Monday, December 21, 2020

Dua buku ini, Al-hamdulillah, KDN bertindak tepat..

 

Dua buku sensitif diwartakan larangan oleh KDN

PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri (KDN) mewartakan Perintah Larangan terhadap dua buah buku bertajuk ‘Gay is OK! A Christian Perspective’ dan ‘Peichi’ mengikut Seksyen 7(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (Akta 301).

Ketua Setiausaha KDN Datuk Wan Ahmad Dahlan Abdul Aziz berkata Perintah Larangan itu dikeluarkan  melalui Warta Kerajaan P.U.(A) 340 bertarikh 27 November bagi penerbitan ‘Gay is OK! A Christian Perspective’  dan Warta Kerajaan P.U.(A) 355 bertarikh 15 Disember untuk ‘Peichi’.

Menurutnya, perintah itu menetapkan pencetakan, pengimportan, penghasilan, penghasilan semula, penerbitan, penjualan, pengeluaran, pengelilingan, pengedaran atau pemilikan hasil penerbitan berkenaan  adalah dilarang secara mutlak di negara ini. 

“Penerbitan ini dikenakan perintah larangan kerana terdapat kandungan yang mungkin memudaratkan ketenteraman awam, kemoralan dan kepentingan awam,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata kandungan penerbitan buku bertajuk ‘Gay is OK! A Christian Perspective’ dilihat cuba mempromosikan budaya homoseksual di Malaysia adalah melanggar sensitiviti agama dan budaya di negara ini.

“Amalan hidup songsang adalah jelas dilarang dan bertentangan dengan semua ajaran agama termasuk Islam, Kristian, Buddha dan Hindu,” katanya.

Penerbitan buku bertajuk ‘Peichi’ pula memuatkan kandungan berunsur lucah dan tidak bermoral yang bertentangan dengan nilai-nilai budaya dan norma hidup masyarakat Malaysia yang amat menitikberatkan kesopanan, katanya.

Beliau berkata adalah menjadi satu kesalahan sekiranya mana-mana pihak mencetak, mengimport, menghasilkan, menghasilkan semula, menerbit, menjual, mengeluar, mengeliling, menawarkan untuk menjual, mengedar atau ada dalam milikannya hasil penerbitan larangan.

Mereka boleh dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau didenda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya seperti yang ditetapkan di bawah Seksyen 8(2) Akta 301, katanya.

Sekiranya masyarakat awam mendapati penerbitan ini masih diedarkan di pasaran, aduan boleh dibuat kepada Bahagian Penguatkuasaan Dan Kawalan KDN di talian telefon 03 – 88868047 atau faks 03 – 88891682 atau melalui Sistem Pengaduan Awam Bersepadu KDN di laman sesawang http://moha.spab.gov.my. – BERNAMA

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dua buku ini dilarang di Malaysia, Al-hamdulillah, KDN bertindak tepat..

IHtv
10 subscribers

5 comments:

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

ALHAMDULILLAH!

Tapi KDN - cepat HAPUSkan Kumpulan PENGGANAS Pariah TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. diTAJA & di LATIH oleh CIA/MOSSAD/rejim INDIA Modi & BJP, berPUSAT di KEPULAUAN ANDAMAN - yg. makin BERSARANG kat NEGARA ISLAM kita ni, termsk. disyaki MENYELUDUP DADAH & SENJATA melalui PULAU2 LANGKAWI/PANGKOR - akibat diTAJA juga si PENJAJAH Zionis DAPparasit amat JAHAT!!

PENGGANAS Tamil Eelam ini juga disyaki MENYAMAQ dgn. PASPORT India & Nepal - serta juga disyaki diREKRUT membunuh seramai UMAT ISLAM kat NEGARA ISLAM kita, melalui KEMALANGAN2 JLNRAYA, terutamanya oleh LORI2 BUAS, dgn. MO mengambil DADAH/ALKOHOL! Kerana Umat Islam/Melayu senang dikenali dr. Pakaian2 & Hiasan2 Islam/Melayu- apalagi LORI2 BUAS skrg. bnyk. pakai cermin2 gelap, dpt. lihat dlm. kereta2, Penumpang2!!

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Lihat di - https://mykmu.net/2020/12/20/ugut-bunuh-ayob-khan-polis-johor-selangor-lancar-siasatan/

Anonymous said...

Sangat perlu diharamkan buku ini. Abam akan tela'ah sampai hafal kulit ke kulit. Sebagai panduan untuk memahami tabiat kaum kerabat peninggalan kaum sodom. Abam pun telah menceburi bidang sodom menyodom dan pernah meringkuk di penjara kerana merogol sama jantina. Faham liberal anutannya telah memutuskan sempadan halal haram.

Anonymous said...

Pada yg konon nya nak jadi champion membela islam dan wanita kahwin ikut agama lain. Ini pengakuan wanita tsb

Bagaimanapun, wanita yang berasal dari Johor itu mengesahkan suaminya sudah memeluk Islam sejak akhir tahun lalu dan mereka melangsungkan pernikahan pada 16 Disember lalu dalam majlis tertutup.

Katanya, sijil nlkahnya akan diperoleh pada Rabu depan

Tegas Illi Najwa, beliau tidak pernah menukar nama atau agama seperti mana yang didakwa sesetengah pihak terutamanya warganet.

“Nama saya masih kekal Illi Najwa Anuar Hussin Saddique. Keluarga suami memanggil saya Navpreet sejak 2012 kerana sukar bagi mereka menyebut nama saya,” katanya yang turut memaklumkan dia ke India mengikut pr0sedur perjalanan yang sah.

Yg pelik masa PH memerintah Siti Kasim, Marina Gereja COMANGO, Nor Farida G25 ICERD buat provokasi walaun dan otai macam setan bisu..

Harap Anwar Ibrahim Papa Pluralisma Agama Malaysia nak bertindak..haahh lu fikir lah sindri... lagi hampeh.!!

Anonymous said...

Siti kassim guna ilmu guaman untuk berhujjah dengan ilmuan agama yg berhujjah atas asas quran dan hadis. Logik aqal siti kassim berasaskan ilmu guamannya dan sangat terhad cakupannya. Tapi siti dah merasakan dirinya cukup hebat, lantas berijtihad dengan bidang ilmuannya. Ini contoh kadok naik junjung, dunianya terbatas sekadar ruang mahkamah. Jika beliau keluar dari ruang mahkamah dan mencari ilmu,juga di pondok2, hujjahnya akan menjadi lebih bernas. Tapi sayang, ini tiada pada siti liberal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails