Wednesday, November 01, 2023

HAMAS dari sudut si zionis kafir. Agamawan baruanya?

 


Melihat HAMAS dari ungkapan Rasulullah S.A.W

SEMALAM di UK, Parlimen mereka terbuka menggelarkan HAMAS sebagai pengganas dan membela Zionis sebagai hak membela diri.

Semalam juga di Malaysia, speaker Parlimen larang sebut Zionis, kafir. What a coincidence!

Mengikut sistem Westminster, Parlimen adalah pentas menyatakan apa sahaja tanpa boleh dikenakan tindakan. Menyekat perkara ini adalah bercanggah dengan semangat demokrasi.

Sedih. Bila negara kafir terbuka mengutuk HAMAS, umat Islam malah agamawan negara Islam pun ada mengutuk sama HAMAS.

Sabarlah teman seperjuanganku di Palestin. Kami tahu kamu Harakah Muqawamah Islamiah (HAMAS) di pihak yang benar. Ujar Nabi Muhammad S.A.W:

لا تزال طائفة من أمتي على الدين ظاهرين

“Akan sentiasa ada di kalangan umatku yang bangkit menegakkan agama,” 

Kalian tegas menentang Zionis, membenarkan sabda Nabi Muhammad S.A.W:

لعدوهم قاهرين

“Terhadap musuh, mereka tegas menentang,”

Kalian tak patah semangat walau saudara seakidah di sekeliling tak bersama kalian. Persis ungkapan Rasulullah S.A.W:

لا يضرهم من خالفهم

“Tak terkesan dengan pihak yang meninggalkan mereka sendirian,”

Kalianlah wahai pemimpin Gaza, pejuang sejati Baitulmaqdis. Apabila para Sahabat bertanya siapakah mereka, Baginda S.A.W menjawab:

ببيت المقدس وأكناف بيت المقدس

“Mereka berada di Baitulmaqdis dan serambi Baitulmaqdis.”

(Hadis Riwayat Ahmad)

Salam al-Aqsa,

ALANG IBN SHUKRIMUN
11 Rabiul Akhir 1445
26 Oktober 2023 – HARAKAHDAILY 26/10/2023 


Komen Weblog Ibnu Hasyim: HAMAS dari sudut si zionis kafir. Agamawan baruanya? 

Lihat komen ini..

(i) Sudah hampir dua minggu sejak bermulanya misi Taufan Al Aqsa yang dilancarkan oleh tentera pembebas Palestin Hamas, dengan melakukan serangan secara terbuka dan berstrategik ke atas negara haram Israel. 

Serangan kali ini tampak lebih gagah perkasa berbanding siri perang sebelumnya di samping mendapat bantuan daripada negara-negara Islam luar seperti Iran dan Lubnan dalam misi membebaskan rakyat Palestin dari kezaliman dan cengkaman Israel.

Sebagai umat yang beriman dengan Islam, pembebasan Al Quds merupakan janji Allah sebelum tibanya hari kehancuran dunia atau lebih dikenali sebagai Hari Kiamat. Dengan siri-siri serangan yang berjaya mengoncangkan tentera zionis menjadi tidak keruan dan kelam kabut, maka tidak mustahil taufan ini menjadi perintis terhadap janji Allah yang telah dikhabarkan oleh baginda Rasul SAW berkurun lamanya dahulu.

(ii) K'jaan DAP madani macam cicak?


Di KL, tindakan menafikan hak pemberian kewangan kepada kerajaan negeri boleh dianggap sebagai tindakan mensabotaj amalan dan semangat faderalisme. 

Wan Hassan Mohd Ramli (PN-Dungun) berkata, lebih teruk lagi jika tindakan tersebut berdasarkan dendam kebencian politik yang keterlaluan.

Singkat suntingan, akhirnya beliau bimbang kerajaan yang dipimpin Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini seperti cicak, iaitu meninggalkan ekor di belakang, hanya membawa kepala dan tubuh.

Entah-entah kepalanya sudah penyet terkepit pintu DAPmadani. Yang bunyi bising itu ialah ekornya yang terkodek-kodek, terlolong-lolong tertinggal dari badan.

Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails