Tuesday, June 29, 2021

Paling memalukan DAP/PH..

 



DIBERITAKAN... 

[Semalam, Bloomberg melaporkan kepada dunia bahawa Malaysia telah jatuh ke tangga ke-51 daripada 53 negara dengan nilai ekonomi berjumlah lebih AS$200 bilion dalam Tahap Ketahanan Covid-19 Bloomberg untuk bulan Jun 2021.

Ahli Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang berkata, semasa darurat diisytiharkan pada 11 Januari dengan alasan untuk melawan Covid-19, kita berada di kedudukan ke-16 dalam Tahap Ketahanan Covid-19 Bloomberg.

“Selepas lima bulan darurat dan 28 hari sekatan pergerakan penuh, kita telah jatuh 35 anak tangga ke tangga ke-51 dalam carta terkini untuk bulan Jun 2021.

“Ini adalah keputusan paling memalukan #KerajaanGagal Muhyiddin dalam perang melawan Covid-19,” kata Veteran DAP itu.]


Paling memalukan DAP/PH


Rupanya, takdir Allah seperti Covic-19 ini jugalah, yang berlaku dalam PH (Pakatan Harapan) semasa menttadbir Malaysia selama 22 bulan lalu, kebangkitan rakyat, pemimpin kecil hingga yang tertinggi menolak kerajaan pimpinan PH. Maka merudumlah jadi seperti yang ada sekarang.

Sepatutnya diisytiharkan,

Ini adalah keputusan paling memalukan, kerajaan DAP/PH gagal menahan kebangkitan rakyat negara ini bagi menolak kemungkaran seperti rasuah, salah guna kuasa, pilih kroni, janji tipu, perkauman, nafi hak bumiputera dan sebagainya."

Sekian. (Ibnu Hasyim)

8 comments:

Anonymous said...

Covid-19 memasuki Msia kerana dasar kera jaan Pee H pimpinan abang besar memberi keutamaan dan keistimewaan kepasa rakyat negara China Komunis menyebabkan kera jaan Pee H membenarkan rakyat komunis ( bersama virus covid-19) memasuki Msia secara beramai-ramai di waktu negara China Komunis sedanv dilanda wabak covid-19 yang sangat teruk.

Ini bererti virus covid-19 yang telah berada di negara ini mempunyai tempoh dormant yang cukup untuk menjadi wabak sebaik sahaja kerajaan Pi N memerintah negara.

Kegagalan kera jaan Pee H teepaksa ditanggung oleh kerajaan Pi N tetapi puak RBA muka tembok dan tuan kafir harbi mereka suka menyalahkan dan memburuk-burukkan kerajaan Pi N.

Anonymous said...

Tahniah kepimpinan pas. Sentiasa pamer akhlaq terbaik.

Anonymous said...

Katanya "Hampir 4 juta penyumbang KWSP miliki simpanan tak sampai RM5,000". Confirm ramai geng Melayu.

Udahlah simpanan rakyat nyawa2 ikan.

Diperahnya pula. Zalim.

Ini komen pengikut longgar parti Islam Islam extreme..."Rakyat mempunyai simpanan wang dalam kwsp maka wajarlah rakyat mengeluarkan sebahagian dari wang simpanan mereka untuk menyara keluarga mereka. Ini bererti mereka masih mampu."

Skrg menteri dorang juga maklumkan. Geng Melayu bodoh cuba nak justify keluar kwsp tu kaedah terbaik.


Kerajaan gagal.

Biar didelete oleh admin. Pejuang sebenar tetap akan sampaikan walau satu ayat.

Anonymous said...

Chin Tong is warlord DAP claims Mahathir, Anwar need to work together to oust Muhyiddin... ko rase..!?

Kau orang rase ape.!? Naah Link bawah ini dari barua Tun Mahathir punya blog..lu fikir lah sendiri..!!

https://www.thethirdforce.net/chin-tong-claims-mahathir-anwar-need-to-work-together-to-oust-muhyiddin-najib/

Lets think carefully and anal'ised this Cina Chin Tong from party DAP did to the Malay leader especially Tun Mahathir and Brother Anwar Bin Ibrahim..!?

He's trying to bring conflict(batu api) among the Malay leaders from PH and PN again and again. Do Malays aware about this thing..!?

Wajarkah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim didesak untuk berganding bahu sekali lagi dengan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.!?

Inilah soalan yang sering dibangkitkan apabila berbincang tentang kemelut politik negara sejak setahun yang lalu. Apakah agenda tersembunyi Pakatan Harapan yang dikuasai oleh DAP ini..!!

Ramai yang berpendapat gandingan mereka berdua dapat merampas kembali mandat rakyat yang tercapai pada 9 Mei 2018 daripada kerajaan Barisan Nasional.

Lets think which is the Party will get the all benefit..!? Whose control the hidden hand by Chinese people behind the Rocket Party.. off course it's big brother PAP@People Action Party in Singapore also dapat laba untung dan tumpang tepuk tangan sekali..!!

Who is will get the benefit from Chin Tong plan..!? Chinese Taycoon, crony and their DAP and his barua's like Tun, Daim, PKR or PAN...!? or Do this plan will benefit to BN or PN..!?

Chin Tong The Big is big 'batu api' (bring into conflict) from DAP trying Malay leaders to fight each other again and again..!!

What's Malay people will get benefit from this Chin Tong@DAP planned.!?

Melayu mcm Tun Mahathir n gang gang Melayu bacol jer yang suka dilaga lagakan oleh puak Chin Tong dan Jho Low ini... Depa ni mme tak serik serik kena main dengan bangsa Chin Tong ini atau kau orang rasa bangga ker kena laga laga kan oleh bangsa Chin Tong ini....!?

Jho Low masih bebas dan lesap serta enjoyy ke sana ke sini ke sanun berparti dng selebrity hollywood. Boleh pulak lagi kata Jho Low jadi beruang..!? Cakap macam bingai akai ado.!? Hanya dengan Jho Low seorang saja semua pemimpin dan orang Melayu kena bodoh2 berantakan dan bercakaran.

Jho Low dan bangsa Jho Low tepuk tangan ketawa terbahak bahak lihat betapa bodoh dan kebangangan pemimpin ultra Melayu dan pemimpin Melayu berantakan

If Malay people lets this Chin Tong plan happen who is the winner at last..!? The winner of course goes to kaum DAP. Singapore also having benefit from this plan.

What the Malay have it from this plan..it's NOTHING..!!

Enough is enough don't let this Bangsa Jho Low being foolish again and again to all of Malays leader...!!

Bloody ultra Melayu sudah jadi kuda kayu tahap kronik bersama walaun unta dan barua DAP dalam PKR dan PAN yang tak guna ini..!!

Sudah sudah lah tu kena bodoh bangang kena main adu domba dengan Bangsa Jho Low/Chin Tong ini.

Tak serik serik lagi ker kena main dengan bangsa ini..!! Cukup cukup lah and enough is enough..!!

Open yur mind , open your heart. Let us think carefully what is the major game plan by warlord Chin Tong from DAP..!?

Nak lawan game plan warlord Chin Tong@ DAP 'kena lawan dengan otak bukan dengan pisau'.

Wooiii kau orang tak serik serik lagi ke kena bodo bangang dengan Chin Tong pulak dah...!! Tahun lepas baru kena bodoh dengan Jho Low, sekarang Chin Tong pulak nak main kan kau oranb lagi. Pemimpin Melayu nih tak serik serik ke kena bodo bangang dng bangsa ini.?

Jangan nanti anak cucu lawat kubo sambil kencing berdiri... Haaahhh tepokkkk....!!


#bawakotakbukanpisau

Anonymous said...

1. Anon 6.54 menulis (Qiote) Confirm ramai geng Melayu (Unquote)

Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah.

Respon: Adakah kamu rasis ? Mana bukti ? Sila tunjukkan statistiks rasmi untuk menyokong dakwaan kamu !

2. Anon 6.54 menulis (Quote) Udahlah simpanan rakyat nyawa2 ikan.(Unquote)

Respon: Jika simpanan rakyat sedikit, berbelanja megikut keperluan bukan kehendak secara bijaksana. Lebih baik sedikit wang dari tiada langsung untuk survival rakyat.

Parti Islam menyediakan bantuan untuk rakyat yang memerlukan. Jabatan kebajikan masyarakat perlu bersikap pro-aktif membantu rakyat.

Mengapa puak Pee H pimpinan abang besar roket hanya pandai buat heboh tetapi mereka sendiri tidak membantu rakyat yang memerlukan bantuan ??? Perut rakyat tidak akan kenyang dengan kenyataan-ucapan dan kritikan retorik puak Pee H.

3. Anon 6.54 menulis (Quote) Ini komen pengikut longgar parti Islam Islam extreme..."Rakyat mempunyai simpanan wang dalam kwsp maka wajarlah rakyat mengeluarkan sebahagian dari wang simpanan mereka untuk menyara keluarga mereka. Ini bererti mereka masih mampu."(Unquote)

Respon:

(i) Adakah kerana menyeru manusia melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran, parti Islam dan agama Islam didakwa extreme ?

Nampaknya kamu mengamalkan islamophobia yang extreme kerana bersikap anti-Islam kerana membuat kesimpulan salah dan bodoh berlapis-lapis menfitnah parti Islam dan Islam.

Nampaknya minda dan sikap puak Pee H dan barua mereka yang sangat rasis dan extreme terhadap parti Islam dan Islam kerana mereka telah di 'brainwash' oleh abang besar rasis roket.

(ii) Walaupun simpanan KWSP bertujuan untuk hari tua tetapi keadaan sekarang sangat mendesak atau darurat kerana rakyat terpaksa memilih sama ada mengeluarkan wang kesp untuk hidup atau hidup merempat dan mati kebuluran kerana tiada wang, tempat tinggal dan makanan.

Apa gunanya menyimpan wang kwsp untuk hari tua jika penyimpan mati kebuluran di waktu muda kerana enggan mengeluatkan wang kwsp ?

(iii) Kerajaan tidak memaksa rakyat mengeluarkan wang kwsp.Pengeluaran wang kwsp adalah secara sukarela.

(4) Anon 6.54 menulis (Quote) Geng Melayu bodoh (Unquote)

Respon:

Kamu telah membuktikan kamu adalah seorang rasis yang sangat extreme dan menjijikkan kerana menghina penduduk asal negara ini.

Adakah kamu mempunyai penyakit mental yang kronik menyebabkan kamu gagal menghormati kaum lain ?

Adakah sekolah vernakular telah membentuk kamu menjadi seorang rasis yang extreme ?

Adakah kamu telah di'brainwash' oleh puak kafir harbi roket menyebsbksn kamu menghina kaum Melayu ?

Aku sendiri tidak pernah memaki hamun kaum bukan Melayu walaupun sebilangan dari mereka telah bersikap rasis terhadap kaum Melayu. Bukankah ini menunjukkan kamu terpengaruh dengan dasar rasis puak roket ?

(5) Anon 6.54 menulis (Quote) Kerajaan gagal (Unquote)

Respon: Yang ini aku sangat setuju kerana bukan setakat kera jaan Pee H pimpinan abang roket gagal membantu rakyat dengan alasan kera jaan tidak ada wang, pusk Pee H telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu.

Anonymous said...

Bagi pada liberal, lagi hancur org melayu

Anonymous said...

Dh pgg kuasa pun masih meroyan Dap salah. Gaji buta x cukup lg ke?

Anonymous said...

Teruk ko kena badi roket ni..gi berubat cepat..mcm x lama dah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails