sekolah tadika anda diwaktu kecil!! jika anda kata yang fatwa ulama indonesia tak boleh dipakai mcmana pula fatwa ulama al-azhar?"sesungguhnya yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas"!!!sekiranya keluarlah fatwa mufti malaysia nanti 'judi bola dan freemason itu halal sedangkan fatwa ulama al-azhar keduanya haram!!yang manakah akan kamu ikut???

adam rafael said...

firman allah 'tidak akan redha org2 yahudi dan nasara(kristian)sehingga kamu mengikut jejak langkah mereka"!!!jadi kenapa masih ada org yang mengaku islam tetapi bersekongkol dengan yahudi dan nasara!!dan ramai pula yang membela org yang bersekongkol dengan yahudi nasara ni!!!mcm bukit chandran dan angelboy!!!isunya skarang ni bukannya isu freemason or jesuit lagi hebat ker atau lagi bahaya, tapi isu nya ulama indonesia dan ulama al-azhar telah memfatwakan bahawa "mereka yang terlibat dgn freemason ni adalah murtad"!!!thats the main issue!!!takder kena mengena dgn nik aziz,anwar,rosmah,maksedara rosmah,mckk ataupun sekolah tadika anda diwaktu kecil!! jika anda kata yang fatwa ulama indonesia tak boleh dipakai mcmana pula fatwa ulama al-azhar?"sesungguhnya yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas"!!!sekiranya keluarlah fatwa mufti malaysia nanti 'judi bola dan freemason itu halal sedangkan fatwa ulama al-azhar keduanya haram!!yang manakah akan kamu ikut???

azamsaisi said...

Kalau setakat nak ambil fatwa dari Indonesia tak payahlah. Di sana org Islam boleh kawin kafir tanpa tukar agama. Demonstrasi jadi mainan. Sudahla tu, malu le sikit. Asyik nak cari salah orang je. Hal Palestin apa kita sibuk sangat. Org Palestin dan Arab pun tak sibuk nak bertindak. Kita ni dari dulu suka sangat ambil tau hal2 negatif org lain. Yg positif tak pernah nak komen pun. Org Melayu sibuk bertekak sama sendiri, bukan Melayu tengok dan bersorak. Pekan Lama Ipoh dah jadi Little India, Kg Rapat Setia dah ada org Melayu jual lot pada bukan Melayu. Kita asyik nak tukar kerajaan tapi mentaliti kita tak tukar. Sapapun memerintah, sama aje. Kalau dah jadi Melayu macam tu le. Kalau nak tukar kerajaan, tukar kakitangannya sekali. Yg banyak buat perkara buruk ialah kakitangan pejabat. Nasib baik ada Sultan Perak, kalau tak Nga Kong Meng jadi MB Perak. Tak taulah pulak ada org Melayu Perak bahlol macam di PPinang. Puja Lim Guan Eng, di halau Melayu biarkan saja.Usah le cakap pasal agama, murtad atau apa saja, kalau diri sendiri tak menggambarkan seperti seorang Muslim. Jangan hanya beridentiti IC tercatat Melayu Islam, berserban dan berjubah (kalah org Arab), kote bersunat tapi perangai dan sikap macam org kafir/setan.

fisabilillah said...

assalamualaikum :D
let me start with a quotes from al-quran
auzubillah himinassyaitanirrajim

innama amruhu iza arradha shaian anyakulalahu kun fayakun

sadaqallah hul atheem..

dont feel scared
i know who is this bukit chandan
he's a person who has high ranking in pekida (pertubuhan kebajikan dakwah islamiah)and incharge as the guardian for the perak royalty beside still believe in the terms of (Daulat)
this person also been paid with salary by the organization in order to protect the royalty information :)

dear mr bukit chandan,
1)do you realize that daulat have the connection with the ad-jinn??
how can you explain about this kind of thing? and how could u relate that with islam?

2) it's true that most royalty has changes their relgion from islam to free thinker (xde agame la bro)
and guys, i think that this bukit chandan doesn't read books and update his knowledge about world scenario today. really funny..

3)how about mini bar in their palace? jack daniel, beer, martini?? is that drinkable water in islam??

how about malaysia jata??
doesn't see any similarities with the england royalty??

how about bloodlines in the royalty??doesnt see any weird things??

i am not asking these question for brawling result :D
i just want some good explanation from u, mr bukit chandan the wiseman

by the way really good english bro
but poor update on world scenario

assalamualaikum

Mohamadazhan.com said...

info terkejut...huhu
menarik untuk tatapan rakyat jelata...moga Allah kembalimemberikan hidayah pada baginda Sultan

Anonymous said...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Rasulullah S.A.W bersabda,

“Seorang muslim wajib mendengar dan taat dalam perkara yang dia sukai atau benci selama tidak diperintahkan untuk bermaksiat. Apabila diperintahkan untuk bermaksiat, maka tidak ada kewajiban mendengar dan taat.” (HR. Bukhari)


Ibnu Abil ‘Izz mengatakan,
“Hukum mentaati pemimpin adalah wajib, walaupun mereka berbuat zholim (kepada kita). Jika kita keluar dari mentaati mereka maka akan timbul kerusakan yang lebih besar dari kezholiman yang mereka perbuat. Bahkan bersabar terhadap kezholiman mereka dapat melebur dosa-dosa dan akan melipat gandakan pahala. Allah Ta’ala tidak menjadikan mereka berbuat zholim selain disebabkan karena kerusakan yang ada pada diri kita juga. Ingatlah, yang namanya balasan sesuai dengan amal perbuatan yang dilakukan (al jaza’ min jinsil ‘amal). Oleh karena itu, hendaklah kita bersungguh-sungguh dalam istigfar dan taubat serta berusaha mengoreksi amalan kita.
Perhatikanlah firman Allah Ta’ala berikut,

“Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).” ( Asy Syura [42] : 30)

“Dan mengapa ketika kamu ditimpa musibah (pada peperangan Uhud), padahal kamu telah menimpakan kekalahan dua kali lipat kepada musuh-musuhmu (pada peperangan Badar), kamu berkata: “Dari mana datangnya (kekalahan) ini?” Katakanlah: “Itu dari (kesalahan) dirimu sendiri”.” ( Ali Imran [3] : 165)

“Apa saja ni’mat yang kamu peroleh adalah dari Allah, dan apa saja bencana yang menimpamu, maka dari (kesalahan) dirimu sendiri.” (QS. An Nisa’ [4] : 79)

Allah Ta’ala juga berfirman,
“Dan demikianlah Kami jadikan sebahagian orang-orang yang zalim itu menjadi teman bagi sebahagian yang lain disebabkan apa yang mereka usahakan.” (QS. Al An’am [6] : 129)

Apabila rakyat menginginkan terbebas dari kezaliman seorang pemimpin, maka hendaklah mereka meninggalkan kezaliman yang mereka lakukan tanpa disedari..

Oleh karena itu, untuk mengubah keadaan kaum muslimin menjadi lebih baik, maka hendaklah setiap orang muhasabah diri dan mengubah dirinya sendiri, bukan mengubah penguasa yang ada. Hendaklah setiap orang mengubah dirinya yaitu dengan menyempurnakan aqidah, ibadah, akhlaq dan muamalahnya...

Perhatikanlah firman Allah Ta’ala,
“Sesungguhnya Allah tidak akan merubah keadaan suatu kaum sehingga mereka merubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri” ( Ar Ra’du [13] : 11)

"Sebaik-baik pemimpin kalian adalah yang kalian cintai dan mereka mencintai kalian, kalian mendoakan mereka dan mereka mendoakan kalian. (Dan sebaliknya) Seburuk-buruk pemimpin kalian ada-lah yang kalian benci dan mereka benci kepada kalian, kalian melaknat mereka dan mereka pun melaknat kalian.' Lalu para sahabat bertanya, 'Wahai Rasulullah, apakah kami harus memerangi mereka dengan pedang?' Beliau menjawab, 'Tidak, selama ia menegakkan shalat di antara kalian. Dan Apabila kalian melihat dari pemimpin kalian sesuatu yang tidak kalian sukai, maka bencilah amalnya dan janganlah kamu melepaskan (diri) dan ketaatan kepadanya." (Muslim)

"Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur`an) dan Rasul (Sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan Hari Kemudian, yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya." (An-Nisa`: 59)

darvish majnun szaladin
wallahua' lam bissawab

Anonymous said...

Ya Allah, zaman sekarang sultan pon dikatakan begitu... Tampa sultan negara kita akan jadi negara republik...

Anonymous said...

wahai org2 yg berbalah di sini. Anda sedang ditertawakan oleh illuminati dan freemason. Mereka amat sukakan akan hal ini. Karena agenda mereka inginkan perpecahan sesama anda dan mencipta kekeliruan. Dan merekalah yg mencipta pendirian anda sekarang, dan anda yg mempertahankan pendirian anda lalu berbalah sesama anda.
BERLAPANG DADALAH.
ANDA SEBENARNYA DALAM KEKELIRUAN. KERANA ANDA KERAS HATI.

ahmed said...

Baru-baru ni rangkaian pertubuhan Freemason (Lion Club & Rotary Club) telah diharamkan di Indonesia Sila Lihat: Lawan Yahudi di Indonesia Haram bagi orang Islam menganggotai atau melibatkan diri dengan Lion Club dan Rotary Club. Sila lihat: Haram melibatkan diri dengan kegiatan Freemason Di Malaysia..lodge Freemason ini telah bercambah dengan banyaknya. dan mandapat protection oleh VIP-VIP Malaysia. Ok, sebelum tu, anda harus tahu dan sedar serta menginsafi, Freemason inilah yang terlibat secara langsung dalam melakukan penzaliman terhadap rakyat Palestin, pembunuhan anak-anak kecil dan wanita yang mengandung.

ali said...

Sebaik-baik pemimpin kalian adalah yang kalian cintai dan mereka mencintai kalian, kalian mendoakan mereka dan mereka mendoakan kalian. (Dan sebaliknya) Seburuk-buruk pemimpin kalian ada-lah yang kalian benci dan mereka benci kepada kalian, kalian melaknat mereka dan mereka pun melaknat kalian.' Lalu para sahabat bertanya, 'Wahai Rasulullah, apakah kami harus memerangi mereka dengan pedang?' Beliau menjawab, 'Tidak, selama ia menegakkan shalat di antara kalian. Dan Apabila kalian melihat dari pemimpin kalian sesuatu yang tidak kalian sukai, maka bencilah amalnya dan janganlah kamu melepaskan (diri) dan ketaatan kepadanya." (Muslim)

zaid said...

Oleh karena itu, untuk mengubah keadaan kaum muslimin menjadi lebih baik, maka hendaklah setiap orang muhasabah diri dan mengubah dirinya sendiri, bukan mengubah penguasa yang ada. Hendaklah setiap orang mengubah dirinya yaitu dengan menyempurnakan aqidah, ibadah, akhlaq dan muamalahnya...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

baruwa punye anonymous...ko ingat ko sape...suke2 kau je nk ckp mcm tu..ko ni yg patut mati ko tau x...ko ckp sultan mcm tu skali...ko x sekolah agama ke ape...cakap jgan sebarang cakap..karang aku bagi ko sambut gayong baru ko tau langit tu rendah ke tggi..

Anonymous said...

sultan/pembesar/raja yang asal dari keturunan husin dari fatimah al zahra. mereka berdakwah dgn menaiki kapal menuju ke acheh, riau, tanah melayu. (di putar belit kan bahawa, org2 ini adalah lanun dgn cara cerita kartun, cerita2 kat tv, dan bila kata org bugis, dalam otak manusia pasti kata lanun. sape yg kata? sape ajar? org puteh kata, org puteh ajar). bagaimana freemason ni boleh ada kat malaysia? kenapa boleh ada loji2 masonic kat malaysia? sejak bile die ada? cara ape yg britain guna? dan kenapa britain datang malaysia? kerana bijih timah kah? kerana herba2 kayu manis kah? semua ni sejarah dah kabur kan mata rakyat jelata dgn cara :

Anonymous said...

1. British telah melantik seorang Melayu dpd Riau (keturnan Daeng) sebagai Temenggung di Johor Baru dgn membelakangkan Sultan Johor yg asal dan sebenar yg bertakhta di Muar. Anakanda beliau telah dilantik oleh British sebagai Temenggung dan kemudian sebagai Maharaja Abu Bakar, yg memerintah Johor. Kemudian beliau ditabalkan oleh British sebagai Sultan Johor yg baru. Sultan Johor yg sebenar disihkan. British telah memberi gelaran Tengku kpd Sultan dan seluruh kerabat johor.

2. Apabila Sultan Selangor mangkat , British tabalkan menantunya, iaitu Abdul Samad sebagai Sultan Selangor yg baru. Beliau bukan keturunan Raja Selangor. Sultan Samad telah membantu British untuk menjajah Selangor dan juga diberi gelaran Tengku kpd Baginda dan seluruh kerabat Selangor. Orang-orang Melayu di bawah pimpinan Raja Mahadi telah memberontak menentang British dan setelah 40 tahun berjuang akhirnya beliau ditawan dan dibunoh di Singapura. Dalam perang menentang orang-orang Melayu Selangor, British telah di bantu oleh Sultan Samad, Yap Ah Loy dan seluruh kaum Cina serta di bantu oleh orang-orang Melayu dpd Kedah (Tengku Kudin) dan Pahang (angkatan bendahara Wan Ahmad).

3. Sultan Kedah dpd keturunan Merong Mahawangsa disingkirkan oleh British dan Siam. Pada mulanya British iktiraf Sultan Ahmad Tajuddin (Raja Kota Setar, bukan Raja Kedah) sebagai Sultan Kedah yg baru. Kemudian British tabalkan seorang pembesar Kedah dpd Kuala Muda, Kedah, sebagai Sultan Kedah yg baru , iaitu Sultan Abdul Hamid dgn diberi gelaran Tengku oleh British. Hamid membantu British untuk menjajah Kedah.

4. Empat negeri Melayu - Patani, Legor, Satun dan Weng diberi oleh British kpd Siam.

5. Sultan Kelantan dpd keturunan Merong Mahawangsa disingkirkan oleh British dan digantikan oleh Long Senik dgn mengambil gelaran Sultan Muhammad ke 2 dan diberi gelaran Tengku oleh British. Pada 1915 Tok Janggut pemberontak Melayu Kelantan dibunoh oleh British dgn bantuan dpd Sultan Kelantan.

6. Sultan Trengganu dpd keturunan Merong Mahawangsa diturunkan takhta dan British telah melantik seorang Habib dpd Johor sebagai Sultan Trengganu yg baru dan diberi gelaran Tengku. Bagi pihak British, Sultan Trengganu telah menghantar orang-orang Melayu (orang-orang Sultan) untuk memerangi pemberontak Melayu, Haji Abdul Rahman Limbong di Ulu Trengganu. Setelah dua tahun berperang Rahman Limbong berjaya ditangkap dan berakhirlah perjuangan Melayu dan Trengganu selamat di bawah British.

7. Sultan Pahang yg asal dan sebenar di Chenor disinghkirkan oleh British dgn digantikan oleh Bendahara Wan Ahmad di Pekan. British melantik Wan Ahmad sebagai Sultan Pahang dgn diberi gelaran Tengku. British berjaya menghalau pemberontak Melayu yg terdiri dpd Datok Bahaman, Tok Gajah dan Mat Kilau keluar dpd Pahang dgn bantuan dpd Sultan Pahang. Pahang dijajah oleh British dgn bantuna Sultan Pahang.

8. Begitulah juga keadaannya di Perak, Negeri Sembilan dan Perlis - kesemua Sultan dilantik oleh British. Kesemua Raja-Raja Melayu yang sebenar dahulu adalah bergelar Raja , bukan Tengku. Tengku adalah dpd British yg berasal dpd Aceh. Padahal Raja dan seluruh kerabat Aceh sendiri tidak bergelar Tengku.

Biarpun mereka ini adalah sah dpd keturunan Nabi saw kita ataupun tidak - itu tidak penting. Perkara yg amat penting yg perlu diketahui dan diakui oleh kita semua adalah bahawa :


A) Raja-Raja Melayu adalah ditabalkan sebagai Sultan-Sultan oleh British dan mereka bukanlah dpd keturunan Raja-Raja Melayu yang asal dan sebenar;

B) Kesemua Sultan kita adalah takibarut British yg membantu British dalam menentang para pemberontak Melayu dan kini mereka ini adalah talibarut Yahudi.

Anonymous said...

*kalaw ada tukang2 research hebat suke nak blagak mcm tawu sume, pastikan kaji dari A sampai Z. betul ke malaysia dah merdeka? masa tunku abdul rahman setuju dengan perjanjian kemerdekaan dulu, ape ayat yg terkandung dalam perjanjian britain kepada malaysia dulu? kenapa ada parti UMNO selepas raja palsu? kenapa raja johor pakaian rasmi bukan baju melayu? kenapa tun abdul razak keluar UMNO? ape kaitan nye dengan palestin (bapa saudara anwar ibrahim) dengan mahathir?

kaji ye.. lepastu buat andaian, jgn kritik manjang.. kalaw x tahu, jgn komen lebih, sbb anda xtahu sape sultan anda sebenar. sultan sebenar adalah sultan berdakwah jihad. britain / yahudi / ape2 puak yg jahat2 sentiasa memusnah kan kebaikan utk kejahatan dgn cara mengaburi mata , minda, ilmu , kepercayaan , dan agama Islam.. wallahualam-

insidewinme said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kelompok ini perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

Anonymous said...

"Oleh sebab itu, Sultan ini telah bersekongkol dengan Freemason secara langsung dan terlibat dalam membunuh anak-anak Palestin melalui kegiatan jahat Freemason."

Apa buktinya, yang Freemason itu terlibat dalam membunuh anak2 Palestin?

Anonymous said...

www.islamweb.net

Fatwa Title: Rotary International

Fatwa No. : 4326

Fatwa Date: Monday 5-12-2011

Question:

What are the Rotary and Lions clubs which operate in Egypt and other Arab countries? What is the position of Islam and Al-Azhar University in this regard?

Fatwa: All perfect praise be to Allaah, the Lord of the Worlds. I testify that there is none worthy of worship except Allaah, and that Muhammad, sallallaahu `alayhi wa sallam (may Allaah exalt his mention), is His slave and Messenger. We ask Allaah The Almighty to exalt his mention as well as that of his family and all his companions.

Using all available moral and material weapons, many enemies wage a war against Islam and Muslims. They plot against Islam and Muslims, but certainly Allaah The Almighty grants Muslims victory and honor. Allaah The Almighty Says (what means): {Indeed, We will support Our messengers and those who believe during the life of this world and on the Day when the witnesses will stand.} [Quran 40: 51] One of the weapons they use is establishing clubs under the guise of brotherhood and humanity, yet they have their real hidden goals. Masonic clubs and other affiliated organizations, such as the Rotary and Lions Clubs, are among the organizations that undertake this mission.They belong to the most dangerous and destructive organizations that are powered by Jews and international Zionism. Their real target is to have the upper hand all over the world by way of destroying religion, spreading moral and ethical chaos and using people to spy on their own countries in the name of humanity. Therefore, Muslims are forbidden to join such clubs. They must maintain their sense of belonging and follow the guidance of the Prophet, sallallaahu
http://www.islamweb.net/womane/printFatwa.php?Id=4326&lang=E

AFTERDARK said...

Apa la korang semua merepek ni.. Kalau sekadar rotary club dan lion club tu takdelah bermakna yang semua ahli, pengerusi dan penaungnya adalah Illuminati atau Luciferian. Lagi pun kalau sekadar 'penaung' tu apalah sangat. Korang takkan tak pernah terlibat dalam persatuan di sekolah dan melihat sendiri tugas seorang 'penaung' persatuan (contohnya guru besar). Penaung bukannya terlibat apa-apa pun. Tak datang meeting pun. Paling paling pun tandatangan kata pengantar kat buku tahunan. Aku pasti kalau ada sesiapa minta Sultan Perak senaraikan persatuan yang dia jadi 'penaung' dalam setahun sure beratus punya termasuklah acara mengutip derma anak yatim, larian jogathon, persatuan islam, kelab sekolah dan kolej dan lain-lain. Tak percaya, cuba korang tubuhkan satu kelab yang menganjurkan acara 'amal' dan kemudian minta setiausaha hantar surat kepada pihak istana minta sultan tu jadi 'penaung'. Sure dapat punya.

Anonymous said...

Buang dunia kejar lah akhirat..

"Suatu hari nanti pasti kan bercahaya, pintu akan terbuka kita langkah bersama, disitu kita lihat bersinarnya HAKIKAT, debu jadi permata hina jadi mulia..

Anonymous said...

Great post. I was checking continuously this weblog and I am impressed!
Extremely helpful info particularly the closing phase :)
I deal with such information much. I was seeking this certain info
for a long time. Thank you and good luck.

Feel free to surf to my web page :: dragonvale coin cheats

Anonymous said...

I'm not sure where you are getting your info, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for fantastic information I was looking for this info for my mission.

my website: crack passwords

Anonymous said...

Hey there, I think your blog might be having browser compatibility issues.
When I look at your website in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer,
it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
Other then that, awesome blog!

my site :: password cracker

Anonymous said...

I know this website provides quality dependent content and
other material, is there any other website which provides such information in quality?


Here is my website ... reset password

Anonymous said...

Mat Salbuun dn Mat matpuz,nik Ajis dn hadi,mereka ni Syiah atau tidak???

Unknown said...

Ini sumer poyokung.... haktuihhhh

Anonymous said...

Raja Melayu ni sume kafir.Diorang freemason.Menteri2 pun sama.Sama jugak dgn umno pas.dua2 pun kafir.Sapa2 antara korang yg sokong freemason ke rotary club babi tu ke pun kafir laknatullah.Diorg ni msih ada kedudukan sbb diorang control polis babi..Jd yg pling hina dlm byk2 ni ialah polis babi sbb diorg akn makan taik klau geng freemason tu suruh makan.Org Islam kene hapuskan semua freemason ni smpai diorg lenyap.Laknat Allah kpd diorang ni sume.Gi masuk neraka lah korang semua.Celaka betul...

Anonymous said...

Mana2 org Melayu yg sokong raja melayu ni confirm kafir.Sbb diorang sokong Taghut(tuhan palsu).Bukan aku yg cakap,Quran yg bgtau.Jd kalau korang x puas hati ko g tanya Allah knp Dia laknat Taghut a.k.a Raja Melayu babi lancau ni.N kpd geng2 polis PDRM babi,korg tlg soal siasat Allah or tahan reman Allah sbb Dia yg arahkan org Islam berjihad.Yg ko g nk tngkap org melayu nk hijrah berjihad ke Syria ke Palestin tu buat apa?Ko g la tahan reman Allah.Babi punya polis!

Unknown said...

Raja-Raja Melayu kita kesemuanya bukanlah dpd keturunan Raja-Raja Melayu kita yang asal dan sebenar tetapi mereka ini kesemuanya adalah dilantik oleh British dan Thai sebagai para Sultan kita. Majoriti dpd mereka adalah dpd keturunan Mamak. Bukannya Melayu, tetapi Mamak. Sejarah kita telah diputar belit oleh British.

Bila orang-orang Melayu memberontak terhadap British, Raja-Raja Melayu pada masa itu membantu British dan memerangi orang-orang Melayu Muslim. Contohnya, Sultan Pahang menentang Dato Bahaman, Mat Kilau dan Tok Gajah tetapi membantu British di Pahang. Sultan Selangor, Sultan Kedah dan Sultan Pahang berpakat membantu British di Selangor tetapi memerangi Raja Mahadi yg memberontak terhadap British. Sultan Trengganu membantu British dengan menghantar angkatan perang Melayu untuk memerangi Haji Abdul Rahman Limbong yang memberontak terhadap British. Kafirlah Raja-Raja Melayu tersebut kerana memerangi para pemberontak Muslim tetapi membantu kafir.

Unknown said...

Setahu aku time ada anjuran sukan di malaysia mahathir boikot israel

Unknown said...

BukitChandanShity. Wooww.. you seems high... What are you smoking..? May I have some

Unknown said...

Dear Bukit Chandan Shit Eater's are you still alive

Harris said...

Kesaksian saya mengenai bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin memberitahu orang yang ingin menyertai penerangan hebat, mengenai bagaimana saya dibantu oleh ahli Illuminati yang hebat. Namanya Mr Felix. Membantu saya mengembalikan hidup saya dari tahap kematian. setelah dipecat selama lebih kurang 5 tahun enam bulan. Setelah ditipu oleh begitu banyak anggota Illuminati. Saya telah putus asa, merosot secara kewangan selama bertahun-tahun. Tetapi suatu hari, semasa saya melayari Internet, saya menjumpai jawatan anggota Illuminati Besar, Encik Felix, dengan mengatakan bahawa anda boleh terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup dengan menjadi anggota Illuminati yang hebat, segera saya menghubungi dan Saya menerangkan segalanya kepadanya dan dia mengesyorkan saya dan membantu dan saya membayar borang pendaftaran keahlian yang akan digunakan untuk memulakan saya, dan saya telah dimulakan dengan susunan dunia baru Illuminati yang hebat. Selepas itu mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa semua ahli baru diberi hadiah wang tunai $ 1,000,000 Dolar AS setelah dimulakan. Dengan pertolongan Mr Felix. Saya dimulakan sepenuhnya sebagai ahli Illuminati yang lengkap. Sekiranya anda pernah gagal menjadi penipu sebelum ini, atau ini adalah kali pertama anda mencari seseorang untuk membantu anda menjadi ahli, nasihat saya untuk anda ialah mencuba Mr Felix. Dia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi yang anda mahukan untuk kehidupan masa depan anda, Hubungi dia E-mel: felixmorganilluminati@gmail.com atau WhatsApp +2348056051569.

Unknown said...

Selamat siang, berikut cara mudah untuk menjadi anggota persaudaraan terkenal di dunia {Illuminati}. Untuk kelas pekerja, Bisnis pria / wanita, artis, Politisi yang ingin menjadi lebih besar, Kuat dan Berpengaruh di dunia, bergabunglah bersama kami untuk menjadi salah satu anggota resmi kami hari ini. Anda akan diberi kesempatan ideal untuk mengunjungi lingkaran Illuminati setelah Anda mendaftar, tidak diperlukan pengorbanan atau nyawa manusia, perlindungan persaudaraan Illuminati, kekuasaan, kekayaan, dan ketenaran dalam hidup. Anda memiliki akses penuh ke anggota komunitas dari generasi Anda. Hanya anggota lingkaran Illuminati yang ada yang memiliki kewenangan untuk memperkenalkan anggota mana pun ke lingkaran. Jadi sebelum Anda menghubungi kami, Anda harus berusia di atas 18 tahun dan setelah Anda menjadi anggota, Anda berhak atas semua keuntungan selama sisa hidup Anda. Jadi jika Anda siap menjadi anggota, kontraklah surat resmi Illuminati (illuminatiarchivers@outlook.com)

Harris said...

Kesaksian saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin memberitahu orang yang ingin menyertai penerangan hebat, mengenai bagaimana saya dibantu oleh ahli Illuminati yang hebat. Namanya Mr Felix. Membantu saya mengembalikan hidup saya dari tahap kematian. setelah dipecat selama lebih kurang 5 tahun enam bulan. Setelah ditipu oleh begitu banyak anggota Illuminati. Saya telah putus asa, merosot secara kewangan selama bertahun-tahun. Tetapi pada suatu hari, semasa saya melayari Internet, saya menjumpai jawatan anggota Illuminati Besar, Encik Felix, dengan mengatakan bahawa anda boleh terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup dengan menjadi anggota Illuminati yang hebat, segera saya menghubungi dan Saya menerangkan segalanya kepadanya dan dia mengesyorkan saya dan membantu dan saya membayar borang pendaftaran keahlian yang akan digunakan untuk memulakan saya, dan saya mula mendapat perintah dunia baru Illuminati yang hebat. Selepas itu mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa semua ahli baru diberi hadiah sejumlah $ 1,000,000 Dolar AS selepas permulaan. Dengan pertolongan Mr Felix. Saya dimulakan sepenuhnya sebagai ahli Illuminati yang lengkap. Sekiranya anda pernah gagal menjadi penipu sebelum ini, atau ini adalah kali pertama anda mencari seseorang untuk membantu anda menjadi ahli, nasihat saya untuk anda ialah mencuba Mr Felix. Dia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi yang anda mahukan untuk kehidupan masa depan anda, Hubungi dia E-mel: felixmorganilluminati@gmail.com atau WhatsApp +2348056051569.

Unknown said...

Selamat siang, inilah cara mudah untuk menjadi anggota persaudaraan terkenal di dunia {Illuminati}. Untuk kelas pekerja, Bisnis pria / wanita, artis, Politisi yang ingin menjadi lebih besar, Kuat dan Berpengaruh di dunia, bergabunglah bersama kami untuk menjadi salah satu anggota resmi kami hari ini. Anda akan diberi kesempatan ideal untuk mengunjungi lingkaran Illuminati setelah pendaftaran selesai oleh Anda, tidak ada pengorbanan atau nyawa manusia yang dibutuhkan, persaudaraan Illuminati membawa serta perlindungan, kekuasaan, kekayaan, dan ketenaran dalam hidup. Anda memiliki akses penuh untuk memberantas kemiskinan dari generasi Anda. Hanya anggota lingkaran Illuminati yang sudah ada yang memiliki kewenangan untuk memperkenalkan anggota mana pun ke lingkaran. Jadi sebelum Anda menghubungi kami, Anda harus berusia di atas 18 tahun dan setelah Anda menjadi anggota Anda akan berhak atas semua keuntungan selama sisa hidup Anda. Jadi jika Anda siap menjadi anggota, segera tulis kembali atau kontrak Whats-apps Resmi +1 (931) 994-3522 Gmail Resmi (justineilluminati@gmail.com)

Unknown said...

mahathir yg paling anti dgn yahudi,kau kenal siapa yaseer arafat? itu bestfriend mahathir tau... reserch dgn tepat utk mndapatkan sesuatu maklumat

Harris said...

Kesaksian saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin memberitahu orang-orang yang ingin menyertai penerangan hebat, mengenai bagaimana saya dibantu oleh ahli Illuminati yang hebat. Namanya Mr Felix. Membantu saya mengembalikan hidup saya dari tahap kematian. setelah dipecat selama lebih kurang 5 tahun enam bulan. Setelah ditipu oleh begitu banyak anggota Illuminati. Saya telah putus asa, merosot secara kewangan selama bertahun-tahun. Tetapi pada suatu hari, semasa saya melayari Internet, saya menjumpai jawatan anggota Illuminati Besar, Encik Felix, dengan mengatakan bahawa anda boleh terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup dengan menjadi anggota Illuminati yang hebat, segera saya menghubungi dan Saya menerangkan segalanya kepadanya dan dia mengesyorkan saya dan membantu dan saya membayar borang pendaftaran keahlian yang akan digunakan untuk memulakan saya, dan saya diinisiasi ke dunia baru Illuminati yang hebat. Selepas itu mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa semua ahli baru diberi hadiah wang tunai $ 1,000,000 Dolar AS setelah dimulakan. Dengan pertolongan Mr Felix. Saya dimulakan sepenuhnya sebagai ahli Illuminati yang lengkap. Sekiranya anda pernah gagal dalam penipu sebelum ini, atau ini adalah kali pertama anda mencari seseorang untuk membantu anda menjadi ahli, nasihat saya untuk anda ialah mencuba Mr Felix. Dia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi yang anda mahukan untuk kehidupan masa depan anda, Hubungi dia E-mel: felixmorganilluminati@gmail.com atau WhatsApp +2348056051569.

Unknown said...

Fakta Ney Macam x Kuat La Bro! Setahu Ku Mahathir Anti Dengan Zionis..

Unknown said...

Salam dari pesanan pencerahan yang hebat untuk negara bersatu dan untuk seluruh dunia, ini adalah peluang terbuka untuk menyertai persekutuan Orang-orang Tercerahkan di mana anda dapat memperoleh kembali impian anda yang hilang, dan juga di mana anda dapat melihat cahaya kekayaan dan kebahagiaan tanpa pengorbanan darah. Dan kami juga membayar sejumlah $ 550,000 untuk mendapatkan semua ahli baru ketika mereka bergabung dengan persaudaraan dan juga ke rumah pilihan dan lokasi mereka dengan pelaburan bersama dengan peluang dalam hidup ini untuk mereka terkenal.

MANFAAT YANG DIBERIKAN KEPADA AHLI BARU YANG BERGABUNG DENGAN CAHAYA.
1. Ganjaran wang tunai $ 550,000.
2. KERETA Impian Sleek baru bernilai USD $ 150,000 USD
3. Rumah impian yang dibeli di negara pilihan anda.
Sebulan berunding dengan 5 yang terbaik di dunia.
Pemimpin dan 5 selebriti terpenting di dunia. Sekiranya anda berminat, sila hubungi alamat e-mel sebelumnya = illuminatiworldwideorder@gmail.com atau wahtsapp kami +15184145254

Harris said...

Kesaksian saya mengenai bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin memberitahu orang-orang yang ingin menyertai penerangan hebat, mengenai bagaimana saya dibantu oleh ahli Illuminati yang hebat. Namanya Mr Felix. Membantu saya mengembalikan hidup saya dari tahap kematian. setelah dipecat selama lebih kurang 5 tahun enam bulan. Setelah ditipu oleh begitu banyak anggota Illuminati. Saya telah putus asa, merosot secara kewangan selama bertahun-tahun. Tetapi suatu hari, semasa saya melayari Internet, saya menjumpai jawatan ahli Illuminati Besar, Encik Felix, dengan mengatakan bahawa anda boleh terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup dengan menjadi anggota Illuminati yang hebat, segera saya menghubungi dan Saya menerangkan segalanya kepadanya dan dia mengesyorkan saya dan membantu dan saya membayar borang pendaftaran keahlian yang akan digunakan untuk memulakan saya, dan saya diinisiasi ke dunia baru Illuminati yang hebat. Selepas itu mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa semua ahli baru diberi hadiah wang tunai $ 1,000,000 Dolar AS setelah dimulakan. Dengan pertolongan Mr Felix. Saya dimulakan sepenuhnya sebagai ahli Illuminati yang lengkap. Sekiranya anda pernah gagal dalam penipu sebelum ini, atau ini adalah kali pertama anda mencari seseorang untuk membantu anda menjadi ahli, nasihat saya untuk anda ialah mencuba Mr Felix. Dia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi yang anda mahukan untuk kehidupan masa depan anda, Hubungi dia E-mel: felixmorganilluminati@gmail.com atau WhatsApp +1 347 786 5230.

Anonymous said...

mereka ada peranan masing2 bro.. ada yg mmg bg nampak mereka benar2 musuh.. identiti & tugas dorg berbeza. mereka ada dlm golongan org baik ada dalam golongan org jahat. tapi matlamat dorg satu je.

Unknown said...

Brainless hahahahahahaha

Unknown said...

Thats why u guys are so undeveloped amd uncivilised

Unknown said...

Kesaksian saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin memberitahu orang-orang yang ingin menyertai penerangan hebat, mengenai bagaimana saya dibantu oleh ahli Illuminati yang hebat. Namanya ialah Encik Harris. Membantu saya mengembalikan hidup saya dari tahap kematian. setelah dipecat selama lebih kurang 5 tahun enam bulan. Setelah ditipu oleh begitu banyak anggota Illuminati. Saya telah putus asa, mengalami penurunan kewangan sepanjang tahun-tahun tersebut. Tetapi pada suatu hari, semasa saya melayari Internet, saya menjumpai jawatan anggota Illuminati Besar, Encik Harris, dengan mengatakan bahawa anda boleh terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup dengan menjadi anggota Illuminati yang hebat, segera saya menghubungi dan Saya menerangkan segalanya kepadanya dan dia mengesyorkan saya dan membantu dan saya membayar borang pendaftaran keahlian yang akan digunakan untuk memulakan saya, dan saya diinisiasi ke dunia baru Illuminati yang hebat. Selepas itu mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa semua ahli baru diberi hadiah wang tunai $ 1,000,000 Dolar AS setelah dimulakan. Dengan pertolongan Tuan Harris. Saya dimulakan sepenuhnya sebagai ahli Illuminati yang lengkap. Sekiranya anda pernah gagal dalam penipu sebelum ini, atau ini adalah kali pertama anda mencari seseorang untuk membantu anda menjadi ahli, nasihat saya untuk anda ialah mencuba Mr Harris. Dia adalah peluang terbaik anda untuk menjadi yang anda mahukan untuk kehidupan masa depan anda, Hubungi dia E-mel: illuminatiofficial565@gmail.com atau WhatsApp +2348056051569.

Unknown said...

Aku syak die ni yahudi yg tahu fhm ckp melayu tu asik nak kondem xabez2...

Anonymous said...

Pmx ada tlibat x dgn freemason laknatullah ni?

Anonymous said...

Hello Semua Saya ingin cepat menggunakan medium ini untuk berkongsi testimoni bagaimana saya diarahkan kepada ahli illuminati yang sah dan sebenar yang telah mengubah hidup saya dari rumput kepada rahmat, daripada miskin kepada wanita kaya yang kini boleh dibanggakan dengan hidup sihat dan kaya tanpa tekanan atau masalah kewangan. Selepas berbulan-bulan cuba menjadi ahli illuminati dan ditipu daripada $3,000, saya menjadi sangat terdesak untuk keahlian dalam talian yang tidak akan menambah kesakitan saya, kemudian saya memutuskan untuk menghubungi rakan saya yang baru menjadi ahli. seorang ahli, kami membincangkan isu itu dan pada kesimpulan kami dia memberitahu saya tentang seorang lelaki bernama Encik Gibson yang merupakan pencetus hebat illuminati. Jadi saya memohon untuk menjadi ahli illuminati dengan mudah tanpa tekanan dan segala persiapan telah dibuat berkenaan cara menjadi ahli dalam masa dua (2) hari saya menjadi ahli dan sejumlah 1 juta dolar telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya jadi saya ingin untuk menasihatkan sesiapa yang ingin menjadi ahli untuk menghubungi En Gibson (illuminati grand initiator) di palam whatsapp.
Whatsapp Encik Gibson melalui +15596663909
dia tidak tahu saya melakukan ini saya berdoa agar lucifer akan memberkati dia atas perkara baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails