Monday, June 28, 2021

Industri babi, 10 perkara DAP makin ketegaq. Begini hadapi..

 

Industri babi di kampung Melayu: Wajarkah?

SELUAS 199 hektar tanah sekitar Kampung Selamat, Seberang Perai Utara akan diwartakan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang sebagai pusat industri penternakan terbesar di Pulau Pinang. 

Bermakna pusat babi terbesar ini wujud di tengah-tengah perkampungan dan kediaman orang Melayu atau Islam. Sikap Kerajaan DAP terus menafi dan mengenepikan perasaan dan sensitiviti majoriti masyarakat Melayu atau Islam di Seberang Perai Utara.

Belum selesai isu pencemaran Sungai Kreh berpunca dari pembuangan najis babi terus berlaku tanpa penyelesaian. Membayangkan betapa kebalnya penjenayah-penjenayah alam sekitar dan murahnya maruah penduduk sekitar yang menagih simpati. Begitu berharga tauke-tauke ladang babi ini berbanding masyarakat sekitarnya.

10 soalan Badan Bertindak Bantah Pencemaran Sungai Kreh ingin disasarkan kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan pemimpin masyarakat:

1. Wajarkah cadangan pewartaan 199 hektar kawasan Kg. Selamat sebagai hub industri babi?

2. Wajarkah lebih dari 10 kampung terus berdepan dengan pencemaran ini dan menafikan hak mereka untuk hidup aman dan selesa?

3. Wajarkah tauke-tauke ladang babi ini hidup mewah di atas penderitaan orang lain? Pesawah dan nelayan Melayu atau Islam terus berdepan dengan krisis dapatan hasil dan pendapatan?

4. Wajarkah ladang-ladang babi ini wujud di tengah-tengah perkampungan dan penempatan awam? Kemudian dicadang dalam Rancangan Seberang Perai 2030 sebagai tempat penternakan babi berpusat yang terbesar di Pulau Pinang?

5. Wajarkah Kerajaan Negeri dan pemimpin masyarakat hanya sekadar menuding jari sesama mereka, yang merana tetap rakyat.

6. Wajarkah Akta Penternakan Babi 2016 dipandang sepi? Moratorium diberi kepada penternak, masyarakat dibiar tanpa ada pembelaan.

7. Wajarkah penduduk Lahar Yooi, Lubuk Meriam, Kg. Sebarang Tok Dol, Lubuk Meriam Dalam, Kg. Air Itam terus dianiaya dan dizalimi setiap kali banjir yang datang dari limpahan air dari Sg. Kreh yang penuh dengan sisa najis babi Kg. Selamat?

8. Wajarkah Kerajaan Negeri hanya memikirkan keuntungan industri babi daripada memikirkan hak rakyat majoriti orang Islam?

9. Wajarkah desakan demi desakan (demo, penerangan, surat bantahan, memorandum, laporan polis) dari penduduk, badan bertindak serta NGO tidak dipandang kerana hanya mereka rakyat yang tidak ada kuasa?

10. Wajarkah pNampaknyaencemaran ini terus berlaku dan penjenayah alam sekitar terus bebas bermaharajalela?

Kesabaran rakyat ada hadnya. Rakyat ada kuasa untuk melempar saja kamu yang berkuasa ketika kamu datang tagih undi 5 tahun sekali. Cukuplah rakyat bersabar!

ABDUL RAZIB ABDUL RAHIM
Pengerusi
Badan Bertindak Bantah Pencemaran Sg.Kreh – HARAKAHDAILY 26/6/2021

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nampaknya kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP makin ketegaq (degil). Membiarkan pusat babi terbesar ini wujud di tengah-tengah perkampungan dan kediaman orang Melayu atau Islam. 

'Membayangkan betapa kebalnya penjenayah-penjenayah alam sekitar dan murahnya maruah penduduk sekitar yang menagih simpati. Begitu berharga tauke-tauke ladang babi ini berbanding masyarakat sekitarnya.'

Bagaimana menghadapinya? Susun strategi samada individu atau perkumpulan, kempen dan tentukan PRU 15 akan datang DAP terlingkop dan melingkop! Insya Allah!

8 comments:

Anonymous said...

Seluruh org melayu semenanjung wajar bangun. Jangan biarkan saudara kita di kampong selamat ditindas oleh mini zionist.

Anonymous said...

Mana pergi pejuang Melayu wan azizah, nurul, Brorher Anwar Bin Ibrahim bab B.A.B.I satu family jadi bisu...

Anonymous said...

Ayuh org melayu. Jangan tidur. Bangun. Jangan biarkan babi dijadikan alat untuk usir org melayu di kampong selamat.

Anonymous said...

Next PRU bangkit kan isu babi yg mencemar sungai di kg melayu... mme babi sungguh barua DAP lansung tak ada suara

Anonymous said...

Puak kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka sedang membentuk personaliti babi dalam diri mereka dengan mengkhianati negara dan melakukan provokasi dan penghinaan dan penindasan ke atas Islam dan umat Islam:

(1) Mereka sengaja membela babi di tepi sungai menyebabkan sungai menjadi sangat kotor dan busuk dan mati (hidupan air seperti ikan mati) kerana najis dan bangkai babi.

(2) Mereka sengaja membina ladang babi yang mencemari alam sekitar berhampiran kampung umat Islam.

(3) Mereka sengaja melakukan aktiviti (1) dan (2) dengan umat Islam berpindah keluar dari kampung mereka kerana pencemaran alam sekitar oleh babi dan babi adalah najis berat yang diharamkan oleh Islam.

Puak PA-Pigs mungkin sedang melaksanakan penghapusan etnik dengan meniru dasar rasis PA-Pigs yang menjadi induk kepada DA-Pigs.

Puak liberal adalah puak munafiqun kerana mereka sanggup bersekutu dan bersekongkol dengan puak kafir harbi DA-Pigs menghina Islam dan umat Islam.

Bahkan mereka sanggup menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan Islam, ulama Islam, parti Islam dan umat Islam dan membela puak kafir harbi DA-Pigs yang telah melakukan provokasi terhadap Islam dan umat Islam.

Maka kita tidak terkejut melihat puak liberal berdiam diri seperti syaitan bisu setiap kali puak kafir harbi DA-Pigs menghina Islam dan menindas umat Islam kerana hati mereka telah menjadi hitam berkarat dan mereka menjadi buta, pekak dan dungu.

Maka umat Islam wajib menolak semua calon kafir harbi DA-Pigs dan khadam-khadam liberal mereka dalam PRU yang akan datang supaya mereka tidak berkuasa untuk menghina, menindas atau menzalimi Islam dan umat Islam.

Cukuplah 22 bulan. Jika 22 tahun, mungkin umat Islam menjadi pelarian di negara sendiri.

Anonymous said...

Pembetulan komen 12:03 PM :

(3) Mereka sengaja melakukan aktiviti (1) dan (2) untuk mendesak umat Islam berpindah keluar dari kampung asal mereka kerana pencemaran alam sekitar oleh babi dan babi adalah najis berat yang diharamkan oleh Islam.

Anonymous said...

Babi dengan vaksin kan tak jauhh selisihnya


kah kah kah..

Anonymous said...

Babi kat situ dr zaman amano yg parti Ielam berkawan skrg. Cuba tanya dorang dlu.

Babi, benarkan Along dan Riba sepanjang pkp sama sj.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails