Friday, May 06, 2022

2 Kasta undang2 -Kartel mafia & S/Hari Raya..

 'Ada 2 kasta undang undang kah dalam negara?' Kartel Mafia..



Komen Rakyat dalam Blog ini..

4 comments:

Anonymous said...

Selamat menyambut hari raya Aidilfitri kepada tuan ibnuhasyim sekeluarga dan pejuang-pejuang Islam.

Anonymous said...

Semua calon MCA bertanding kawasan Melayu mesti tolak calon MCA apabila 76 orang Ahli Parlimen pembangkang menyatakan sokongan padu terhadap YB Maria Chin yang dijatuh hukuman penjara tujuh hari kerana menghina dan memfitnah Mahkamah Syariah, kini MCA pula tampil ke hadapan. Fuck MCA

Anonymous said...

Sumpah laknat. Jika bukan Islam ia dinama karma, bagi Islam nama nya kifarah. Akhirnya sesama Melayu menghanjing sambil diperhatikan oleh Jho Low dan kaumnya dng penuh gelak ketawa tepuk tangan...

Itu lah bodoh bangang nya kartel mafia yg paling nyata. Nnpk hebat tapi mudah dibatuapikan untuk menghanjing sesama kaum sendiri bagi keuntungan kaum Jho Low DAP@ Lee Kwan Yew..!!

What goes around will come around, kata orang putih. Apakah ini impak karma kifarah sumpah laknat yang diucapkan oleh Bossku..!?

Ketika Datuk Seri Najib difitnah dan dipedajalkan oleh pihak konspirasi untuk menjatuhkan Barisan Nasional dan DSNR sendiri.

Mereka guna pelbagai kaedah dan cara untuk menambahkan perisa garam gula masin pedas secukup rasa ramuan fitnah jijik pertuduhan yang mereka reka puak penguasa kartel mafia yang menguasai negara.!? Karma sumpah laknat link bawah

https://youtu.be/6a2ti6rWSZ8

Antara kaedah lusui dan lapuk tapi cukup berbisa ialah memberi gambaran dan persepsi fitnah jijik untuk perbodohkan memperbangangkan rakyat ada lah lakonan merampas harta Bossku di kediaman nya.

Konon media tidak diizinkan ikut sama , namun gambar sengaja di ‘leak” kan sedikit untuk memberi kesan ‘wow’ faktor maka walaun mahacai pun akan spin sambil terkinja kinja pasal rampasan harta Najib.

Kemudian di war war kan rampasan bernilai berbillion ringgit oleh warga Kanada Amar Singh. Disensasikan lagi bagi penyedap rasa PDRM terpaksa guna mesin kira duit beberapa hari untuk sahkan banyak nya jumlah.

Muncul pula lagi satu Masalah, jika rampasan disahkan cara rasmi di media bernilai berbillion ringgit, maka jumlah harus di pulangkan mesti biliion ringgit juga.

Bila ter kantoi maka SPRM rampas dan lucut hak harta Bossku. Bila lucut hak pun kantoi maka derma kisah cukai LHDN pula dimainkan dengan cukai tak masuk akal dikenakan ex MoF Lim Guan Eng oleh kerajaan PH diketuai Tun Mahathir . Begitu lah kartel mafia menfitnah dan pedajal musuhnya.

Maka LHDN harus juga mengadap dan menjawab pada rakyat dan menjawap sudah kah mereka mengenakan cukai terhadap Zeti, Nazlan dan Rohana?

Rakyat ingin tahu berapa kah cukai dikenakan terhadap mereka? Selain itu kenapa belum rampas harta Zeti bersama Taufik Ayman lagi?

Navin Tan anak taikun kaum Cina Tan Sri Vincent Tan kroni Tun Mahathir ditangkap dengan berkilo kilo ganja mampat ladang ganja dikondo mewah tapi bebas lepas tanpa didakwa oleh Tomy Thomas semasa PH memerintah dan Tun jadi PM kali ke dua. ... link bawah

https://youtu.be/o_8q-1yIaQA

Sedangkan penyanyi nasyid Melayu didakwa tanam ganja di kondonya dan jika bersalah dihukum gantung. Apa semua nya ini..!?

Undang undang apa digunakan terhadap Najib dan undang undang apa pula di gunakan terhadap Zeti Nevin Tan dan apa jasa Taufiq Ayman pada negara hingga tindakan undang undang berbeza dan berpilih pilih.!?

Ada dua kasta undang undang kah dalam negara? Ini lah kerja kartel mafia yg menguasai semua jabatan penguatkuasa dalam PDRM, SPRM, AG LHDN dan lain lagi.

Dan berapakah cukai telah dikenakan terhadap Zeti , Nazlan dan Rohana waima sudah pulangkan wang curian?

Dalam diam diam Pulau Batu Putih pun digadai pada anak Lee Kwan Yew. Tapi kartel mafia tidak peduli semua itu. Yang penting kroni anak cucu mesti diselamat habis habisan. Nah link bawah ini...

https://youtu.be/Csv1F_5bhyU

Jho Low lesap terus sambil tepuk tangan melihat sesama Melayu berantakan. Semua kaum Jho Low dalam DAP@ LeeKwanYew tuan DAP tepuk tangan ketawa melihat semua Melayu sambil 'menghanjing' di bodoh kan oleh kaum Jho Low.

PRU 15 adalah Armageddon day hari pembalasan (judgment day) dan masa terbaik semua kartel mafia fitnah jijik ini dihapuskan hingga ke akar umbi.

Jika belum atau tidak, bersedia lah pegawai LHDN bagi menghadapi pengadilan dan risikio dikenakan Tindakan tidak melaksanakan tugas jika kerajaan Barisan Nasional insyallah naik berkuasa selepas PRU15.

Anonymous said...

Idea Najib jadi igauan ngeri pada ekonomi Singapura.

By hook or by crook Singapore must take control Malaysia through his proxys" said Lee Kwan Yew

Najib berkata, bahagian terbesar sumber pendapatan dan trafik ECRL adalah daripada pengangkutan barang-barang kargo pelabuhan Kelang, Pasir Gudang dan Pulau Pinang ke pelabuhan Kuantan. Link bawah kebangkitan Empayar Melayu Johor Riau Moden.

https://youtu.be/wV5UinSMuJs

“Freight dua hala dari pelabuhan tersebut ke pelabuhan Kuantan. Dengan ini, kapal-kapal tidak perlu melalui negara Singapura. Maka Pelabuhan Singapura bakal melingkup kerugian besar sebab masa penghantaran kargo lebih pendek dan pantas..!!

Sebab itu Lee Kwan Yew beritahu kaum nya di Singapura dan proksi nya kaum Cina di Malaysia "By Hook or by crook Singapore must take control of Malaysia through our proxies (DAP and slaves), otherwise Singapore cannot survive" - Lee Kwan Yew

The strengthen of DAP not in Malaysia but the strength of DAP backing by his brother in Singapore@PAP. - Lee Kwan Yew

“Satu lagi sumber pendapatan ialah projek-projek pembangunan transport oriented development (TOD) di sepanjang jajaran ECRL nanti kata Najib.

Tapi idea ini disabotaj oleh barua Lee Kwan Yew dan proksi Lee Kwan Yew di PRU 14. Dah berjaya memsabotaj ECRL diberi nya pula Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew...!!

Kos projek ECRL adalah tinggi tetapi harga tambang akan munasabah dan berpatutan sebab sumber pendapatan projek ECRL bukan sahaja daripada kutipan tambang pengguna tetapi pengangkutan kargo dua hala pelabuhan ke pelabuhan tanpa melalui Pelabuhan Singapura. Projek Pengerang Pertonas juga disabotaj oleh barua Lee Kwan Yew.

Projek Torwong dan Jambatan Malaysia Indonesia Johor Riau bakal melingkupkan pelabuhan Singapura.

http://wzwh.blogspot.com/2015/10/1mdb-boleh-laksanakan-projek-jambatan.html?m=1

Rancangan sedang dibuat untuk menghubungkan Riau di Sumatera, Indonesia, dengan Kukup di Pontian, Johor, melalui satu terowong bawah laut sepanjang 17.5 kilometer (km).

Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Kabupaten Pelalawan di Wilayah Riau sedang menjalankan kajian kemungkinan mengenai projek bernilai berbilion ringgit itu.

https://youtu.be/SPEeGqukxtw

Torwong Riau Johor bakal melingkupkan ekonomi Singapura. Bakal dikenali sebagai Johor-Riau Link, terowong itu akan menyambungkan Pulau Karimun di Riau dengan Kukup di Pontian, dekat terminal feri yang ada sekarang di daerah Pontian.

Pelabuhan baru di Riau dan pulau buatan akan meningkatkan ekonomi antara Malaysia - Indonesia.

“Satu lagi sumber pendapatan ialah projek-projek pembangunan transport oriented development (TOD) di sepanjang jajaran ECRL kata Najib.

Melalui barua terbaru Singapura@Lee Kwan Yew iaitu Tun Mahathir Najib harus diturunkan. Parti PAP Lee Kwan Yew dan sekutu DAP bersama barua mereka berjaya melakukanya pada PRU 14.

Pada PRU 15 pada Ogos 2022 nanti insyallah semua barua dan proksi Singapura Lee Kwan Yew akan dihapuskan hingga ke akar umbi. Celaka lah barua Lee Kwan Yew di Malaysia dan celaka lah Singapura selepas ini.

Maka hubungan bangsa serumpun dari segi ekonomi dengan sumber daya alam dan sumber tenaga murah antara Malaysia - Indonesia wajib dieratkan dan dipertingkatkan ke tahap paling maksimum.

2 comments:

Anonymous said...

Masalahnya rasuah. Rasuah adalah antara punca segala perancangan tunduk kepada pemberi rasuah. Rancangan merit gagal sebab tunduk kepada idea iblis setan.

Pemimpin mesti punya jati diri. Kalau dah punya cinta pada duit, tak kira halal atau haram, pasti tunduk pada jho low.

Rakyat mesti buat perubahan bila tiba masa pilih pemimpin. Yang ada rekod mahkamah, bukanlah dari yang baik. Sebab punya potensi untuk ulang masalah seperti ajib.

Jika pilih pee hancing, nanti timbul masalah buat kerja sia sia. Pandai kelentong tapi tak pandai buat kerja. Malaysia buang masa untuk kawal selia masalah yang dibuat oleh pee hancing sepanjang memerintah. Itu baru 22 bulan, belum sepenggal.

So move forward. Pilih parti yang bersih dan matang berpolitik. Keluar dari kotak lazim untuk pilih pemimpin yang sering jadi bahan fitnah dari pee hancing.

Ngapa masuk lubang ular berkali kali yang terkenal dengan rasuah, khianat dan tikam belakang.

Anonymous said...

Peluang Apandi Ali dilantik semula ke jawatan Peguam Negara cerah setelah penyelesaian Putrajaya diluar mahkamah.

Tiba tiba Dr Mahathir Mohamad kepanasan. Nasib baik batery baru tak short circuit.

Kalau Tak setuju elok Tun saman Apandi Ali segera. Berani kerana benar. Rakyat sudah meluat dengan permainan Tun.

Sebenarnya Tun tidak membuat keputusan berdasarkan Rule Of Law. Tindakan tergesa gesa kerana Tun bimbang kes 1 MDB akan menyebelahi Bossku. Tindakan tergesa gesa Tun tidak mengikut 'Rule Of Law' dalam menamatkan perkhidmatan Mohamed Apandi Ali sebagai peguam negara pada Jun 2018.

Dalam satu kenyataan, bekas perdana menteri itu kesal dengan keputusan Putrajaya untuk mencapai penyelesaian di luar mahkamah bulan lalu dalam saman RM2.23 juta yang difailkan Apandi terhadapnya dan kerajaan.

Kalau kesal dengan keputusan itu elok Tun saman di mahkamah sivil dengan kadar segera. Pada Tun berani kerana benar takut jangan buat fitnah jijik. Rakyat sudah menyampah sampai keluar muntah hijau dan sangat meluat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails