Saturday, November 25, 2023

Zionis fobia tembikai, Barua DAPmadani pun takut tembikai?

 

Zionis fobia tembikai 

“THIS is not a Palestinian flag.”

Orang Terengganu panggil timun Cina. Orang Indon bilang ini semangka. Arab cakap ini bittikh.

Tembikai menjadi kempen umat Islam yang berada dalam jajahan Zionis. Bila mereka dilarang angkat bendera Palestin, dengan kreatifnya mereka di sana mempopularkan tembikai yang dipotong sebagai alternatif. Warna kulit, isi dan bijinya mewakili bendera Palestin.

Gambar tembikai menghiasi teksi di Tel Aviv, menjadi mural di dinding, berbagai souvenir tembikai dijual, alat mainan, pakaian, semuanya. Sampaikan Israelis pun pakai.

Sekarang tembikai pun dimusuhi Zionis. Mereka trauma dengan buah yang juicy itu. Nak makan pun tak lalu. Rasanya rancangan Coco Melon pun mungkin diharamkan di sana.

Itu cerita Palestinlah. Harap-harap kita di Malaysia jangan penakut sangat. Angkat saja logo HAMAS terus. Beri moral support pada mereka.

Jangan buat malu kat orang kafir di Bolivia, Rusia dan lain-lain. Mereka selamba saja sokong HAMAS terbuka. Tak payah nak apologetik sangat.

Salam mini love,

ALANG IBN SHUKRIMUN – HARAKAHDAILY 11/11/2023  

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Zionis fobia tembikai, Barua DAPmadani pun takut tembikai? 

Lihat komen ini..

(i) Kenapa buah tembikai jadi lambang Palestin?

Emoji atau gambar tembikai digunakan sebagai lambang bendera Palestin kerana apabila dipotong, isi buah tersebut kelihatan seperti warna bendera negara tersebut. 

Penggunaan emoji buah tembikai, tapi apa kaitannya solidariti terhadap Palestin dengan tembikai? 

Secara ringkasnya, penggunaan tembikai adalah lambang protes selama perang enam hari yang terjadi pada tahun 1967 di antara Israel dengan negara-negara Mesir, Syria, dan Jordan.

Pemerintah Israel melarang bendera Palestin dikibarkan di dalam kawasan membatasi nasionalisme Palestin dan Arab. Ia juga menjadi jenayah untuk mengibarkan bendera Palestin di tempat umum. Larangan tersebut langsung tidak membunuh semangat mereka yang sentiasa menyokong Palestin.
Lalu emoji atau gambar tembikai digunakan sebagai lambang bendera Palestin kerana apabila dipotong, isi buah tersebut kelihatan seperti warna bendera negara tersebut.
Latar buah tembikai berwarna merah, biji hitam, sedikit putih dan hijau pada kulitnya saling tidak tumpah seperti bendera Palestin sehingga ia menjadi alternatif buat penyokong negara malang itu ‘mengibarkan’ bendera mereka penuh megah.
Selain itu buah tembikai ditanam secara meluas di seluruh wilayah Palestin dari Jenin hingga ke Gaza dan dikatakan melambangkan budaya serta identiti negara.
Dunia semakin cakna mengenai kaitan tembikai dengan bendera Palestin selepas seorang artis, Khaled Hourani mengasingkan satu cetakan dari hasil karyanya, The Story of the Watermelon untuk sebuah buku bertajuk Subjective Atlas of Palestine iaitu The Colors of the Palestinian Flag. 
Begitu. 
(ii) Benarkah Majlis Bandaraya Pulau Pinang (DAPmadani -konon sokong Islam) nafi tak lulus permohonan pasang bendera Palestin?
MBPP menafikan tidak meluluskan permohonan pemasangan bendera Palestin sepanjang 15 meter (m) di Flat Jalan Sungai.
Tapi 
ribuan umat Islam di Serbia bukan negara orang Islam bebas berhimpun nyatakan solidariti bersama Palestin.
Ketegangan di antara pihak pengurusan Celtic dengan sebahagian besar penyokong mereka berkenaan konfik Israel-Palestin kian memuncak.
Wisma MBSA Palestin disinari lampu bendera Palestin tanda solidariti.  Kibaran bendera itu adalah sebagai tanda ingatan dan solidariti terhadap rakyat negara itu yang masih belum mendapat hak mereka yang sepatutnya. Jahannam Israel.
Di Tel Aviv, sistem kesihatan Israel di ambang keruntuhan apabila hampir 500 doktor dijangka meninggalkan negara itu sekali gus mencetuskan krisis perubatan yang teruk. - Foto Agensi

Hamas tayang video wanita Perancis-Israel yang didakwa ditawan. Gambar fail menunjukkan dua rakyat Palestin melihat tentera wanita Israel melintasi mereka di sebuah pasar di Tebing Barat. - Gambar AP

Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. 

Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 

Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

1 comment:

Anonymous said...

Parliment Ireland mengusulkan duta Isreal didesak tinggalkan Ireland dan usul memutuskan hubungan diplomatic dengan Isreal dijangkakan diluluskan hujung November 2023 ini.

Sepatutnya Malaysia dan Indonesia juga mengusulkan Singapura supaya memutuskan hubungan dengan Isreal dan Malaysia dan Indonesia memutuskan hubungan diplomatic dengan Singapura kerana Singapura adalah rakan strategic Isreal di rantau Asia Tenggara dengan gelaran Singapura sebagai Little Isreal di Asia Tenggara.

https://ismaweb.net/2023/11/03/15-negara-putus-hubungan-dengan-israel-bukti-tekanan-pada-netanyahu-makin-kuat/

5 negara iaitu Bolivia, Chile, Jordan, Bahrain, Colombia sudah memutuskan hubungan diplomatic dengan Israel bukti tekanan pada Netanyahu makin kuat . ‘Apa guna hubungan diplomatik dengan pihak menuju kehancuran, dipenuhi jenayah’.

Duta Israel ke Manama juga telah meninggalkan Bahrain. Sehari sebelum itu, Bolivia mengambil langkah sama apabila menjadi negara pertama di Amerika Latin yang membuat keputusan memutuskan hubungan diplomatik.

Dari dolu lagi dah peringat lupakan Singapura pergi mampos dengan Singapura jiran tak guna Malaysia dan Indonesia. Semua bahan2 makanan dan bahan mentah yang dihantar ke Singapura perlu dikaji harga caj bayaran duti import yg tinggi dikenakan bagi mengajar Singapura yang menyokong pembunuhan genosid Isreal di Gaza.

PN menang dan tubuhkan kerajaan Baru ( insyallah menang PRN) dasar kerajaan perlu ditukar maka diwajibkan perkenalkan dasar dasar separti dibawah ini.

1. Ujudkan pemodal pemodal Melayu' menguasai ekonomi negara.
2. Ujudkan kapitalis Melayu' sebanyak mungkin.
3. Ujudkan beratus ratus billionaire Melayu' agar negara tidak bergantung pada kapitalis mafia Mata Sepet bertuankan Lee Kwan Yew walaupun mafia Mata Sepet itu warga nagara Malaysia
4. ujudkan rangkaian Kartel Kartel Melayu'
5. Jika perlu dinujudkan rangkaian mafia mafia Kartel Melayu' Maka ia jugak perlu dilakukan
6. Mengembangkan ekonomi orang Melayu' bila kesemua diatas sudah terbentuk
7. Kapitalis kapitalis Melayu' yang ujud nanti harus lah bersifat natural dan tidak memihak mana mana pemimpin. Elakkan Dari adu domba Kapitalis Mata Sepet... Spt ujudkan Team A Dan B, Team Wawasn dsb nya. Itu semua adu domba halus supaya Melayu' screw Melayu Dari ucapan Super Man DAP.
8. Elakkan jadi mangsa batu api musuh.. dah tingkat kan hubungan dengan Indonesia jiran serumpun.

Peristiwa seperti kes Jho Low lesap kaya raya sambil tepok tangan dengan melagakan pemimpin barua Melayu belaan kaum DAP@ LeeKwanYew tengok Melayu berbunuhan sesama sendiri dimana semua barua barua Yahudi belaan DAP@LeeKwanYew ini perlu dihapuskan semuanya..

Untuk PRN Kemaman 'No Boboi No PejWang' perlu diteruskan..!!



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails