Friday, April 13, 2018

PAS Yakin Menang Di S'gor. Mengapa? -Subky Latif.



KETIKA nujum politik mengatakan PAS akan tumbang di Kelantan dan sekerusipun diperolehinya di Parlimen, saya terpanjat markas sebuah Dun PAS di Selangor dan saya terperanjat dengan papan culanya yang memaparkan ia mengatasi Barisan Nasional dan meletakkan jauh di tempat ketiga.

Masih sekitar 40 peratus pengundi yang belum dan tidak dapat dicula, tetapi dalam hampir setiap peti undi yang dicula BN di belakang PAS dan Harapan nombor tiga.

Saya tanya bila cula ini buat?

Jawapannya, beberapa bulan dulu, selepas PAS memutuskan untuk bertanding sendiri.

Katanya, ini bukan yang terkini. Sudah ada lebih dari sekali ia dikinikan tetapi ia tetap meletakkan PAS di depan dan memeranjatkan Harapan tidak sepertiga dari yang PAS perolehi.

Saya tidak mahu mengatakan cula itu khayal kerana PAS menang di DUN itu dalam PRU13 dulu.

Memang Tan Sri Noh Omar, ketua BN Selangor tidak berminat bertanding negeri sebagai calon Menteri Besar, kendatipun dia menang di kawasannya, dia berkemungkinan akhirnya menjadi ketua pembangkang. Adalah baik baginya menjadi menteri dalam kerajaan pusat dari menjadi ketua pembangkang di sebuah negeri yang BN kalah.

Dalam PRU lalu PAS di situ kerana ia sebahagian dari Pakatan Rakyat dan mendapat sokongan dari penyokong DAP.

Sekarang DAP tidak membenarkan penyokong tegarnya membeeri undi kepada PAS. Justeru pandangan sekalian nujum PAS tidak berkemungkinan mengulangi apa yang didapatinya dulu. Bahkan orang PAS pun ada yang menujum begitu hingga mereka berkumpul di luar PAS mendaftar diri menjadi kerabat Harapan.

Tidak mahu berimamkan TG Haji Hadi lagi baik mati mahupun hidup. Begitu ramai mengharapkan TG Haji Hadi mengimamkan solat jenazah mereka, mungkin hati kecil PM Najib berfikir, tapi tidak mengapalah mereka diimamkan oleh Tun Mahathir.

Selama ini saya kurang mengambil berat azam dan keyakinan PAS unuk memerintah Selangor. Sekalipun saya menyeru pengundi dan rakyat yakinlah atas janji Allah memenangkan Islam, dalam konteks ini PAS tetapi saya rasa peluang PAS di Selangor itu di belakang peluang Kelantan, Terengganu dan Kedah.

Saya tetap bersama PAS menjadikan Selangor negeri sasaran. Tiada ertilah saya orang PAS jika saya tidak mengharapkan PAS menang di mana-mana.

Setelah melihat cula di dinding markas Dun itu saya bersemangat bahawa PAS Selangor tidak sekadar retorik. Ia ada asas menjadikan Selangor target setelah dua penggal bersama Tan Sri Khalid Ibrahim dan Datuk Seri Azmin Ali mentadbir Selangor.

Pemimpin PAS tempatan tidak bimbang sekalipun Dr. Mahathir memimpin pakatan pembangkang kerana mereka dipandu oleh culanya. Jika majoriti Dun yang ditanding PAS di Selangor begitu culanya, maka benarlah pendirian mereka untuk bertanding sendirian sekalipun menjadikan pertandingan kali ini tiga penjuru.

Yang menakutkan semua sebelum in ialah pengudi DAP tidak mengundi PAS, tetapi cula yang Dun itu dapati pengundi bukan Melayu tidak memberi kesan besar kepada arus politik di kawasan itu. Kiranya pengundi bukan Melayu tidak negatif sangat kepada PAS, maka dengan izin Allah PAS Selangor berharapan cerah membentuk kerajaan di Shah Alam.

Apapun saya tidak suka bercakap garang dengan peluang yang ada tetapi suka mengiring hasil cula itu mengajak penyokong PAS berpesan-pesan kepada kemenangan dengan mendapat keredhaan Allah sepenuhnya. – HARAKAHDAILY 12/4/2018

Melayu jangan ditipu DAP 
dengan dedak-dedaknya...
Musang DAP berbulu ayam PKR,
DAP Berlogo PKR..
UNDILAH PAS dalam PRU14 ini. 
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam? Kini DAP memakai selimut PKR pula.

3 comments:

Anonymous said...

PH bukan sahaja perlu di cula tetapi perlu dikasi nerkali2 kerana ideologi anti Islam DAP. DAP adalahbparti dominan dalam PH. Yg lain tu parti minoriyi ataupun khadam

Anonymous said...

DAri ISMAWEB

2.ismaweb.net/2016/06/haram-umat-islam-bersekongkol-dengan-dap-mufti-pahang/

Haram Umat Islam Bersekongkol Dengan DAP: Mufti Pahang

KUALA LUMPUR, Jumaat – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan bahawa adalah haram dan berdosa kepada mana-mana umat Islam yang menjalinkan kerjasama dan bersekongkol dengan parti rasis dan cauvinis DAP.

Ini kerana katanya, DAP dengan jelas menentang pelaksanaan hukum Islam dan berhasrat untuk menubuhkan sebuah negara sekular.

Jadi mereka dalam parti rasis itu adalah tergolong dalam kalangan kafir harbi yang wajib ditentang oleh umat Islam.

Beliau berkata, politik kebencian yang diamalkan oleh DAP jika dijalankan secara berterusan dibimbangi boleh menggugat keamanan dan keselamatan negara.

“Kita dapat lihat DAP begitu menentang pelaksanaan hukum hudud dan Rang Undang-undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 2016. Prinsip mereka jelas membenci Islam dan berdosa besar bagi umat Islam bekerjasama d­ngan mereka.

“Rasulullah SAW menggalakkan umat Islam untuk berbaik-baik dengan golongan bukan Islam. Namun jika mereka yang mahu menentang Islam, kita wajib memeranginya,” katanya memetik Utusan.

Semalam, Mursyidul Am Pas, Datuk Haron Din berkata, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup menggadaikan prinsipnya sendiri apabila bersekongkol dengan DAP yang nyata menjadi musuh Islam.

Haron menyifatkan tindakan Dr Mahathir mencabuli prinsip yang dipegangnya selama ini akan mengundang banyak perkara negatif.

Justeru, Abdul Rahman meminta Tun Mahathir untuk segera meninggalkan DAP dan kembali ke landasan yang benar apatah lagi tindakan beliau menjurus kepada usaha untuk menjatuhkan sebuah negara Islam.

“PAS dahulu buat kesilapan dengan bersekongkol dengan DAP sebelum mereka menyedari bahawa parti berkenaan memusuhi Islam. Saya harap Tun Mahathir perbanyakkan istighfar dan hentikan jalin kerjasama dengan DAP,” katanya.

Anonymous said...

BEDASARKAN FAKTA DIATAS

DAP = ANTI ISLAM
PH = DAP PUNYA
PAN + bERSATU + PKR = MENUMPANG DALAM PH DAN JADI MACAI DAP
PKR = BAGI LOGO KAT DAP = TOLONG DAP = TOLONG ANTI ISLAM

UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM
UNDI PAN = UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM
UNDI PkR = UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM
UNDI BERSATU = UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM
UNDI ANTI ISLAM = UNDI ABU LAHAB

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails