Saturday, August 22, 2020

Begitulah sikap menteri di bawah pimpinan baru PM ke 8. Al-hamdulillah!

KUALA LUMPUR: Selepas beberapa hari berdepan kritikan pelbagai lapisan masyarakat, akhirnya Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali, memohon maaf kerana tidak mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) kuarantin yang ditetapkan Kementerian Kesihatan (KKM). 
 
Mengambil tanggungjawab itu, Mohd Khairuddin juga memulangkan gajinya sebagai Menteri, bermula Mei hingga bulan ini, untuk disumbangkan kepada Tabung Bantuan Bencana Negara (Tabung COVID-19). Beliau berkata, langkah itu adalah tanda memohon maaf dan sebagai bertanggungjawab atas kesilapannya melanggar prosedur operasi standard (SOP) kuarantin wajib bulan lalu, yang menyebabkan beliau dikompaun RM1,000. 

 "Sebagai menteri, saya bertanggungjawab untuk akur kepada peraturan dan SOP sepanjang tempoh PKPP (Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan). 
 "Sebagai menzahirkan rasa bertanggungjawab itu, saya akan memulangkan semua gaji sebagai menteri untuk Mei hingga Ogos sebagai sumbangan kepada Tabung COVID-19 di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). 
 "Gaji Mac dan April juga telah disumbangkan ke tabung itu seperti yang diputuskan Kabinet sebelum ini," katanya dalam satu kenyataan, hari ini. 

Mohd Khairuddin yang juga Ahli Majlis Syura Ulamak PAS, memberi jaminan akan bekerja keras dan menggandakan usaha untuk menjalankan tugasnya sebagai menteri. 

"Saya akan memastikan rakyat yang terbabit dalam bidang perladangan dan komoditi, khususnya lebih sejuta pekebun kecil B40 sentiasa mendapat manfaat dan kebajikan mereka terbela," katanya. 

Terdahulu, KKM dalam satu kenyataan memaklumkan Mohd Khairuddin sudah dikompaun RM1,000 pada 7 Ogos lalu kerana gagal mematuhi SOP kuarantin wajib selama 14 hari selepas pulang dari Turki pada 7 Julai. Kompaun itu dikenakan kerana Mohd Khairuddin didapati melakukan kesalahan mengikut Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342), dan beliau juga sudah membayar kompaun berkenaan. 

KKM turut memaklumkan, ujian pengambilan sampel 'nasopharyngeal swab' kali pertama pada hari yang sama serta ujian saringan susulan kedua dan ketigadidapati negatif. Sebelum ini, Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, ketika sesi persidangan Dewan Rakyat mempertikaikan mengenai tidakpatuhan arahan kuarantin wajib oleh Mohd Khairuddin. (BH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, begitulah sikap seorang menteri di bawah kerajaan pimpinan baru PM ke 8. Teringat kita kepada kisah PAS mula di bawah pimpinan Tok Guru Nik Aziz di Kelantan puluhan tahun yang lalu.. Ramai orang-orang luar Kelantan pergi ziarah ke Kota Bharu masa itu tersalah letak kereta dan susah membuat bayaran.  

Seorang pegawai PAS memberi tahu masa itu, bayar saja denda kemudian nanti, kerana ianya adalah untuk derma Tabung Serambi Mekah Kelantan. Ramai yang memilih cara berderma begitu, walaupun nilainya lebih berganda-ganda dari harga parking sebenar. Apakah begitu juga sikap Menteri PAS di atas ini? 

Al-hamdulillah, semoga Allah SWT curahkan kurniaan yang melimpah kepada rakyat negara ini.. Allahu Akbar! Bukan seperti ada sebuah parti poliitk yang pemimpinnya diseret ke mahkamah  kes rasuah, tiba-tiba rakyat dan orang ramai yang dikerah mengutip derma untuknya.

33 comments:

Anonymous said...

RBA 8:54:Sudah la..mcm ni nak laksanakan hudud??

Jawapan: Macam mana lagi ? Jika parti kafir harbi DA-Pigs dan khadam munafik liberal mereka masih berterusan menfitnah ajaran Islam dan undang-undang Islam dan menentang usaha parti Islam menegakkan agama Islam, selagi itulah sukar untuk melaksanakan Hudud dll.

RBA 8:54: Undang2 civil mudah mcm ni pun x dapat nak follow..

Jawapan: Ko mahu undang-undang sekular atau undang-undang Islam ? Lidah biawak ko berputar belit sehingga terbelit lidah kamu sendiri.

RBA 8:54: ko jawap la dlm kubur besok wahai penunggang agama.

Jawapan: Setuju sebab ko yang akan dipukul dalam kubur kerana menjilat kepala bapak kafir harbi DA-Pigs kecuali ko bertaubat.

RBA 8:54:Dan kepada lembu2 penganut Pas.

Jawapan: Pejuang Islam berada di jalan yang benar dan mereka akan mendapat balasan syurga syurga. Sebaliknya puak kafir harbi, RBA dan khadam munafik liberal mereka adalah lebih buruk dari haiwan ternakan berdasarkan ayat Al-Quran.

RBA 8:54: Korg kongsi la tanggung dosa si lahabau ni.

Jawapan: Ya setuju RBA dan khadam liberal akan berkongsi neraka dengan tuan kafir harbi mereka jika mereka tidak bertaubat.

RBA 8:54: Ko yinggu nasib ko!

Jawapan: Neraka sedang menunggu kedatangan kamu.

Anonymous said...

Sape yg berkuasa?...pooraah. Ruu355 ponn dah ghaib..

Anonymous said...

AT TAKIRI AKAN DISELAMATKAN

Shahbudin Husin

Kalau didenda RM12,000 macam tauke nasi kandar di Kedah atau RM8,000 seperti makcik di Perak kerana melanggar kuarantin, kedudukan Khairuddin Attakiri sebagai Ahli Parlimen Kuala Nerus akan tergugur dengan sendirinya.

Majoriti PN di Parlimen hanya satu kerusi saja ketika ini.

Maka, percayalah - Khairuddin akan diselamatkan.

Anonymous said...

Langgar undeng2 cukup mintak maap ker?...

Yg dah didenda beribu2 boleh mintak maap jugak ker dan denda mereka mereka dikembalikan?..

Darjat menteri sangat tinggi disisi undang2 kerajaan tebuk atap..

Anonymous said...

Neraka dan surga ditentukan oleh walaun pas... Tonggang agama masuk surga...nanti ada dalilnye..

Anonymous said...

Bila baca komeb-komen di atas, terbuka lah tembelang busuk geng jilat juboq tak basug Gian End.. ha ha ha.

Anonymous said...

RBA 9:44 ternakan parti kafir rasis roket cuba menyamar sebagai orang Melayu untuk melaga-lagakan umat Islam tetapi dia gagal 100%.

Jika seseorang menentang ajaran agama Islam, maka sudah jelas dia menempah tempat di neraka kecuali dia bertaubat.

Jika seseorang menyokong perjuangan Islam kerana Allah, sudah pasti dia menempah tempat di syurga.

Maka puak munafik sahaja menyokong parti kafir harbi roket menentang dan menghina perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Antara 2 darjat:
Rakyat denda 8 ribu RM dan dipenjara.
Menteri PAS denda 1 ribu RM.

Kali ini kita akikahkan PAS.

Anonymous said...

RBA poyo tahap gaban gagal membezakan dua kes yang berlainan situasi kerana RBA bodoh berlapis-lapis percaya buah durian dan buah epal adalah buah yang sama boleh dimakan dengan kulit buah sekali. Inilah akibat RBA menyondol dedak cap roket seperti bab*.

Anonymous said...

Yg satu kerana tugas, yg satu lagi group kayangan. Satu lagi group khadam konek tak sunat.

SuaraKu said...

kes dah selesai, masa tetap berjalan, keep on moving many works to be done

Anonymous said...

Cuba letak mujahid kat tmpt khairudin, dah berbakul2 kena maki dgn lembu2 ternakan Pas. Kah355x

Anonymous said...

Kenapa delete komen anon 8.54??

Anonymous said...

Komen rasis 12:12 telah ditulis oleh babi ternakan gonna end kepala bapak kafir harbi roket tak basuh berak.

Lone ranger pomen said...

Dah tak bleh nak spin lagi. Kalau tak bersilat habis nak putar. Bak kata saudagar sadik sigaraga. Tuan ada otak pembelit no 1... Tapi itu la Pas sekarang. Undang2 pun boleh cover dgn cash. Brlajar dari sapa nooo...

Lone ranger pomen said...

Sendiri soal, sendiri jawab, yg lawaknya, dimaki , disumpahnya plak yg menyoal. Kira maki diri sendiri la. 😂😂😂.. Allah nak tunjuk tak susah pun... Bukan susah jadi walaun skang. Betul atau salah no2. Yg penting ade isu nak sembang dlm group...

Anonymous said...

Maka meroyanlah, jilat juboq tak basuh gian end. Haaaaaa.

Anonymous said...

Org Islam tak tulis maki hamun dan fitnah. Astaghfirullah.

Anonymous said...

Itu nana aja iselam...tapi bukan tahu pon pasal iselam..

Anonymous said...

Selesai atok ko...kes langgar undang2 tak didakwa.. blm dikenakan hukuman oleh mahkamah....macai dan walaun dan khadam nak tutup kes .

Anonymous said...

Pegi makan angin ke turki satu tugas?...macai dah gila babi..

Anonymous said...

Macai bongok....tak mampu nak elak lagi lalu merapu bodoo....langgar undang2 kuarantin daa..

Agong pon kurantin...PM pon kurantin..

Anonymous said...

Macai dah bongok...merapu ...tak boleh nak tutup tahi menteri pas lagi..

Kikikikik..

Anonymous said...

RBA ternakan kafir harbi DA-Pigs menfitnah dan menghina ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam dan parti Islam dan umat Islam semata-mata kerana upah dedak cap roket. Betul atau salah no2. Yg penting ade upah dedak cap roket... Bab* ternakan gonna end tak basuh berak suka sondol dedak cap roket.

Anonymous said...

Hoi RBA bodoh mangkuk hayun , beribu rakyat kena bayar saman RM1000 covid-19 tetapi puak RBA bodoh berlapis-lapis tidak buat heboh pun tetapi apabila menteri
disaman RM1000, puak RBA kecoh buat bising seperti bab* gonna end kelaparan tak dapat dedak cap roket.

Anonymous said...

RBA 7:56 sakit mental sejak Pee H tumbang baham tanah. Waktu covid-19 Bermula di China , KERAjaan Pee H sibuk import puak China Komunis bersama virus covid-19 ke negara ini. Malang puak RBA kepala bapak hipokrit double standard buat-buat lupa !

Anonymous said...

Hoi RBA 7:54 poyo tahap gaban, menghukum orang yang melanggar arahan KKM adalah bidang kuasa KKM bukan bidang kuasa RBA yang suka menyondol dedak cap roket. RBA bodoh tak boleh diajar !

Anonymous said...

Orang Islam tidak sebar fitnah sebab fitnah itu haram. Puak kafir harbi DA-Pigs dan RBA suka sebar fitnah sebab mereka tidak boleh memenangi PRU Dan PRK tanpa fitnah. Puak kafir lebih suka masuk neraka Dari masuk syurga.

Anonymous said...

Orang Islam dibenarkan memaki musuh Islam seperti parti rasis DA-Pigs dan RBA kerana puak kafir harbi ini telah menghina dan menfitnah Islam dan umat Islam. Al-Quran sendiri mengutuk Abu Lahab. Allah juga menyamakan musuh Islam dengan haiwan ternakan.

Anonymous said...

Cukuplah Pee H perintah negara selama puak 22 bulan kerana puak Pee H hanya pandai kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, menyebarkan fitnah, pembohongan dan U-turn, melingkupkan ekonomi negara, menambah hutang baharu, menjual aset negara, melingkupkan tabung umat Islam dll. Sekarang RBA mahu sembang lebat lagi, babi gonna end pun boleh terbang.

Anonymous said...

Hoi RBA 7:58 bahlol, hanya KKM yang menentukan tindakan ke atas orang yang melanggar arahan KKM. Kamu siapa ? Pee H sudah tumbang baham tanah pun kamu masih berlagak besar kepala kerana kamu gila kuasa dan gila babi. Dasar anjing rasis anti-Islam.

Anonymous said...

RBA bahlol mabuk todi meroyan histeria masih berlagak berkuasa walaupun Pee H sudah tumbang baham tanah. Inilah sindrom RBA gila kuasa. RBA poyo ini lupa KKM (bukan gonna end atau kit sial) yang berkuasa untuk menentukan tindakan ke atas orang yg melanggar arahan KKM. RBA meroyan gila kuasa.

Anonymous said...

Teresa pun ada iri hati dengan menteri baru yg lebih cemerlang. Yg si khadam2 pun main isu sama. Khadam2 bertujuan menjatuhkan negara dari sudut niaga. Kehadiran tulisan khadam2 nak merosakkan sistem yg sedang diperbaiki. Siap maki hamun dan bahasa lucah yg digunakan oleh khadam2. Bukti betapa rosaknya akhlaq khadam sama rosak dengan akhlaq pemimpin, termasuk presiden yg suka bonceng belakang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails