Wednesday, June 08, 2016

10 Agenda DAP Kuasai PKR & PAS. -Shen Yee Aun, Bekas Aktivis DAP


BEKAS aktivis DAP, Shen Yee Aun (SYA) mendedahkan bagaimana strategi licik DAP menguasai PKR dan PAS sebagai modus operandi untuk memecahkan undi Melayu/Islam di Malaysia.

Demikian lapor Blog Tranungkite Online (TKO)

Menurut Shen Yee Aun, dengan perpecahan undi Melayu/Islam kepada UMNO, PAS, PKR dan parti Islam baharu, ia bakal menguntungkan DAP sebagai ‘King Maker’ politik di negara ini.

"Saya adalah bekas Setiusaha DAP, Taman Gembira, Klang, Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan." Katanya.


Antara agenda DAP untuk menguasai PKR dan PAS, menurutnya ialah..

1. Lim Guan Eng tidak bersetuju dengan protes membebaskan Anwar Ibrahim ketika Anwar disabitkan secara sah dan benar bersalah oleh mahkamah. Keadaan ini melenyapkan perjuangan aura dan karisma Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum dan jambatan dalam Pakatan Pembangkang. Tiada sambutan dalam beberapa protes yang dianjurkan untuk menyokong Anwar Ibrahim.

2. DAP memberi sokongan penuh terhadap Wan Azizah dalam PKR untuk menjadi MB (Selangor) dalam pertembungan MB Selangor pada suatu ketika dahulu. Hal ini disebabkan Wan Azizah dilihat sebagai seorang individu yang mudah untuk dikawal. DAP tidak perlu lagi berhadapan dengan Anwar Ibrahim. Mereka hanya perlu berhadapan dengan seorang pemimpin patung yang lemah dan lembab.

3. Kekayaan, kekuatan dan pengaruh DAP semakin kuat selepas mereka menguasai negeri Pulau Pinang yang kaya selama 2 penggal. Kekuatan ini memberi banyak ruang dan peluang untuk mereka untuk meluaskan kuasa dan pengaruh mereka.

4. DAP sangat marah terhadap PAS dan Hadi Awang kerana mengagalkan rancangan mereka untuk meletakkan Wan Azizah sebagai MB Selangor. Tanpa PAS dan Hadi Awang, Azmin Ali tidak akan sesekali menjadi MB Selangor. Peliknya, Azmin Ali tidak mengenang budi PAS dan ibaratkan kacang lupakan kulit apabila tidak berani berhadapan dengan DAP untuk memberi sokongan kepada Hadi Awang dan PAS yang suatu ketika dahulu menjadi kunci utama beliau menjadi MB. Keadaan ini hanya menandakan DAP begitu kuat sehingga Azmin Ali yang hebat juga tidak berani berhadapan dengan mereka.

5. Menurut Ketua Pemuda PAS Kuantan DAP telah memberi dana sokongan sebanyak RM 1.5 juta setahun kepada PASMA untuk memecahbelahkan PAS. Perjudian politik DAP adalah sekirannya PASMA mampu menggulingkan kesemua ulama dalam PAS maka DAP akan mampu menguasai parti PAS. Malangnya, rancangan DAP tidak kesampaian apabila kesemua mereka yang ditaja oleh DAP disingkirkan dalam pemilihan PAS yang terbaharu.

6. Namun begitu, LGE dan DAP bukanlah calang – calang orang. Mereka sudah menyedari bahawa perjudian ini bukanlah merupakan satu perjudian yang mudah. Oleh itu, semasa kempen dan pemilihan PAS, LGE dan DAP sengaja menyerang Hadi Awang dan kepimpinan ulama dalam PAS. Hal ini disebabkan Lim Guan Eng (LGE) dan DAP sememangnya mahu kesemua pemimpin dan kumpulan yang ditaja oleh mereka ditewaskan dalam pemilihan tersebut. Serangan terhadap ulama hanya akan menyatukan ahli PAS untuk menyingkirkan pemimpin – pemimpin tajaan DAP.

7. Mengapa DAP/LGE mahu mereka disingkirkan ? Keadaan ini akan memberi peluang untuk mereka untuk menamatkan kerjasaman dengan PAS dan menyingkirkan PAS daripada Pakatan pembangkang. Seterusnya , individu dan kumpulan yang ditaja oleh mereka akan terus disuntik dana untuk menubuhkan parti dan blok politik baharu untuk menjadi rakan komponen mereka. Dengan ini, DAP akan dapat menguasai dan mengawal kepimpinan Melayu dalam Pakatan Pembangkang.

8. Sekirannya Pembangkang berjaya merampas Putrajaya dan calon Perdana Menteri Melayu daripada Pakatan tersebut juga adalah alat kawalan dan boneka DAP. Dengan ini DAP akan menjadi lebih berkuasa seperti mana pihak Yahudi menguasai kesemua Presiden Amerika Syarikat.

9. Keadaan ini juga membuka ruang untuk memecahbelahkan undi masyarakat Melayu. Sekirannya terhadap parti politik Melayu/Islam baharu dalam Pakatan Rakyat maka kebarangkalian untuk pertembungan 3 pihak akan berlaku ( PAS VS UMNO VS Parti Baharu Melayu/Islam Pembangkang ). Keadaan ini akan memberi kelebihan lebih kepada DAP untuk terus memenangi kerusi terbanyak dan selepas ini mungkin lebih banyak dalam pakatan pembangkang mereka.

10. Ketika PAS vs UMNO undi Melayu sudah berpecah kepada 50% 50%. Bayangkan kini ada puak ketiga ?


Berapakah lagi peratusan pengaruh Melayu dalam arena politik di negara kita ?

Demikian Shen Yee Aun.

Lihat..
E-Buku IH-107: Roket Pemikiran DAP Yang Bengkok..
E-Buku IH-107: Roket Pemikiran DAP Yang Bengkok..

10 comments:

Anonymous said...

ww.ismaweb.net/2016/05/kata-pedang-satu-undi-kepada-pan-bermakna-satu-undi-untuk-dap/

KATA PEDANG: Satu undi kepada PAN, bermakna satu undi untuk DAP

SECARA demokrasi, sesiapa yang berkelayakan dan memenuhi syarat dibenarkan bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar, termasuk calon bebas.

Namun, ada juga yang berpandangan adalah lebih baik bagi PAN meletakkan calon mereka di dua kerusi berkenaan, untuk menguji sejauh mana sambutan rakyat terhadap parti serpihan PAS itu.

Bagi mereka, pertembungan tiga penjuru yang mungkin bakal berlaku itu, akan menjadi contoh penilaian pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti.

Dengan itu, perkiraan boleh dibuat secara lebih mendalam bagi menghadapi situasi demikian.

Bagi Pedang pula, biarlah kerusi Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar ini ditandingi mengikut tradisinya iaitu pertembungan satu lawan satu antara PAS dan Barisan Nasional (BN).

Hal ini kerana, walau siapa pun yang menang, kerusi itu akan terus kekal di tangan orang Melayu Islam bersesuaian dengan majoriti pengundinya adalah bangsa Melayu.

Mengikut rekod, Parlimen Sungai Besar mempunyai 42,836 pengundi dengan pecahan kaum Melayu 28,776 (67.18 peratus), Cina 13,142 (30.68 peratus), India 820 (1.91 peratus) dan kaum lain 98 (0.23 peratus).

Kuala Kangsar pula mempunyai lebih 31,871 pengundi dengan pecahan Melayu mewakili 69.18 peratus, Cina 23.62 peratus, India 7.12 peratus dan kaum lain 0.09 peratus.

Meskipun bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin yang kini Timbalan Pengerusi PAN Perak amat yakin partinya mempunyai peluang sehingga 51 peratus untuk mengalahkan calon BN, Pedang tetap tidak bersetuju dengan pencalonan PAN.

Agenda Melayu dan Islam bukan agenda utama PAN dan pakatan itu.

Jikapun PAN mahu memperjuangkan Islam menerusi politik, PAN mesti akan akur dan tunduk jika DAP menentang tindakan Islamisasi oleh PAN.

Ini sudah jelas, tak perlu dibuktikan lagi.

Tambahan pula, bekas Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad telah menegaskan bahawa DAP adalah parti dominan dalam pakatan (tiada) harapan, bukannya PAN atau PKR.

Oleh itu, pengundi Sungai Besar dan Kuala Kangsar, jangan beri ruang langsung kepada PAN jika mereka bertanding pada hari pengundian 18 Jun nanti.

Kata Pedang: Semua sudah maklum, PAN hanyalah ‘hamba’ kepada parti rasis dan cauvinis DAP dalam pakatan (tiada) harapan.


Reply

Anonymous said...

Maknanya Pas tadak tulur kerana takut pd kapir atau ayah ping terlebih makan dedak sebab nak jadi punasihat

Anonymous said...

HARGA GETAH 1.80 SEKILO...RAKYAT LAGI DI KENAKAN GST ....NAK MAKAN PUN SUSAH....LAGI NAK CERITA BANYAK2......

Anonymous said...

HE SYA ni dah kenyang kot..

Anonymous said...

YAKIN KALAU DIA BERTANDING!!!

Haduhai!!! Apa la malang sungguh nasib Si Mat Sabu ni ye. Sibuk sangat dia berkempen memburukkan orang lain dengan melabelkan PAS sebagai sebuah parti yang tak boleh menang.

Tapi hakikatnya, dia sendiri pun kalau bertanding belum tentu boleh menang. Malah, dikalangan ahli parti KUALI yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu sendiri pun tak yakin dia boleh menang.

Parti itu sebelum ini telah membuat keputusan untuk memilih Si Mat Sabu ni sebagai calon yang mewakili Pakatan Haprak tu sebagai calon di Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar.

Namun, nama Si Mat Sabu ni tidak terpilih dan telah digugurkan daripada menjadi calon semasa keputusan penamaan calon didedahkan sebelum ini.

Sebaliknya, nama lain yang muncul untuk mengantikan Mat Sabu, calon tersebut adalah profesor fizik Dr Ahmad Termizi Ramli.

Mungkin ahli PAN juga tidak yakin dengan kebolehan Mat Sabu kerana masih ada calon lain yang lebih layak atau Mat Sabu yang kurang bijak untuk menjadi pilihan ahli parti.

Nampaknya, tak boleh la Mat Sabu nak berlagak jumpa calon PAS untuk merebut kerusi tersebut.
"Kita adakan perbincangan termasuk pandangan-pandangan NGO, mereka kata kalau boleh cari calon bukan bekas pemimpin Pas lawan Pas “, katanya..
Selain itu, dendam Mat Sabu terhadap PAS masih mendalam walaupun tidak menjadi calon, mungkin PAN telah mengatur strategi lain, sebab tu mereka memilih calon lain. Tetapi, berkesan ka untuk parti yang masih baru seperti mereka….?

Penduduk tempatan juga perlu melihat parti yang kuat bagi membolehkan pemimpin berkenaan menunaikan tangungjawab selepas ini. Kalau hanya berlandaskan calon anak tempatan, belum tentu PAN dapat mengalahkan parti gergasi lain yang bertanding.

Jadi, Si Mat Sabu ni kena sedar. Sebelum dia nak membuat dakwaan dan melabelkan PAS sebagai sebuah parti yang tak boleh menang, kaji diri dia sendiri dulu. Kot kalau dia bertanding sekali pun, belum tentu lagi ada orang nak undi dia sebagai wakil mereka!!!

Semut Hitam at Selasa, Jun 07, 2016

Anonymous said...

Itu sebab kena unid PAS

BN= GST
PAN = Khadam DAP
DAP = Anti Islam

Anonymous said...

Itu sebab kena undi PAS

BN= GST
PAN = Khadam DAP
DAP = Anti Islam

Reply

ARM67 said...

Undilah mana2. Jgn undi dap dan pan sudahla....

ARM67 said...

Undilah mana2. Jgn undi dap dan pan sudahla....

Abu Zakariyya said...

Shen Yee Aun ni ahli MCA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails