Saturday, December 21, 2013

Bogel, Lambang Didikan UMNO Melalui Sukan Renang..


FotoPANDELELA beraksi dalam acara 10m platforn wanita.

Berita Sukan Renang... Bogel di sini, ertinya saperti kata Nabi 'berpakaian tetapi telanjang'.

[Nay Pyi Taw: Seperti dijangka, ratu terjun negara Pandelela Rinong langsung tidak berdepan sebarang masalah mempertahankan pingat emas 10 meter platform individu wanita semalam, emas ketiga berturut-turut dimenangi sejak kali pertama di Laos 2009.

Pemenang pingat gangsa Sukan Olimpik London tahun lalu itu dilihat hanya melakukan terjunan seperti sesi latihan tetapi masih mampu mengumpul 346.60 mata untuk mengesahkan pingat emas menjadi miliknya.



Meskipun Sukan SEA bukan lagi dilihat taraf atlet kelahiran Sarawak itu, Pandelela tetap menganggap temasya dwitahunan itu penting baginya.


“Saya perlukan prestasi konsisten sepanjang tahun dan sebab itu Sukan SEA juga penting bagi saya.]


Setakat ini, nampalnya kerajaan Malaysia tidak berminat langsung untuk memberi pakaian kepada ahli sukan wanitanya, yang bersukan sambil bertelanjang atau berbogel. Kerajaan yang bermaruah sepatutnya peka tidak pekak terhadap tuntutan perlaksanaan syariat Islam di negaranya sendiri. Kerana sukan juga adalah alat dari sebuah sistem pendidikan berakhlak mulia, yang dituntut oleh semua agama di dunia.

Namun kerajaan ini masih tetap pekak bersama-sama 'syaitan bisu'nya.
(IH)

Lihat juga..
E-Buku IH-48: Kisah-kisah Bogel (2)
E-Buku IH-48: Kisah-kisah Bogel (2) 

IKLAN     
Peluang menambah pendapatan, atau memulakan perniagaaan. Bagaimana?    

Mudah saja! Secara sambilan pun boleh buat. Cari kawan-kawan  yang perlukan minuman kesihatan ini, buat pesanan melalui pos hingga ke tempat anda! Klik gambar ini  (Bagaimana Anda Ingin Jadi Wakil Jualan Kami?..)...  

 Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman, Untuk Diabetes.   
Kandungan 100% Stevia, tiada pewarna, tiada pengawet.    Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman, Baik Untuk Diabetes Dll.  

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails