Monday, June 28, 2021

Suara rakyat (mungkin terpaksa pedas) -K/Perumahan &K/Tempatan..

 


1 comment:

Anonymous said...

Menteri paling bodoh di Malaysia Zuraida patut nasihat kerajaan beri moratorium. Akibat bila otak letak dilutut. Tindakan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) membenarkan syarikat Pemberi Pinjam Wang (PPW) berdaftar beroperasi ketika lockdown terus dikritik.

Sepatutnya PN memberi moratorium pinjaman wajib, bukannya menggalakkan rakyat meminjam kepada PPW yang mengenakan kadar faedah tinggi.

“YB Zuraida Kamaruddin sepatutnya menasihatkan kerajaan segerakan rundingan dengan bank bagi moratorium automatik, mengurangkan caj faedah pinjaman, memudahkan proses kelulusan pinjaman, serta memaksimumkan agihan bantuan zakat secara lebih efektif membuka ruang kepada syarikat pinjaman wang tidak berlesen memanipulasi, memperdaya serta mengelirukan rakyat yang dalam kesempitan dan tidak punya pilihan mendapatkan wang.

“Secara tidak langsung, jika perkara ini gagal dikawal dan semakin berleluasa, ia berpotensi mengheret rakyat kepada hutang yang serius

KPKT meletakkan PPW dalam kategori perkhidmatan penting (essestial services) ketika banyak perniagaan lain yang bersangkutan dengan keperluan pekerjaan atau kehidupan rakyat ditutup.

“Tindakan kerajaan meletakkan PPW sebagai senarai perkhidmatan perlu mengesahkan kecelaruan berhubung status essestial services itu sendiri yang menjadi pertikaian ramai.

Bahana bila ramai menteri yang ada 'fake degree' dibenar menjawat jawatan menteri. Lu fikir lah sendiri. PRU 15 warga Parlimen Ampang wajib tolak pemimpin mewakili penduduk Parlimen Ampang

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails