Monday, January 29, 2018

Jangan Rapat Golongan Penyanyi, Rogol Peminat Sendiri?

Penyanyi rap Nelly nafi rogol peminat dalam bas sewaktu konsert jelajah
Nelly menafikan tuduhan itu di mahkamah pada 26 Januari lepas dan sebelum itu dia turut mendesak agar pertuduhan itu digugurkan. - Astro Gempak

HALAMAN HIBURAN
PENYANYI rap terkenal Nelly menafikan tuduhan merogol seorang peminatnya dalam bas yang diguna untuk konsert jelajahnya tahun lalu di Seattle, Amerika Syarikat.

Selain itu, Nelly turut menafikan dua lagi pertuduhan melakukan salah laku seksual terhadap dua peminatnya di England. Nelly menafikan tuduhan itu di mahkamah pada 26 Januari lepas dan sebelum itu dia turut mendesak agar pertuduhan itu digugurkan.

Nelly didakwa merogol peminatnya di dalam bas pada Oktober lalu manakala dua lagi pertuduhan didakwa dilakukan pada Jun 2016 dan Disember 2017. Menerusi kertas pertuduhan di mahkamah yang diperoleh Associated Press, Nelly mengakui kejadian yang berlaku di Seattle adalah atas dasar persetujuan bersama.

Ada orang kata begitulah cara kehidupan kebanyakan artis-artis, kegiatan seks bagi mereka biasa sahaja, tak kira bukan suami isteri asal suka sama suka, ok aje.. Kalau tak suka pula akhirnya, baru timbul kes rogol.

Dalam Islam, kegiatan tidak bertamaddun begini telah ditinggalkan sebagai kegiatan jahiliah yang perlu dijauhi. (IH)

12 comments:

Anonymous said...

http://semuthitam80.blogspot.my/2017/09/isu-pesta-arak-buat-khalid-samad-hilang.html?m=1

ISU PESTA ARAK BUAT KHALID SAMAD HILANG SUARA???

Heran bin Ajaib bila takde seorang pun dikalangan pemimpin PAN mahupun PPBM yang berani bersuara mengenai isu pesta arak yang nak dianjurkan di Kuala Lumpur baru - baru ini.

Sebaliknya, kita hanya mendengar suara - suara sumbang dari beberapa orang pemimpin DAPigs yang mempertikaikan kenapa pesta tersebut perlu dihalang oleh pihak pihak tertentu.

Tapi, perkara itu tidak menjadi satu fenomena yang aneh memandangkan ramai pemimpin Melayu dikalangan puak Pakatan Haprak tu memang tidak berani bersuara menentang DAPigs.

Nak pulak dikalangan pemimpin PAN yang memang sudah terkenal sebagai parti Ternakan DAPigs. Masa diorang dalam PAS dulu pun diorang tak berani nak menentang DAPigs secara terbuka.

Inikan pula bila diorang menyertai parti yang ditubuhkan khusus untuk membela serta menjaga kepentingan Politik parti tersebut. Maka, tak heran la jika tiba - tiba mereka hilang suara.

Kelibat pemimpin besar PAN seperti Si Khalid Samad yang pada suatu ketika dahulu pernah menjuarai isu arak di Selangor sewaktu berada dalam PAS kini lansung tak nampak batang hidungnya.

Kalau dulu, Si Khalid Samad ni bukan main lantang lagi mengkritik rakan seperjuangannya, Datuk Dr. Hasan Ali kerana mencadangkan larangan penjualan arak di sekitar kawasan Shah Alam.

Malah, kritikan yang dilontarkan oleh Si Khalid Samad itu menjadi satu isu yang sangat serius sehingga menyebabkan Datuk Dr. Hasan Ali bukan sahaja kehilangan jawatan, bahkan dipecat dari parti.

Tapi sekarang, ke mana hilangnya kelibat Si Khalid Samad tu? Kenapa dia tak bersuara lansung apabila isu berkaitan dengan pesta arak ni menjadi bahan pertikaian pelbagai pihak?

Takkan dia tak nak ambik peluang ni untuk membelasah pihak DBKL yang melarang penganjuran pesta tersebut seperti mana yang pernah dilakukan terhadap Datuk Dr. Hasan Ali?

ATAU adakah mungkin Si Khalid Samad ni tak nak bersuara kerana setakat ini nama DAPigs tidak dikaitkan dengan pesta tersebut sepertimana yang pernah berlaku sebelum ini?

Cuba kalau isu pesta arak ni dikaitkan secara lansung dengan pemimpin DAPigs seperti Tony Puaka, Terasa Kok ataupun Anthony Loke. Masa tu baru kita boleh tengok Si Khalid Samad ni meroyan tak tentu arah menyerang semua pihak bagi mempertahankan mereka!!!

Anonymous said...

Imgat PAN pedulikah pasal isu moral dan isu halal dan haram. Dlm isu arak seperti cooy n paste diatas ini perangai PAN ada ciri2 Abdullah bin Ubbay. Mana ada amal makruf nahi mungkar yg tinghal hanya Beer is good for you. Ini semua dilakukan demi barakah roket yg diterima di Bukit Bendera

Anonymous said...

Saya menyeru kpd tuan punya website nie supaya lebih bertanggungjawab. Pakai main tuduh org yg mengucap syahadah sbg munafik. Kita hanya mampu menilai apa yg tersurat bukan yg tersirat. Ini lah salah satu sebab saya tak lagi menyokong Pas. Pernagia sestgh ahli dan pemimpin yg suka melabel kafir dan munafik pada mereka yg tak sekepala.

Anonymous said...

Yg dr Maria minta cukai arak murah. Khalid Samad d Oktoberfest.

Orang kata ada ciri-ciri. Maknanya kelakuan itu ada sikap menyerupai. Banyak la sokong beer itu tersirat

Anonymous said...

Artikel Semut Hitam boleh lenjan PAN dan PH sampai pengsan

http://semuthitam80.blogspot.my/2017/09/mursyidul-am-pan-keluar-fatwa-pesta-arak.html?m=1

MURSYIDUL AM PAN KELUAR FATWA PESTA ARAK!!!

Kalau sebelum ini, pelbagai pihak mula meragui pendirian parti sekutu DAPigs dalam Pakatan seperti PAN terhadap isu yang berkaitan dengan pesta arak yang telah diharamkan oleh DBKL.

Sejak isu itu dibangkitkan, rata - rata pemimpin PAN ini hanya mendiamkan diri dari memberi sebarang komen secara terbuka kerana takut mereka dilabelkan sebagai Anti Islam.

Jika tidak, sudah pasti suara - suara pemimpin PAN seperti Si Khalid Samad itu akan dpat kita dengar secara lantang sepertimana yang pernah dilakukan oleh Ahli Parlimen Shah Alam itu.

[ISU PESTA ARAK BUAT KHALID SAMAD HILANG SUARA???]

Dan semalam, Mursyidul Am PAN tampil mengeluarkan fatwa berhubung isu tersebut. Antara lain, dia mendakwa arak itu hanya akan membawa lebih banyak keburukan kepada manusia.

Walaupun larangan dari DBKL terhadap pengajuran pesta tersebut dibantah oleh DAPigs, tapi Mursyidul Am PAN ni tetap menganggap tindakan pihak berkuasa itu adalah sangat wajar.
“Mereka berhak untuk minum arak atau berkenduri-kendara dengannya, selagi tidak merosakkan pihak lain. Mereka boleh meminumnya secara seorangan atau secara berkumpulan sesama mereka di tempat mereka.
“Islam tidak menyekat hak bukan Islam untuk meminum arak di tempat mereka. Walau bagaimanapun, pihak berkuasa tempatan boleh mengawal selia majlis arak mereka dan jika terdapat sebarang pelanggaran undang-undang maka mereka boleh diambil tindakan.
“Itulah tindakan yang telah dilakukan oleh DBKL dalam mengatasi isu pesta arak ini,” ujarnya lagi.
Maka persoalannya, adakah dikalangan pemimpin PAN itu sendiri akan akur dengan fatwa yang telah dikemukakan oleh Mursyidul Am parti mereka ini memandangkan mereka masih mendiamkan diri?

ATAU, adakah mereka menentang pandangan tersebut dan menyifatkannya sebagai satu kenyataan yang dibuat secara peribadi bagi memenuhi kehendak serta menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak DAPigs???

ted manoff said...

Ibnu..octoberfest diadakn dijohor tk pulak pas bising..kenapa pas diam seribu bahasa..malah mb johor mnta isu nii tk diperbesar pulak..🍻🍻🍺

Anonymous said...

Parti Amanah Negara (AMANAH) Kelantan membuat laporan polis berhubung program PAS yang akan berlangsung malam ini di Wisma Tok Guru, Salor yang didakwa melanggar perintah mahkamah.
Pengerusi AMANAH kawasan Kubang Kerian, Fauzi Muhamad berkata, PAS diingatkan agar mematuhi perintah injunksi erinford yang dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi Kota Bharu, berhubung kemelut pertikaian antara Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Datuk Husam Musa dan Mohd Yasin Yusoff dalam isu hartanah melibat premis tersebut.
Menurutnya, ia berikutan penganjuran sebuah konsert hiburan oleh Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan dan Majlis Tindakan Dun Salor yang akan diadakan bertempat di Wisma Tok Guru, malam ini.
"Tindakan PAS melanggar perintah injunksi Erinford oleh Mahkamah Tinggi Kota Bharu ini amat dikesali dan ia disifatkan sebagai suatu lagi cubaan provokasi melampau.
"Ia berlaku selepas sebelum ini pihak PAS telah memasang papan tanda yang melarang sebarang aktiviti dijalankan di atas hartanah yang masih dalam pertikaian di mahkamah," katanya kepada Malaysiakini, hari ini selepas membuat laporan polis di Balai Polis Kubang Kerian, Kota Bharu.
Terdahulu, PAS merancang program Hiburan Alternatif yang akan menampilkan persembahan dikir barat dan acara cabutan bertuah.
Isu Wisma Tok Guru yang dijadikan Pusat Khidmat ADUN Salor menarik perhatian ramai selepas pemilik asal hartanah itu menjual tiga lot tanah kepada Mohd Yasin yang juga setiausaha kerja PAS Kelantan.
Tanah itu asalnya dibeli bekas ADUN Salor, Allahryarham Datuk Ahmad Rosli Ibrahim dan menamakan isterinya sebagai pemilik.
Namun baru-baru ini tanah berkenaan dijual kepada Mohd Yasin pada harga RM700,000.
Husam bagaimanapun berjaya mendapatkan perintah injuksi 'Erinford' sekali gus membolehkan beliau menggunakan hartanah tersebut seperti sebelum ini sementara keputusan akhir kes pertikaian itu dibuat.
Sementara itu, difahamkan Husam melalui peguamnya telah menghantar notis peringatan kepada pihak peguam Mohd Yasin agar mematuhi perintah injunksi Erinford tersebut.
Namun, difahamkan juga program yang dirancang PAS itu tetap bakal berlangsung seperti dijadualkan. - MK

celahgelegar at 9:15 AM

Anonymous said...

PAN kalau tak menipu tak sah

http://www.harakahdaily.net/index.php/berita/15-tanah-air/3270-octoberfest-kesal-memo-dipulang-semasa-sidang-media

Oktoberfest: Kesal memo dipulang semasa sidang media

PARTI Islam SeMalaysia (PAS) Negeri Johor telah berkunjung ke Hotel Mutiara Johor Bahru pada petang tadi bagi tujuan mengadakan perbincangan dan menghantar memorandum kepada pihak pengurusan hotel tersebut kerana PAS Johor telah menerima aduan daripada masyarakat Islam mengenai akan adanya 'Oktoberfest' yang digembar-gemburkan sebagai program pesta arak seperti mana yang ditularkan di dalam media.

Delegasi Badan Perhubungan PAS Negeri Johor (BPPNJ) diketuai oleh Timbalan Pesuruhjaya, Khairul Faizi Ahmad Kamil, Ustaz Azlisham Azahar (Ketua Dewan Ulamak PAS Johor), Ustaz Juwahir Amin (Ketua Dewan Pemuda PAS Johor), Ustaz Haji Salehudin Dahiran (Bendahari BPPNJ), Samsuddin Jaafar (Ketua Penerangan BPPNJ) dan beberapa pimpinan yang lain.

PAS Johor yang mengamalkan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) mengambil sikap untuk mendapatkan penjelasan daripada pihak hotel tentang perkara tersebut bagi mengelakkan salah faham dan akan memberikan pandangan berkaitan dengan perkara ini.

ted manoff said...

Tkpayah spiin caii..benda nii tetap berjalan..nii bkn negara JALIBAN kahkahkah..🍆🍆

Anonymous said...

Banding dgn Khalid n Mariah yg sokong benda2 arak ni. Kira PAS okey tu. Terbukti lagi PAN khadam DAP

Anonymous said...

Daripada Artikel ini saya boleh rumuskan komen ini

"Jangan Rapat Golongan Anti Islam, Buli Peminat Sendiri?"


Tolak PH dan Komponen2nya kerana DAP anti Islam manakala PAN, PKR dan Bersatu hanyalah bertaraf Khadam

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

Jika tanah kita diduduki oleh orang asing secara haram dan orang asing tersebut mendakwa tanah kita milik mereka sedang nama mereka tidak wujud dalam geran tanah kita bahkan mereka memfitnah, menghina dan menghalau kita keluar dari tanah kita sendiri, apakah jenis orang asing tersebut? Peneroka haram? Penyamun? Pengikut Abu Jahal? Scammer?

Itulah yang sedang dilakukan oleh puak kuali kuasa 10 yang menduduki tanah parti Islam secara haram. Puak ini cuba menggunakan undang-undang untuk menyamun tanah milik parti Islam sedangkan nama puak kuali kuasa kuasa 10 tidak wujud dakam geran tanah tersebut.

Kita boleh bayangkan jika apa akan berlaku jika khadam parti kafir harbi BiaDap memerintah negara ini.

Marilah kita katakan PORRAHHH kepada Pakatan liberal-kafir harbi pimpinan sifu banglo terlajak diskaun yang memusuhi agama Islam dan umat Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails