Thursday, November 13, 2008

Pattani: Al-Qaeda Isytihar Perang Mulai Muharam Ini..




Ibnu Hasyim
CATATAN PERJALANAN:

SUDAH lama saya tak ziarah kawan saya di Pattani. Semalam dia telefon saya, dan mengajak saya ke sana. Kalau tiada apa-apa halangan malam ini saya akan bertolak, insya Allah! Saya nak tahu ada apa perkembangan terbaru mengenai Negara Gajah Putih itu.. Saya buka web Tranungkite Online, lihat sudut luar negara, ada tertulis web ‘Pattani Darulsalam’. Saya terus klik..

Keluar artikel terbarunya Wednesday, August 6, 2008Jawapan Kepada Tuduhan Musyrikin Tentang Pembunuhan Kaum Muslimin di Pattani Darussalam’. Versi: Bahasa Melayu No Rujukan: 0122071429 – MSM Tarikh: 22 Rejab 1429 Hijriah KENYATAAN MEDIA RASMI Majlis Asy-syura Al Mujahidin Tandzim Al-Qaeda Bahagian Asia Tenggara, kepada seluruh kaum Muslimin. Iaitu mengenai isu pembunuhan ke atas kaum Muslimin Pattani yang kononnya dilakukan oleh ‘Mujahidin’ seperti yang dituduh oleh kerajaan Thailand.

Mereka tampil memberi penjelasan seperti berikut…

“Pertama: Seluruh Mujahidin daripada kaum Muhajirin dan Ansar di Pattani Darussalam tidak pernah terlibat dengan pembunuhan terhadap kaum Muslimin sebagaimana yang didakwa oleh tentera kerajaan musyrikin Buddha Thailand. Kami menegaskan bahawa dakwaan sedemikian adalah usaha keji yang dilakukan oleh mereka untuk memalingkan sokongan kaum Muslimin di Pattani Darussalam yang selama ini diberikan kepada Mujahidin.

Kami tegaskan juga bahawa didalam agenda perang saraf tentera Thailand, terdapat doktrin yang membolehkan mereka membunuh kaum Muslimin di Pattani Drussalam, untuk kemudiannya dipertanggungjawabkan kepada Mujahidin, dalam usaha mereka untuk membuatkan kaum Muslimin marah dan hilang kepercayaan mereka terhadap Mujahid fi sabilillah.

Kedua: Golongan ansar memang ada menjalankan siri-siri pembersihan terhadap munafiq/mata-mata/pemberi maklumat kepada tentera kerajaan musyrikin Buddha Thailand. Ini dilakukan memandangkan golongan ini (munafiq/mata-mata/pemberi maklumat) banyak mendedahkan maklumat kepada tentera kerajaan musyrikin itu sehingga mengakibatkan ada Mujahidin dan keluarga mereka yang diancam, dibunuh dan ditawan. Namun, siri-siri pembersihan ini dijalankan dengan penuh hati-hati dan dibincangkan terlebih dahulu dengan para amir yang dipertanggungjawabkan.

Para munafiq/mata-mata/pemberi maklumat itu juga akan hanya dibunuh setelah terdapat bukti yang benar-benar dapat diyakini. Para munafiq/mata-mata/pemberi maklumat itu juga, pada kebiasannya akan diberikan 3 kali peluang bertaubat melalui peringatan berbentuk surat dan peringatan-peringatan lainnya, dan jika mereka tetap tidak berubah, barulah pembunuhan keatas mereka akan dijalankan. Perlu ditegaskan, pembunuhan hanyalah terhadap si munafiq itu sendiri. Keluarganya sama sekali tidak akan dilibatkan.

Ketiga: Setiap operasi/amaliyyah yang dilakukan oleh Mujahidin daripada golongan Muhajirin mahupun Ansar sentiasa mengambil kira keselamatan kaum Muslimin. Kami tidak akan secara sengaja cuba membunuh orang-orang yang beriman. Namun, sekiranya ada kaum Muslimin tercedera/terbunuh dalam operasi/amaliyah yang dilakukan, itu betul-betul merupakan sesuatu yang tidak disengajakan dan tidak termasuk dalam prosedur arahan tetap operasi kami.”

Demikian penjelasan yang dikeluarkaqn oleh Asy-Syeikh Abu Ubaidah Hafizahullah, Muhajir dan Mujahid Pattani Darussalam, merangkap Jeneral Awwal Majlis Asy-Syura Al-Mujahidin, Tandzim Al-Qaeda bahagian Asia Tenggara.

“Hang tak takut ke nak pi sana? ” Kata kawan saya, bila saya nyatakan hasrat saya itu.

“Takut apa??”

“Kan puak mujahidin Al-Qaeda Usama Ladin bahagian Asia Tenggara sudah isytihar akan mulakan perang mulai Muharam 1430 ini??”

Saya cari lagi dalam web tersebut. Terdapat kenyataan sebelum itu, Khabar Gembira Untuk Ummah! Versi: Bahasa Melayu No Rujukan: 0120071429 – MSM. Tarikh: 20 Rejab 1429 Hijriah kepada seluruh kaum Muslimin. Antaranya menyebutkan…

Berdasarkan kesepakatan Majlis Asy-Syura Al-Mujahidin yang telah bermesyuarah di Pattani Darussalam pada hari ini, tanggal 20 Rejab 1429, Tandzim Al-Qaeda Bahagian Asia Tenggara ingin memberikan khabar gembira kepada ummah dengan tiga hal berikut:

Pertama: Majlis Asy-Syura Al-Mujahidin, Tandzim Al-Qaeda bahagian Asia Tenggara berjanji akan tetap tunduk dan patuh dengan penuh taat terhadap Allah Rabbul Jalil dan Rasulullah SAW dalam meneruskan jihad fi sabilillah yang penuh barakah ini. Kami akan sentiasa memelihara niat kami dalam jihad ini dan akan berusaha gigih dalam menegakkan kalimah Allah di muka bumi, disamping memacu usaha berterusan dan proaktif dalam mencetuskan perpaduan utuh keseluruhan fraksi-fraksi Mujahidin di Asia Tenggara, insyaallah.

Kedua: Majlis Asy-Syura Al-Mujahidin, Tandzim Al-Qaeda bahagian Asia Tenggara mengulang kembali baiah/ikrar kami untuk tetap taat terhadap Ulil Amri, pemimpin para mujahidin, Asy-Syeikh Al-Mujahid Usamah bin Ladin Hafizahullah serta timbalan beliau Asy-Syeikh Al-Mujahid Ayman Az-Zawahiri Hafizahullah. Kami akan terus berperang dibawah lembayung bendera yang beliau kibarkan selagi mana ketaatan kepada beliau itu tidak menyalahi ketaatan kepada Allah dan Rasulullah SAW. Kami sesekali tidak akan meninggalkan baiah/ikrar kami ini dan kami tidak akan meminta ianya dibatalkan, insyaallah.

Ketiga: Majlis Asy-Syura Al-Mujahidin, Tandzim Al-Qaeda bahagian Asia Tenggara akan memulakan kempen baru peperangan yang dinamakan dengan kod OPERASI TAWBAH, bermula Muharam 1430. Segala perkara tentang kempen peperangan ini akan kekal rahsia sehingga kempen ini dimulakan kelak insyaallah. Kempen baru ini yang akan menjadi satu kejutan baru bagi rejim thagut di Asia tenggara insyaallah, memerlukan doa daripada seluruh ummah ini. Kaum muslimin juga diminta bersiap sedia bermula sekarang untuk menggabungkan diri dalam kempen ini. Serentak dengan itu juga, Majlis Asy-Syura Al-Mujahidin, Tandzim Al-Qaeda bahagian Asia Tenggara telah menstrukturkan kembali kepimpinan organisasi mengikut penstrukturan berikut untuk mendepani perubahan yang mungkin berlaku setelah bermulanya kempen itu kelak.”

Struktur Kepimpinan Tertinggi MAJLIS ASY-SYURA AL-MUJAHIDIN Bahagian Asia Tenggara adalah seperti berikut… Amir Majlis Syura Asy-Syeikh Abu Ukkasyah Al-A’rabi Hafizahullah, Timbalan Amir Asy-Syeikh Imam Waqqas Hafizahullah, Jeneral Awwal Asy-Syeikh Abu Ubaidah Hafizahullah, dan Jeneral Thani Asy-Syeikh Abu Abdillah Hafizahullah.

“Pada aku, Patrtani adalah kampungku sendiri.. Takdak apa-apa, tak perlu takut..”

Mengapa saya kata begitu? Ikutilah catatan perjalanan ini selanjutnya…

Catatan Perjalanan: ibnuhasyim.com
(e-mail:
ibnuhasyim@gmail.com)
November13. 2008.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails