Friday, January 24, 2020

Tahun Tikus: Besok Gong Xi Fa Cai Dari Ibnu Hasyim.


Hasil carian imej untuk gambar ibnu hasyim
MALAYSIA adalah unik dari segi bangsa, agama, dan etnik. Malaysia terdiri daripada pelbagai kaum dan agama dan apabila musim perayaan tiba, semua kaum akan menyambutnya mengikut kepercayaan dan adat istiadat mereka masing-masing.

Tahun Baru Cina 2020 jatuh pada 25 Januari (Sabtu), dan perayaan akan berlangsung hingga 8 Februari, kira-kira 15 hari secara keseluruhan. 2020 adalah Tahun Tikus mengikut zodiak Cina.

Mengikut kepercayaan orang Cina, Tikus adalah bintang haiwan pertama dalam kitaran zodiak Cina sebanyak 12 ekor haiwan. Tahun Tikus mengikut zodiak Cina menunjukkan bahawa minda yang fleksibel dan terbuka anda akan membuat hidup anda lebih mudah.

Tanpa mengira adat, amalan, dan kepercayaan sesuatu kaum, kita mesti belajar untuk memahami tradisi dan menghormati satu sama lain untuk hidup dalam harmoni. Ia menjadi amalan biasa bagi rakyat Malaysia untuk melawat dan menghormati satu sama lain selagi mereka tidak bercanggah dengan kepercayaan dan amalan agama mereka sendiri.

Rakyat Malaysia akan sentiasa hidup dalam damai dan harmoni selagi setiap orang memahami kepercayaan dan adat kaum masing-masing. PAS menyeru rakyat Malaysia dari pelbagai kaum dan agama di negara ini untuk terus belajar memahami, menghormati antara satu sama lain dan mengekalkan perpaduan untuk melihat rakyat Malaysia hidup dalam harmoni dan sejahtera.

Kepada kaum Cina di seluruh negara, kami ingin ucapkan Gong Xi Fa Chai. Semoga selamat sampai ke destinasi masing-masing. Kami harap anda gembira meraikan Tahun Baru Cina dengan keluarga dan rakan-rakan.

“Islam Memimpin Perpaduan”

Ibnu Hasyim
Tikus
Lambang zodiak cina

Perihalan

Tikus ialah bintang haiwan yang pertama dalam kitaran 12 haiwan zodiak Cina. Bintang tikus dilambangkan oleh dahan duniawi 子. Pada zaman silam, tikus disanjung sebagai pelindung dan pembawa kekayaan. Wikipedia

6 Jan 2020 - Dimuat naik oleh Tupperware Brands Malaysia
Gong Xi Fa Cai from Tupperware Brands. All you need to ring in the Chinese New Year is here! We are here .

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails