Sunday, July 26, 2020

Rancang bina bot nelayan teknologi tinggi. Kreatif!


JOM KREATIF
SATU pertemuan telah diatur di antara saya dan syarikat Rimcrust pada tengah hari semalam yang telah membawa satu cadangan pembinaan bot nelayan berteknologi tinggi.

Ini merupakan perbincangan lanjut selepas pertemuan pertama yang diadakan pada bulan Jun yang lalu. Saya telah meminta kertas cadangan dari Rimcrust ditambah baik sebelum ini dan semalam saya telah ditunjukkan sebuah video penerangan mengenai pembuatan bot nelayan tersebut serta teknologi yang digunapakai.
Secara umumnya, saya melihat cadangan pengeluaran bot nelayan teknologi baharu ini akan memacu industri perikanan kita ke tahap yang lebih maju dengan pulangan hasil yang berlipat kali ganda.
Kita boleh memanjangkan lagi penggunaan bot nelayan ini kepada Jabatan Perikanan di bawah Kementerian Pertanian. Ini adalah satu peluang keemasan kepada para lepasan Institut Latihan Perikanan untuk memperkasa bidang perikanan dengan menggunapakai teknologi baharu yang ada pada bot nelayan tersebut.
Semoga ianya memberi impak yang besar kepada nelayan-nelayan kita khususnya di Pantai Timur.
YB HAJI AHMAD AMZAD HASHIM
Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi – HARAKAHDAILY 23/7/2020
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Berfikiran kreatif untuk kebajikan rakyat seperti inilah yang PH tidak mampu cetuskan, walaupun sudah hampir 2 tahun diberi peluang memerintah.. Asyik berpolitik sama sendiri hingga lingkup kerajaan yang diamanahkan..
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik: 1 Hingga 4
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik:  1 Hingga 3 E-Buku IH-10: Siri 1
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik: 1 Hingga 3 E-Buku IH-53: Siri 2
Siri Jom Kreatif, Pelik-pelik: 1 Hingga 3 E-Buku IH-68: Siri 3
E-Buku IH-123: Kisah-kisah Jom Kreatif (4)E-Buku IH-103: Kisah-kisah Jom Kreatif (4) 

10 comments:

Anonymous said...

Dulu kata Perlembagaan Persekutuan peraturan kafir?
Oleh: PentadbirJuly 25, 2020
Nak bentang RUU355 tiba-tiba kena tunduk pada Perlembagaan Persekutuan?
Bukankah kepala lebai penipu kata Perlembagaan Persekutuan adalah ‘perlembagaan penjajah’, ‘peraturan kafir’ dan ‘peraturan jahiliah’?
Kenapa baru sekarang bila dah jadi kerajaan tebuk atap dan bersekongkol dengan Umno dan MCA, lebai penipu tunduk akur pada perlembagaan penjajah, peraturan kafir dan peraturan jahiliah tersebut..?
Hakikatnya.. RUU355 telah digunakan oleh lebai penipu dan Umno untuk menipu orang Melayu amnya dan orang Islam di Malaysia khasnya

Anonymous said...

Lagi Jilat Juboq Gian End bersuara.. walaupun cicak kepala penyet.. Haaaa

Anonymous said...

Kejahatan puak kafir harbi roket dan khadam-khadam munafik liberal mereka Dan RBA adalah luar biasa. Setelah mereka menjarah wang dan aset tabung umat Islam , mereka sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan RUU355 dan parti Islam PAS kerana PAS berusaha untuk memperkasakan dan memartabatkan undang-undang syariah dan mahkamah syariah.

Ini membuktikan puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka sangat benci dan memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Jangan belit² laa..cepat bentangkan ruu355 aku dah penat kehulu ke hilir " bertakbir" utk PAS abuk pn x de..dlu kata x de kuasa..skrg dh ada kuasa masih beralasan lagi..penat dh aku berkayuh dr kedah..setakat membuka aib org utk solek aib sendiri x kemana

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi roket cuba menyamar sebagai orang Melayu Islam untuk menfitnah dan memburuk-burukkan PAS sedangkan puak kafir harbi roket, RBA dan khadam munafik liberal merekalah yang berkempen siang dan malam menfitnah dan memburuk-burukkan RUU355.

Wayang opera roket sudah tidak laku sebab orang ramai sudah tahu puak roket telah kencing rakyat selama 22 bulan.

Anonymous said...

Walaun Pas bodoh baru selesai jilat konek Mca

Anonymous said...

RBA adalah tentera syaitan roket yang sentiasa berusaha untuk menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

Walaun pas bodo menakut2 penganut pas yg sedia bodo dgn bermodalkan kapir roket. Dgn Allah xnak takut. Lebai siap kencing walaun dgn doktrin ruu355 yg diputar belit. Pun walaun tetap sokong. Berapa punya bahlol daa.

Anonymous said...

RBA sakit mental kerana cuba menegakkan benang basah walaupun rakyat sudah tahu puak kafir harbi roket dan khadam munafik liberal mereka telah mencipta pelbagai fitnah untuk menghasut orang kafir menentang RUU355.

Mengapa musuh Islam menentang RUU355 ?

Jawapan:

Jika RUU355 dilaksanakan , towkay-towkay industri dosa besar akan mengalami kerugian besar kerana umat Islam tidak mahu minum arak, berjudi, murtad dll.

Anonymous said...

So, PAS dah berkuasa ni, bila nak laksanakan hudud sm ruu355?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails