Saturday, June 05, 2021

Lagi Bukti Wakil Rakyat PN Tidak Kedekut, Korban Gaji Demi Rakyat.

 

Wakil rakyat PN korban gaji demi rakyat

RANTAU PANJANG: Kerajaan Perikatan Nasional (PN) bukan hanya sekadar bercakap sahaja, sebaliknya turut mengorbankan gaji bulanan bagi membantu penduduk yang terjejas akibat penularan Covid-19.

Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Dato’ Siti Zailah Mohd Yusof berkata, bagi wakil rakyat dan lantikan politik yang mewakili PAS sudah lama mereka memotong gaji bulanan untuk tabung parti.

Malah wakil rakyat di Kelantan juga dipotong elaun bulanan untuk Tabung Serambi Mekah sejak dahulu sehingga sekarang bagi membantu rakyat yang ditimpa musibah.

“Menteri, timbalan menteri, ahli Parlimen atau mana-mana lantikan politik lain yang mewakili PAS sudah biasa dengan perkara itu.

“Gaji mereka sejak awal lagi dipotong untuk parti untuk membantu jemaah dan apa saja keperluan rakyat,” katanya selepas menyampaikan sumbangan kepada peniaga Pasar Tasek Raja Pasir Mas yang terjejas dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 semalam.

Sumbangan berupa bakul makanan itu diberikan kepada 153 peniaga pasar secara pandu lalu, diadakan di Pusat Khidmat Parlimen Rantau Panjang.

Program itu diadakan secara berperingkat-peringkat bermula jam 9 pagi.

Siti Zailah yang juga ahli parlimen Rantau Panjang berkata, pimpinan PAS khususnya wakil-wakil rakyat daripada parti itu tidak menghadapi sebarang masalah tidak ambil elaun selama tiga bulan.

“Ini kerana sebagai ahli PAS sejak sekian lama kami dididik dengan memotong gaji sebanyak 25 peratus untuk parti.

“Dan sekarang gaji bulanan menteri dan timbalan menteri tidak diambil untuk dimasukkan ke dalam Akaun Amanah Bencana Negara sebagai membiayai perbelanjaan berkaitan Covid-19,” ujarnya.

Baru-baru ini Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan anggota kabinet bersetuju tidak mengambil gaji masing-masing selama tiga bulan mulai Jun ini.

“Alhamdulillah kita bersyukur kerana apa yang dilakukan ini adalah untuk membantu rakyat,” tambahnya. – HARAKAHDAILY 4/6/2021

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Wakil rakyat PN pun buktikan mereka dan partinya bukan kedekut. Tidak ikut Islam, partinya tidak prihatin rakyat dan kedekut. Ini, DAP anti Islam..

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails