Wednesday, November 30, 2011

Pembangkang Angan-Angan 6 jahannam -K/Pem UMNO

NONE
KL 30 Nov 11: Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini mendedahkan formula "6 Jahanam" yang didakwanya cubaan pembangkang yang berangan-angan untuk melaksanakan formula "kehancuran negara".

Sambil mengambil kisah dari filem P Ramlee '6 Jahanam', Khairy menempelak pembangkang berhubung cubaan tersebut yang disifatkannya "polemik politik pembangkang jijik".

Enam formula tersebut yang didakwa akan dilaksanakan adalah menjahanamkan sistem demokrasi, menjahanamkan sistem pentadbiran, menjahanamkan maruah negara, menjahanamkan sejarah negara, menjahanamkan jati diri bangsa, dan menjahanamkan kemakmuran ekonomi negara.

"Pada mereka sistem demokrasi itu tidak wujud di bawah pentadbiran BN. Pada mereka BN adalah pencuri pilihan raya, menidakkan suara rakyat dan menggunakan serba macam taktik kotor untuk kekal berkuasa.

"Jika benarlah pakatan pembangkang mendukung demokrasi, mengapa sehingga hari ini mereka tidak pernah melahirkan rasa kesal mengenai insiden September 16?

"Sedarkah kita, propaganda rampasan September 16 adalah satu bentuk penghinaan kepada amalan demokrasi yang wajar dirakam sebagai satu detik hitam dalam sejarah negara," katanya.

Beliau juga membidas pembangkang yang didakwanya menghasut rakyat dengan meniupkan api kebencian kepada kerajaan dengan menggunakan kebangkitan "Arab Spring" tatkala idea mengadakan perhimpunan BERSIH,

"Matlamat mereka bukannya pemerkasaan sistem pilihan raya yang adil. Sebaliknya ia adalah wahana menyebarkan debu-debu sangsi yang akan menimbulkan kekacauan yang maha kelam kabut dalam sesebuah negara berdaulat," katanya bagi menghuraikan formula pertama.

Beliau berkata demikian sewaktu menyampaikan ucapan dasar bertemakan "Memacu Generasi, Melakar Tranformasi" di PWTC hari ini. (MK)

2 comments:

Anonymous said...

PAS kata Barisan Nasional merampas kuasa dan menidakkan hak rakyat apabila tiga ADUN Pakatan Rakyat jadi ADUN Bebas yang menyokong Barisan Nasional, tapi bila Pakatan Rakyat buat provokasi dan menghasut serta membuat 'rundingan' dengan ahli parlimen Barisan Nasional untuk jatuhkan kerajaan Malaysia pada 16 September 2008 adalah mulia dan berakhlak, pergi jahanamlah dengan PAS dasar asobiyah, sanggup musnahkan kepentingan Islam, Malaysia dan bangsa kerana dengkikan pada UMNO, PAS perosak masyarakat.

Zalee said...

anon 6.22,my foot.Adun yg bebas di Perak tu bkn ny bebas pun.Mreka dipujuk,di prangkap dn di ugut.Cuba prhati kn kes mhkamah dia org.Klau tk faham mksud assoboiyah tok sah sbut.Buat malu je!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails