Sunday, October 08, 2023

Kerana Mahu Islam, rakyat tolak konsert hiburan..

 


10 orang penonton sekalipun, konsert akan diteruskan

Kuala Lumpur: "Terus terang saya akui jualan tiket untuk Konsert Rock Kapak setakat ini hanya terjual tidak sampai 100 keping walaupun tarikhnya sudah dekat iaitu 7 Oktober ini.

-ADVERTISEMENT-

"Bagaimanapun saya tak putus asa untuk teruskan konsert ini. Harga tiket RM85 pun tak akan diturunkan semata-mata untuk tarik peminat. Walau hanya 10 orang menonton persembahan akan diteruskan," kata Hatta penyanyi kumpulan rock Junction.

Hatta adalah penganjur konsert yang bakal berlangsung di Panggung Asia Jalan Gombak, Kuala Lumpur menerusi syarikatnya Attah Music dan Boss Production.

Tiga kumpulan rock legenda iaitu Junction, Meditasi dan Desire yang pernah mewarnai zaman kegemilangan muzik rock negara sekitar 1990-an digandingkan dalam konsert di lokasi yang memuatkan 1000 penonton ini.

Menurutnya, kelesuan jualan tiket mungkin berpunca daripada persaingan dengan konsert lain.

"Kita tengok banyak konsert diadakan dan saya tahu pasaran akan tepu di Kuala Lumpur. Kita perlu ada badan yang memantau konsert yang berlangsung agar jaraknya tak terlalu dekat.

"Kesannya ada yang gagal dapat sambutan dan sebahagian konsert dua tiga kali diturunkan harga tiket dan ada yang turun separuh harga.

"Ada juga yang akhirnya masuk percuma. Tapi saya nak tegaskan di sini macam mana pun walau 10 orang pun yang datang, kita tetap dengan tiket RM85," katanya pada sidang media berlangsung di sebuah hotel di sini, semalam.

Menurutnya, mereka tak akan sesekali memberi masuk percuma atau turunkan harga tiket.

"Memang takkan turunkan. Biarlah 10 orang atau seorang pun datang. Itulah harga kita. Jika ada yang berkata ada mulut yang perlu disuap, situasinya juga sama dengan kami.

"Kami ada keluarga nak diberi makan. Kawan-kawan saya ini pun lama tiada show. Kami buat sendiri promosi dan mungkin ada kelemahan. Dengan bajet yang ketat memang agak susah nak bergerak.

"Apa yang kita ada, kami gunakan media sosial untuk buat promosi. Apapun seperti saya kata, faktor banyak konsert lain turut beri kesan," katanya yang positif sambutan baik akan diterima pada saat akhir.

Peminat yang datang menyaksikan konsert pada malam itu juga berpeluang memenangi pelbagai hadiah cabutan bertuah antaranya gitar elektrik, gitar akustik, jaket kulit selain pelbagai barangan lain.

Disiarkan pada: September 23, 2023 @ 2:46pm


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kerana Mahu Islam, rakyat tolak konsert hiburan..

Lihat komen ini..

(i) Al-hamdulillah, perkembangan menarik berlaku, kerana mahu Islam, rakyat tolak konsert hiburan..

DESIRE siap sedia dengan persembahan terbaik.


Tiga kumpulan rock legenda iaitu Junction, Meditasi dan Desire yang pernah mewarnai zaman kegemilangan muzik rock negara sekitar 1990-an, bakal kembali menemui peminatnya menerusi Konsert Rock Kapak pada 7 Oktober ini.

-ADVERTISEMENT-

Konsert yang akan diadakan di Panggung Asia Jalan Gombak, Kuala Lumpur itu dianjurkan Boss Production dan Attah Music.

Hatta Junction berkata konsert yang dijangka bermula pada jam 8 malam itu bakal menyajikan lagu popular daripada tiga kumpulan berkenaan.

Katanya, penampilan ketiga-tiga kumpulan menerusi konsert itu juga turut bertujuan memenuhi permintaan peminat muzik rock.

"Ramai peminat tanya, bila nak buat konsert, tidak dapat konsert besar, mini konsert pun okey, berbulan juga memikirkan sebab untuk mengadakan konsert banyak perbelanjaan diperlukan.


(ii) Al-hamdulillah lagi, gelombang sokongan Melayu potensi kemenangan PERIKATAN NASIONAL (PN) di Pelangai.

KENYATAAN MEDIA PESURUHJAYA PAS NEGERI PAHANG
23 September 2023 | 7 Rabiulawal 1445H

Ringkasnya..

1. Rakyat Pahang menolak Pakatan Harapan (PH) melainkan undi daripada bukan Melayu. Ianya terbukti di semua DUN yang majoritinya adalah Melayu sama ada di kawasan bandar, pinggir bandar dan kampung, persaingan yang hanya melibatkan PERIKATAN NASIONAL (PN) dengan Barisan Nasional (BN) tidak seperti di kawasan pantai barat dan selatan.

Ini jelas terbukti dalam PRU15, di mana 17 DUN yang majoritinya Melayu, dimenangi oleh PN iaitu di DUN Cheka, Tahan, Pulau Tawar, Damak, Beserah, Tanjung Lumpur, Sungai Lembing, Lepar, Pancing, Pulau Manis, Luit, Kuala Sentul, Chenor, Jengka, Lancang, Kuala Semantan serta Bukit Ibam dan kemerosotan undi yang ketara di DUN yang dimenangi oleh UMNO.

Manakala DUN yang majoritinya bukan Melayu kekal dikuasai PH.

Pencapaian ini membuktikan sejak PRU 15 hingga sekarang Melayu kekal memilih PN. Dibuktikan lagi pada keputusan PRN 6 negeri, jelas PN berjaya mengekalkan tiga negeri iaitu Kelantan, Terengganu serta Kedah dan menguasai lebih kerusi DUN majoriti Melayu di Pulau Pinang, Selangor dan Negeri Sembilan.

2. Rakyat dapat melihat bahawa kerjasama UMNO-DAP hanyalah menguntungkan pimpinan atasan atau golongan yang jelas melanggar undang-undang.

3. Sehingga pada hari ini masih tiada katalis atau daya penarik dalam kerjasama UMNO DAP. Yang jelas ianya lebih kepada cita-cita dan kehendak presiden semata-mata untuk bersama dengan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Dengan terbuktinya gelombang kebangkitan Melayu pada PRU 15 dan PRN 6 Negeri, PAS Pahang yakin undi Melayu akan menjadi signifikan kepada kemenangan PN di PRK Pelangai.

(Rujuk: YB UST ROSLI ABDUL JABAR, PESURUHJAYA PAS PAHANG ADUN TANJUNG LUMPUR)

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails