Monday, December 12, 2011

Pesta Bogel Kanak-kanak. Astaghfirullah!

Astaghfirullah. Masih Bocah Sudah Berani Pesta Seks?

Palembang - Kejadian di perkampungan padat di Palembang ini sungguh mengiris hati. Sejumlah bocah berusia di bawah 13 tahun kedapatan melakukan pesta seks dengan teman sebaya. Perbuatan ini bahkan terjadi tiga kali di tempat berbeda.

Tindakan ini terungkap ketika Saman (40), salah satu orangtua korban, melapor ke Polsek Ilir Barat II, Palembang, Rabu (20/4/2011). Warga Jalan Depaten Baru, 28 Ilir, Palembang, ini mengadukan permasalahan yang menimpa anaknya.

Terhadap kasus ini, Kapolsek Ilir Barat II, Kompol Trie Aprianto, mengatakan saat ini seluruh orangtua para bocah dipanggil ke Polsek Ilir Barat II. Polisi melakukan mediasi agar tak terjadi kesalahpahaman. Apalagi salah satu orangtua masih tak terima atas tindakan asusila tersebut.

Bagaimana peristiwa menyedihkan ini terjadi? Berdasarkan informasi yang didapatkan wartawan, tindakan bejat ini berawal sebulan lalu di Lorong Peluncuran, 28 Ilir, Palembang.

Saat itu ada enam bocah berinisial Sawa (12), Ada (12), Baya (12), Iha (12), Uda (12) dan Yag (11). Keenam bocah yang semuanya lelaki ini berpasangan dalam melakukan tindakan asusila, misalnya Sawa dan Ada, Baya dan Iha, Uda dengan Yag.

Sepekan kemudian, tindakan asusila kembali terjadi di lokasi berbeda yakni di rumah Damomon, seorang warga yang beralamat di 28 Ilir, Palembang. Uda, bocah putus sekolah memaksa Yig dan Nib, bocah perempuan yang masih berusia lima tahun melakukan tindak asusila. Hal itu disaksikan dua bocah lain yakni Sawa dan Ada.

Peristiwa yang ketiga kembali terjadi di rumah Damomon. Kala itu di rumah Damomon sedang ada hajatan, dan di bawah tenda hajatan inilah para bocah tersebut kembali melakukan tindak asusila. Uda memaksa Yig melayaninya dan aksi ini disaksikan Kan dan Narad, dua bocah lelaki lain.

"Kami melakukannya, tapi berpasang-pasangan," kata Uda sambil menundukkan kepalanya, di Mapolsek Ilir Barat II Palembang. (DetikForum)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bolehkah perkara seperti ini berlaku di Malaysia? Boleh. Kerana Malaysia bukan negara Islam sebenarnya, negara sekular dan bukan negara yang mementingkan moral dari sudut pelbagai agama. (IH)

IKLAN: QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Istimewa!
Dapatkan Segera!
QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Dapatkan      Segera!

11 comments:

Anonymous said...

astagfirullah... sampai begitu sekali.. sedih sy membaca n3 kali ini..

Anonymous said...

Anon December 12, 2011 3:15 PM, saya lagi sedih membaca tulisan Ibnu Hasyim ini, apa tidaknya sanggup menghina negara sendiri dengan tuduhan yang bukan-bukan, inikah teladan orang yang sudah tua, kalau budak tadika tahulah saya dia tak reti apa-apa, kalau sudah tua bangka macam Ibnu Hasyim ini apa punya orang tua yang suka tabur fitnah dan merosakkan negara sendiri.


Ibnu Hasyim, Indonesia berbeza dengan Malaysia kerana di Indonesia mereka pluralism seperti perangai Anwar Ibrahim yang juga disokong oleh PAS, Malaysia adalah negara Islam di mana kerajaan sedang memperkasakan kedudukan Islam dalam pentadbiran negara sedikit demi sedikit untuk pemahaman golongan bukan Islam, Barisan Nasional bukan macam PAS yang bodoh nak memaksa hukum Islam dalam masyarakat tanpa ada pendidikan untuk kefahaman. Beri kefahaman dulu kepada masyarakat, ini ajaran Islam, macam zaman Nabi Muhammad S.A.W. dahulu, cara Nabi Muhammad S.A.W. mendidik masyarakat berbeza dengan cara PAS dan tok guru serta ulama politiknya. Nabi Muhammad S.A.W. berhemah dalam pendidikan untuk kefahaman kepada masyarakat, bukannya ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar seperti PAS buat, PAS kononnya pejuangan Islam, tapi lihatlah kelakuan PAS, ajaran Islam apa kebenda entahlah bila banyak perkara mungkar dan keji dijaja dan disebarkan oleh PAS.

Ibnu Hasyim, kalau kamu ini manusia yang bertamadun, bukan begini sikap kamu, jelas kamu ini pun sudah tongong seperti tok guru dan ulamak politik dalam PAS, sanggup mengikut hawa nafsu dan menjadi pecacai syaitan demi nafsu serakah kedengkian politik.

Apa pun Ibnu Hasyim dan pecacai tegar PAS sila jawab soalan saya ini.

Soalan Pertama

Dalam Islam, apakah dibenarkan ceramah maki hamun menggunakan kata-kata kesat dan lucah sebagaimana yang dibuat oleh tok guru dan ulamak PAS dalam ceramah mereka, ini ajaran Islam atau ajaran PAS oleh 'nabi' Nik Aziz dan khalifah Lim Guan Eng Al-DAPig punya ajaran?

Soalan Kedua

Apakah hukumnya menghasut orang ramai membenci pemerintah? Lebih-lebih lagi dibuat oleh orang yang mengaku kononnya tok guru dan ulama, ini ajaran Islam atau ajaran PAS yang menyesatkan sebenarnya?

Soalan Ketiga

Apakah dalam Islam dibenarkan demontrasi liar seperti BERSIH dan sebagainya hingga mencetuskan masalah kepada orang ramai, ini ajaran Islam atau ajaran sesat PAS sebenarnya? Ini kerana semasa Nabi Muhammad S.A.W dan pengikut bagindan serta keluarga mereka disekat ekonomi hingga terpaksa memakan pucuk kayu selama tiga tahun di Mekah oleh musyrikin Mekah, tidak pula Nabi menganjurkan demontrasi di masjidil haram atau di depan Kaabah untuk memprotes itu dan ini, jadi di mana dalilnya Islam boleh benarkan demontrasi liar sedemikian, apatah lagi menyebabkan kerugian kepada negara dan menyebabkan ramai orang medapat susah?

Sila jawablah kalau dipihak yang benar, malahan amat dialu-alukan sekiranya Nik Aziz dan kuncu-kuncunya ingin menjawab, saya amat suka sangat nak dengar 'hadis' dari 'nabi' Nik Aziz dan kuncu-kuncunya.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Anonymous said...

bila dah nk kalah pilihanraya baru la kata .."kerajaan sedang memperkasakan kedudukan Islam dalam pentadbiran negara sedikit demi sedikit untuk pemahaman golongan bukan Islam". dah 50 tahun bro baru nk berckp pasal islam. itu islam taik kucing en. mohamad oii

Anonymous said...

Ini bukannya masalah piliharaya, kerajaan sememangnya senantiasa memperkasakan Islam, bukannya macam PAS bila dekat pilihanaraya baru gendang dan tamborin menyanykan berkenaan hudud bergema di sana sini, Barisan Nasional bukannya seperti Pakatan Rakyat dan PAS yang lebih beretorik dengan perkara bohong untuk tipu rakyat, tapi Barisan Nasional komited dari dahulu hingga sekarang, cuma orang bengong macam anon ini saja yang masih bodoh tak reti berfikir, orang seperti anon ini cakap baik dengan dia tak faham, tapi kalau kasar macam ini baru padan muka dia.

Apa pun anon December 12, 2011 6:04 PM, jawablah soalan saya itu pun kalau dipihak benarlah, kalau dipihak kemungkaran jangan jawab, fahamlah saya puak-puak mungkar dari PAS akan membela apa saja kesesatan dan maksiat demi politik asobiyah mereka.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Anon December 12, 2011 6:04 PM, 50 tahun dalam pembentukan sebuah bangsa bukannya mudah, lebih-lebih lagi selepas zaman inggeris, belanda, portugis menyebarkan fahaman mereka, inilah orang PAS mana tahu fikir panjang, mereka main hentam keromo saja, apa saja mereka akan tuduh itu dan ini untuk halalkan apa saja tuduhan mereka, inilah ajaran PAS yang sesat lagi menyesatkan.

Kerajaan Barisan Nasional bertindak secara perlahan-lahan, ibarat kata orang-orang tua, 'menarik rambut dalam tepung, rambut tak putus, tepung tak beterabur', bukannya macam kelakuan PAS gelojoh berebut-rebut dengan PKR dan DAPig untuk tarik rambut hingga menyerbu tidak tentu arah, akhirnya rambut hilang entah ke mana tepung berselerakan di sana ini. Inilah beza kepimpinan berminda cerdas pimpinan Barisan Nasional dengan pemimpin otak udang Pakatan Rakyat. Selepas 50 tahun kalau kamu menilai balik, pegangan Islam makin kuat meskipun ada cabaran-cabaran yang sentiasa mahu menjahanamkan Islam, tapi lihatlah kerajaan serius dalam isu cabaran umat Islam kini, tapi PAS apa kerjanya? Melalak di pentas ceramah memaki hamun dan menghasut serta melompat-lompat di jalanan berdemontrasi liar, itu budaya liar yang PAS dan Pakatan Rakyat ajar kepada masyarakat, jelas dalam kesibukan kerajaan membentuk akhlak mulia di kalangan masyarakat supaya bersopan santun dan berakhlak baik, ada pihak yang kononnya parti Islam mempromosikan budaya liar dan kurang ajar di kalangan masyarakat. Apa lagi yang kamu nak pertikai anon, bukti terang lagi bersuluh, lainlah kalau perangai macam yahudi (bukannya menuduh kamu yahudi) yang bermacam-macam Nabi Musa dan Nabi Harun kemukakan bukti kekuasaan Allah kepada mereka, tapi mereka tetap ingkar terhadap kebenaran yang telah ditunjukkan oleh Allah, perangai PAS macam perangai yahudi jugalah, datanglah apa saja kebenaran, kalau bukan memberi keuntungan politik asobiyah mereka semuanya haram dan berdosa, kalau kemungkaran dan maksiat yang memberikan keuntungan politik asobiyah kepada mereka semuanya halal dan mulia. Sebab itulah bila UMNO bekerjasama dengan MCA dan MIC walaupun MCA dan MIC menerima kedaulatan Islam sebagai agama persekutuan dan menghormatinya serta mengiktiraf hak istimewa bangsa bumiputera, maka PAS menuduh haram, berdosa, kafir dan sebagainya, tapi sekarang PAS boleh menghalalkan pula dirinya bukan saja berkawan dengan DAPig, malahan PAS sudah 'menghalalkan' dirinya jadi anjing suruhan DAPig hinggakan apa saja keputusan DAPig, maka PAS tak cakap banyak, tapi PAS nak buat apa kena minta restu DAPig, macam kes Dr. Hassan Ali dipecat dari jawatan pesuruhjaya PAS Selangor dan digugurkan dari senarai PRU 13 adalah kerana DAPig berkehendakkan begitu sebab Dr. Hassan Ali adalah komited dengan perjuangan Islam sedangkan tok guru dan ulama PAS boleh jadi kerbau dicucuk hidung oleh DAPig, begitu juga bila PAS nak buat hudud, DAPig tak nak, maka PAS menggugurkan hudud dari menifesto PRU 13 mereka nanti, apa cerita ini anon? Jawab jangan tak jawab. Renung-renungkanlah wahai orang yang beriman dan berakal fikiran.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,


Encik Mohamad.

Anonymous said...

En. Mohamad

pirahhhh.......

kalau betul umno nak perkasakan islam,

mengapa pemimpinnya penoh dengan skandal
macam kes altantuya,rogol budak bawah umor,duit rakyat macam reta mak bapak dia(NFC)saham melayu billion2 ringgit mana hilangnya...adakah pemimpin yang encik mohamad puja ni layak dipanggil pemimpin islam..rasuah,tak amanah,nafsu serakah yang tak mengira tempat layak kah disanjung,dimuliakan.....???????

Anonymous said...

kpd suma anon2 dan EN. Mohamad termasuk diri saya sendiri...

marilah semua bersatu demi islam. PAS harus tinggalkan PR dan bersatu dengan UMNO. jika MCA dan MIC mahu ikut silakan, tapi jika menentang penubuhan negara islam kita tidak perlukan anda (MCA & MIC)kerana ALLAH telah berfirman menyeru umat islam jika ingin membina kesatuan yang gagah hendaklah umat islam bersatu. dan InsyALLAH, bantuan ALLAH sampai membantu umat islam menegakkan agama islam. Jazakallah! ALLAHUAKBHAR!

mahasiswa cakna said...

janganlah percaya isu2 yang keluar dr mulut org2 politik yang semestinya nak jatuhkan satu sama lain dengan niat hanya utk berkuasa...kt baca dua2 sumber n buat penilaian sendiri..kalaulah kerajaan skrg ni tidak islam lihat sahajalah bagaimana kehidupan org Islam di negara ini berbanding negara2 jiran lain...terlalu ramai yang berhujah mencari siapa yang lebih Islam akhirnya musuh Islam akan terus menindas islam dalam cara yang senyap

Mamak Salmon Khan said...

Walaupun komen-komen di sini sudah hampir setahun ditulis namun isnya masih releven utk ditambah lagi.
Yang paling nak dibalas ialah komen Encik Mohamad. Yang jelas beliau adalah penyokong kuat parti BN. Kita tak pertikaikan tentang itu. Itu hak dia. Tetapi cemuhan dia terhadap pihak yg tidak sealiran dgn dia yg kita tak faham. Dia buat 3 soalan bodoh. Tak payahlah dijawab. Kerana jelas sekali pendiriannya adalah pendirian orang-orang yg baru lepas merdeka, sewaktu orang masih perit dgn pengalaman Peperangan Dunia Kedua dan kekejaman komunis. Tetapi di zaman ini, perkara yg diutarakannya dah tak releven lagi. Yg jelas dari apa yg diketengahkan adalah pandangan yg selalu dikeluarkan di dada Utusan Malaysia, BH dan akhbar-akhbar yg jadi mulut BN. Serta dari siaran-siaran tv RTM, TV3 dan sebagainya. Encik Mohamad masih berada di dalam tempurong yg telah disediakan oleh Perikatan dan sekarang dipanggil BN. Memang dia tak rasa perlu keluar dari tempurong itu kerana hidup sudah memadai dgn cerita-cerita penglipur lara UM, BH, TV1, TV2 dan TV3. Tapi kalau Encik Mohamad benar-benar orang Islam, beliau akan keluar dan mendengar cerama-ceramah sebenar dari pihak yg dibencinya; membaca tulisan-tulisan pihak lain dari yg disiarkan di dalam UM dan BH dan ceramah-ceramah berat sebelah di dalam RTM1, RTM2 dan TV3. Kita cabar Encik Mohamad pergi mendengar ceramah-ceramah PAS, DAP dan sebagainya dari mula sampai selesai dan baca Harakah, Suara Keadilan dan sebagainya. Kita semua orang-orang yg tak pandai ni hari-hari terpaksa mendengar ceramah-ceramah karut dari tv-tv yg dihidupkan dari wang kita juga tapi ceritanya berat sebelah. Kami tak faham 80% dari apa yg Encik Mohamad repekkan dlm tulisan Encik Mohamad itu. Itu semua cerita basi 30 tahun yg lalu! Wayang Tamil pun lebih logik dari apa yg Encik Mohamad tuliskan itu! Jadi, Encik Mohamad, apa kata Encik Mohamad?

Anonymous said...

Sokong komen di atas ni..

Anonymous said...

Hampa dok bertengkaq apa???? awat?? hampa rasa dah hebat sangat..pas kaa..umno kaa..kalau tak betoi tetap masuk nerakaa..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails