Wednesday, July 25, 2007

Hantu Global Di Belakang Masjid Merah



Ibnu Hasyim CATATAN SANTAI:


TELAH dianalisiskan adakah sama tragedi Masjid Lal atau Masjid Merah di Islamabad Pakistan, dengan tragedi pembunuhan di Memali Mukim Siong Baling Kedah dan siapa di belakang mereka? Sebenaranya dia adalah suatu kuasa di peringkat global, yang mendalangi setiap kegiatan berlawanan dengan kehendak dan kekuasaan Tuhan. Kuasa lawan Tuhan itu, ialah …hantu. Perkataan ‘Tuhan’ diterbalikkan jadi ‘hantu’.

Kuasa-kuasa besar sekarang (sebenarnya cuma ‘dianggap kuasa besar’ kerana kuasa Allahlah Maha Besar) yang melawan Islam semuanya adalah bernaung di bawah kuasa ‘hizbus syaitan’ ini, seperti pernah disebut oleh politikus revolusi Iran Ayatullah Khomeini (sekitar hujung 70an & awal 80an) dengan sebutan ‘syaitan besar’ atau bapa syaitan. …yang juga mengepalai barisan nasional atau internasional syaitan-syaitan sedunia.

Hal ini mengingatkan kembali kata-kata kawan saya yang menceritakan perihal kawannya sedang melaksanakan hobi mencari hantu, kira-kira dua tiga tahun lalu. Beliau seorang pensyarah sebuah universiti di utara semenanjung. Bila sebut saja di mana ada cerita-cerita seram, magik dan unsur-unsur hantu, maka dia akan sampai ke situ untuk menyempurnakan kajian dan analisis. Di Indonesia khabarnya, hingga ada skuad pemburu hantu, dan berusaha mewujudkan ‘kawasan bebas hantu’ seperti yang disiarkan dalam media dan tv-tv di sana.

Di Malaysia pun tidak kurang ada klinik-klinik penangkap hantu, yang harganya pernah menjangkau RM1,000 tiap seekor hantu upah khidmat tangkap. Percayakah anda? Anda boleh mencuba… Terutama di klinik-klinik yang ada kaitan dengan perubatan tradisional, syifa’ dan sebagainya.

“I sangat berminat dengan kisah-kisah hantu, dan I sedang membuat penyelidikan mengenainya.” Kata pensyarah tersebut. “I sekarang sedang berusaha melanjutkan pelajaran ke sebuah universiti di Amerika yang membuat kajian tentang hantu. Kini Amerika sedang mengandaikan kemungkinan untuk menjajah dunia dengan menggunakan kuasa hantu pula!!”

Anda boleh lihat Al-Quran Surah Al-Falaq (Surah 113)Ayat 1 hinnga 5. Juga kitab-kitab tafsir muktabar yang menerangkan mengenai ilmu sihir dan hantu.

“David Copperfield pernah gemparkan dunia dengan ilmu sihirnya berjalan terus tembus merentasi Tembuk Besar Negeri China, dan pernah datang ke Malaysia.. adalah sebagai contoh ujikaji tersebut. Kini anak-anak muridnya mula bercambahan.” Jelas pensyarah itu lagi.

Saya telah cuba menghurai-rungkai kisahnya melalui sebuah novel berjudul ‘Hantu Global’ setebal 211 mukasurat cetakan 2005, dalam bahasa Malaysia. Harga RM15 termasuk pos di Malaysia. Boleh dibeli terus atau pos kepada penerbitnya: PLANET ILMU, No 63 Jalan AU3/31, Ampang Ulu Klang 54200 Kuala Lumpur.

Saya kisahkan tentang seorang anak muda yang sedang membuat kajian tentang hantu. Bermula di bekas runtuhan kondominiun yang pernah meragut banyak nyawa termasuk anak bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia, di Ulu Klang Selangor, beberapa tahun lalu. Menyiasat kumpulan hantu yang merebak hingga ke KLCC, Thailand (Phuket & Bangkok) dan Indonesia. Kegiatan yang berpusatkan di Tel Aviv merangkumi operasinya ke New York, hingga India, Hongkong dan lain-lain.

Di mana dialog dan penyelesaiannya menurut agama Islam berdasarkan Al-Quran, Hadith dan pandangan-pandangan ulamak dari kitab-kitab tafsir lama dan baru. Sehingga ada seorang pembaca memberi komen ‘macam baca kitab!’…walaupun ada adengan-adengan ‘rampas kapal terbang’, tembak menembak di Airport Bangkok, serangan polis dua negara berhampiran Pulau James Bond Thailand, sekitar perkampungan Melayu di Saudi Arabia, kisah cinta dan lain-lain, berdasarkan pengalaman-pengalaman saya di luar negara.

“Apa nak heran, hantu nak guna kuasa hantu! Sekarangpun mereka sudah jadi bapa hantu, dan duduk dalam kumpulan hantu, tapi menggunakan teknologi moden.” Antara fikiran yang melayang dalam kepala otak watak utama di penghujung novel tersebut. “Tapi sejarah ilmu sihir dan menggunakan makhluk-makhluk halus hantu tidak pernah menang berlawan dengan kebenaran. Begitu juga dengan kumpulan syaitan. Yang jelas, apabila kebenaran datang, kebatilan akan sirna dan pasti akan hilang lenyap!”

Bagi golongan-golongan Hizbullah atau kumpulan Allah (lawan kepada Kumpulan Syaitan), atau kumpulan Islam atau Parti Islam di seluruh dunia pasti merasa yakin dengan kemenangan Islam tersebut. Bagi golongan-golongan Masjid Merah dan yang sepertinya, perjuangan tidak berakhir di situ. Sama dengan Taliban yang dikatakan sudah ranap hancur, Al-Qaeda yang pemimpin utamanya dikatakan sudah berkali-kali terbunuh, Iraq yang akhirnya Amerika dah nak cabut lari, Chechya yang sudah semakin semarak kegiatannya, dan Isreal yang makin tak senang duduk..

Semua kumpulan-kumpulan kebenaran pasti akan menemui kemenangan akhirnya seperti yang dijanjikan Allah SWT.
- ‘Dan ketahuilah, bahawa sesungguhnya parti Allah itulah yang mencapai kemenangan.’Surah Al-Mujadalah ayat 22.
- ‘Kami menjadikan kamu khalifah di muka bumi.’ Surah Yunus ayat 14.
- ‘Kalau kamu menolong (agama) Allah, nescaya Allah akan menolong kamu.’ Surah Muhammad ayat 7.
- ‘Mereka mahu memadamkan cahaya (agama) Allah dengan mulut (ucapan) mereka, dan Allah tidak mahu selain menyempurnakan cahayaNya, walaupun orang-orang kafir itu tidak menyukai. Dia yang telah mengutuskan RasulNya (dengan membawa) petunjuk (Al-Qur’an) dan agama yang benar, untuk dimenangkannya atas segala agama, walaupun orang-orang musyrik tidak suka.” At-taubah ayat 32 & 33.

Kalau kumpulan Hizbullah di seluruh dunia yang akan menang, maka siapakah pula yang akan kalah, terutamanya seperti dalam pertarungan di Masjid Merah?? Itula hantu global di belakang Masjid Merah…

Catatan santai: ibnuhasyim.blogspot.com (e-mail: ibnuhasyim@ gmail.com) 21-07-2007.


2 comments:

.:hay:. said...

salam..boleh tanye sikit, dekat mane penerbit punya alamat??alamat no63 jalan au3/1 ampang 54200 adalah alamat bengkel besi saya..

.:hay:. said...

salam..mintak maaf.,saya silap pandang..terkonpius pulak..saudara AU3/31 tp saya AU3/1.maaf banyak2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails