Friday, December 13, 2013

Inikah Kekaguman Rakyat M'sia? Cara UMNO Didik Rakyat..



HALAMAN HIBURAN

Sejam goncang jantung
Sesudah selesai persembahan Stars on Strings, Resort World Genting meneruskan kemeriahannya menerusi persembahan warna-warni akrobatik, Fantastica! 2 yang sudah berlangsung sejak November lalu dan dijadual tamat pada pertengahan tahun depan.

Hiburan menarik ditonjolkan menerusi lima pergerakan mempesonakan hanya dalam satu persembahan menakjubkan. Penonton pastinya kagum dengan pergerakan akrobatik terbalik, penciptaan belon air yang pelbagai saiz, aksi graviti di atas roda, gimnastik akuatik, komedi yang tidak kering gusi dan tarian kontemporari oleh penari profesional dari Genting International Showroom.

Persembahan seawal 9 malam itu dimulakan de­ngan lapan penari wanita dan empat penari lelaki yang menarik perhatian penonton dengan kelincahan dan lenggok tubuh mereka. Diselangi empat wanita persis model, mengenakan pakaian berciri flora dan fauna.
FotoJANO Yang melakukan manipulasi buih menerusi pertunjukan The Gazillion Bubble.

Persembahan duo ‘Upside Down Ceiling Walker’ antara hiburan menarik yang dikembalikan daripada sejarah lama tradisi dan budaya India. Pencipta terkenal, pe­ngarah dan pengeluar pelbagai aksi luar biasa, seni pergerakan dan silap mata, Kar Leclerc memperkenalkannya kembali ke Asia melalui Fantastica! 2.

Berpengalaman selama enam tahun di semua pertunjukan sarkas, Clara Ruiz, 31, dan Fabio Mello, 35, menonjolkan kehebatan masing-masing, berjalan terbalik dengan kaki melekat pada siling dengan ketinggian 9.144 meter dari tanah.

Umpama melanggar hukum fizik dan menolak graviti yang boleh menyebab­kan seorang manusia biasa jatuh ‘berkecai’ sekiranya berjalan sedemikian tanpa mengenakan kasut khas. Sepanjang berada di atas siling, pasangan ini menghiburkan penonton menerusi jalinan cerita me­ngikut musim sama ada musim salji, musim bunga dan ketika hujan.

Bukan setakat bermain badminton atau bermain bola, mereka melakukan segala pergerakan dalam keadaan terbalik - minum air, menjugel buah oren dan menari mengikut rentak lagu. Ketika ditanya mengenai kehebatan mereka itu, pasangan berkenaan mendakwa adalah sukar untuk berkongsi rahsia yang tidak mampu dikongsi dengan peminat seluruh dunia.

Dibesarkan di Yugoslavia, Jano Yang melakukan manipulasi buih menerusi pertunjukan ‘The Gazillion Bubble’. Pada asalnya, Jano adalah akrobatik yang memulakan kerjaya sebagai penjugel dan persembahan pantomin sejak 1979, namun hobi dalam permainan buih menjadikannya karier persembahan serius bermula 1985.

Selepas bertahun-tahun berlatih, Jano berjaya mempersembahkan kehebatannya dengan menghasilkan buih bersaiz besar, berwarna-warni selain digabungkan dengan kreativiti dan imaginasi untuk menghasilkan yang terbaik. Meskipun ia hiburan pertamanya di Malaysia, Jano sudahpun mengembara ke serata dunia bersama saudaranya, Fan Yang, malah berjaya mencipta rekod buih air terpanjang di dunia (4754.88 sentimeter) dalam Guinness World Records.

Itulah contoh cara didik UMNO /BN di Malaysia untuk ralyat negara umat Islam. Kesinambungan tradisi maksiat jahiliah yang di make-up suaikan untuk zaman ini. (IH)

Iklan
Atasi Kegemukan dan Deabetes Dengan Ini..  
Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman, Untuk Diabetes.

Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman, Untuk Diabetes.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails