Saturday, March 03, 2018

Pendidikan: Hantar Gambar Bogel Ke Pelajar, Trump Bekal Senjata Api?

Guru ditahan hantar gambar bogel, adakan hubungan seks dengan pelajar 14 tahun
Stephanie Peterson, 26 tahun, ditahan pada pagi Rabu di New Smyrna, Florida. - Foto dailymail.co.uk 

SEORANG guru sains wanita di Amerika Syarikat telah ditahan selepas menjalinkan hubungan seksual dengan pelajar lelaki berusia 14 tahun. Stephanie Peterson, 26 tahun, ditahan pada pagi Rabu di New Smyrna, Florida setelah pelajar berkenaan mendedahkan perkara itu kepada ibu bapanya.

Memetik laporan Daily Mail, pelajar itu berkata guru tersebut yang telah pun berkahwin kerap menjemputnya di rumah pada 11 malam. 
Mereka kemudiannya menghabiskan masa selama berjam untuk berdua-duaan.

Guru itu juga dilaporkan sering menghantar gambar-gambar bogelnya kepada pelajar tersebut, serta membelikan ganja untuknya. 
Atas kesalahan yang dilakukannya itu, Peterson kini ditempatkan di sebuah penjara di daerah Volusia.

Siasatan mendapati, hubungan antara Peterson dan remaja itu bermula pada November tahun lepas, namun ia tidak jelas sama ada remaja itu salah seorang dari pelajarnya. 
Peterson bagaimanapun meletak jawatan pada Isnin, sehari sebelum dia ditangkap.

Dia dan suaminya, Brandon, seorang anggota bomba telah berkahwin sejak 2015 namun tidak mempunyai anak.


Trump Cadang Guru Bawa Senjata Api Di Sekolah. Huru-haranya Pendidikan AS.

Trump

Sebelumnya, di Washington, Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump bercadang untuk membekalkan senjata api kepada guru bagi menangani kejadian tembakan rambang di sekolah di negara itu.

Beliau berkata demikian pada pertemuan dengan mangsa yang terselamat dalam kejadian tembakan yang mengorbankan 17 mangsa di sebuah sekolah tinggi di Florida baru-baru ini.
Pada masa sama, Trump berjanji untuk memperketatkan pemeriksaan latar belakang pemilik senjata api, selepas berkongsi kesedihan yang ditanggung keluarga mangsa dan pelajar yang berjaya melarikan diri dalam insiden itu.
“Sekiranya anda mempunyai seorang guru yang mahir dalam mengendalikan senjata api, mereka mampu menamatkan serangan dengan segera. -AFP/myMetro Online.

Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

37 comments:

Anonymous said...

http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/ulamak-pas-kutuk-dap-kerana-iktiraf-lgbt-1.527255

Ulamak Pas kutuk DAP kerana iktiraf LGBT

PASIR PUTEH - Dewan Ulamak Pas Pusat mengutuk sekeras-kerasnya tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kerana memberi pengiktirafan kepada gejala lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Ketuanya, Datuk Dr Mahfodz Mohamed menegaskan, pengiktirafan itu dibuat menerusi penubuhan Jawatankuasa Transgender yang mengadakan mesyuarat pertamanya di Dewan Undangan Negeri (Dun) Pulau Pinang pada 17 Mei lalu.

"Dewan Ulama tidak sokong bawa agenda perhubungan sesama jenis ini, kita seru ulamak, mereka wajib memimpin masyarakat dengan ilmu dan amanah bebaskan khurafat warisan penjajah," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar pada Muktamar Tahunan Ulamak Pas ke-55, di Sweet Beach Resort, Tok Bali, di sini, hari ini.

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/politik/mp-dap-marah-terengganu-kemuka-garis-panduan-aurat/

MP DAP Marah Terengganu Kemuka Garis Panduan Aurat

KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng membantah langkah kerajaan Terengganu mahu melaksanakan garis panduan pemakaian bagi pelancong terutama wanita.

Beliau menyindir kerajaan Terengganu melaksanakan langkah ekstrem itu berikutan laporan bahawa negeri tersebut mencatatkan bilangan pelayaran tertinggi di laman web lucah sebelum ini.

“Baru beberapa minggu menyatakan akan menangkap mereka yang tidak sembahyang Jumaat dan membawa mereka menaiki van jenazah sebagai hukuman. Kita masih tertanya-tanya tentang mekanisme yang akan digunakan oleh penguatkuasa untuk menangkap mereka yang tidak sembahyang Jumaat sedangkan mereka sendiri sepatutnya hadir solat Jumaat.

“Kini saya amat terkejut dengan laporan bahawa kerajaan Terengganu akan memaksakan garis panduan pemakaian bagi pelancong, terutamanya wanita,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Lip Eng berkata, Terengganu negeri yang menarik minat ramai pelancong asing untuk menikmati keindahan pantai dan laut sambil berjemur dengan pakaian renang masing-masing.

Justeru, beliau hairan kenapa Terengganu boleh terfikir untuk melaksanakan dasar sedemikian sedangkan pihak berkuasa negeri itu sepatutnya lebih memikirkan usaha memperbaiki kualiti hidup rakyat, membawa masuk pelaburan asing dan pelancong asing.

Reply

Anonymous said...

Punya la DAP. Tutup aurat cannot. Bikini Can. Mungkin pasal tu PAN sanggup menjadi khadam DAP

"Lip Eng berkata, Terengganu negeri yang menarik minat ramai pelancong asing untuk menikmati keindahan pantai dan laut sambil berjemur dengan pakaian renang masing-masing."

Anonymous said...

10 Bukti DAP Anti Islam -Dr. Ridhuan Tee

AIDCNews -05/08/17 – Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

10 bukti itu adalah seperti berikut :

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,”katanya dalam satu kenyataan.

Sumber: https://aidcnews.wordpress.com/2017/08/05/10-bukti-dap-anti-islam-dr-ridhuan-tee/

Anonymous said...

DAP kata kalau PAN menang, maka DAP menang, sah PAN khadam DAP ???

https://www.youtube.com/watch?v=N1cd8MsFGcs

Malangnya barua-barua dan pemimpin-pemimpin munafik sekular liberal sentiasa membela dan menyokong pemimpin-pemimpin kafir harbi yang telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Dan barua-barua munafik inilah yang telah dan sedang mencipta pelbagai fitnah dan dakwaan karut tanpa sebarang bukti untuk menghina, menfitnah, memaki hamun, sumpah seranah dan menentang perjuangan yang dibawa oleh ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS !

Firman Allah Taala;

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ

“Dan di kalangan manusia ada yang berkata mereka beriman kepada Allah dan hari Akhirat, sedangkan mereka sebenarnya tidak beriman.” (Al-Baqarah:8)

Orang-orang munafik juga mempermainkan dan memperolok-olok Al-Quran, As-Sunnah, dan Nabi Muhammad s.a.w. :

Dan jika engkau bertanya kepada mereka (tentang ejek-ejekan itu) tentulah mereka akan menjawab: "Sesungguhnya kami hanyalah berbual dan bermain-main". Katakanlah: "Patutkah nama Allah dan ayat-ayatNya serta RasulNya kamu memperolok-olok dan mengejeknya?"

Janganlah kamu berdalih (dengan alasan-alasan yang dusta), kerana sesungguhnya kamu telah kafir sesudah kamu (melahirkan) iman. Jika Kami maafkan sepuak dari kamu (kerana mereka bertaubat), maka Kami akan menyeksa puak yang lain, kerana mereka adalah orang-orang yang terus bersalah.
(At-Taubah 9:65-66)

Anonymous said...

Pakatan Munafik Sekular Liberal Pimpinan Kafir Harbi DA-Pig Menyokong, Membela Dan Mempromosi KEMUNGKARAN DAN KESESATAN

Berdasarkan laporan media massa , kita mendapati pakatan munafik sekular liberal pimpinan parti kafir harbi DA-Pig dan barua-barua mereka telah menyokong, membela dan mempromosi KEMUNGKARAN DAN KESESATAN seperti:

(1) LGBT yang bertanggung-jawab menyebarkan penyakit amat berbahaya seperti HIV dan AIDs dan budaya songsang dan penyakit sosial yang amat bertentangan dengan ajaran Islam (Al-Qur'an dan Sunnah) dll

(2) Atheis iaitu golongan yang menafikan kewujudan Allah dan menentang dan menafikan ajaran Islam.

(3) Kebebasan untuk murtad di kalangan umat Islam. Bahkan puak munafik dan kafir harbi ini menggunakan mahkamah sivil untuk menghina mahkamah Syariah dan memurtadkan kanak-kanak Islam dll.

(4) Kebebasan melakukan kemungkaran seperti festival arak terbuka, zina, arak, judi dll tanpa sebarang halangan dengan alasan bodoh berlapis-lapis konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu.

(5) Kebebasan melakukan kesesatan di mana umat Islam bebas mengamalkan ajaran sesat seperti Syiah, Qadiani, Kristian, menyembah syaitan dan iblis dll tanpa sebarang halangan dengan alasan bodoh berlapis-lapis konon setiap manusia mempunyai hak kebebasan individu.

(6) Kebebasan untuk pendakwah-pendakwah kafir untuk menyesatkan umat Islam tanpa sebarang halangan.

(7) Merestui atau menyokong Johor For Jesus, KL For Jesus, Subang For Jesus, dll

8) Menentang prinsip Islam yang sangat penting Amar Makruf Wa Nahi Munkar (menyuruh manusia melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan).

(9) Dll

Dan pakatan ini juga telah menghina, menfitnah, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan perjuangan Islam untuk memartabatkan dan memperkasakan agama Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam di negara ini yang mempunayi umat Islam sebagai rakyat majoriti (65%) !

KESIMPULAN

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela ajaran Islam dan hak umat Islam dan rakyat yang sedang diancam oleh musuh-musuh Islam.

Allah dan RasulNya telah mengharamkan umat Islam dari menyokong dan mengundi puak munafik sekular liberal dan puak kafir menjadi pemimpin:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" QS. 4. An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." QS. 5. Al-Maa-idah : 57.

Anonymous said...



BUKTI DAP MEMUSUHI AGAMA ISLAM DAN MENAFIKAN HAK UMAT ISLAM:

DAP HINA AZAN DAN BANTAH PEMBINAAN MASJID OLEH Jimmy Wong


https://www.youtube.com/watch?v=9dXsU__PtxQ

Malangnya sebilangan munafik sekular liberal yang mendakwa diri mereka beragama Islam membela dan menyokong DAP. Sesungguhnya puak munafik ini adalah musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan, musuh dalam selimut dan api dalam sekam yang sedang berusaha untuk melemahkan dan menghapuskan ajaran Islam dan hak umat Islam.

KESIMPULAN

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela ajaran Islam dan hak umat Islam dan rakyat yang sedang diancam oleh musuh-musuh Islam.

Allah dan RasulNya telah mengharamkan umat Islam dari menyokong dan mengundi puak munafik sekular liberal dan puak kafir menjadi pemimpin:

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" QS. 4. An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." QS. 5. Al-Maa-idah : 57.

Anonymous said...

Assalamualaikum tuan ibnuhasyim,

Mohon tuan ibnuhasyim delete komen ted manoffik March 2, 2018 at 11:55 AM kerana ted manoffik telah memaki hamun tuan ibnuhasyim.

Ini jelas membuktikan barua-barua ternakan pakatan sedang berputus asa kerana semua taktik kotor pakatan telah gagal dan umat Islam termasuk kaum Melayu akan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14.

Teruskan perjuangan tuan membela Islam .

Terima kasih tuan.

Anonymous said...

SIAPA PEMBOHONG?

Di waktu TDM menjadi PM , beliau telah mengisytiharkan Malaysia adalah negara Islam. Pengisytiharan TDM adalah selari dengan Perlembagaan Persekutuan perkara 3(1) dll.

LKS pula telah mendakwa Malaysia adalah negara sekular bukan negara Islam.

Walaubagaimanapun, fakta menunjukkan perkataan 'sekular' tidak wujud dalam Perlembagaan Persekutuan. Hanya agama Islam dinyatakan dengan jelas dalam Perlembagaan Persekutuan. Nama agama-agama lain tidak dinamakan dalam Perlembagaan Persektuan.

Dalam kes ini, siapakah pembohong?

Anonymous said...

ISLAM milik hamba yg taat perintah Allah dan rasulnya, bukan pemilik golongan munafik yg sering memaki dan membohongi rakyat.

Anonymous said...

PAS Kedah dah terbarai kerana dedak. Hancur PAS kerana dedak. Pemimpin musnah kerana dedak.Ini baru dedak belum MUSANG KING lagi....PAS Kedah akan tutup semua jawatankuasa kerja pilihanraya.

Anonymous said...

Sapa kata Mr Husam yg mimpi 15x kali, Berkuasa 10 dan baru hilang pingat ka? Bodonya

Anonymous said...

MAHFUZ TAK DA TEMPAT BERTANDING

http://m.utusan.com.my/rencana/utama/redakah-8216-ribut-8217-pakatan-harapan-kedah-1.617413

Redakah ‘ribut’ Pakatan Harapan Kedah?
Siti Nurazlina Jamaludin

27 Februari 2018 1:08 PM

KHABARNYA, isu pertindihan kerusi dewan undangan negeri (DUN) Kedah dalam Pakatan Harapan diketuai DAP sudah dimuktamadkan selepas melalui proses perbincangan yang panjang.

Sesuatu yang pasti, ada dalam kalangan sekutu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ‘makan hati’ apabila terpaksa akur kepada formula 14-10-10-2 yang diguna pakai di negeri Jelapang Padi ini.

Formula pembahagian kerusi DUN itu memperlihatkan si bongsu dalam Pakatan Harapan iaitu PPBM akan bertanding di 14 DUN, PKR dan PAN masing-masing 10 kerusi manakala DAP dua kerusi.

Kejayaan PPBM bertanding lebih banyak kerusi DUN Kedah sudah pasti menimbulkan rasa tidak senang namun hanya mampu memendam rasa supaya rakyat di negeri ini tidak menghidu gabungan rapuh dalam Pakatan Harapan diketuai DAP.

Malah Pengerusi PKR Kedah, Dr. Azman Ismail sendiri mengakui pembahagian kerusi Pakatan Harapan Kedah itu hanya selesai dalam ‘inverted commas’.

Bagi ‘Abang Ngah’ dalam pakatan itu, masih terdapat perbincangan dan terbuka dengan idea-idea berhubung fomula yang diguna pakai di Kedah kerana masing-masing belum sain untuk memuktamadkan keputusan tersebut.

Membaca kenyataan ini, ia tentunya membawa maksud isu berkenaan masih belum selesai sepenuhnya apabila sekutu PPBM itu masih menaruh harapan untuk bertanding lebih kerusi.

Sebaliknya PAN Kedah seperti biasa mahu mengambil sikap mengalah dengan si bongsu demi menampakkan wajah Melayu dalam Pakatan Harapan.

Tidak sukar untuk menilik bahawa keputusan tersebut dibuat semata-mata untuk mengaburi mata rakyat Kedah khususnya pengundi Melayu, PAN terpaksa merelakan PPBM mendapat kerusi DUN terbanyak supaya mereka tidak dikatakan barua kepada DAP.

Ribut dalam cawan mereka harus disembunyikan walaupun hakikatnya air semakin berkocak ke luar terutama menjelang pilihan raya umum nanti.

Namun persoalannya, benarkah ribut ini dalam Pakatan Harapan Kedah ini sudah reda?

Mampukah pemimpin PKR yang selama ini mengintai jawatan Menteri Besar melupakan keinginan tersebut?

Apatah lagi gerakan PKR untuk menawan Kedah kerana kerusi mengidam kerusi MB sudah lama.

Pastinya, tidak semudah itu untuk mengalah.

Ada sumber dari PKR Kedah memberitahu, bahawa walaupun parti itu bersetuju dengan pembahagian kerusi DUN itu namun itu tidak bererti calon Menteri Besar nanti adalah dalam kalangan pemimpin PPBM.

Katanya, PKR masih yakin bahawa mereka lebih berpengaruh dari PPBM di Kedah dan mampu menang lebih banyak kerusi berbanding parti lain dalam Pakatan Harapan.

Lantas siapa mengatakan bahawa pertelagahan antara parti dalam Pakatan Harapan Kedah ini sudah selesai? -

Anonymous said...

http://www.utusan.com.my/berita/politik/analisis-pan-turut-8216-menikus-8217-di-kedah-1.597020

Analisis - PAN turut ‘menikus’ di Kedah

25 Januari 2018 3:13 PM

79
PARLIMEN Pendang sepatutnya ditandingi PAN melihat kepada kerusi itu yang pernah dimenangi Pas malah tidak dapat dinafikan berbanding dengan sekutu lain termasuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), PAN lebih kuat di situ.


Namun akhirnya, PAN terpaksa menyerahkan Pendang kepada PPBM.


Tetapi apa yang lebih malang demi untuk memenangkan hati PPBM, PAN yang kini dilihat terpaksa berhempas pulas mengatur strategi di kawasan itu.


Itu termasuk menggunakan taktik licik apabila cuba merampas pengundi Pas di kawasan tersebut melihat kepada kecenderungan parti itu berkunjung dan membawa pemimpin Pakatan Harapan termasuk Tun Dr. Mahathir Mohamad ke situ untuk berceramah. 


Kawasan yang menjadi tumpuan adalah peti undi yang dimenangi oleh Pas pada pilihan raya umum sebelum ini.


Apa yang pasti taktik tersebut terpaksa digunakan setelah PPBM mahupun PAN gagal untuk mempengaruhi pengundi lain yang jelasnya masih memberi sokongan padu kepada UMNO melalui penyandangnya, Datuk Othman Abdul.


Ahli Parlimen Pendang itu dalam satu kenyataannya semalam memberitahu, UMNO Bahagian Pendang tidak goyah walaupun pemimpin pembangkang sering menghamburkan kata nista dalam siri ceramah mereka di kawasan tersebut.


Kembali kepada PAN, sesuatu yang pasti mereka terpaksa berpuas hati dengan pembahagian tiga kerusi daripada 15 Parlimen di Kedah termasuk di kawasan kubu Barisan Nasional termasuk Padang Terap yang pasti menjerat leher sendiri kelak. 


Barangkali ini yang dikatakan kifarah untuk PAN yang memberontak dan memusuhi Pas namun kehilangan apa yang diinginkan gara-gara sikap menikus mereka sendiri.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/politik/analisis-pan-turut-8216-menikus-8217-di-kedah-1.597020#ixzz58ZUcCjaF
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Bo Boi Boy ada KUASA 5 Husam Musa ada “KUASA 10

Pengerusi Parti PAN Kelantan, Datuk Wan Rahim Wan Abdullah, yang sebelum banyak kali berdalih untuk membuktikan tentang dakwaannya 10 wakil rakyat Kelantan akan turut bersama Adun Salor Datuk Husam Musa menyertai parti PAN akhirnya terpaksa mmebuat lawak bagi menutup penipuan selama ini.

Pada ceramah semalam, Wan Rahim malu-malu akhirnya buat lawak bodoh dengan menyebut 10 orang Adun yang menyertai PAN bersama Husam Musa ialah;

1. Husam Musa
2. Husam bin Musa
3. Husse Mosa
4. Husang Musa
5. Husam anak Musa
6. Huse Muse
7. Husse Mosa
8. Hussang
9. Si Baju Petak
10. Si Huse

Inilah kerja PAN, suka kencing. Entah berapa ramai penyokong PAN kena kencing semalam saya tak pasti.

Selain kencing memang Wan Rahim berniat jahat untuk mengkucai kacirkan PAS Kelantan dengan menimbulkan rasa syak wasangka antara ahli-ahli DUN bagi melemahkan kerajaan PAS Kelantan. Tapi biasa dan lumrah kerja jahat ini akhir Allah dedah dan sekaligus mengaibkan si Wan Rahim dan parti PAN.

Untuk mengelak malu si Wan Rahim kata, Husam Musa ada KUASA 10, ya macam cerita Bo Boi Boy tapi Bo Boi Boy hanya ada 5 kuasa Husam Musa ada 10 Kuasa. Antara kuasanya yang jarang orang mengetahui Husam Musa suka menyalahkan orang lain seolah-olah dia sahaja yang betul.

Satu lagi kuasa Husam ialah memporak perandakan parti. Jadi jangan hairan selepas ini parti PAN akan kucai kacir kerana Husam sudah pasti akan menjatuhkan Mat Sabu!

Anonymous said...


Jika munafik 2:32 PM ternakan pakatan munafik pimpinan kafir harbi membawa berita kepada anda , maka tolaklah berita tersebut kerana berita munafik adalah berita gred longkang.

Dan kita tidak akan terkejut jika munafik 2:32 PM ini membuat pelbagai dakwaan karut tanpa sebarang bukti konon parti Islam PAS telah dibubarkan di seluruh negara atau PAS telah menjadi komponen BN atau PAS telah menerima RM 100 billion atau PAS telah menyebabkan gerhana bulan dan matahari, planet-planet berlanggar, tsunami di Jepun dan Indonesia, musim kemarau di Afrika, aras laut menurun, suhu bumi meningkat, kebakaran hutan di Amerika, bintang-bintang meletup di angkasa lepas dll.

Ini membuktikan barua-barua pakatan munafik sangat terdesak untuk memfitnah dan memburuk-burukkan perjuangan Islam yang dibawa oleh ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS.

Kita tahu ilmu menfitnah ulama Islam dan parti Islam ini dipelajari oleh barua-barua ternakan pakatan dari kepala bapak penipu rejim pengganas Israel.

Anonymous said...

Gelang emas tak kan jadi gelang suasa, keburukkan PAS akhirnya terdedah jua. Berserahlah kita pada Allah.

Anonymous said...

Dangdut Koplo dgn Nik Abduh tentu syiokkk

Anonymous said...

BARUA MUNAFIK ADALAH PESAKIT MENTAL

Jika barua-barua munafik ternakan pakatan munafik pimpinan kafir harbi membawa berita kepada anda , maka tolaklah berita tersebut kerana berita munafik adalah berita gred longkang.

Dan kita tidak akan terkejut jika munafik-munafik dedak ini membuat pelbagai dakwaan karut syok sendiri tanpa sebarang bukti konon parti Islam PAS telah dibubarkan di seluruh negara atau kononnya PAS mengkafirkan orang kafir(orang yang menentang Al-Qur'an dan Sunnah) atau PAS melelong atau menjual Islam pada harga RM200 billion atau semua cawangan PAS di Kedah, Terengganu dan Kelantan telah dibubarkan atau PAS telah menjadi komponen BN atau PAS telah menerima RM 100 billion dari UMNO atau PAS menentang ajaran Islam atau PAS menerima kereta mewah dari rejim pengganas Israel atau PAS telah menjual semua cawangan PAS kepada BN ... bla ... bla... bla... bla .... bla

Barua-barua munafik ini jelas mengidap penyakit jiwa yang kronik !

Anonymous said...

BARUA MUNAFIK PESAKIT MENTAL II

Kita juga tidak terkejut jika munafik-munafik dedak roket ini menyalahkan PAS konon PAS telah menyebabkan gerhana bulan dan matahari, planet-planet berlanggar, tsunami di Jepun dan Indonesia, musim kemarau di Afrika, aras laut menurun, suhu bumi meningkat, kebakaran hutan di Amerika, bintang-bintang meletup di angkasa lepas, gunung berapi meletup di Filpina, banjir besar di Amerika Selatan dll .... bla... bla ... bla ... bla ... bla.

Penyakit mental barua-barua munafik semakin kritikal !

Anonymous said...

BARUA MUNAFIK PESAKIT MENTAL III

Kita juga telah membaca komen-komen yang ditulis oleh barua-barua munafik yang penuh dengan maki hamun, fitnah , sumpah seranah yang ditujukan ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana PAS pimpinan ulama Islam berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam.

Inilah bentuk 'nasihat' yang diberikan kepada ulama Islam dan parti Islam PAS oleh barua-barua munafik ternakan pakatan munafik pimpinan kafir harbi!

Ini membuktikan barua-barua pakatan munafik sangat terdesak untuk memfitnah dan memburuk-burukkan perjuangan Islam yang dibawa oleh ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS.

Kita tahu barua-barua munafik ini mempelajari ilmu menfitnah, memaki hamun , sumpah seranah dan menghina ulama Islam dan parti Islam ini dari kepala bapak penipu rejim pengganas Israel.

Anonymous said...

PEMBETULAN KOMEN March 2, 2018 at 4:57 PM :

Kita juga telah membaca komen-komen yang ditulis oleh barua-barua munafik yang penuh dengan maki hamun, fitnah , sumpah seranah dan penghinaan yang ditujukan kepada ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana PAS pimpinan ulama Islam berjuang membela agama Islam dan hak umat Islam.

Inilah bentuk 'nasihat' yang diberikan kepada ulama Islam dan parti Islam PAS oleh barua-barua munafik ternakan pakatan munafik pimpinan kafir harbi!

Anonymous said...

PAKATAN SEKULAR LIBERAL-KAFIR HARBI TERDESAK GUNA TAKTIK KOTOR BILA PRU14 SEMAKIN HAMPIR

Kajian-kajian terbaru mendapati umat Islam akan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14.

Hasil kajian ini telah menyebabkan pemimpin-pemimpin Pakatan Sekular Liberal-Kafir Harbi menjadi panik dan ketakutan maka kita tidak merasa hairan melihat mereka mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menfitnah, memburuk-burukkan, menghina, memaki hamun dan menyumpah seranah parti Islam pimpinan ulama Islam.

Rejim pengganas Israel adalah pakar dalam penciptaan dan penyebaran fitnah seperti menggunakan menggunakan taktik kotor yang sama untuk menindas dan memburuk-burukkan agama Islam dan menfitnah dan memburuk-burukkan mangsa kekejaman dan kezaliman rejim pengganas Israel.

Adakah pemimpin-pemimpin pakatan sekular liberal-kafir harbi telah menerima latihan dari rejim pengganas Israel?

Bekas pemimpin DA-Pig telah mendedahkan pemimpin-pemimpin DA-Pig telah menerima latihan, dedak dan sokongan dari rejim pengganas Israel.

Anonymous said...

PRU14 PALING KOTOR

Semakin hampir PRU14, kita mendapati musuh-musuh parti Islam PAS semakin sibuk meencipta dan menggunakan pelbagai fitnah untuk untuk menfitnah, memburuk-burukkan, menghina, memaki hamun dan menyumpah seranah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam semata-mata kerana PAS membela agama Islam dan hak umat Islam.

Kita juga tidak terkejut dengan tindakan terdesak musuh-musuh PAS kerana akhbar sebuah parti kafir harbi telah menulis Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan menjadi “ibu kepada semua PRU” dan dijangka menjadi pilihan raya paling kotor pernah diadakan.

Anonymous said...

Anda menuduh orang lain BARUA, sebenarnya anda sendiri yang BARUA BARUA BARUA. berDANGDUT KOPLO bersama PAS....

Anonymous said...

Jangan jadi ahli PAS kalau tak pandai memaki orang lain, contohilah Tuang Presideng PAS dalam bab maki memaki.....macam syiah

Anonymous said...

Siapa makan cili, dia akan rasa pedas.

Sekarang barua 7:07 pm ternakan DA-Pig sedang meroyan sakan kerana termakan cili.

Anonymous said...

Yang pasti ialah syaitan dedak roket pandai memaki hamun , menfitnah, menyumpah seranah ulama Islam dan parti Islam PAS yang sedang berjuang menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam.

Sesungguhnya Allah bersama ulama Islam dan pejuang Islam seperti PAS.

Anonymous said...



Buat apa pun tak guna. Khiamat semakin dekat. Perkara tersebut telah di katakan berlaku termasuk lah pemimpin yang tidak amanah dan ulama yang jual agama.

Allah bagi tahu.. dan memang pun betul berlaku... Kenapa awal-awal Allah bagi tahu?

Anonymous said...

Pendatang Haram kuasai perniagaan kecil dan sederhana secara terbuka sebab ada pegawai2 kerajaan yang makan rasuah!


Sembang lah deraih tara mana di dalam wawancara media perdana! Takde guna!

Hakikat bahawa ADA pegawai2 penguatkuasaan pihak berkuasa tempatan, pihak agensi2 dan jabatan2 kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan KUAT MAKAN SUAP atau DUIT RASUAH serta Ganjaran2 sampingan yang lain adalah PUNCA semakin berleluasanya PENAKLUKAN EKONOMI dan PENCEMARAN NILAI2 BUDAYA serta SOSIAL sekarang ini di kebanyakan pekan2 dan bandar2 di seluruh MALAYSIA!

Kerajaan Melayu ni memang terbukti amat lemah dari segi menjaga Amanah serta Hak penduduk pribumi negara ini.

Semakin hari semakin tergadai negara ini di sebabkan adanya PARA PETUALANG dan PENGKHIANAT yang memegang kuasa TETAPI RAKUS MAKAN SUAP dan RASUAH serta kuat mengampu para durjana yang KORUP tahap gila babun!

Tak percaya?

Saksikan dengan mata kepala sendiri. Mereka bebas berniaga secara terbuka di sekitar Kota Raya, Kuala Lumpur.

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang munafik dan puak kafir harbi telah berputus asa dalam perjuangan syaitan mereka untuk menegakkan kebatilan iaitu kemungkaran dan kesesatan dan menghapuskan kebenaran (Islam).

Dan sebilangan munafik telah keluar dari perjuangan Islam kerana mereka kepanasan dalam jemaah Islam untuk menyertai tentera Ahzab yang menentang Allah dan RasulNya. Celakalah mereka kerana menyertai musuh Allah dan RasulNya.

Maka mereka mencipta pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan, memaki hamun , menyumpah seranah, menghina dan menfitnah ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS yang sentiasa berjuang dan berjihad untuk menegakkan kebenaran dan menentang kebatilan.

Sesungguhnya Allah telah mencipta musuh untuk setiap Nabi dan Allah juga telah mencipta musuh untuk ulama Islam dan jemaah Islam seperti parti Islam PAS kerana itu semua adalah ujian untuk para Nabi dan pejuang Islam.

Anonymous said...

Kelakuan barua-barua PAS di sini lebih "teruk" dari orang kafir, sedarlah anda TIDAK MENUNJUKKAN AKHLAK ISLAM sedangkan nama parti anda ada perkataan ISLAM. Anda selayaknya seperti pengganas syiah di syria .....

Anonymous said...

Barua-barua rasis seperti barua 10:09 PM menunjukkan sikap perkauman melampau dengan memuliakan puak kafir harbi yang menentang Allah dan RasulNya dan menindas umat Islam dan menghina pejuang Melayu-Islam yang berjuang menegakkan kebenaran dan menentang kemungkaran dan kesesatan.

Orang yang 'suci' pada mata barua-barua rasis ini ialah orang yang melakukan pelbagai skandal rasuah dll seperti skandal merobohkan berpuluh kampung dan gerai perniagaan Melayu-Islam, skandal kertas kerja dan skandal terowong dan skandal banglo terlajak diskaun, skandal tanah rakyat dan tanah kerajaan, projek kroni dan bini, pesta arak terbuka, LGBT, atheis, zina, judi dll.

Orang yang 'suci' pada mata barua-barua rasis ini ialah orang yang bersekongkol dengan sifu banglo terlajak diskaun yang memimpin parti kafir harbi DA-Pig menentang Islam dan menafikan hak umat Islam.

Inilah sikap sebenar barua ternakan parti perkauman ultra kiasu DA-Pig yang suka menghina ajaran Islam dan menindas umat Islam!

Anonymous said...

Bai bai PH, kami bersama UMNO ZALIM sekarang (kata Ulamak PAS)

Anonymous said...

TANDA AWAL DA-PIG DAN KHADAM AKAN TERSEMBAM DALAM PRU 14

Tuang punahsihat DA-Pig tersembam dalam tandas yang membawa maksud parti kafir harbi DA-Pig dan khadam-khadam dalam pakatan munafik sekular liberal akan tersembam dalam PRU 14 !!!

InsyaAllah !

Anonymous said...

1:20 orang GILA BABI, tolong jangan ambil hati yer

Anonymous said...

Kita tidak ambil hati sebab kita tahu barua dedak DA-Pig 2:06 AM adalah pesakit mental tahap 4 !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails