Tuesday, March 26, 2019

Rakyat K'tan Luar Negeri 'kaki kelab'. YB R/Panjang Jelaskan.



KL: Ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusoff berpandangan bahawa kenyataan Pengerusi SPR, Azhar Harun melabelkan rakyat Kelantan yang berada di luar ngeri itu sebagai kaki kelab adalah satu penghinaan.
Menurut beliau, sebagai rakyat Kelantan beliau turut merasa terhina dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Azhar itu.
"Kenyataan tersebut terlalu negatif dan keterlaluan seolah olah menggambarkan keseluruhan rakyat Kelantan bersikap sedemikian.
"Rakyat Kelantan adalah golongan yang beragama. Tidak dinafikan terdapat golongan yang melakukan pelanggaran terhadap agama tetapi itu bukan gambaran sebenar rakyat Kelantan," tegas beliau.
Beliau mempersoalkan adakah Pengerusi SPR melibat penglibatan rakyat dari negeri lain di kelab malam seperti negeri Selangor, Sabah, Sarawak termasuk di seluruh Semenanjung.
Sepatutnya, kata beliau Pengerusi SPR melihat secara keseluruhan dan jangan disebabkan satu titik nila habis rosak susu sebelanga.
Zailah berkata, sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan seharusnya mereka melihat bagaimana seramai 1.7 juta rakyat Kelantan turut memberikan sumbangan kepada kerajaan.
"Bukan sahaja dari sudut ekonomi malah dari segi modal insan malahan jika dilihat imam-imam di Wilayah Persekutuan dan Selangor ramai yang terdiri daripada rakyat Kelantan.
"Guru-guru di seluruh Semenanjung adalah dalam kalangan rakyat Kelantan malah pegawai tinggi kerajaan di Putrajaya turut dipenuhi oleh rakyat Kelantan," ujarnya.
Beliau turut meminta agar pihak SPR mengeluarkan statistik penglibatan rakyat luar Kelantan di kelab malam secara keseluruhannya termasuk Sabah dan Sarawak.
Hal ini, katanya kerana sejak negara dipimpin oleh PH, mereka seolah-olah sengaja mencari kesalahan negeri dibawah pimpinan PAS.
"Sebagai contoh mereka melabelkan PAS seperti Taliban dan kerjasama antara PAS-Umno akan menyebabkan berlakunya insiden seperti di New Zealand.
"Hal ini seolah dibuat secara terancang untuk melahirkan rasa benci kepada rakyat Kelantan," tambah beliau dengan nada kesal. –HARAKAHDAILY 25/3/2019

6 comments:

Anonymous said...

Soalan soalan DUNGU MP2 DUNGU umno dan hamPAS dlm persidangan Parlimen Malaysia yg sdg berlangsung sekarang, terutama Mat GST Maslan Pontian. hamPAS!

- Klepto klepet 1MDB , tak tau!
- jibbo rembat rm2.6 bilion , tak tau!
- RM50 bilion duit Malaysia hangus kerana 1MDB , tak tau!
- Malaysia kena bayar rm4 bilion dan tanggong rugi akibat jibuttoh batal perjanjian bon IPIC , tak tau!
- Malaysia dah bayar IPIC rm7 bilion sebelom kalah PRU14 , tak tau!

Woi MP umnoBnPAS! Baik korang jadi BABI je le, tak dak menfaat langsung pd rakyat Malaysia

Anonymous said...

Najib:
``saya ingin memetik kenyataan resmi IPIC........
IPIC menyatakan bahawa IPIC TIDAK BERHUT.........opssss.......1MDB tidak berhutang kepada ipic sebab itu kita nak batalkan perjanjian ...........``

lalu terduduk tersandar sambil mendengar ahli dewan kecoh,.......``mantan menteri kewangan tak faham bahasa inggeris!!!!!!!!!!............``

wow......BESAR KEMALUAN MP PEKAN ketika itu. lebih malang tiada seorang pon rakan2nya bangun membela jibbo. Kesian nyerrrrrrrrrr...... hamPAS pon tak bela! Kes naya boh!

Anonymous said...

Pakatan kencing hancing dan barua-barua ternakan abang besar kafir harbi roket suka mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menfitnah dan memburuk-burukkan kerjasama PAS-UMNO kerana mereka takut melihat umat Islam bersatu padu menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam yang sedang ditindas oleh pakatan kencing hancing.

Perpaduan umat Islam akan menyebabkan pakatan kencing hancing kalah dalam PRK dan PRU yang akan datang ! Inilah yang ditakuti oleh pakatan yang telah kencing rakyat dengan pelbagai fitnah dan janji palsu.

Anonymous said...

Puak sekular liberal yang sesat lagi menyesatkan suka menghalalkan dan melakukan pelbagai kemungkaran dan kesesatan dan mereka merasa bangga(ng) minum arak, mendedahkan aurat dan berzina dll tanpa merasa malu dan segan dan mereka bangga(ng) menjadi khadam puak kafir harbi untuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Puak sekular liberal ini adalah puak munafik yang merasakan diri mereka lebih suci dari umat Islam walaupun puak munafik ini hidup bergelumang dalam pelbagai dosa ! Ini membuktikanpuak munafik ini mempunyai hati yang hitam berkarat.

Umat Islam perlu berhati-hati kerana puak munafik ini adalah musang berbulu ayam dan musuh dalam selimut yang menjadi agen kafir harbi untuk memusnahkan ajaran Islam dan perpaduan umat Islam.

Anonymous said...

Pm suruh minum minyak kepala sawit. Jenuh nak ngabis bertan tan. Ini kesan bila berkawan dengan jahiliah pan dan kafir dap.

Anonymous said...

Betul tu. Tiru mcm pas. Lainkali brkawan la dgn mca dan mic. Mrk bukan kapir.

Dap skrg kapir. Dulu idok.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails