Sunday, March 26, 2023

Lawatan Brother Anwar ke Saudi gagal?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

22 comments:

1 Anonymous said...

Lawatan ke Arab Saudi dikira gagal sebab Brother Anwar Bin Ibrahim gagal berjumpa dengan Raja Salman Dan Pengiran Mahkota Arab Mohammad Salman...

Nampak ada sesuatu yang tidak kena lawatan ini...


2 Anonymous said...

Amat memalukan rakyat malaysia bila perdana menteri arab saudi tidak berjumpa dengan dolly. Sangat sangat memalukan. Kerana sebelum ini perdana menteri arab saudi mahu berjumpa dengan bm sebelum dolly.

3 Anonymous said...

Wahai ahli UMNO,

Sedarlah.

UMNO sudah gugur perjuangan asalnya. Parti UMNO tidak ada lagi.

Yang ada ialah bangkai yang diperalat untuk menyelamat pemimpin yang bergelumang dengan jenayah.

DR MAHATHIR BIN MOHAMAD

24 Mac 2023

Pssstt.. barua barua Melayu' LeeKwanYew@DAP sudah bergadoh sesama barua LeeKwanYew@DAP.. Jom siapkan pop corn tambah dan kopi panas ... Jommm orang Melayu' semua tepok tangan Dan layannnn..!!

4 Anonymous said...

Dipercayai terdapat terlalu ramai penyokong2 golongan songsang didalam pakatan hancing sekarang. Sebab itu mereka semakin berani dan bertidak secara terang2an.

5 Anonymous said...

Aku ada tengok video seorang sultan yg telah dicabut kuasa kesultanan (munkin dizaman ayahandanya) tetapi masih bertradisi kesultanan negeri tersebut bila bertemu dengan ulama yg disegani beliau menyambut dengan pelukan dan tunduk ingin mencium tangan nya ulama tersebut, cuma ulama tersebut turut menunduk menjadikan mereka sama2 mencium tangan.
Sultan malah memakaikan tengkolok kebesaran kesultanan baginda pada salah satu dari dua ulama yg berkunjung menziarahi baginda.
Ulama yg lantang menyeru kpd yg ma'ruf dan menentang kemunkaran tersebut nampaknya begitu menghormati sultan tersebut, begitulah hakikat hati sesaorang ulama yg sejati. dan dari video tersebut dapat juga dilihat suatu gambaran bahawa seandainya sesaorang sultan itu sudah kehilangan kuasa maka pada ulama jua yg dilihat mulia.
Aku tertanya² juga.. apakah begitu keadaannya diwaktu2 yg lalu bilamana sultan2 mana2 negeri jika berada pada kedudukan yg lemah maka kpd ulama lah tempat mereka merapatkan diri sepertimana byk tertulis dalam buku2 sejarah?
Apakah ini juga bermakna sekiranya lemah ulama pada sesuatu ketika atau keadaan yg sangat diperlukan oleh sesaorang sultan maka ianya boleh menyebabkan baginda kehilangan kuasa atau tahta?

Bukan beerti semua yg diperbuat sesaorang ulama itu betul semuanya dan malah dalam Islam pun disuruh berpesan2 pada kebenaran.... tapi apa yg penting untuk dilihat disini adalah ulama itu selalunya memuliakan raja2 atau sultan2 mereka walaupun kekadang kedengaran sangat keras cara dakwahnya.

6 Anonymous said...

Dahulu bila harga barang naik, tiap2 minggu buat demonstrasi! Kini dibawah kerajaan pakatan hancing tidak lagi, maknanya ok la tu, harga barangan naik melambung bukanlah lagi satu isu? Hu..hu..

7 Anonymous said...

Jom ziarah? Masjid, surau pun jarang2 ziarah, ada pula yang syor pi ziarah tempat tu! Nak buat apa?

8 Anonymous said...

Jom semua rakyat beragama Islam, dibulan yang mulia penuh barakah ini, jom sama2 kita boikot kedai2 yang ada jual arak, seven elevan dsb... tak lama mana pun, sebulan je...

9 Anonymous said...

ph pandai tipu, harga brg keperluan pun jadi mahal, gaji murah, ramai mengangur sebab ph byk pandai urus nak bagi negara bangkrap.

10 Anonymous said...

Walau pun dimomok momokkan pas tidak pandai memerintah. Kelantan makin maju. Kedah makan maju.

Trengganu makin maju. Pakar aeroangkasa. Bukan macam dolly. General degree sastera.

Jom tolak liberal dan liwat songsang. Pura pura tapi ikut rentak komunis dapig dan pan syiah.

Pas makin disokong oleh teknorat dan professional Islam.

Jom pakat pakat sokong pas. Aqidah selamat. Negara makin maju.

11 Anonymous said...

Kalau ikut menteri formula, dia cuma fokus kebendaan jer. Sama macam komunis dapig.

Kalau ikut toney buah, dia kira nak lingkupkan orang melayu. Jual harta tabung haji. Lupus kecualian cukai yayasan orang Islam biar yayasan lingkup. Bagi duit zakat pada orang kafir.

Ikut kit siang dia kira nak malaysian malaysia. Buang bumiputera. Tukar perlembagaan jadi negara sekular.

Ikut atok dia kira nak jual pulau. Biar duit atok bertapuk banyak.

Kalau ikut dolly, dia nak liberal jer. Senang lgbt bertapak. Ruu355 pun dia tak akan sokong. Dan mesti tidak sokong. Sebab denda zina, khalwat dan liwat lebih berat.

12 Anonymous said...

Walaupun royalti kelantan dirampok oleh dolly, kelantan masih mampu bayar hutang.

Walaupun melayu kelantan dinafikan peruntukan pusat oleh dolly, kelantan terus berkembang.

Walaupun dolly tidak beri perhatian pada nelayan, pekebun, pesawah, penternak, kelantan sangat serius membantu golongan ini.

Dolly beri perhatian pada pengusaha komunis dapig. Sebab gaji takda, dapatlah nafkah dari komunis dapig. Harganya ialah tibai orang melayu. Tibai kerajaan melayu islam pas. Tibai jutawan melayu. Fitnah politician melayu. Dakwa politician melayu.

13 Anonymous said...

Eng guan dah main ugut. Dolly pun serupa. Bertanduk.

Eng guan kata lapor polis adalah jenayah.

Pulak dah.

Elok sangat polis siasat. Biar adil. Dua pihak disiasat. Lagi pun dolly dan eng guan memang kaki bohong. Bohong sunat katanya. Poodaaah.

14 Anonymous said...

Bayangkan apa berlaku pada generasi kita. BM nya kuat berbohong. Mentornya eng guan pun kuat berbohong. Nanti generasi baru jadi generasi yang kuat berbohong.

Macam lgbt membiak. Sebab ada contoh.

15 Anonymous said...

Tak dapat jumpa raja arab? Takpe, minggu depan boleh pi arab sekali lagi, cuba sekali lagi, boleh juge pi buat umrah free... kah..kah..kah..

16 Anonymous said...

Tak dapat jumpa Erdogen takpe, dapat jumpa ANAK nya pun dah dikira suatu kepuasan... kah..kah..kah

17 Anonymous said...

yang liberal dapat buat umrah solat kat raudah, ni yang kata terpaling ikut quran tak boleh masuk mekah, sedihnya kat dunia lagi dah kena hukum... jangan kata nak jumpa raja arab jumpa gembala unta pun tak boleh

18 Anonymous said...

Jangan izinkan pembohongan berterusan di ruangan politik msia dan anak anak muda dihidangkan dengan bohong dan zhalim oleh presiden parti kencing rakyat.

Lebih mendukacitakan bila presiden membela cina legasi komunis dapig melakukan kezhaliman pada yayasan. Sanggup berbohong untuk menganiaya politician melayu. Rentetan kezhaliman semuanya melibatkan orang melayu.

19 Anonymous said...

Alhamdullillah. Kelantan masih kekal. Walaupun ada suara sumbang kata agamawan tak pandai memerintah.

21 Anonymous said...

Kat kelantan pun ramai orang luar. Selangor ada. Perak ada. Pulau pinang ada. Semua ada.

22 Anonymous said...

Alhamdullillah. Kelantan masih kekal. Walaupun ada suara sumbang kata agamawan tak pandai memerintah

11 comments:

Anonymous said...

Hanya Bossku yang mampu lakukan dengan baik bila berurusan dengan Arab Saudi. Pemimpin lain semua hampeh..

Hubungan diplomasi tertinggi pernah dicapai oleh Malaysia dengan Arab Saudi adalah ketika era pentadbiran kerajaan Barisan Nasional ditunjanggi UMNO.

Apabila menyaksikan, bukan sahaja kuota Haji Malaysia dinaikkan secara mendadak, tetapi juga pelaburan luar biasa Arab Saudi ke atas Malaysia, seperti RAPID Pengerang di Johor.

Namun selepas Bossku dijatuhkan oleh musuh politiknya, hubungan Malaysia dengan Arab Saudi suram, dengan dasar luar Mahathir - PH yang gemar bermusuh dan suka syok sendiri di persada antarabangsa.

Pemulauan tertinggi yang diterima oleh Malaysia daripada Arab Saudi adalah pada KL SUMMIT 2019, apabila Arab Saudi secara tegas mengatakan Sidang Kemucak 2019 itu adalah sidang perpecahan.

Hari ini, hubungan Malaysia-Arab Saudi tidak lagi semesra dahulu. Jiran kita, Indonesia, kini dilihat sebagai negara 'yang boleh dipercayai' berbanding kita.

Malah kesemua Perdana Menteri selepas kejatuhan Bossku tidak dapat bertemu dengan pemerintah tertinggi Arab Saudi itu.

Anonymous said...

Kah kah puji boskurr mdbedebah.

Klau pun bosskurr x bersalah.

Dialah pm paling x cerdik sbb bleh ditipu cina, Melayu, orang arab, orang putih dll.

Sampai rakyat hutang makan x cukup.

Anonymous said...

DSAI 1000x lebih baik dr pemimpin pn.

DSAI bleh sj pau duit taikun dan kontraktor cina bg account ph jadi billion kalahkan account pn.

Kah kah kah

Anonymous said...

Bila nak heret Zety dan keluarga penyamun Taufik Ayman ke mahkamah. Bila nak tangkap Jho Low. Apa jasa Taufik Ayman pada negara..!?

Sehingga saat ini Zeti Aziz masih lagi belum sihat semenjak ‘day one’ beliau sepatut menjadi saksi.
Sehingga kini juga , Zeti masih berada didalam cuti sakit yang Panjang. Berak cair, terkincit lam seluar vertigo dan muntah darah alasan yang diberi pada mahkamah..!!

Beberapa nama telah dapat kami kumpul kan sebagai amat terkesan , kecewa , takut atau gusar jika DSNR dibebaskan.
Ikut pendapat kami mereka ada lah Empat “M”.
Nama nama mereka ada lah Mahathir, Muhyiddin dan Mael. Mereka mereka ini lah yang akan merasa tidak selesa. DSNR jika bebas akan seperti biasa aktif semula dilaman media nya.

Maka tindak tanduk mereka mereka ini dan kenyataan kenyataan mereka pasti sahaja akan mendapat respon dan counter komen dari DSNR jika didapati nya tidak betul atau berbohong.
DSNR pula terlena; dengan bermain dengan fakta dan ketelitian dan bukan nya sembrono.
Maka , sudah pasti DSNR akan menegur dan berhujah dengan fakta untuk berdepan dengan mereka mereka ini.

Maka , kehidupan tidak sama lagi untuk Mahathir, Muhyiddin dan Mael Sabri. Ditambah lagi dengan laporan media yang dikawal oleh taikun2 Tun Mahathir yang tidak melapor seluruh dan sebenar nya.

Pada sesi beberapa hari yang lalu , Joana Yu , Pegawai AMBANk yamg diselamatkan oleh mahkamah dari disaman oleh DSNR telah beberapa kali terkantoi dalam jawapan dan perakuan nya.

Jho Low dan kaum mata sepet DAP@ LeeKwanYew sedang terbahak bahak ketawa tepok tangan melihat barua barua Melayu mereka diarah bercakaran berbunuhan sesama sendiri. Jho Low sedang bersenang lenang dengan duit curi 1MDB..

Tan Sri Shafee juga ada menyatakan beliau ada bukti bahawa Jho Low akrab dengan keluarga Zeti terutama nya suami Zeti, Tawfeq Ayman.

Jho Low juga dilaporkan kerap datang kerumah Zeti. Maka, jelas lah sebab apa kes rasuah Zeti sendiri masih belum dibuka2 lagi dan syak wasangka rakyat ada individu tertentu campurtangan hang dibuka demi menutup kerja konspirasi nya.

#bosskudifitnah

Anonymous said...

Kah kah kah Can I fuck U.. CIFUT BABI

Anonymous said...

kasihan raja & anak raja saudi menangis sebab tak dapat jumpa sinuwar papaspin yg lari balik sebelum sempat mereka datang...
melolong nangis mereka tepon kat papaspin tapi papaspin tetap jugak mau balik cepat sebab tak bersebab kata macai.

Ada yg kata rombongan papaspin cuma pergi sampai kat Jeddah saja tak sampai pun ke Mekah dan tak sampai satu jam terus cabut lari pergi entah kemana, tak tau la cerita tu betul ke tidak, boleh jadi ya boleh jadi tidak.

Anonymous said...

Papaspin kat msia spin. Kat sana pun spin. Malang buat rakyat msia. Hanya gabenor jer yang sambut papaspin. Mana pegi menteri menteri. Takkan raja saudi nak jumpa, sedangkan pmnya pun tak nak jumpa.

Isu besar ni.

Anonymous said...

Yang dipecat dari pas jadi penasihat agama tpm.

Yang tewas pemilihan dilantik jadi mt.

Pelik dan luar biasa. Katanya untuk menyatukan akar umbi.

Aduh. Pening pening.

Anonymous said...

Kah kah kah

Pening...

Patutlah sokong Islam extreme

Lawakla korang

Anonymous said...

Kalau nak cepat melingkup nya Selangot makan KJ harus diwar warkan sebagai calon MB Selangor DUN di kawasan Sg Buloh...

Hot FM Dan KJ jadi DJ bakal mendapat liputan meluas media social setiap Hari Isnin Dan Jumaat...

KJ secara simbolik nya sudah berkempen dengan Hot FM untuk melingkupkan Selangor secara total.

UMNo bukan pilihan untuk Melayu' sebab UMNo Dan malu untuk menyuarakan perjuangan orang Melayu' Dan Islam



Anonymous said...

Wang simpanan rakyat Malaysia adalah yang ke - 6 tertinggi di simpan di Singapura

Wang asing paling banyak di Singapura ialah Indonesia Dan wang Kartel mafia Mata Sepet Dan barua barua LeeKwanYew@DAP Dari Malaysia adalah No 6 di Singapura..!!

Saya Ulanggg..!!! No 6 terrrbanyak wang orang Malaysia di Singapura..!!

https://youtu.be/qARRqKkzSZw

Walaupun Perdana Menteri silih berganti tapi Kartel Dan mafia Mata Sepet yang berkiblat pada Singapura masih menguasai dan mencatur politik setiap Perdana Menteri Malaysia termasuk PMX.

https://youtu.be/k3v4imdmCWk

Tidak tekecuali di Indonesia keadaan lebih parah bila mafia mafia migas dann mafia menguasai sumber daya alam jugak berkiblat ke Singapura.

Rakyat Indonesia keturunan Tiongkok sudah berislamisasi dengan nama Indonesia tapi ras hubungan sesama kaum Cina di rantau Asia Tenggara sangat kuat dalam isu ras perkauman..!!

Pemerintah Indonesia sukar menentukan siapa talibarut Dan barua Kartel mafia mereka yang berkiblatkan ke Singapura..!!

https://youtu.be/iAPx8NDiKyM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails