Monday, July 22, 2019

Krisis Terburuk Di Hong Kong, Demontrasi Tiap Minggu. Mengapa Dengan China?

PENUNJUK perasaan berkumpul berhampiran Pejabat Perhubungan China
PENUNJUK perasaan berkumpul berhampiran Pejabat Perhubungan China ketika demonstrasi di Hong Kong, hari ini. - AFP

HONG KONG 21 Julai - Penunjuk perasaan bertopeng melontar telur ke pejabat China di penghujung demonstrasi di Hong Kong hari ini.
Bandar itu yang dilanda krisis terburuk dalam sejarahnya menyaksikan demonstrasi setiap minggu dengan pertembungan antara polis dan kumpulan penunjuk perasaan tegar.
Permulaan demonstrasi tercetus berikutan rang undang-undang yang mahu membenarkan ekstradisi ke tanah besar China namun telah ditangguhkan. - AFP
GAS pemedih mata ditembak bagi menyuraikan penunjuk perasaan dalam  GAS pemedih mata ditembak bagi menyuraikan penunjuk perasaan dalam demonstrasi di Hong Kong, hari ini. - AFP
HONG KONG 21 Julai - Polis Hong Kong melepaskan gas pemedih mata hari ini bagi menyuraikan penunjuk perasaan yang berhimpun di jalanan.
Pasukan polis rusuhan dengan kelengkapan topeng dan perisai bertembung dengan penunjuk perasaan yang melarikan diri dari pelbagai arah selepas tetap berhimpun berhampiran terminal feri di pulau itu. - AFP


HONG KONG 21 Julai -Sekumpulan lelaki bertopeng yang kebanyakan bersenjatakan kayu dan berpakaian berwarna putih menyerang penunjuk perasaan di dalam stesen kereta api Hong Kong di sini, malam ini.
Siaran langsung Facebook yang dibuat media tempatan, Stand News menunjukkan kumpulan lelaki itu menyerang ke arah penunjuk perasaan di Yuen Long yang berhampiran dengan sempadan China.
Wartawan wanita media tempatan itu juga diserang hingga jatuh dan disepak beberapa kali. - AFP
Lihat lagi..
Ini Peluang Kerja Dan Jadi Usahawan. (1)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails