Monday, January 22, 2018

B/Ahli Majlis Pimpinan PKR Johor, Masuk PAS. Al-hamdulillah!


PAS Kawasan Parit Sulong menerima permohonan keahlian daripada bekas Ahli Majlis Pimpinan PKR Negeri Johor, Abdul Aziz Muhammad yang menyerahkan borangnya semalam.

Penyerahan itu diterima langsung oleh Timbalan Presiden, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man sempena kuliah Maghribnya di Markas PAS Parit Pulai, di situ.

Dalam kuliahnya itu, beliau menitipkan ingatan bahawa perjuangan PAS adalah untuk menegakkan Islam menyambung usaha dilaksanakan para Rasul terdahulu. 

Kredit
Bur Lock Lee 




Lihat juga..

15 comments:

Anonymous said...

MARILAH KITA JAUHKAN DIRI DARI DAP YG ANTI ISLAM DAN SEKUTU2 MEREKA YAKNI KOMPONEN PH


http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti-Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

Anonymous said...

PEMBONGKARAN ISMA TERHADAP MARINA

http://www.ismaweb.net/2018/01/22/netizen-marah-kenyataan-marina-mahathir-mengenai-islam/

Netizen Marah Kenyataan Marina Mahathir Mengenai Islam
Oleh Siti Fatimah Ishak

BANGI, 5 Jamadilawal 1439H, Isnin – Beberapa hari ini pengguna laman sosial berang dengan sikap aktivis liberal, Marina Mahathir, yang tidak sudah-sudah mempersoal Islam.

Rata-ratanya pelik dengan sikap pemimpin Sister In Islam (SIS) itu yang dianggap tidak sensitif apabila membicarakan isu berkaitan Islam.

Marina mendakwa negara hanya akan maju jika bersikap liberal, dan menuduh Islamisasi akan merosakkan Malaysia.

Katanya lagi, Malaysia di ambang kemerosotan jika negara meneruskan agenda Islamisasi yang tidak hanya akan memecahbelahkan masyarakat, tetapi menyuburkan keganasan, lapor Suara TV.

“Marina Mahathir, kamu tak payah keluarkan kenyataan yang menyakitkan hati. Jagalah rumahtangga kamu. Biarkan Tun M sahaja yang terlibat dalam politik,” tulis Zulfakar Mohd Derus.

“Apa kata, dia mati nanti jangan ada sesiapa orang Islam mandi, kapan, solat, dan kebumikan dia. Biar agama lain buatkan semua untuk dia,” tulis Ikhwan Abd Kahar.

Selain itu Singa Malaya berkata, Marina perlu kembali ke pangkal jalan dengan sikap dan perbuatannya selama ini yang menidakkan kebenaran Islam.

“Kamu mengunakan kemajuan Yahuni. Para saintis menyatakan bahawasanya al-Quran mendahului apa yang mereka perbuat. Hal ehwal duniawi Allah telah menyatakan kesemuanya. Berkemungkinan besar kamu tidak memahami yang tersurat apatah lagi yang tersirat.

“Kamu adalah satu-satunya wanita yang amat malang. Sungguh amat memilukan. Akhir kata sesat dihujung jalan kembalilah ke pangkal jalan,” katanya.



“Bagus kau nak maju.. tapi kalau taknak guna cara Allah, jangan kau guna otak kau, badan kau, hati kau, pulangkan dulu segala yang Allah punya.. selepas itu silakan kerana kau terlalu maju daripada Allah,” sindir Nick Kamil.

Bercakap di Kuala Lumpur baru-baru ini, Marina mendakwa tindakan seorang lelaki menampar seorang wanita Muslim kerana tidak memakai tudung di khalayak ramai, sebagai Islamisasi tidak positif atau sihat untuk negara.

Menyentuh mengenai buku Illusion of Democracy, Marina berkata, penerbitan itu memberikan ‘dukungan empirikal’ terhadap pendiriannya mengenai Islamisasi di Malaysia kerana “ia satu bentuk penjajahan, satu konsep yang selama ini tidak pernah diketahui tidak ganas.”

Malah, Marina menganggap kecaman terhadap ucap selamat kepada orang yang berlainan agama, membuktikan Islamisasi tidak hanya memecahbelahkan masyarakat, tetapi turut membawa kepada keganasan.

Anonymous said...

SALAM, SILA LAYARI LINK DIBAWAH. VIDEO YOUTUBE MENUNJUKKAN DAP MENGAHALANG PEMBINAAN MASJID. KATAKN TIDAK KEPADA PH DAN DAP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INI TAK DAPAT PUTERJAYA SUDAH HINA ISLAM. KALAU DIBERI MUKA TAK TAU APA YG JADI. TENGOK VIDEO SENDIRI INSAF

LINK VIUDEO

https://www.youtube.com/watch?v=H-0os1H0YJg
a
DAP halang pembinaan masjid kerana alasan ganggu waktu tidur merek

Anonymous said...

NWAR PUN KENA TIPU

http://www.malaysia-today.net/153026-2/

Mahathir Berjaya Tewaskan Anwar Sekali Lagi

(1Media) – Kejayaan terbesar Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam Pakatan Harapan bukan kerana berjaya melobi pimpinan tertinggi pakatan pembangkang supaya ‘angkat’ beliau sebagai calon Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz sebaliknya berkata, kejayaan sebenar Mahathir dalam Pakatan Harapan adalah terus berjaya menumpaskan pencabar terkuatnya yang beliau sendiri pernah penjarakan satu waktu dahulu iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut beliau, kejayaan besar lain Mahathir selepas menyertai Pakatan Harapan adalah memastikan pakatan pembangkang melupakan tonik keramat ‘reformasi’ Anwar yang merupakan simbol penentangan keatasnya sejak tahun 1998.

“Kejayaan Mahathir apabila mereka (pakatan pembangkang) mampu untuk terus ditipu dengan taubat palsu yang bersalut keangkuhan. Kejayaan Mahathir hari ini adalah menghilangkan ketajaman perseteruannya dengan DAP yang dimusuhinya.

“Kejayaan Mahathir hari ini ialah membenam Parti Amanah Negara (PAN) ke dalam lumpur. DAP menyucuk hidung PAN lalu membiarkan Mahathir menariknya ke kubang lumpur. Berkubanglah di situ dengan penuh amanah kepada tuan yang melahirkanmu..,” katanya lagi dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Mahathir yang diketahui memiliki dana yang besar berjaya mengangkat dirinya sebagai Pengerusi Pakatan Harapan hanya dalam tempoh beberapa bulan selepas menyertai gabungan parti pembangkang tersebut.

Beliau seterusnya berjaya melobi pimpinan tertinggi Pakatan Harapan supaya dicalonkan sebagai Perdana Menteri jika pembangkang menang PRU Ke-14 walaupun perkara itu dibantah penyokong pembangkang.

Pencalonan Mahathir sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan sekali gus mengenepikan dan menidakkan peluang ramai pemimpin lain yang telah bertahun-tahun bersama pembangkang.

“Itulah kejayaan Mahathir, mengulangi kejayaannya dulu menubuhkan UMNO Baru untuk mengalahkan Tengku Razaleigh Hamzah. Dia meninggalkan UMNO untuk mengalahkan Pak Lah.

Dia menubuhkan PPBM untuk mengalahkan Najib. Aksi terbaiknya kini ialah memenjarakan Anwar di dalam dan memenjarakan pengikutnya di dalam jeriji telunjuknya di luar. What a Kajang kick!!,” kata Nik Mohamad Abduh.
Nik Mohamad Abduh seterusnya mengingatkan Mahathir adalah punca kepada kerosakan negara disebabkan keangkuhan dan pemerintahan kuku besinya selama lebih 20 tahun sebagai Perdana Menteri.

Menurut beliau, Mahathir namun akhirnya mengalami kegagalan untuk terus mengemudi lalu meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan meninggalkan Malaysia dalam kesakitan dan kelesuan.

Beliau turut mengingatkan negeri Kelantan dibina lebih 20 tahun lalu di bawah tekanan tinggi dan serangan bertalu-talu tanpa balas kasihan Mahathir.

“Kelantan disisihkan dengan kebencian dan dendam kesumat seorang diktator yang tidak mampu melihat keupayaan orang lain turut membangunkan negeri dan negara,” katanya.

Sebelum ini, pemimpin Pakatan Harapan turut menggelar Mahathir sebagai bapa kepada segala penyamun dan melabelkan bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu sebagai firaun dan diktator yang menzalami rakyat.

Ramai daripada mereka termasuk Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, Mohamad Sabu dan Rafizi Ramli bagaimanapun membuat pusingan U menyanjungi Mahathir hanya selepas beberapa bulan tokoh korporat dan politik kaya itu menyertai Pakatan Harapan.

Perubahan mendadak pendirian pimpinan tertinggi Pakatan Harapan keatas Mahathir itu mengelirukan sebilangan besar penyokong pembangkang dan tiada penjelasan yang rasional mengenainya dibuat hingga hari ini.

Anonymous said...

apa contoh terbaik pas perintah kelantan selepas Arwah Tok Guru atau semasa pas perintah ternganu haram haprak ja yg ada

Anonymous said...

Contoh terbaik adalah kami tidak lagi bersama golongan anti Islam.

Adakah Naon 12:21 suka berkawan dgn golongan ini

VIDEO YOUTUBE MENUNJUKKAN DAP MENGAHALANG PEMBINAAN MASJID. KATAKN TIDAK KEPADA PH DAN DAP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INI TAK DAPAT PUTERJAYA SUDAH HINA ISLAM. KALAU DIBERI MUKA TAK TAU APA YG JADI. TENGOK VIDEO SENDIRI INSAF

LINK VIUDEO

https://www.youtube.com/watch?v=H-0os1H0YJg

DAP halang pembinaan masjid kerana alasan ganggu waktu tidur merek

Anonymous said...


Walaupun 100 orang bekas PKR yang serah borang, tetap tidak menjadikan perjuangan dan pemimpin parti suci hari ini benar.

Parti suci sampai bila-bila parti jual agama.

Anonymous said...

Nak buat pasar borong pun kena tengok kesesuaian.

Nak bina sekolah pun kena tempat yang betul.

Kalau tak jadi macam Hyper Market di kawasan ini yang sedang menanggung kerugian.

Mesjid hendaklah di bina untuk memberi kedamaian dan bukan kacau bilau.

Apakah tidak ada kawasan yang lebih sesuai?

Anonymous said...

Bila mana atheist dijulang, ugama dilupakan. Inilah pasal

Anonymous said...

Bagi orang macam Anon 12:46, apa pedapat pasal jual perjuangan dapat beer. kah kah kah

http://v2.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

hapuskan pas!!!hancurkan pas!!!


_Peminat hadi bewang_

Anonymous said...

Isu nya percaya pada Tuhan atau tidak.

Ada yang tidak percaya pada agama tapi percaya pada Tuhan.

Mereka juga percaya pada balasan dosa seperti berdosa makan dedak, berdosa menipu bagi mereka akan di balas juga sebab itu mereka tak suka pada agama kerana orang agama menipu sebab ada agama dengan jual agama

Wallahuaklam

Anonymous said...

Komen 12;57 pm ditulis oleh khadam DA-Pig yang menjadi khadam rejim pengganas IsraHell.

Anonymous said...

Ahli Ahli PAN lebih ramai dari rakyat Malaysia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jangan perleceh ok. Ini video Youtube menunjukkan kami ramai pengikut sehingga ada yg naik pokok kelapa sebab dewan penuh

https://www.youtube.com/watch?v=hfZmzkXO-xI

Video ceramah PAN (Amanah) yang ramai melimpah dewan

Layan kekuatan PAN dalam video ini. 2019 nanti ahli PAN akan lebih ramai dari penduduk Asia Tenggara

Hidup Mick Sabu, Hidup Husam Mimpi 15x



Yang terPANtas
Jeff John
Ayah PAN Penang Mareiiiiiiii

Anonymous said...

PAN..PAN..APA LAA NAK JADI...MALU DAN PELIK BILA AKU TGK PENGIKUT PAN LEBIH2 Lagi LOGO...PARTI DGN WARNA OREN TOK SAMI

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails