Friday, May 22, 2020

Gadis seminggu ditemui berpaut akar pokok dalam sungai.


Hanis ditemui di tengah sungai, berpaut di akar pokok dalam keadaan lemah dan tidak bermaya.

PASIR PUTEH: Seorang gadis yang dilaporkan hilang sejak seminggu lalu ditemui berpaut pada akar pokok dalam sungai di kawasan bukit Felcra Kruak, Jertih, Terengganu, petang kelmarin.
Hanis Syamimi Yusoff, 20, ditemui penduduk kampung kira-kira jam 3 petang selepas usaha mencarinya dilakukan apabila menemui motosikal yang dinaikinya terbenam di dalam selut kawasan bukit berkenaan.
Hanis dilaporkan hilang oleh ibunya, Nasarah Mohammad, 55, apabila dia tidak pulang ke rumah selepas keluar pada jam 8 pagi, 13 Mei lalu.
Keluarga kemudiannya menularkan kisah kehilangannya selepas gagal menjejaki Hanis di semua tempat termasuk sekitar bandar Pasir Puteh.
Hanis Syamimi ditemui dalam keadaan lemah dan tidak bermaya selepas hilang seminggu. Gambar kanan, motosikal yang dinaiki Hanis tersadai di dalam selut di bukit Felcra Kruak kira-kira 55 kilometer dari rumahnya. - Foto ihsan keluarga Hanis Syamimi ditemui dalam keadaan lemah dan tidak bermaya selepas hilang seminggu. Gambar kanan, motosikal yang dinaiki Hanis tersadai di dalam selut di bukit Felcra Kruak kira-kira 55 kilometer dari rumahnya. - Foto ihsan keluarga 
Sepupunya, Mohd Hafiz Zahari, 35, berkata, selepas tular kisah kehilangan Hanis ada individu yang memberi maklumat terlihat motosikal yang dinaiki gadis itu tersadai di dalam selut di bukit Felcra Kruak kira-kira 55 kilometer dari rumahnya.
Katanya, hasil laporan itu dia dan ahli keluarga serta penduduk Felcra bersama anggota polis bekerjasama mencari Hanis di kawasan motosikal dia ditemui.
"Hanis ditemui di tengah sungai, berpaut di akar pokok dalam keadaan lemah dan tidak bermaya," katanya ketika ditemui di Kampung Guntong, di sini, malam ini.
Hafiz berkata, Hanis memaklumkan sepanjang seminggu hilang, dia hanya makan nasi goreng diberikan penduduk, namun enggan keluar dari sungai meskipun dipujuk penduduk kampung.
Katanya, polis juga mengambil masa untuk memujuk Hanis keluar dan menyeberang sungai.
"Dia beritahu keluarga, ada orang memanggil namanya untuk ke sungai itu walhal dia tidak pernah sampai ke sana dan keluarga juga percaya dia berada di situ selepas motosikalnya tersangkut di dalam selut," katanya.
Hafiz berkata, sepupunya itu mengalami kemurungan dan beberapa hari sebelum hilang dia dilihat sering bercakap seorang diri.
Katanya, Hanis adalah anak tunggal kepada Nasarah dan sedang belajar semester dua dalam pengajian Seni Digital di Politeknik Arau, Perlis.
Hanis pulang ke kampung pada 30 April lalu dan dipercayai mengalami tekanan perasaan.
Menurutnya, Hanis yang tinggal berdua bersama ibunya selepas kehilangan bapa sejak 2008 dan hanya mengharapkan wang pencen arwah bapa bagi menampung kehidupan mereka berdua.
Sementara itu, Nasarah berkata, anaknya mengalami masalah emosi sejak Tingkatan Lima dan kurang bersosial kerana sering berasa rendah diri.
"Saya syukur kerana dia selamat dan tidak cedera walaupun ditemui dalam bukit yang jauh dari rumah, dia anak yang baik cuma alami tekanan perasaan, kami juga orang susah, mungkin banyak sebab dia rasa tertekan," katanya.

Hibur Hibur Sikit

Iwan Fals - Siang Sebrang Istana


Terminal Iwan fals

2 comments:

Anonymous said...

6 jahanam kena jail habis muyidin. pN tebuk atap tumbang tiada majoriti….

Berape lama boleh bertahan?…nak tunggu pru15 gerenti muyidin diketepikan oleh umno….

Muyidin memang bodoh…ingat dah cedik boleh tebuk atap..

nan DGURUN said...

...melayu Islam beradab. Ziarah sahabat melalui pintu hadapan. Memberi salam, tiga kali tidak bersahut, mengundurkan diri Bukannya masuk melalui pintu belakang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails