Saturday, May 07, 2022

Ambiga paling kelam-kabut kini, mengapa?

 

Komen Rakyat dalam bog ini..

6 comments:

Anonymous said...

Lepas Raya, mood rakyat untuk adakan pilihanraya PRU15 sudah bermula...

Umpama demo “blackout” anjuran Pakatan Rakyat satu waktu dulu, tiada peristwa “blackout” terjadi namun puluh ribu orang membeli T-shirt “blackout’ yang di cetak lebih awal.

Terkini Bar Council dan pihak individu pro PH cuba mengalihkan isu hakim pro mereka Nazlan ada salah laku kepada isu serangan terhadap judisiari.

Paling memalukan tambang ECRL sangat mahal jadi isu. Kalau tak menipu berbohong dan kuat goreng itu kerja adalah haramjadah pro PH.

Itu lah level thinking pihak proPH.

Kini Ambiga paling kalam kabut untuk melindungi Sri Ram sebagai pembaca skrip penjarakan Najib.

Untuk menutup skrip dari terdedah dan director skrip dari terlondeh maka mereka cepat cepat berpakat untuk menukar ada konspirasi dan ahli mereka terbabit kepada konon judisiari sedang diserang.

Perkara yang “STRAIGHT FORWARD” yakni salah laku seorang hakim Bernama Nazlan Ghazali cuba di politik kan menjadi isu “judisiari” atau krisis serangan terhadap badan judisiari.

Ambiga yang menikuskan diri apabila Claire Brown memetik nama nya sebagai sumber memberitahu berkenaan wang RM90 juta dalam akaun bank Haji Hadi di mahkamah London.

Ambiga Marina Chin dll menikus bila Justo lesap , Jho Low lesap , Zety dan Taufiq Ayman hubungkait AMLA dlm kes 1MDB disebut dalam makhamah..!!

Adakah Majlis Peguam berarak guling guling atas jalan raya demi keadilan ketika ini.?

Apabila SPRM menyiasat 20 kes rasuah termasuk kes berkilo ganja diladang ganja kondo mewah anak Vincent Tan Navin Tan dan di lepas bebas Tomy Thomas dalam badan kehakiman semasa Kerajaan PH memerintah?

Adakah Majlis Peguam berarak demi keadilan ketika itu?

Tiada pakar undang undang kah dari Pakatan Harapan atau mana mana pihak pro PH berani lawan hujah yang dikemuka kan bila nama Hakim Nazlan melakukan kesalahan..

Apabila Guan Eng dilantik sebagai menteri kewangan dan kes rasuahnya digugurkan walaupun 30 lebih saksi sudah memberi keterangan di mahkamah?

Adakah Majlis Peguam berarak guling guling atas jalanraya ketika itu?

Pada yang masih blur keterangan diatas Tun Ambiga, Marina Gereja Pro PH, PKR DAP@PAP, PAN, Lim Guan Eng, Marina Chin Sri Ram (ada hubungan keluarga dengan Ambiga) G25 satu Team Kartel Mafia utk bersolidariti bila kehakiman negara konon nya sedang diserang... puii..!!

Apabila minit mesyuarat lembaga pengarah 1MDB sebenar menunjukkan bahawa Maybank telah berurusan dengan 1MDB dan terlibat dalam mencadangkan dan menubuhkan SRC dimana hakim ini adalah Ketua Penasihat Undang-undang dan Setiausaha Syarikat.

Mereka tidak mengisytiharkan konflik kepentingan dan penglibatannya ketika itu dan menarik diri sebagai hakim untuk kes SRC?

Adakah Majlis Peguam berarak ketika itu?

Semua nya “fake” belaka.. Lepas Raya, mood rakyat untuk adakan pilihanraya PRU15 sudah bermula...

Rakyat naik menyampah saksikan drama bodoh kartel mafia yang tak abis abis ini..!!

Rakyat sudah meluat..!!

Anonymous said...

Hari ni wak jemput hadir jamuan raya. Halalker pendapatan wak. Bimbang juga bila jadi darah daging, makan pendapatan tidak halal.

Anonymous said...

Dalam dunia ini YIP KUM FOOK sangat bertuah kerana dia seorang peguam tidak perlu belajar undang-undang, juga tidak perlu pergi ke sekolah undang-undang, peguam lain perlu belajar undang-undang sehingga enam tahun untuk menjadi peguam penuh.

YIP KUM FOOK adalah kawan baik saya dan dia seorang ahli perniagaan sebagai barangan perabot di Taman Daya, berhampiran dengan Taman Desa Jaya, Kepong dan juga dia seperti bermain politik, pada tahun 1990 dia menjadi pengerusi MCA di Taman Daya, Kepong…

Kemudian, beliau menjadi presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong pada tahun 1994 sesuatu dan beliau menolak presiden lama (Shia Kok Sun), kemudian beliau mengambil jawatan presiden ketika itu, yang semua orang tahu tentangnya, dalam apa yang berlaku. di SAMNAK SAMBODHI

Dia nak jadi peguam sebab nak main politik, ramai ahli politik ada ijazah atau beransur-ansur dalam pendidikan, dan dia pun ikut orang apa yang dia ada, dia tak nampak diri dia datang, sekarang ramai yang tahu asal usul YIP KUM FOOK juga…..

Ah Chin, Taman Desa Jaya, Kepong
Translated by Dr. Chew

1 comment:

Anonymous said...

Kartel Mafia panas bontot berselindung pada Majlis Peguam.

Bar Council dan pihak individu pro PH cuba mengalihkan isu hakim pro mereka Nazlan ada salah laku kepada isu serangan terhadap judisiari negara.

Petisyen itu menyeru Majlis Peguam untuk menganjurkan perarakan “Berjalan Demi Keadilan” untuk menghantar mesej yang jelas kepada mereka yang “berusaha untuk campur tangan” dalam badan kehakiman.

Ketua Hakim, Institusi Kehakiman, Majlis Peguam, dan ramai lagi takut tentang kebongkaran isu perbicaraan Najib Razak-SRC International.

Penganjur petisyen itu ialah bekas presiden Badan Peguam Malaysia Mah Weng Kwai, Kuthubul Zaman Bukhari, Yeo Yang Poh, Ambiga Sreenevasan, Lim Chee Wee, dan Steven Thiru.

“Peristiwa baru-baru ini menunjukkan sikap pihak tertentu yang tidak mengendahkan prinsip mulia kebebasan Badan Kehakiman dengan tindakan yang hanya boleh disifatkan sebagai ugutan terhadap institusi penting ini.

Link bawah puak Kartel Mafia dakwa hakim di Malaysia suci macam malaikat..

https://youtu.be/o_8q-1yIaQA

“Badan Peguam sekali lagi cemas gelabah dan sangat terdesak dan mempertahankan institusi kehakiman mesti ikut skrip dan arahan tuan mereka. Sudah sampai masanya Majlis Peguan untuk hasut penyokong mereka berarak dan guling guling atas jalan raya.

Ketua Hakim Tengku Maimun Tuan Mat, Peguam Negara Tommy Thomas, KPN Hamid Bador, dan KP SPRM Latheefa Koya, semuanya dilantik oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.

Apabila kerajaan PH menarik balik laporan polis berdasarkan pendengaran Suruhanjaya siasatan DIRAJA (RCI) dan mengklasifikasikan kes forex BNM sebagai NFA dan ini menyebabkan tiada siapa yang di pertanggungjawab keatas kehilangan dan kerugian sebenar sebanyak RM33 bilion (RM150 bilion nilai sekarang) dengan tiada sesen pun diperolehi semula?

Adakah Majlis Peguam berarak guling guling atas jalan raya ketika itu?

Rakyat Malaysia sudah lupa ke pendedahan peguam V.K. Lingam (The Lingam Tape) tentang cara Mahathir mengawal institusi perhakiman?

Pada Tun Mahathir dan kartel mafia sesungguhnya rakyat sesungguhnya sudah sangat meluat..!! PRU 15 kami tunggu dengan tenang untuk menguburkan kartel mafia ini selama lama nya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails