Friday, January 06, 2023

Gedong fitnah bro An. 600 billion... Babi bincang kabinet..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

20 comments:

 
Anonymous said...

Gedong fitnah ada pada bro An. 600 billion kononnya. Dana pilihan raya dari duit judi. Pas naikkan 22 ke 8. Guru dan murid bergabung bentuk pakatan. Harga babi dibincangkan peringkat kabinet.

2 Anonymous said...

PM kita otak genral degree biashe biashe Pengajian Melayu ajer... dah mudarat baru nak cegah kottt..

Thailand akan perketat semula peraturan termasuk untuk pelancong China
Kemuka bukti ambil dua vaksin dan keputusan RT-PCR negatif
tapi
Bang Non kate tiada sekatan pelancong dari Negara China..
Alahaiiii...

3 Anonymous said...

Datuk Johari dinasihat kena guna cara Bossku selesai masalah Kg Sungai Baru di Kampung Baru seperti idea Bossku dalam Projek Kerinci Residensi untuk selesaikan masalah Sg Baru Kg Baru.

https://mykmu.net/2023/01/03/johari-cuba-yang-terbaik-selesaikan-masalah-kampung-sungai-baru/

Pertemuan dijalankan antara pemaju dan pemilik tanah Kampung Sungai Baru, Kampung Baru, di sini bersama Menteri Wilayah Persekutuan. Menteri Wilayah jangan jadi Nurul Izzah dalam isu Kerinci Residensi.

https://youtu.be/VEvmx7EW950

Pemaju bersetuju menyediakan tawaran baharu dinamakan Pakej Harmoni kepada pemilik unit flat, yang diputuskan jumlah pampasan oleh Jabatan Ketua Pengarah Tanah dan Galian Persekutuan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JKPTGWPKL), pada sesi siasatan pengambilan tanah.

Projek Residensi Kerinchi 18 tingkat yang dibina bagi menggantikan flat empat tingkat di Kampung Kerinchi dekat sini adalah bukti kerajaan sentiasa berusaha me­ngubah masa depan rakyat ke arah yang lebih baik.

“Pakej Harmoni menawarkan sebuah unit kediaman berkeluasan 900 kaki persegi yang bernilai RM300,000, dengan jumlah pampasan pengambilan tanah yang diterima oleh pemilik flat dipulangkan separuh kepada pemaju.

Jika dahulu penduduk flat Kerincj Residensi berkenaan tinggal dalam kea­daan rumah yang tidak terurus dan usang­ dengan berkeluasan hanya 300 hingga 450 kaki persegi sejak 1971.

Kini mereka mampu tinggal di pangsapuri berkeluasan 900 kaki persegi yang kondusif dilengkapi kolam renang, surau serta taman permainan tanpa sebarang bayaran berdasarkan konsep trade-off (tukar ganti).

Hanya beberap kerat penduduk Kerinci Residensi yg berputih mata bila dihasut Nurul Izzah semasa jadi MP Lembah Pantai dulu. Menyesal tak sudah pada yang termakan hasutan...

phadan mhukaaa..!!

naim jom buat research kehadiran Ahli parlimen semasa ia bersidang. pastu tengok sapa yang paling banyak berbahas. kalau boleh julat range dari pru 11 hingga khusus kepada ahli parlimen yang lama terpilih.

5 Anonymous said...

Melayu perlukan ramai hartawan dan billionaire seperti :
#1 Kekayaan Abdurrahman bin ‘Auf
#2 Kekayaan Az Zubair bin al ‘Awwam
#3 Kekayaan Usman bin Affan
#4 Kekayaan Thalhah bin ‘Ubaidillah
#5 Kekayaan Sa’d bin Abi Waqqash
Teladan Dari Sahabat Rasulullah yang Kaya.

Sahabat-sahabat Rasulullah yang Kaya dan Dermawan untuk bersaing dengan bangsa paling kuat penipu nya dan terbukti bangsa yang paling kuat menipu seluruh dunia..!!

Melayu sila bukak biji mata memasing luas luas dan lebar lebar... Macamana game Kaum Cina di Malaysia ini..

7-Eleven Malaysia Holdings Bhd dalam satu kenyataannya mengumumkan Robin Tan Yeong Ching telah meletak jawatan sebagai pengerusinya, “untuk meneruskan minat lain” dan digantikan oleh Farhash.

Tan, anak kepada pemegang saham utama 7-Eleven, taikun Vincent Tan Chee Yioun dengan 41.8 peratus kepentingan, dilantik ke lembaga pengarah kumpulan itu sebagai pengerusi, pengarah bukan eksekutif bukan bebas.

Maka terkinja kinja lah barua Melayu ada yang sokong dan barua Melayu yang bantah..!!

Biar pemimpin PM Melayu barua mereka silih berganti taikun dan tokey tokey kaum Cina tetap orang yang sama. Kartel taikun yang sama. Mafia taikun mereka tetap yang sama juga hasil didikan tuan mereka Lee Kwan Yew@DAP setelah 22 tahun 22 bulan berjaya membaruakan PM Melayu dan terkini diganti barua mereka yang baru..

Belom lagi masuk kes Jho Low yg sedang ketawa terbahak bahak tepok tangan geli hati melihat betapa bodoh nya, betapa bangang nya, betapa tolol dan tongong nya pemimpin pemimpin Melayu di perkotak katikkan oleh sekor saja bernama Jho Low.

Jho Low lesap ada bekas ketua pulis Melayu (hrmmm Melayu lagiii..) jadi beruang dll. Ini lah speicies prmimpin Melayu yang DAP@Lee KwanYew paling suka sekali yang bodoh bangang dan dicucuk hidung...!!

Begitu juga species kaum bapak Cina di tanah besar China disana. Tiba giba kita dikejutkan outbreak Covit 19 disana. Sedangkan China pembekal dan pengeluar vaccine Sinovac seluruh dunia. Malaysia pembeli vaccine Sinovac semasa pendemik lockdown dulu.

Link bawah "Medicine Shortages Humiliates China"

https://youtu.be/3Y-A8TLWizY

Adakah rakyat China tidak mengunakan vaccine SINOVAC ciptaan mereka..!? Ini satu penipuan terbesar dlm sejarah manusia moden.!!

Mana pergi nya vaccine Sinovac dari China untuk rakyat China..!? Sedangkan China adalah pengeluar vaccine dan pembekal supply vaccine Sinovac seluruh dunia...!?

Mana vaccine Made In China untuk rakyat China tsb..!? Dah ramai pemimpin tertinggi elit komunis China mati pasal Covit.. Mana vaccine Sinovac ciptaan mereka sekarang..!? Ini lah bangsa paling kuat menipu..!!! Bangsa paling penipu..!!

Ini semua species kaum paling penipu tetapi Melayu ajer jadikan contoh dan terkinja kinja berlumba jadi barua barua kaum penipu ini.. puiii..!! Bagi bangsa ini dng falsafah "kalau tak menipu tadak untung woo"

Maka terkinja kinja walaun pertahankan pelantikan Farhash itu satu perkara yang jijik dan dipandang serong.

Perlantikan Farhash adalah bukti bahawa agenda ‘reformasi’ yang dilaung-laungkan oleh PH dan Anwar sekian lama adalah bohong dan merupakan taktik politik untuk memperdaya pengundi.

Kita dah tak perlukan kaum ini.. kita harus mengadakan taikun dan billionaire seperti Abd Rahman Auf dll di zaman rasulallah...

Billionaire Islam spt ini yang patut diwujdkan untuk dijadikan contoh bukan taikun judi, taikun mafia dan kartel monopoli sambil sorok dan lambakkan barang keperluan sesuka hati mengaut keuntungan dengn cara menipu.!!

6 Anonymous said...

Dulu tibai dato supaya bagi sumbangan 10 juta dan 50 juta. Sekarang kata diskriminasi kalau sekat pelancong dari negara mata sepet. Harga haiwan hidung penyek pun dibincangkan di kabinet. Ini semua poyo. Ini diskriminasi kepada orang Islam dan bumiputera.

7 Anonymous said...

Kalau PM hangs Ada general degree Klas 3 jurusan Pengajian Melayu...

Tapi otak Melany masih kena jajah

Siapa agaknya yang mengawal bank negara sehinggakan menteri kewangan malah perdana menteri pun tak boleh bersuara apabila berkaitan dengan riba?

Adakah kita masih dijajah...?

8 Anonymous said...

Harap rakyat lebih berhati2 sebab dikhabarkan babi2 di P Pinang sekarang telah diserang penyakit selsema babi africa!

9 Anonymous said...

Perkahwinan bawah umur. Allah menjadikannya halal, mereka menjadikannya haram. Ini perbuatan SYIRIK, dosa terbesar. Siapakah mereka2 itu?

10 Anonymous said...

Orang lgbt ni pandai bermuka muka. Cakap lain di belakang buat lain. Kalau tidak masakan sanggup merogol fitrah. Melanggar hukum. Kemudian pura pura warak.

11 Anonymous said...

Alamak ni kes kasi sudah calar imej Malaysia di mata dooonia woooo....!!!

12 Anonymous said...

Kat jepun sudah harikiri. Tapi kat sini muka selumberland. Pandai makeup muka.

13 Unknown said...

Tak habis2 nk fitnah org. Ada 4 saksi ke.. Baca buku yg tuan guru hj hadi ttg qazaf

14 Anonymous said...

Serangan seksual : Mahkamah tetapkan 7 April bagi Yusoff Rawther batal pembelaan Anwar.

Kita lihat nanti. Fitnah atau tidak. Mahkamah tu. Bukan sembang kedai kopi pagi hari.
Dua kali mohon diampunkan. Juga bukan sembang kedai kopi.

15 Anonymous said...

Wak jahit tidak mewakili masyarakat umum dalam parti. Dia berada dalam dunia tersendiri. Masyarakat umum tidak rela harga haiwan hidung penyek dibincang dalam kabinet.

16 Anonymous said...

Ini bukan kisah membawang. Tak caya tanya pakar membawang. Menteri kebun.

17 Anonymous said...

Semoga rakyat kedah berbelanja dengan sumber yang halal.
Apalah sangat 22 ke 8, tetap tidak halal. Alternatif Islam tapi ada kes lewat ke mahkamah.

18 zack said...

Kera jaan skrg pakar dlm nk stabilkan daging babi je, harga ayam atau telor tak tahu pun, tak ada formula,buntu,tp babi ni makanan bos besar yg ramai mp 40 org, menteri yg jaga babi direndahkan taraf, diperalatkan, nama mcm tokoh pejuang islam tp pejuang daging babi je.. Elok klau tuhan tunjuk muka mcm babi.. Yg haram nk dibela tak ada dah yg bkn islam nk handle isu remeh temeh bln selesai dlm dewan perniagaan cina seluruh malaysia je, tak wajar yg haram bawa kabinet!

19 Anonymous said...

Apa perkembangan hasil mesyuarat pertama menteri PH bekenaan harga BABI dipasaran? Saje nak tahu.

20 Anonymous said...

Nampaknya menteri PH kena buat mesyuarat tergempar untuk membincangkan berkenaan selsema babi africa yang dikatakan telah menyerang babi2 di PP?

2 comments:

Anonymous said...

Satu malaysia kena klentong.
Kata murid
No anwar no dap.
Kata sifu
Kita tak akan bekerjasama dengan penyamun.
Satu malaysia kena scam oleh gabungan sifu murid.
Yang sifu ada kes liwat.
Yang murid ada kes gubal duit haram.
Kombinasi dunia gelap.

Bila malaysia nak maju.
Yang songlap jadi orang nombor dua.
Yang nombor satu, adalah sifu.

Anonymous said...

Sifu masih guna istilah kerajaan perpaduan. Walaupun sifu seorang sasterawan gred tiga, dari segi bahasa, sifu maklum maksud kerajaan perpaduan. Berkeras guna istilah yang salah, bererti memimpin dengan cara yang salah.

Apalah sangat jika istilah itu salah.

Terbukti hasilnya ialah murid yang jadi orang nombor dua. Mengapa jadi begitu? Bersanad dari sifu yang salah.

Sangat penting bersanad dengan guru yang betul. Termasuk dalam berpolitik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails