Tuesday, May 19, 2020

Strategi Baru BERSATU? Keluar PH Sokong PN, Bentuk Gabungan..

Jelas PPBM keluar PH, tak perlu pertikai, kata ahli MPT, ketua ...
Majoriti pemimpin Bersatu putus keluar PH sokong PN
  
Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu menegaskan sokongan terhadap Perikatan Nasional (PN), dan berkata langkah untuk meninggalkan PH dan membentuk gabungan baru memang telah diputuskan.

Dalam satu kenyataan bersama, 27 anggota MPT dan pengerusi negeri berkata keputusan itu dibuat dalam mesyuarat MPT pada 23 Februari lalu.

"Kami ingin menegaskan bahawa MPT Bersatu dalam mesyuaratnya pada 23 Februari telah membuat keputusan Bersatu keluar daripada PH dan membentuk sebuah gabungan politik baru dengan parti-parti lain di luar PH.

"Keputusan ini adalah jelas dan tidak perlu dipertikaikan," menurut kenyataan bersama itu.

Kenyataan itu sehari selepas Pengerusi Bersatu Dr Mahathir Mohamad menegaskan parti itu masih bersama PH.

Dalam pada itu, kenyataan itu berkata Bersatu setuju menyertai PN demi kesejahteraan rakyat dan kestabilan politik negara.

"Kami juga menyokong sepenuhnya penubuhan PN sebagai sebuah gabungan parti-parti politik dengan matlamat dan tujuan yang terkandung dalam memorandum persefahaman PN.

"Kami juga ingin menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada kerajaan PN di bawah kepimpinan Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin," kata mereka lagi.


Antara pemimpin Bersatu yang mengeluarkan kenyataan bersama itu ialah naib presiden Abdul Rashid Abdul Rahman, naib presiden dan pengerusi Selangor Abdul Rashid Asari, ketua wanita Rina Harun, setiausaha agung Hamzah Zainuddin dan ketua penerangan Radzi Jidin.

Antara pemimpin Bersatu yang tiada dalam senarai itu ialah pengerusi Dr Mahathir Mohamad, serta anggota MPT iaitu Kadir Jasin, Tariq Ismail, Maszlee Malik dan ketua pemuda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Muhyiddin pada 18 Mac turut melantik Hamzah Zainuddin sebagai penggantin Marzuki. Mahathir bagaimanapun berkata tindakan itu tidak mengikut peraturan parti, maka ia terbatal dan tidak sah.

Bersatu kini menghadapi isu dalaman selepas kedua-dua pengerusi dan presidennya tidak sehaluan dalam menyokong kerajaan PN.

Berikut adalah kenyataan penuh:



Komen Weblog Ibnu HasyimMajlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu menegaskan untuk memberi sokongan terhadap Perikatan Nasional (PN), dan  meninggalkan PH... Seterusnya akan membentuk gabungan baru. Inikah langkah strategi baru MPT BERSATU?

8 comments:

Anonymous said...

AAh. Jangan takut peluloq juboq Gian End.. Dedak untuk lu masih ada..
Tapi nak meroyan pon takdak hal
Teruskan Meroyan.
Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman..
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.
Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian end solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..
DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end..
Mereka bangga disebut macam tu.
Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Hampir mustahil' kerajaan PN kekal hingga PRU15, kata Anwar
Diterbitkan 4 jam lepas
Dikemaskini 4 jam lepas


Usaha untuk membawa usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin baru-baru ini, bagaimanapun ketua pembangkang Anwar Ibrahim berkata kerajaan Perikatan Nasional (PN) "hampir mustahil" akan kekal sehingga PRU akan datang.

Ditanya berkenaan jangkaannya jika kerajaan itu kekal sehingga tamat penggal ini, iaitu selama tiga tahun lagi, Anwar dalam wawancara bersama Bloomberg Television berkata: "Hampir mustahil. Tetapi bagi pembangkang, saya fikir apa yang penting adalah komitmen kita terhadap agenda reformasi."

Anwar turut mendakwa kerajaan PN "takut" terhadap kemungkinan usul undi tidak percaya yang dicadangkan oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad akan berjaya, seperti yang dilihat dalam langkah mengehadkan sidang Dewan Rakyat semalam kepada titah diraja Yang di-Pertuan Agong.

"Jika kerajaan sekarang ada keyakinan (sokongan majoriti), mereka akan mengadakan sidang Parlimen seperti lazimnya. Mereka tidak berbuat demikian

Anonymous said...

Matlamat Brersatu di tubuhkan untukbsingkirkan penyamun.....tapi muyidin bawak Bersatu bersama penyamun....

Selepas pru15 penyamun tinggalkan Bersatu..

Muyidik yg kena cari duit untuk bayar hutang 1 mdb yg di samun...muyidin cari penyakit

Anonymous said...

Klip audio 'hari ini kita keluar PH' satu pembohongan - Syed Saddiq
Diterbitkan sejam lepas
Dikemaskini 56 minit lepas

Suara itu juga kedengaran mengatakan bahawa sokongan dari Umno 'berubah-ubah', tetapi ini tidak berbeza dengan DAP atau PKR.

"Kalau bagi masa sikit saja, dia (Umno) nanti suka kat saya... Tak ada kelainan. Cumanya saya pun tak suka kepada DAP, tak suka pada Anwar, yang lain pun macam itu. Semua itu soal masa saja.

Nak kita tentukan masa atau kita ambil tindakan hari ini," kata suara itu.

Klip audio tersebut telah ditularkan di media sosial, termasuk oleh bekas perdana menteri Najib Razak.

Dua audio yang juga dikaitkan dengan mesyuarat Bersatu itu sebelum ini beredar di media sosial.

Anonymous said...

Khadam gila...anti pas yg kuat menipu disamakan anti islam...islam bukan parti ngok..

Anonymous said...

RBA , DA-Pigs dan fitnah berpisah tiada kerana mereka adalah kembar Siam. Maka tidak hairanlah musuh Islam sibuk menfitnah parti Islam dan parti Melayu kerana musuh Islam tidak mahu umat Islam bersatu-padu.

Anonymous said...

Parti Islam PAS berjuang menegakkan Islam dan hak umat Islam sedangkan RBA berjuang menegakkan parti kafir Harbi DA-Pigs yang memusuhi Islam dan umat Islam. Satu perbezaan yang sangat jelas !!!!

Anonymous said...

Fitnah kapla atok ko..

Musuh pas penipu jadi musuh islam plak..

Islam tak menipu dan tak ada parti bongok ooiit...


Macai ingat orang pas jer islam...umno tu kapir ker?..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails