Monday, April 19, 2010

Zaid Ibrahim 'Kaki Botol' -Nik Aziz Jawab Dari Mekah.

KOTA BARU, 19 April — Di sebalik serangan Umno-Barisan Nasional (BN) bahawa Datuk Zaid Ibrahim sebagai “kaki botol tegar”, juga menjawab mengenai Umno-BN yang awal-awal lagi telah menyerang Zaid dengan isu peribadi, Wan Nik Wan Yusuf Setiausaha Politik MB Kelantan berkata..

“Tok Guru (Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) minta bersabar dan meminta agar Pakatan sentiasa menghadapi lawan dengan cara berhemah.”

“Tok guru tidak terlepas dari perkembangan politik, situasi pilihan raya kecil di Hulu Selangor, dia minta Pakatan sentiasa berhemah dan lebih berhikmah semasa menghadapi serangan pihak lawan.

“Pesannya, Islam pastinya akan lebih kuat dengan hujah, jadi kita perlu menangkis senjata lawan dengan hujah,” jelas Wan Nik.

Zaid dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) mewakili Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor. Beliau akan berhadapan dengan calon BN yang mempertaruhkan Ketua Penerangan MIC, P. Kamalanathan dan calon Bebas, Johan Mohd Diah. Selain calon Bebas, V.S. Chandran mengiystiharkan menarik diri daripada bertanding tengah hari tadi.

Tok guru Nik Aziz dijangka turun berkempen membantu jentera Pakatan Rakyat sekembalinya dari Mekah. kata Wan Nik ketika dihubungi mengesahkan perkara itu sambil memaklumkan Nik Aziz dijangka pulang ke tanah air Rabu ini selepas dua minggu berada di Mekah.

“Dan, tok guru dijangka akan ke Hulu Selangor 23 April ini bagi membantu jentera pilihan raya Pakatan Rakyat dalam kempen pilihan raya itu nanti.

“Tok guru sendiri telah nyatakan kepada saya semasa dihubungi dari Mekah kelmarin bahawa dia akan turun bersama-sama pemimpin Pakatan Rakyat di Hulu Selangor bagi membantu calon pakatan, Datuk Zaid Ibrahim,” katanya.

Nik Aziz berlepas ke Mekah 5 April lalu untuk menunaikan umrah, dan pengundian berlangsung Ahad ini. (AK)

12 comments:

anakmuda said...

bila isu derma kat Pasti timbul TGNA lari ke Mekah, bertaubat kat sana kerana tidak menjalankan amanah Allah secara jujur.Bila balik nanti tak payah TGNA turun berkempen nanti bertambah Dosa-Dosa nanti, Ni juma nasihat je!!!

nazaruddin mohamad said...

anakmuda.... kalau tak tau apa-apa jangan gatal-gatal nak buat komen sampah kat sini. Jangan nak nasihat orang, kita tengok dosa-dosa kita sendiri dulu. Saya nasihat diri saya dan anakmuda supaya kkiyta sama-sama muhasabah diri kita dahulu!
Allahuakbar!

Anonymous said...

anakmuda tak payah la nak nasihat.cermin diri sendiri.berlambak rasuah dan penyamun duit rakyat kat luar sana hang tak nampak ke?

Anonymous said...

tuduh-menuduh sesama sendiri ini seperti kebudak-budakan. nak bertanding, bertandinglah secara aman. boleh percaya kah kalau calon berceramah sampai dinihari tapi apa yang disampaikan cuma keburukan calon-calon lain. memang sejak dulu lagi politik hutan.

Anonymous said...

Tak payah bergaduh... nak tujuk alim... nak tunjuk samseng... jaga negeri sendiri, bangsa sendiri, agama sendiri... tuhan lebih tahu mengatur segalanya...

Anonymous said...

anakmuda pukimak. bodoh, bai. otak xde.

Anonymous said...

Bolehlah ambik gambar Zaid imamkan semayang brjemaah yg mana TGNA dan TG Hj Hadi jadi makmumnya..
Kira nak tunjuk Zaid dah berubah sekarang malah mampu imamkan semayang brjemaah..

Politik...apa2 pun leh dipolitikkan, janji menang.

Anonymous said...

tak paaa zaid. nanti nik aziz mai kuala s'gor baptis kan ko, hapuskan dosa2 ko yg lepaihh2.

Anonymous said...

penyelewengan nik aziz ni ada bukti, ada surat ada mcm2 dokumen. yg keluarkannya pun org yg PAS sanjung tinggi suatu waktu dulu. kicdifella. apasal plak skrg menyampah, sebab dah terkena muka sendiri.

Anonymous said...

zAID!!
cinta kan kau
bersama2 PAS menang pilihan raya ini
TAKEBEER!! haha

Anonymous said...

Kita minum dulu!!

tahap alkohol tak lebih 15% ok kot
boleh kawan dengan pas lagi

pas makan budu. makanan peram jugak tuh. ala ala boleh wenkt/mabuk gak tuh.

Tun Bobo said...

Kepada sesipa yang suka sangat percaya pada fitnah..sila tgk link kat bawah nie, sesungguhnya kebenaran pasti muncul.

http://www.thenutgraph.com/man-of-a-hundred-contradictions

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails