Sunday, January 15, 2023

Bantuan K'tan T'ganu 50+50J. Tapi kat PH jer..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

13 comments:

1 Anonymous said...

Bro an kata beri bantuan kat kelantan dan trengganu 50 juta setiap satu. Tapi bantuan tak sampai kat kerajaan negeri. Sampai kat kaki tangan ph jer. Faham faham jer lah, kalau dah macam tu caranya. Sama macam umno ketika berkuasa, menganaktirikan negeri yg bukan kerajaan umno.

Tidak ada reformasi dari bro an utk yang sebangsa dengan nya. Atok dulu pun begini caranya.

Jom pakat pakat bersatu bawah PN. Mulakan langkah baru dengan meninggalkan kelompok yang rakus jawatan. Kelompok yang merobek janji. Kelompok yang berkluster. Individu yang mengamalkan diktator.

Kita sokong yang zero rasuah. Yang bijak memerintah. Yang sentiasa tunai janji. Yang bebas kluster mahkamah. Pimpinan sihat, rakyat sejahtera.

2 Anonymous said...

PejWang ni ada value ke idok..!?

DSU Mukhriz Mahathir tidak menjelaskan secara jujur dan lengkap isu perletakan jawatan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi PEJUANG. Apa yang beliau nyatakan mungkin sebahagian daripada faktanya, tetapi bukan fakta penuh yang mendorong Tun Dr Mahathir Mohamad untuk melepaskan jawatan Pengerusi parti PEJUANG.

Yang Benar

Kidin

Dolu Goreng Mamak Kerala sekarang Goreng China Doll..!! Serang UMNo makna kata serang barua Lee Kwan Yew

Brother Anwar menegaskan beliau tidak akan bertolak ansur sekiranya budaya itu wujud dalam kerajaan pimpinannya.

Projek Littoral Combat Ship (LCS) TLDM nih makin kompleks dramanya.... Lagi dikaji ... lagi diaudit... lagi jumpa macam-macam ... lagi payah...

Makin terbongkar semua rahsia... Adoilah... Jangan goreng China Doll udah ler..!!

Mana-mana menteri di dalam Kerajaan Minoriti yang didapati terlibat dengan budaya rasuah atau salah guna kuasa akan dipecat serta-merta, kata Perdana Menteri Brother Anwar Bin Ibrahim.

“Brother sudah beritahu kepada rakan-rakan jemaah menteri yang brother pilih, yang pertama, untuk soal tata kelola maknanya tiada rasuah.

Kok gitu di bilang sama Brother Anwar maka nampak gaya ramai juga yang akan lepak makan tido kat dalam penjara lepas nih...

Huhuhu.... bangkai semuanya... dari LCS DCNS, Naval Group, BHIC dan banyak lagi bila Rafizi Formula nak bongkar sepenuhnya...Bole Brother bagi jaminan.?

Saya (Brother Anwar) membuktikan bahawa ada orang Melayu, anak Melayu yang gunakan kuasa untuk menjaga dan membela nasib rakyat terbanyak.

“Saya (Brother Anwar) nak buktikan bahawa orang yang percaya kepada Islam itu dihormati, diyakini kerana prinsip rahmah dan keadilan yang ditegakkan

Kalau ada semasa pentadbiran Anwar sebagai perdana menteri kes seperti ini (rasuah), Anwar minta pecat mandat (sebagai menteri) serta merta..

Apa UMNo boleh buat sekarang ini..!?

https://www.malaysia-today.net/2022/09/07/sebab-apa-tindakan-tidak-diambil-terhadap-lebih-dari-350-penerima-duit-1mdb-yang-bukan-dari-umno/

Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua pemimpin Melayu mangsa rasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

Fitnah jijik dan si batu api ini sebenar pemilik kemenangan bagi barua barua Lee Kwan Yew dan proksi.

Kemenangan fitnah jijik itu juga adalah milik Zety dan Taufik Ayman anak anak penyamunnya kerana berjaya mencuri RM700 juta duit AMLA

Hebat yang 700 juta buat buat buta tidak didakwa yang 34 juta ditandatangai secara palsu dibongkar habis habisan..!!

Dengan fitnah jijik juga mantan Perdana Menteri Najib boleh ditogelkan semua termasuk akaun bank tetapi Zety dan Taufiq Ayman Jho Low Nik Faisal pula sebaliknya.

Kes rasuah Zahid nak campak ke mana..!? Jangan goreng China Doll udah ler..!!

Boleh percaya ke Brother Goreng ChinaDoll ini..!!?

4 Anonymous said...

Diharap raja2 Melayu juga berperanan untuk mempromosi dan menyegerakan projek membahasa Melayukan perlembagaan persekutuan.

5 Anonymous said...

InsyaAllah gelombang hijau akan mencipta sejarah di Selangor, N Sembilan dan P Pinang.

6 Anonymous said...

Mat indera komunis tu jawa kejawen rupanya... Baru tahu nih..
Tan Malaka barua Soekarno komunis tu orang Minang rupanya... Baru tahu jugak nih..
Oh ya.. wak komidi tu jawa keturunan sekampung Amangkurap saudara Pinang Kerapu raja mojopahit yg jadi alat Belanda untuk kalahkan Diponegoro Lombok rupanya, .. baru tahu jugak nih..

7 Anonymous said...

Kalau tak mampu beri tenaga atau wang ringgit, pertahankan aqidah adalah lebih mulia. Sangat buruk akhlaq jika bersama kuffar melawan aqidah.

Jom bersama pn.

8 Anonymous said...

Bro an kata, dia tak mahu ungkit kisah lama dengan atok. Nak berdamai. Mungkin takut kut. Tentang rahsia akhlaq bro an, ada dalam tangan atok.

9 Anonymous said...

Berdasarkan jumlah kerusi parlimen, rakyat tidak memilih Non sbg PM. Yg memilih beliau adalah YDPA. Harap Non janganlah perasan sangat!!!

10 Anonymous said...

Di Sabah sudah tunjuk suri teladan kerajaan minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim.

“Porak-peranda antara parti dijangka berlaku apabila PH dan BN membahagi-bahagi kerusi untuk ketiga-tiga negeri ini. DAP mungkin tertumpu pada satu atau dua kerusi, tetapi itupun terpaksa mengambil kira MCA dan MIC.

“Bagaimana pula kerusi-kerusi Melayu? Adakah UMNO akan mengalah dan memberi laluan pada PKR atau PAN? Pasti UMNO mahu menjadi teraju di Kelantan, Terengganu dan Kedah jika menang.

Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli berkata
"Berdasarkan dapatan (awal) PRU15 lalu, PH kuasai dalam 40 kerusi. Tetapi jika PH dan BN bergabung dan adanya kestabilan undi antara parti ini, kita mampu untuk menang di 53 daripada 56 kawasan DUN".

“Persoalannya, apakah PKR dan PAN akan beri lebih kerusi pada UMNO? PAN dahulu bercita-cita mahu gantikan PAS, takkanlah dapat sekadar 10 ke 15 peratus kerusi di sana.

Sementara itu di Selangor, Negeri Sembilan dan Pulau Pinang masing-masing juga akan berebut kerusi. Sabah sudah tunjuk suri teladan kerajaan minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim. UMNO Sabah sudah buat dinding pemisah dengan kerajaan negeri.. lu fikir lah sindiri...

11 Anonymous said...

Bila nak tangkap dah heret Zety dan Jho Low ke mahkamah..!?

Bagaimana Zeti atau pihak pendakwaan mahu menjelaskan kehadiran beliau dalam satu majlis pada 15 Disember 2022?

Zeti Akhtar Aziz, sakit atau ‘buat-buat sakit’?
Mahkamah tidak boleh hadir, Majlis lain boleh? Sejak UMNO tadah punggung pada Bang Non kes Najib tidak dihiraukan lagi..!!

Mana suara pemimpin UMNO sekarang..

“Saya menerima pesanan teks daripada pegawai penyiasat (IO) sekitar 11.56 pagi ini memaklumkan bahawa Tan Sri Zeti yang sebelum ini saya maklumkan akan datang esok, telah memaklumkan melalui peguamnya kepada IO bahawa beliau tidak sihat dan mendapat cuti sakit selama dua hari,” – Timbalan Pendakwa Raya (TPR) Ahmad Ikram

UMNO menerusi satu kenyataan media menggesa agar tindakan sewajarnya diambil apabila tular pula dokumen siasatan berkaitan penglibatan seorang individu dalam skandal 1MDB dan SRC.

Link bawah Kenyataan media UMNO

https://umno-online.my/2022/08/18/sprm-jabatan-peguam-negara-perlu-beri-penjelasan-ahmad-maslan/

UMNO juga meminta agar siasatan terhadap penglibatan Tawfiq Ayman dan Zeti Aziz telah diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara. Apa status tindakan sekarang..!?

Penyokong 'Bossku' hanya tunggu dan lihat tindakan pemimpin UMNO setelah mereka menadah punggung masing masing pada Brother Anwar Bin Ibrahim.

Zety mengelak dari menghadiri sebutan kes 1MDB dengan alasan muntah, demam dan vertigo, sebaliknya boleh tampil dalam satu majlis lain.

Di hitung keseluruhan ‘cuti sakit’ yang diperolehi Zeti sehingga kini berjumlah 23 hari termasuk hari Sabtu dan Ahad.

Persoalannya, sampai bila Zeti akan menikmati ‘cuti sakit’?

12 Anonymous said...

Jom ramai2 pakat boikot kedai2 dan produk2 dap! Or buy them last, kalau penyokong PN yg ramai tu mulakan kempen ni dari sekarang insyaAllah berkesan.

13 Anonymous said...

OPR naik lagi... nnti Bang Non kata dia tak ade kuasa tu kuasa Bank Negara..

So Bank Negara tu dibawah kementeian Kewangan nnti menteri Kewangan Kata dia tak ada kuasa itu kuasa Perdana Menteri....

Yang penting jawab sambil belit...

KIkikikikiki...

7 comments:

Anonymous said...

Dalam pau, wpun dah disindir oleh ketua pemuda, namun wak tetap tak paham. Org IQ rendah memang macam tu. Yg dia tahu jawatan wpun prinsip macam netflix.

Yang perwakilan pun majority IQ rendah. Habis tu, macam mana parti nak releven dengan keadaan semasa. Syok sendiri hingga terlepas pandang prinsip penting parti.

Anonymous said...

Bro An pun rendah IQ. Mana mungkin rasuah boleh diselesaikan dengan perasuah yg ada bersama kabinet. Benar sungguh bijak berpidato, tapi bontot gelumang tahi.

Anonymous said...

Rendah IQ. PM malaysia bukan pm ph. Bukan pm dap.

Anonymous said...

Ho,ho ya hoi ada orang yg istihar yg Sabah & Sarawak adalah "region" bukan lagi negeri... whoh ho... mari cuba tengok apa itu makna "region".

Dictionary
Definitions from Oxford Languages.

region
/ˈriːdʒ(ə)n/
Learn to pronounce
noun
noun: region; plural noun: regions
1. an area, especially part of a country or the world having definable characteristics but not always fixed boundaries.
"the equatorial regions"
an administrative district of a city or country.
"Lothian Region"
Similar:
district
province
territory
division
area
section
sector
zone
belt
tract
stretch
expanse
terrain
part
quarter
locality
locale
parts
patch

BRITISH:
the parts of a country outside the capital or chief seat of government.
plural noun: the regions
"the promotion of investment in the regions"
an area of activity or thought.
"his work takes needlework into the region of folk art"
2. a part of the body, especially around or near an organ.
"the lumbar region"
Phrases:
in the region of — approximately.
"annual sales in the region of 30 million"

Origin:
Middle English: from Old French, from Latin regio(n- ) ‘direction, district’, from regere ‘to rule, direct’.
in the region of
phrase of region
approximately.

Jadi apakah ini bermakna orang yg menyebut yg Sabah & Sarawak itu dah jadi region bukan lagi negeri itu betul² faham apa itu makna region nih?

Hehehe... Ho, hoyahoi,..nih tak sabar nih nak dengar ada orang sebut "TYT Region .........,
Hehehe.

Anonymous said...

Sesuai dengan fitrah dunia, insyaAllah gelambang hijau akan mengusai Selangor, N Sembilan dan P Pinang. Anak2 muda dan tua hanya menunggu masa sahaja! Ayuh semua KITA istiqamah.

Anonymous said...

Dekat dekat nak praya, ada fitnah. Pru 15 ada fitnah 600billiun. Ada fitnah kat TITM. Sekarang ni praya negeri. Dah ada finah kat TGHH.

Kena faham, parti IQ rendah macam kris, dah kehabisan modal. Tiada strategi yg bernas. Hingga sanggup jadi khadam dap. Ikut guru dari pkr.

Anonymous said...

Rakyat Terengganu Darul Iman menolak dengan ksesungguhnya penubuhan JPP aka Jabatan Perompak & Penyamun aka Jabatan HoYaHoi.
Simpan ajalah hohoiyaho untuk parti hoiyahoi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails