Friday, May 22, 2020

Siasat segera pelaku provokasi perlembagaan negara


ALHAMDULILLAH pada hari ini, saya telah mewakili Dewan Pemuda PAS Negeri Pahang telah membuat satu laporan polis khusus ke atas 2 isu utama untuk siasat lanjut pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) iaitu:
1. YB Xavier Jayekumar (MP Kuala Langat) yang menghina Parlimen dan YDPA.
2. Artikel mempromosi LGBT di akhbar Malay Mail.
Dewan Pemuda PAS Negeri Pahang (DPPNP) berpandangan kedua-dua isu ini adalah isu yang menyetuh sensitiviti masyarakat Malaysia terutamanya orang Melayu dan Islam.
Kami berpandangan memperlekehkan institusi Parlimen adalah sama seperti menghina YDPA memandangkan YDPA merupakan salah satu tonggak penting dan utama dalam berdirinya sebuah institusi parlimen di negara ini. 
Kami juga berpandangan mempromosi budaya songsang LGBT secara terbuka di akhbar arus perdana seolah-olah mencabar kedaulatan undang-undang dan institusi fatwa negara ini yang secara jelas menolak amalan songsang ini. 
Maka kerana itu, kami menggesa satu siasatan menyeluruh dijalankan secara adil dan telus ke atas individu-individu yang terlibat di dalam kedua-dua kes ini bagi terus menjamin kestabilan, keharmonian dan ketenteraman masyarakat di dalam negara ini. 
Demi Islam – Islam Memimpin Perpaduan
USTAZ AIRIEROSHAIRI ROSLAN
Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pahang – HARAKAHDAILY 22/5/2020

14 comments:

Anonymous said...

Bekas timbalan menteri menempelak sikap sesetengah penganalisis dan pemimpin politik yang meminta Pakatan Harapan (PH) bersabar sehingga pilihan raya ke 15 untuk merebut kembali kerajaan.

Mohamed Hanipa Maiden, ma
ntan Timbalan Menteri (Undang-undang) berkata, beliau tertanya-tanya di mana suara para penganalisa politik ini semasa kerajaan Perikatan Nasional (PN) mengambil alih kerajaan PH secara tidak bermaruah hingga digelar “kerajaan pintu belakang “atau “kerajaan tebuk atap” itu.

“Ya, di mana suara mereka ketika “Langkah Sheraton” digerakkan?

“Kenapa, pada masa itu, kita tidak dengar mereka menasihati PN agar tunggu PRU 15?” tanya Ahli Parlimen Sepang itu dalam satu kenyataannya.

Hanipa mengulas saranan penganalisis politik yang menyarankan agar PH memberi tumpuan kepada PRU-15 bagi mengambil kerajaan dan bukannya mengambil semula kerajaan pada masa sekarang.

Anonymous said...



“Pertamanya, saya ingin ucapkan terima kasihlah kepada para pengalisis politik tersebut di atas analisa mereka.

“Maaf dan dengan penuh hormat jika saya kata bahawa analisa anda semua bernilai amat amat rendah dan hampir mencapai ke tahap tidak ada nilai.

“Saya tidak pasti di mana anda semua simpan disiplin ilmu anda,” kata Hanipa.

Menurut Hanipa, sekiranya kritikan mereka semua itu benar-benar jujur , cadangan itu sewajarnya ditujukan kepada PN yang membentuk kerajaan sekarang tanpa ada sebarang mandat rakyat dalam sebarang pilihan raya.

“Ia diakui sendiri oleh PM yang ada sekarang semasa berucap secara langsung di TV yang mana saya rasa ucapan itu mungkin sesuai dinobatkan sebagai ‘Ucapan Makcik Kiah!” kata Hanipa.

Bagi beliau, meminta agar PH menunggu sehingga PRU-15 bermakna membiarkan kerajaan ini berleluasa menjarah harta rakyat untuk beberapa tahun lagi.

“Seolah-olah kerajaanPN yang lebih besar saiz kabinetnya, yang begitu meriah mengagih-agih “ghanimah” kepada aktor aktor politik seperti pelantikan sebagai duta khas bertaraf menteri dan pelantikan dalam GLC bagi “membeli kesetiaan”, yang lebih teruja “membebaskan” insan yang terpalit dengan skandal mega 1MDB, amat wajar dibiarkan beberapa tahun lagi!

“Sedarkah para penganalisa ini tentang banyak perkara-isu imej negara, isu ekonomi, isu pelaburan asing, isu keyakinan pelabur dan lain-lain lagi,” katanya.

Bagi beliau, kerajaan PH yang ditumbangkan oleh kerajaan PN sekarang adalah kerajaan yang tidak ada sedikit pun “daki” ketakabsahan (legitimacy) sama ada dari sudut Perlembagaan, proses demokrasi atau dari sudut moral dan agama.

“Tiada sedikit pun elemen pengkhianatan dalam pembentukan Kerajaan PH. Ia dibentuk secara sah, secara bermoral dan beretika sambil menjunjung tinggi semangat dan ruh Perlembagaan Persekutuan.

“Ia adalah sepenuhnya kerajaan rakyat yang mewakili semua bangsa, etnik dan agama,” tegas beliau lagi.

Beliau mengaku, kerajaan PH itu tidaklah sempurna.

“Ada kelemahan di sini sana, namun siapa yang boleh menafikan kesungguhan kerajaan itu bagi membetulkan kerosakan yang amat teruk yang ditinggalkan oleh kerajaan sebelum ini.

Anonymous said...

Ada kelemahan di sini sana, namun siapa yang boleh menafikan kesungguhan kerajaan itu bagi membetulkan kerosakan yang amat teruk yang ditinggalkan oleh kerajaan sebelum ini.

“Kesungguhan ini boleh dilihat oleh ramai orang di dalam atau di luar negara,” katanya.

Menurut Hanipa, semasa beliau bertugas di luar negara atas kapasiti anggota pentadbiran kerajaan PH, ramai rakan sejawat beliau di luar negara yang bukan sahaja puji kerajaan PH malah berjanji untuk membantu lagi.

“Saya masih ingat mantan PM-YAB Tun Mahathir – sering mengatakan bahawa hanya setelah beberapa bulan kerajaan PH mengambil alih tampuk pemerintahan negara, kejayaan menukar imej negara ini sebagai negara yang dikenali sebagai “negara kleptokrat” telah mula menunjukkan hasilnya,” katanya.

Anonymous said...

Yess DAP made PAS stronger

The Democratic Action Party (DAP) had helped make Parti Islam Se-Malaysia (PAS) the political force it is today, said Sarawak United People’s Party (SUPP) publicity and information secretary Adam Yii.

He said DAP should look at its own history before criticising the Gabungan Parti Sarawak (GPS) state coalition for cooperating with PAS under the Perikatan Nasional (PN) federal coalition.

“Before DAP criticises GPS’ cooperation with PAS under PN, DAP should first repent and apologise to the Chinese community for previously convincing them to give support to PAS which strengthened and make it stronger now,” he said in a statement.

Anonymous said...

Seorang pemimpin pandap pernah menghina Tuhan dan seorang lagi pernah menghina Nabi maka Allah menghina Pakatan Hancing di dunia dengan mentakdirkan Pakatan Hancing terguling baham tanah. Padan muka.

Tepuk.....


Tepuk.......

Anonymous said...

Terus la korang idup dgn dark dull dump and idiot politiking included ton M

Anonymous said...

Wah RBA bodoh sombong masuk bakul angkat sendiri ! Tulis komen @ propaganda murahan setaraf cerita dongeng sedangkan fakta sebenar ialah KERA jaan PH telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan, fitnah dan u-turn.

Kejayaan Pakatan Hancing ialah melingkupkan ekonomi negara, pelaburan asing, aset negara dan tabung umat Islam.

Anonymous said...

Jika RBA mahu kencing rakyat pun agak-agaklah sebab rakyat tahu PH telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dll.

Rakyat tahu ekonomi negara, nilai ringgit, pelaburan asing dll merundum dan harga barang, beban rakyat dan kadar pengangguran dantdan hutang kerajaan meningkat tinggi di zaman PH memerintah negara.

Akibatnya rakyat yang hidup menderita di waktu pemimpin-pemimpin KERAjaan PH menikmati gaji dan elaun yang sangat lumayan.

Anonymous said...

Terbaik HM, bagi panas sikit telinga walaun

Anonymous said...

Hati2..para pengkhianat mandat rakyat aka kjaan tebuk atap aka PNipu sentiasa mengintai peluang utk mendapatkan ghanimah yg lebih besar

Anonymous said...

Anon 8.40
Walaun tak kisah ditipu sampai bila2..janji pemimpin syurga.
Patutnya dh berlambok repot pasal jahatnya dap seperti di war warkan oleh pemimpin lebai bersama ketuanan melayu.
Akakakakakak😂😂😂

Anonymous said...

Harga ayam naik mendadakmenjelang syawal.
Rakyat akan terima jawapan
Jawapan mp PN=Henti makan ayam..
Dulu dan selamanya...bohong tipu songlap samun mentahkedaroh duit rakyat=PN

Anonymous said...

Hanya RBA kafir yang menyokong pemimpin pandap menghina Tuhan.

Anonymous said...

Walaun buat report, tp Dap yg untung dapat saman fitnah lobai

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails