Saturday, January 14, 2023

Uniform British Airways bertudung. & Perak X Islam kosmetik?

 

Uniform baharu British Airways benar kru kabin bertudung. - Foto Twitter Pamannairbitch

1. Uniform baharu British Airways benar kru kabin bertudung

LONDON: British Airways buat kali pertama dalam tempoh 20 tahun mula memperkenalkan pakaian seragam baharu dengan menyertakan pilihan tunik dan tudung untuk kru kabin wanita sebagai pilihan pertama atau 'airlines first'.

Dalam pengenalan pakaian seragam baharu itu, kru lelaki mempunyai pilihan memakai sut (three-piece suit) manakala wanita boleh memakai gaun, skirt atau seluar bukan sekadar jumpsuit.

Rombakan pakaian seragam syarikat penerbangan itu adalah hasil projek selama lima tahun oleh pereka fesyen Britain, Ozwald Boateng dan sebelum ini ditangguhkan selama dua tahun disebabkan pandemik COVID-19.

Justeru, setiap anggota 30,000 kakitangan barisan hadapan syarikat penerbangan itu akan dilihat dengan pakaian seragam baharu, yang bermula dengan jurutera dan pengendali darat, menjelang musim panas.

Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif British Airways, Sean Doyle, berkata pakaian seragam mereka adalah representasi ikonik jenama penerbangan itu, yang akan membawa ke masa depan.

"Ia mewakili yang terbaik dari zaman moden Britain dan membantu kami menyampaikan perkhidmatan asli British yang hebat untuk pelanggan kami," katanya.

Beliau berkata, sejak awal penghasilan pakaian seragam itu adalah mengenai jati diri negara.

"Kami mahu mencipta koleksi seragam yang boleh bangga dipakai oleh orang kita dan dengan bantuan lebih 1,500 rakan sekerja, kami yakin bahawa kami sudah menyampaikannya," katanya.

"Apabila menyarung uniform baharu ini, pekerja syarikat penerbangan ini juga akan mengitar semula atau menderma pakaian lama mereka, yang diperbuat daripada kira-kira 90 peratus campuran fabrik poliester kitar semula.

"Lebih 1,500 rakan sekerja di seluruh syarikat penerbangan mengambil bahagian dalam 50 bengkel untuk membantu memastikan kesesuaian pakaian, daripada bengkel reka bentuk kepada maklum balas prototaip dan percubaan pakaian, dan membantu mencipta koleksi ikonik yang akan bertahan dalam mengikut masa," katanya.

Boateng yang mereka cipta pakaian itu dikatakan sangat berhati-hati dalam mencipta koleksi unik berkenaan dan mendapat inspirasi daripada syarikat penerbangan dan kakitangannya sendiri.

Corak gelombang udara yang ada pada jaket, kemeja-T, butang, dan tali leher diilhamkan oleh pergerakan udara di atas sayap pesawat.

Semua pakaian disesuaikan dengan menampilkan fabrik jenis jacquard serta menepati ikon 'speedmarque' ikonik syarikat penerbangan itu. - AGENSI

Uniform baharu British Airways benar kru kabin bertudung. - Foto Twitter Pamannairbitch



2. Tidak tertipu dengan Islam kosmetik penuh kepalsuan 

MUKADIMAH ucapan saya, sekalung tahniah saya ucapkan kepada PAS Perak yang beroleh kemenangan besar dalam PRU15 baru-baru ini.

PAS Perak menang empat daripada lima kerusi Parlimen yang diberikan mewakili PN dan juga menang 17 kerusi daripada 20 kerusi DUN yang ditandingi.

Insya-Allah berkat kesabaran dan istiqamah kita dengan perjuangan Islam ini pasti kelak kita akan dianugerahkan kemenangan oleh Allah S.W.T.

Jangan bimbang, Allah S.W.T bersama dengan kita yang memperjuangkan agamaNya. 

Allah S.W.T tidak boleh ditipu walau sejauh mana pun Islam kosmetik yang mereka taja dan walau sejauhmana pun serangan fikiran yang mereka tujukan kepada PAS. 

Lambat laun kepalsuan mereka akan terkuak seperti yang sudah mula dilihat. 

Apa yang penting kita tidak terjebak ke dalam gelanggang permainan yang sedang mereka atur. 

Jangan sekali-kali. 

Gelanggang mereka adalah fitnah dan adu domba. 

Gelanggang kita adalah ilmu dan integriti serta politik yang benar-benar bersih berteraskan Syariat Islam melalui pendekatan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS).

Bergeraklah di dalam keberkatan Allah S.W.T. 

YB USTAZ MOHD YUSNI MAT PIAH
Ahli Jawatankuasa Kerja
PAS Pusat – HARAKAHDAILY 9/1/2023

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Uniform British Airways bertudung. & Perak X Islam kosmetik?

Semuanya, al-hamdulillah! Islam akan terus bersinar menerangi kegelapan.

1 comment:

Anonymous said...

Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengaitkan wang sebagai punca berlakunya ‘gelombang hijau’ – lonjakan sokongan terhadap Perikatan Nasional (PN), khususnya PAS, pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu hingga menyebabkan Barisan Nasional (BN) kalah teruk.

Tanpa mengemukakan sebarang bukti terhadap tuduhannya itu, Pengerusi BN yang hanya menang dengan majoriti 348 undi dalam saingan di Parlimen Bagan Datuk pada PRU-15 lalu, kini dilihat sudah belajar daripada Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli yang banyak bermain dengan ‘politik persepsi’.

Tuduhan Zahid yang kini Timbalan Perdana Menteri pada program Naratif Khas di RTM malam tadi (9 Januari 2023), mengingatkan kembali dakwaan cikgunya Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 5 Disember tahun lalu, bahawa parti ‘Melayu’ dan parti ‘Islam’ membiayai PRU-15 hasil dana syarikat perjudian.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails