Friday, November 13, 2020

5 Lelaki, seorang tentera disyak terlibat seludup dadah lintas negara.

 

Arjunaidi menunjukkan rampasan dadah dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor, Shah Alam, hari ini. - Foto NSTP/MUHD ASYRAF SAWAL

Usahawan kosmetik dakwa bergelar Datuk Seri ditahan kes seludup dadah

SHAH ALAM: Polis menahan lima lelaki, termasuk seorang anggota tentera kerana disyaki terbabit dengan sindiket penyeludupan dadah rentas negara.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed, berkata tangkapan dilakukan menerusi dua serbuan di Taman Serdang Perdana, Seri Kembangan, kira-kira 4.30 petang, Selasa lalu.

"Dalam serbuan pertama, polis menangkap dua beradik lelaki warga tempatan berumur 25 tahun dan 31 tahun yang menaiki sebuah kereta jenis Ford Mustang.

"Polis merampas 120 bungkusan teh Cina mengandungi bahan disyaki dadah jenis Methamphetamine dengan anggaran berat 126.85 kilogram dan nilai rampasan dianggarkan bernilai RM5 juta.

"Polis turut merampas sebuah kenderaan dianggarkan bernilai RM500,000 yang didaftarkan di atas nama isteri kepada suspek kedua," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Arjunaidi berkata, siasatan mendapati suspek usahawan kosmetik di Kelantan dan bergelar 'Datuk Seri', manakala adiknya anggota tentera bertugas di Kuala Lumpur.

"Pada kad perniagaan suspek pertama, menyatakan dia 'Datuk Seri' tetapi semakan mendapati namanya tiada. Kemungkinan dia menggunakan gelaran itu secara tidak sah dan polis masih lagi menyiasat.

"Kedua-dua suspek tidak mempunyai rekod jenayah lampau dan ujian saringan air kencing negatif," katanya.

Susulan tangkapan itu, katanya, polis menahan tiga lagi suspek membabitkan dua warga tempatan dan seorang warga Indonesia berumur lingkungan 32 hingga 43 tahun.

"Ketiga-tiga ialah orang tengah bagi urusan jual beli dadah terbabit.

"Saringan awal polis terhadap ketiga-tiga suspek positif dadah jenis Meth. Dua daripada suspek mempunyai rekod jenayah lampau dalam kes dadah dan jenayah.

"Polis turut menyita tiga kenderaan dan wang tunai berjumlah RM3,000 dengan keseluruhan sitaan bernilai RM158,000," katanya.

Beliau berkata, sindiket dadah yang dipercayai beroperasi lebih lima bulan itu dipercayai menjadikan negara ini sebagai transit, sebelum diedarkan ke negara jiran.

"Sindiket ini dipercayai menyeludup dadah ini dari negara jiran di utara Semenanjung, seterusnya dibawa melalui Pantai Timur ke Pantai Barat.

"Semua tangkapan ditahan reman selama tujuh hari mulai 11 November hingga 17 November depan.

"Kes diklafikasikan dan disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952," katanya.

Hibur Hibur Sikit:

8 comments:

Anonymous said...

ORANG KELANTAN HEBAT
PENJAHANAM ANAK BANGSA!!!

Polis menumpaskan satu sindiket pengedaran dadah antarabangsa dengan penahanan ketuanya yang juga seorang usahawan kosmetik bersama adiknya dan merampas dadah jenis syabu bernilai RM5 juta pada Selasa lepas.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed berkata usahawan dari KELANTAN dan adiknya yang juga seorang anggota tentera masing-masing berumur 31 dan 25 tahun itu ditahan kira-kira pukul 4.30 petang di tepi jalan di Taman Serdang Perdana, Sri Kembangan dekat sini.

"Hasil pemeriksaan ke atas sebuah kereta mewah jenis Ford Mustang yang dinaiki kedua-dua suspek, polis menjumpai 120 bungkusan teh cina mengandungi dadah jenis syabu seberat 126.86 kilogram bernilai RM5 juta.

avanza5990 said...

hahahahahaaaa. kan betui ambo kato selamo ni. orghe kelate hebat bijok geliga mcm pemimpin pas. sbb tu kelate maju gilo babi kaloh dr penang dap kapir. islam dinaungi oleh seluruh jelato. slogan isle patuhi syariah. hahahahaaa jual dadah salah satu patuh syariah halal. jge dap jual sudoh. nanti ustaz kubur dok saloh ko dap. tahniah negeri isle melahirkan penjual dadah, pelacur, judi, macam2 ado.

ibnu hashim komen la salhkan dap

Anonymous said...

ibnu nak cover lebai munafiq, dia tukar statemen K POLIS SELANGOR...............DARI KELANTAN jadi DI KELANTAN

PAS KAKI TIPU BERITA, ahlinya otak kera terima aje

Anonymous said...

Husam Musa .. Cth dr Kalate jmmd statenent yg nengatakan pengkhianat agana sebenarnya mrk yg x ikut ajaran Islam yg betul aje sanggup kianat agama libat diridgn dadah, vagam arak dan terlibat dgn rasuah dan lendir serta judi

Anonymous said...

Ini nainan haprak Pakattn yg sudah mampus idea dahkah Mat Sabu mari Kalate rasmi Konyensen 90 org yg hadir nak report kat taukeh lendir pun malu

Anonymous said...

Babi 10:30 ternakan puak rasis roket adalah kepala bapak rasis yang mengidap penyakit mental yang kronik dan telah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan semua orang Kelantan.

Jika seorang sahaja merompak di suatu negeri X, si babi roket ini akan menulis:

ORANG X HEBAT PENJAHANAM ANAK BANGSA !!!

Apabila puak roket dan khadam liberal mereka kencing rakyat Di seluruh negara dengan pelbagai janji palsu, si babi ini tidak mahu menulis "PUAK ROKET DAN BARUA MEREKA HEBAT PENJAHANAM ANAK BANGSA !!!"

Dasar babi makan dedak haram cap roket !

Anonymous said...

Si babi kafir harbi 10:36 ternakan puak kafir harbi roket adalah kepala bapak rasis yang mengidap sakit mental yang kronik kerana menghina ajaran Islam.

Apabila pengedar dadah yang berasal dari Sgor, N9 atau PP ditangkap oleh pihak berkuasa , si babi roket ini berdiam diri seperti syaitan bisu enggan mengutuk puak kafir harbi roket dan khadam liberal mereka.

Apabila babi diberi makan dedak haram cap roket, babi akan menjadi buta, pekak dan super dungu.

Anonymous said...

RBA 10:42 ternakan puak kafir harbi roket adalah kepala bapak munafik lidah biawak muka tembok kerana suka menjilat dan memuja puak kafir harbi roket yang telah kencing rakyat di seluruh negara dan menfitnah ulama Islam kerana ulama Islam berjuang menegakkan Islam.

Apabila babi roket diberi makan dedak haram cap roket, babi roket itu akan melihat kejahatan sebagai kebaikan dan kebaikan sebagai kejahatan. Inilah simptom RBA mengidap penyakit mental yg sangat kronik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails